Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2017, 21:38   #181
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Dus moraal van het verhaal. De vervuiling is op te lossen door wegen te bouwen... en de mobiliteit te verbeteren.
Andere moraal. De vervuiling los je op door alle vervoersmiddelen over dezelfde kam te scheren. Dus nmbs , lijn , vrachtwagens van vuilnisbak, glascontainers en stadsdiensten moeten volgens mij best een gigantische boete krijgen of ook elektrisch rijden

Je mag dus geen regels opleggen aan de prive en over vervuiling zonder alles aan te,pakken en over dezelfde kam te scheren. Als 90% van de vervuiling komt van de verwarming in de huizen, is het vervuilingsprobleem een groot NIMBY probleem... als ze de regels kunnen opleggen aan een externe is het goed. Als ze de regels opleggen aan hun eigen kiespubliek doen ze alsof hun neus bloedt. een gedrag en probleem projecteren op de prive, en ondertussen al de ambtenarij en stadsdiensten politie en openbare familie vrijstellen is mega hypocriet.
Je kan geen regels eisen vind ik toch die je zelf niet wilt toepassen. Dan ben je een dikke groene lulkikker. Als het stad nog niet eens zijn eigen vloot kan vergroenen en het voorbeeld tonen dan zijn ze lulkikkers. Als twintig procent van het verkeer diensten zijn die gesponsorde worden door de steden, dat ze beginnen met die diensten een vergroeningsparcours voor te,leggen dan wordt twintig procent vanher probleem al,opgelost..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 09:56   #182
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

De nieuwe diesels vervuilen nog harder dan de oude in T'Stad :
Door 30 km per uur door Antwerpen te rijden kan roetfilter geen natuurlijke pyrolyse uitvoeren en gaat die van zelf een uitbranding(*) doen dit resulteert in zeer fijn stof en word daar ter plaatse volledig uit geblazen.(al het roet uit roetfilter)
Een oude diesel is op dat stuk weg 10000 X zuiverder dan de nieuwe diesels
* inspuiting van diesel in roetfilter en gaat gepaard met 3 x normaal verbruik!!
De één is als een lekkende beerwagen die rond rijdt en de ander beerwagen trekt gewoon zijn ton eens volledig leeg.
PS. er zit fijn stof tussen dat door menselijk huid valt!!!

Laatst gewijzigd door Deo : 8 oktober 2017 om 10:17.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 10:26   #183
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zou het veel uitmaken als alle brommers en scooters verboden worden? [/url]
Ik zou binnen zo'n lage emissie zone, gezinnen verbieden om te wonen in huizen die de milieunorm niet halen.
Naar analogie van de vervuilende wagens moeten ze maar nieuwe woningen zoeken die aan die norm wel voldoen.
Het kost wel wat centen maar volgens onze politici zijn de kosten snel terugverdiend....
Gezien de term eerlijk en rechtvaardig niet meer in de handleiding van de overheid staat is er eigenlijk geen enkel excuus meer om nog langer te talmen met deze maatregel. Met de gezonde lucht van de binnenstad kan niet meer gespot worden. Hoeveel duizenden mensen uit deze binnenstad gaan we niet redden van een te vroege dood? Ik zeg het je, duizenden !

Dus, met onmiddellijke ingang - alle gebouwen die niet meer voldoen aan de norm een groot hangslot op.
Ook de overheidsgebouwen, hier kunnen we geen uitzondering maken, een hangslot op. Hoe zeg je? 90% moet dicht?
Is het leven van uw medeburger is U dan niets waard?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 11:36   #184
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik zou de stad uitroepen tot landbouwgebied.
Gedaan met de stad.
Laat de koeien maar los.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:42   #185
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
De nieuwe diesels vervuilen nog harder dan de oude in T'Stad :
Door 30 km per uur door Antwerpen te rijden kan roetfilter geen natuurlijke pyrolyse uitvoeren en gaat die van zelf een uitbranding(*) doen dit resulteert in zeer fijn stof en word daar ter plaatse volledig uit geblazen.(al het roet uit roetfilter)
Een oude diesel is op dat stuk weg 10000 X zuiverder dan de nieuwe diesels
* inspuiting van diesel in roetfilter en gaat gepaard met 3 x normaal verbruik!!
De één is als een lekkende beerwagen die rond rijdt en de ander beerwagen trekt gewoon zijn ton eens volledig leeg.
PS. er zit fijn stof tussen dat door menselijk huid valt!!!

bij Charleroi ligt een kerkhof in het verlengde van de startbaan van Ryanair.... de graven zijn niet meer proper te krijgen na al die jaren opstijgende vluchten... Het toeval wilt dat kerosene nu toch nog altijd zo'n brandstof is die onbelast blijft, begrijpen wie begrijpen kan... het stoot CO2 uit, het vervuilt de lucht, het maakt veel lawaai, en het wordt nog altijd niet belast;..

