Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 October 2017, 03:00   #7141
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.334
Standaard

https://sceptr.net/2017/10/nmbs-15-m...erlanse-spoor/
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2017, 03:01   #7142
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
sceptr, duidelijk met een uiterst-rechtse agenda, bron dikke duim.

Dit lees ik onder andere:

In de Nederlandse politiek gelden er niet voor iedereen dezelfde regels. Er is namelijk ťťn groep die zonder consequenties mag doen waar anderen voor worden afgerekend. Ik heb het over ĎLinks Privilegeí. Hierdoor kan je een doodscultus, namelijk het socialisme Ė verantwoordelijk voor 100+ miljoen doden Ė als ideaal propageren zonder enige vorm van sociale uitsluiting als gevolg.

en ja, natuurlijk zullen er op dit forum zijn die het daarmee eens zijn, dat streven naar een maatschappij die minder op geld en bezit gebaseerd is, een misdaad is die bestraft moet worden.

Voor mij wil dit alvast zeggen dat ik uw bron deponeer waar die thuishoort, in de prullenmand.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2017, 03:14   #7143
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
in China is het overheidsbeslag lager dan in BelgiŽ, dus als we meer op China willen lijken gaan we veel moeten privatiseren...

Nu klopt het dat de banken inderdaad nog in overheidsbezit zijn in China. Die banken vormen een behoorlijke rem op de economische groei, omdat ze vooral op basis van politiek criteria kredieten geven. Dus zijn velen op de informelel paralelle sector aangewezen, en de banken zelf zitten ondertussen op zoveel slecht papier dat ze afstevenen op een crash waarbij vergeleken Fannie Mae/Freddy Mac in het niets verbleken.
In his book, The End of the Free Market: Who Wins the War Between States and Corporations, political scientist Ian Bremmer describes China as the primary driver for the rise of state capitalism as a challenge to the free market economies of the developed world, particularly in the aftermath of the 2008 financial crisis.[66] Bremmer draws a broad definition of state capitalism as:[67]
In this system, governments use various kinds of state-owned companies to manage the exploitation of resources that they consider the state's crown jewels and to create and maintain large numbers of jobs. They use select privately owned companies to dominate certain economic sectors. They use so-called sovereign wealth funds to invest their extra cash in ways that maximize the state's profits. In all three cases, the state is using markets to create wealth that can be directed as political officials see fit. And in all three cases, the ultimate motive is not economic (maximizing growth) but political (maximizing the state's power and the leadership's chances of survival). This is a form of capitalism but one in which the state acts as the dominant economic player and uses markets primarily for political gain.


https://en.wikipedia.org/wiki/State_...ublic_of_China

financial times:



China and Singapore are not examples of capitalism. Rather, they represent statism in which the state, not markets, choose the winners and losers. In fact, China is still communist.


https://www.ft.com/content/4024a54a-...f-00144feab7de

De meeste grote bedrijven en alle banken zijn in staatshanden, maar daarnaast zijn ook heel wat privť-bedrijven verdoken staatsondernemingen.
China doet zich voor als een markteconomie, omdat dit een voorwaarde is om lid te zijn van de WHO (gevolg van de wereldorde die het Westen trachtte te scheppen, de Chinezen waren het Westen echter te slim af). Maar alle specialisten weten dat dit onzin is.

China is al decennia de grootste groeier ter wereld, en al decennia voorspellen de westerse media dat het Chinese model tot catastrofe zal leiden, gewoon omdat het niet overeenkomt met hun neoliberale axioma's.
China is het enige grote land dat de bankencrisis zonder kleerscheuren doorstond, en ook het enige land waar alle banken in staatshanden zijn. DIE CONCLUSIE is levensbedreigend voor het westerse model, dat moet vooral zo veel mogelijk stil gehouden worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2017, 17:15   #7144
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 April 2014
Berichten: 3.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
sceptr, duidelijk met een uiterst-rechtse agenda, bron dikke duim.

Dit lees ik onder andere:

In de Nederlandse politiek gelden er niet voor iedereen dezelfde regels. Er is namelijk ťťn groep die zonder consequenties mag doen waar anderen voor worden afgerekend. Ik heb het over ĎLinks Privilegeí. Hierdoor kan je een doodscultus, namelijk het socialisme Ė verantwoordelijk voor 100+ miljoen doden Ė als ideaal propageren zonder enige vorm van sociale uitsluiting als gevolg.

en ja, natuurlijk zullen er op dit forum zijn die het daarmee eens zijn, dat streven naar een maatschappij die minder op geld en bezit gebaseerd is, een misdaad is die bestraft moet worden.

Voor mij wil dit alvast zeggen dat ik uw bron deponeer waar die thuishoort, in de prullenmand.
Of het nu sceptr of de standaard of de morgen of de wereldmorgen was die het publiceerde dat maakt niet uit. Het gaat om het rapport van het Agentschap voor het Spoor van de Europese Unie of hebben die ook een verborgen rechtse agenda? Lachwekkend blijf je wel...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2017, 18:34   #7145
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
sceptr, duidelijk met een uiterst-rechtse agenda, bron dikke duim.

Dit lees ik onder andere:

In de Nederlandse politiek gelden er niet voor iedereen dezelfde regels. Er is namelijk ťťn groep die zonder consequenties mag doen waar anderen voor worden afgerekend. Ik heb het over ĎLinks Privilegeí. Hierdoor kan je een doodscultus, namelijk het socialisme Ė verantwoordelijk voor 100+ miljoen doden Ė als ideaal propageren zonder enige vorm van sociale uitsluiting als gevolg.

en ja, natuurlijk zullen er op dit forum zijn die het daarmee eens zijn, dat streven naar een maatschappij die minder op geld en bezit gebaseerd is, een misdaad is die bestraft moet worden.