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 oktober 2017 om 16:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:44   #186
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en het wordt nog altijd niet belast;..
Dat is exclusief voor de laatsten van het peloton voorbehouden.
Die mensen zijn verdeeld en hebben ook de middelen niet om zich te verzetten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 20:48   #187
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
De nieuwe diesels vervuilen nog harder dan de oude in T'Stad :
Door 30 km per uur door Antwerpen te rijden kan roetfilter geen natuurlijke pyrolyse uitvoeren en gaat die van zelf een uitbranding(*) doen dit resulteert in zeer fijn stof en word daar ter plaatse volledig uit geblazen.(al het roet uit roetfilter)
Een oude diesel is op dat stuk weg 10000 X zuiverder dan de nieuwe diesels
* inspuiting van diesel in roetfilter en gaat gepaard met 3 x normaal verbruik!!
De één is als een lekkende beerwagen die rond rijdt en de ander beerwagen trekt gewoon zijn ton eens volledig leeg.
PS. er zit fijn stof tussen dat door menselijk huid valt!!!
Dat mensen alstublieft benzines kopen als je een nieuwe wagen aanschaft. Ik begrijp dat de keuze voor electrische wagens nog beperkt en duur is (maar daar komt verandering in). Als je toch iets wilt doen aan de luchtkwaliteit in e stad: benzines en cng's ipv dieselbrol.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 23:08   #188
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat mensen alstublieft benzines kopen als je een nieuwe wagen aanschaft. Ik begrijp dat de keuze voor electrische wagens nog beperkt en duur is (maar daar komt verandering in). Als je toch iets wilt doen aan de luchtkwaliteit in e stad: benzines en cng's ipv dieselbrol.
Groot gelijk.

Dat neemt echter niet weg dat mensen hun wagen afpakken niet erg correct is. Raap maar je laatste centjes bij elkaar om op het einde van de maand rond te komen en krijg vervolgens te horen dat je je wagentje op de schroothoop mag gooien enkel en alleen omdat uw zot stadsbestuur het in zijn bol krijgt om op die manier de auto's van de 'minder fortuinlijke' uit de binnenstad te weren.
Waar zit het gelijkheidsbeginsel hier ergens?
Twee Vlamingen, op verschillende plaatsen woonachtig, verschillende wetten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 12:42   #189
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat mensen alstublieft benzines kopen als je een nieuwe wagen aanschaft. Ik begrijp dat de keuze voor electrische wagens nog beperkt en duur is (maar daar komt verandering in). Als je toch iets wilt doen aan de luchtkwaliteit in e stad: benzines en cng's ipv dieselbrol.

Inderdaad!
Weg met die diesel !!

Citaat:
Luchtvervuiling neemt net toe na invoering lage-emissiezone in Antwerpen

http://www.knack.be/nieuws/belgie/lu...ime=1507271224
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 13:07   #190
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad!
Weg met die diesel !!
Onderzoek toont nu ook aan waarom, er werd verkeerd en onvolledig gemeten, namelijk enkel PM10 is een totaal verkeerde basis voor dieselvoertuigen, en bovendien was het weer heel anders als verleden jaar.
Dieselwagens stoten bovendien enkel veel kleinere roetdeeltjes uit, in de regel PM1 en kleiner.

PM 10 meetapparatuur meet zeker geen PM 1, want de onderste meetgrens ligt veel hoger, zelfs hoger dan PM 2,5.

Citaat:
http://www.gva.be/cnt/dmf20171006_03...droge-voorjaar

Stad Antwerpen: “Luchtvervuiling nam vooral toe door droge voorjaar”
06/10/2017 om 13:41 door doro

ANTWERPEN - “De effecten van de lage-emissiezone (LEZ) zijn niet te evalueren aan de hand van slechts één component van fijn stof”, staat te lezen in een persbericht van de stad Antwerpen. Uw krant schreef eerder dat de luchtkwaliteit niet is verbeterd sinds de invoering van de (LEZ) in februari 2017, maar volgens het stadsbestuur is dat vooral te wijten aan het droge voorjaar.

“Het effect van een lokale maatregel zoals de lage-emissiezone op de luchtkwaliteit is bij uitstek niet gerelateerd aan de component PM10 van fijn stof”, schrijft de stad in een persbericht. “PM10 is de grovere component van fijn stof die voor een groot deel afkomstig is van bovenlokale factoren, zoals (Europese) industrie, bouwwerven, of zelfs Saharazand dat binnen gewaaid komt.”

“Weersomstandigheden zoals droogte en weinig wind zorgen ervoor dat PM10 niet verdund wordt en blijft hangen. Uit de metingen van de VMM (Vlaamse Milieumaatschappij) blijkt inderdaad dat er dit jaar meer piekdagen waren voor PM10, maar dit blijkt geen Antwerps fenomeen te zijn. De drempels voor PM10 werden in de eerste helft van 2017 in heel Vlaanderen al vaker overschreden dan vorig jaar. Het droge voorjaar is vooral de verklaring voor dit fenomeen.”

“Een lokale maatregel zoals de lage-emissiezone (LEZ) is het best te evalueren aan hand van de hoeveelheid roet in de lucht. De LEZ weert immers de meest vervuilende wagens die vooral roet uitstoten. Roet is de schadelijkste component van fijn stof, het is dan ook belangrijk om deze concentraties sterk te verminderen. De LEZ werkt bij uitstek op deze component. Wanneer we kijken naar het aandeel roet, dan laten de eerste resultaten gemeten door de VMM, een positief beeld zien. In de LEZ daalt het roetaandeel, terwijl het stabiel blijft op de controlepunten buiten de zone.”

“Lichtzinnig”

“Ik vind het ongehoord dat er zo lichtzinnig wordt omgesprongen met foutieve interpretaties die het draagvlak ondermijnen van een belangrijke gezondheidsmaatregel voor Antwerpen”
, stelt schepen voor leefmilieu Nabilla Ait Daoud. “Het welzijn van de Antwerpenaren ligt mij nauw aan het hart. Zonder context en zonder een goed begrip van de werkelijke, positieve effecten van de lage-emissiezone maakt men onze inwoners ongerust. Dat is nergens voor nodig. Een leefbaar Antwerpen blijft mijn doel.”
Gedaan met lachen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2017 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 13:17   #191
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onderzoek toont nu ook aan waarom, er werd verkeerd gemeten, namelijk enkel PM10 is een totaal verkeerde basis, en bovendien was het weer heel anders als verleden jaar.
Dieselwagens stoten bovendien enkel veel kleinere roetdeeltjes uit, in de regel PM1. PM 10 meetapparatuur meet zeker geen PM 1, want de onderste meetgrens ligt veel hoger, zelfs hoger dan PM 2,5.



Gedaan met lachen.


Citaat:
Stad Antwerpen: “Luchtvervuiling nam vooral toe door droge voorjaar”
Praat voor de vaak van het Antwerps stadsbestuur omdat ze met hun billen bloot staan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 oktober 2017 om 13:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 13:22   #192
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Praat voor de vaak van het Antwerps stadsbestuur omdat ze met hun billen bloot staan.
Aangezien het totaal verkeerde interpretaties en metingen zijn, en dus desinformatie van de pers, totaal waardeloos.

Toon me eens die blote billen.

De LEZ is nog te autovriendelijk, want de vuile auto's mogen er nog altijd in:
http://www.gva.be/cnt/dmf20171006_03...an-koen-kennis

Best broldiesels volledig weren, brolgeld helpt dan niet meer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2017 om 13:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 20:51   #193
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is exclusief voor de laatsten van het peloton voorbehouden.
Die mensen zijn verdeeld en hebben ook de middelen niet om zich te verzetten.
nee dat is onze animal farm maatschappij waar drie dingen uitzonderingen gekoesterd worden

1° brood en spelen... principe
Dus voetbal, alle sporten en alle mega evenementen mag geen belastingen betalen. Je mag het aftrekken van uw belastingen en het mag geen belastingen betalen... Dus alles dat cultuur, kermis, feestjes, liedjes, sabam gedoe, het valt allemaal onder dezelfde noemer van zo weinig mogelijk belasting heffen... want het moet zo goedkoop mogelijk zijn voor de burger

2° cultuur en persvriendjes politiek
kranten, tv, radio, moet je koesteren dus alles dat verband houdt met kranten, en gedrukte media wordt bij voorkeur onbelast, zodat mensen de kultuur van de kranten. integendeel je belast die dingen niet maar je subsidieert ze met 250 miljoen elk zodat deze machtige zuilen van pseudoprivatieve bedrijven toch spreken naar hun broodheer. En je koestert uw kiespubliek voor deze massieve massageproduceerde TV schermen die via lageloonlanden met zo weinig mogelijk belastingen, via havens gesubsidieerd met belastinggeld zo goedkoop mogelijk geimporteerd worden zodat onze eigen industrie verplicht is van zichzelf heruitte vinden en zijn eigen productie out te sourcen naar deze lage belastinglanden. Zo kan het kiesvee goedkoop massaconsumptie doen van chinese prularia, en zich nestelen voor zijn gigantisch flatscreen.. om te kijken naar zijn incestpers die het publiek verdwaast met verhalen over wat politiek correct is, en met nieuws over de vzw's die elke dag wel iets anders uitvinden om de aandacht van de pers te trekken, en zo weer een topic onder de loepe kunnen krijgen van het verdwaasde publiek. Die tussen de fietswedstrijden en de voetbalwedstrijden door eens zit te vervelen naar een programma die ze nieuws gedoopt hebben, maar die in feite elk jaar een rits problemen afhaspelt die nooit lijken opgelost te worden

3° vakanties of reizen en dus vliegen wil je toch niet belasten. Belgen moeten zich rijk voelen, en hoe kun je u rijk voelen als je op vakantie gaat in belgenmoppeland ? je voelt je rijk in een land als Egypte bvb waar je in een luxe paleis een all in vakantie kunt genieten van de onbelaste egyptische economie en met onbelaste vliegtuig daar goedkoop kunt naartoe vliegen..

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 oktober 2017 om 20:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 21:04   #194
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad!
Weg met die diesel !!
je mag wel geen discriminatie invoeren. Kijk een burger die daar woont en rondrijdt met een vervuilende dieselbus die lijkt vrijgesteld van de taksen... Dat is niet correct, die passagier zou dezelfde boete moeten betalen als de pendelaar...

De politiecamionettes zijn ook allemaal diesels, dus die moeten in principe allemaal afgeschaft worden en overschakelen op CNG want de politie moet niet gokken maar een voorbeeldfunctie hebben...

De huizen op mazout, pellets en met houtkachels verwarmd zijn dan het leukste kolfje, ofwel worden die allemaal onbewoonbaar verklaarrd ofwel schakelen ze over op aardgas , waterstofgas, of warmtepomptechnologie. Dus het eerlijkste en correctie die antwerpen kan doen is een CO2 heffing invoeren op de verwarmingsbrandstoffen en een roetemissie taks invoeren op de emissie van de verwarming van de huizen. Ook daar laat het stad een grote steek vallen. Alleen maar lasten heffen op de pendelaar en niet op de bewoner is zuiverste vorm van pendelaar racisme.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 21:07   #195
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Praat voor de vaak van het Antwerps stadsbestuur omdat ze met hun billen bloot staan.
Nochtans hebben ze gelijk.

Maargoed, ik denk niet dat je dat kan begrijpen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:11   #196
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou de stad uitroepen tot landbouwgebied.
Gedaan met de stad.
Laat de koeien maar los.
In Antwerpen zou dat nauwelijks opvallen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:20   #197
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je mag wel geen discriminatie invoeren. Kijk een burger die daar woont en rondrijdt met een vervuilende dieselbus die lijkt vrijgesteld van de taksen... Dat is niet correct, die passagier zou dezelfde boete moeten betalen als de pendelaar...

De politiecamionettes zijn ook allemaal diesels, dus die moeten in principe allemaal afgeschaft worden en overschakelen op CNG want de politie moet niet gokken maar een voorbeeldfunctie hebben...

De huizen op mazout, pellets en met houtkachels verwarmd zijn dan het leukste kolfje, ofwel worden die allemaal onbewoonbaar verklaarrd ofwel schakelen ze over op aardgas , waterstofgas, of warmtepomptechnologie. Dus het eerlijkste en correctie die antwerpen kan doen is een CO2 heffing invoeren op de verwarmingsbrandstoffen en een roetemissie taks invoeren op de emissie van de verwarming van de huizen. Ook daar laat het stad een grote steek vallen. Alleen maar lasten heffen op de pendelaar en niet op de bewoner is zuiverste vorm van pendelaar racisme.
Antwerpen onafhankelijk maken is nog beter.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 13:24   #198
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onderzoek toont nu ook aan waarom, er werd verkeerd en onvolledig gemeten, namelijk enkel PM10 is een totaal verkeerde basis voor dieselvoertuigen, en bovendien was het weer heel anders als verleden jaar.
Dieselwagens stoten bovendien enkel veel kleinere roetdeeltjes uit, in de regel PM1 en kleiner.
In Duitsland was er ook discussie en kritiek over wat zo een LEZ zone effectief opbrengt voor de luchtkwaliteit.

En daar heeft men uiteindelijk op een juiste wetenschappelijke manier gemeten, vooral de typische ultrafijne PM 0,1 roetdeeltjes van de dieselvoertuigen. Want vooral die (> 95%?) worden enigzins geweerd in D, daar mogen enkel diesels met aktieve roetfilter in de steden, uitgezonderd oldimers > 30 jaar enz...

Resultaat na 2 jaar LEZ van Leipzig: tot 30 % minder UFP.

En deze keer geen bronnetje van een krant die onvoldoende rechercheert, en er de verkeerde meting uitpikt:

Citaat:
http://www.scinexx.de/dossier-detail-663-7.html
Messnetz enthüllt den Nutzen der Umweltzonen

Anders als für die gesetzlich vorgeschrieben PM10- und PM2,5- Messungen fehlt für den Ultrafeinstaub bisher ein dichtes Messnetz, um die Langzeitbelastung zu erfassen. Gemeinsam mit dem Umweltbundesamt arbeitet das Leibniz-Institut für Troposphärenforschung (TROPOS) daran, diese Lücke zu schließen.
[...]

Laut Wiedensohler liegen die Kritiker jedoch falsch. Er zieht eine positive Bilanz für die Umweltzonen und verweist dabei auf die Innenstadt Leipzigs, deren Luftwerte das TROPOS genau analysierte. Die Konzentration der besonders gefährlichen Ruß-Bestandteile im Feinstaub konnte dort in den vergangenen zwei Jahren um bis zu 30 Prozent gesenkt werden. Ein bemerkenswerter Erfolg, der aus den gesetzlich vorgeschriebenen Messungen, auf die sich etwa der ADAC bezieht, jedoch nicht abgelesen werden kann, da diese nur größeren Feinstaub erfassen.
vertaald
Citaat:
Meetnetwerk laat de voordelen van de milieuzones zien

In tegenstelling tot de wettelijke vereiste PM10- en PM2.5-metingen, ontbreekt een dicht meetnetwerk voor het ultrafijne stof om de langetermijnbelasting op te nemen. Samen met het Umweltbundesamt werkt het Leibniz Instituut voor Troposferische Onderzoek (TROPOS) om deze kloof te sluiten.
[...]

Volgens Wiedensohler zijn de critici verkeerd. Hij besluit een positief resultaat voor de milieuzones en wijst naar de binnenstad van Leipzig, waar TROPOS de lucht precies heeft geanalyseerd. De concentratie van bijzonder gevaarlijke roetbestanddelen in fijn stof is de afgelopen twee jaar met 30 procent verminderd. Dit is een opmerkelijk succes, maar kan niet gelezen worden uit de wettelijk vereiste metingen, bijvoorbeeld de ADAC, omdat deze alleen een groter fijn stof detecteren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 13:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 14:01   #199
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Praat voor de vaak van het Antwerps stadsbestuur omdat ze met hun billen bloot staan.
het Belgisch leger ook verplichten om met milieuvriendelijke wagens rond te rijden ipv met die MAN trucks

en de LEZ ook op de Antwerpse ring en in de Antwerpse haven laten gelden

dat zal t probleem wel oplossen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 14:06   #200
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

1 Ofwel alle auto's uit de stad.
2 Ofwel het stadsbestuur uit de stad.

Nr 2 is veel beter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be