Voor mij wil dit alvast zeggen dat ik uw bron deponeer waar die thuishoort, in de prullenmand.

Schiet maar op de bron. Dat rapport had evengoed bij de Wereldmorgen kunnen gepubliceerd worden met een aanklacht over de besparingen die de NMBS opgelegd krijgt en dan had gij dat hier zelf waarschijnlijk zonder probleem gelinkt. Ik zie dat zinnetje trouwens niet in het artikel staan en nog vele minder in het rapport.

Het is gewoon een feit. Voor ETCS zat BelgiŽ gemakkelijk 50 jaar achter op vlak van veiligheid in vergelijking met de buurlanden. NMBS is echter de Europese primus als het gaat over met oud en gebrekkig materiaal, het slechtste veiligheidssysteem en systeem paraplu de treinbestuurders tot waanzin drijven. Nederlandse en Duitse bestuurders moeten ze met ontslag dreigen om door BelgiŽ te rijden want die doen dat niet vrijwillig. Hier kunt ge nog door de helft van de seinen rijden als ze gesloten zijn en door de wissels gaan aan veel te hoge snelheid. Dat is in NL en D al 50 jaar onmogelijk.

En China is niet communistisch meer. Staatskapitalisme dat is een andere benaming voor fascisme. https://en.wikipedia.org/wiki/Economics_of_fascism
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2017, 23:38   #7146
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Of het nu sceptr of de standaard of de morgen of de wereldmorgen was die het publiceerde dat maakt niet uit. Het gaat om het rapport van het Agentschap voor het Spoor van de Europese Unie of hebben die ook een verborgen rechtse agenda? Lachwekkend blijf je wel...
Hebt U dan een andere bron?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2017, 23:51   #7147
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Vlad

Citaat:
Schiet maar op de bron. Dat rapport had evengoed bij de Wereldmorgen kunnen gepubliceerd worden met een aanklacht over de besparingen die de NMBS opgelegd krijgt en dan had gij dat hier zelf waarschijnlijk zonder probleem gelinkt. Ik zie dat zinnetje trouwens niet in het artikel staan en nog vele minder in het rapport.
Dat zinnetje komt uit een opiniestuk van dezelfde site.

Deze officiŽle EU statistiek bewijst dat BelgiŽ het gemiddeld niet slechter doet dan vergelijkbare landen. Uw "studie" is dus fake news...

http://ec.europa.eu/eurostat/statist...28%2C_2015.png

Citaat:
Het is gewoon een feit. Voor ETCS zat BelgiŽ gemakkelijk 50 jaar achter op vlak van veiligheid in vergelijking met de buurlanden. NMBS is echter de Europese primus als het gaat over met oud en gebrekkig materiaal, het slechtste veiligheidssysteem en systeem paraplu de treinbestuurders tot waanzin drijven.
Ik spreek bijna wekelijks met NEderlandse en Belgische machinisten, en wat U zegt is zever. Het klopt dat BelgiŽ ouder materiaal heeft, en dat de reglementering te ingewikkeld is vergeleken met Nederland (maar niet vergeleken met Frankrijk of Duitsland). Maar in Nederland worden een pak meer treinen afgeschaft dan in BelgiŽ.
"Systeem paraplu" bestaat, dat is een punt van kritiek, de Belgische spoorwegen zijn niet perfect, maar we moeten alles binnen de proporties zien.


Citaat:
Nederlandse en Duitse bestuurders moeten ze met ontslag dreigen om door BelgiŽ te rijden want die doen dat niet vrijwillig. Hier kunt ge nog door de helft van de seinen rijden als ze gesloten zijn en door de wissels gaan aan veel te hoge snelheid. Dat is in NL en D al 50 jaar onmogelijk.
Nederlandse en Duitse machinisten rijden elke dag door BelgiŽ. En in Nederland of Duitsland gebeuren niet minder ongevallen dan in Belgiň bewijzen de cijfers.

Citaat:
En China is niet communistisch meer. Staatskapitalisme dat is een andere benaming voor fascisme.

In nazi-Duitsland waren de grote bedrijven en de banken niet in handen van de staat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 00:09   #7148
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Tussen haakjes dit weekend was ik in Manchester, heb de trein genomen naar Birmingham en London Euston. Het Britse spoor is ok, maar zeker niet comfortabeler dan Belgische treinen (ze hebben wel nog catering aan boord) , en het punt is natuurlijk dat ze veel duurder zijn. Zwitser, tegenwoordig ook overal poortjes in het VK.

Je ziet dat alle infrastructuur heel oud is, maar ooit de top van de wereld was.

Het Britse spoor verschilt niet veel van andere vergelijkbare landen, behalve de prijs...

Daarnaast zie je ontzettend veel meer armoede in de kleinere Britse steden vergeleken met BelgiŽ, zeker Vlaanderen. Die Noord-Engelse steden doen het meest denken aan Henegouwen. Veel rommel, vervallen gebouwen, slechte urbanisatie, en ook enkele prestigeprojecten om te verhullen dat de zaken niet zo goed gaan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 06:27   #7149
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vlad



Dat zinnetje komt uit een opiniestuk van dezelfde site.

Deze officiŽle EU statistiek bewijst dat BelgiŽ het gemiddeld niet slechter doet dan vergelijkbare landen. Uw "studie" is dus fake news...

http://ec.europa.eu/eurostat/statist...28%2C_2015.png



Ik spreek bijna wekelijks met NEderlandse en Belgische machinisten, en wat U zegt is zever. Het klopt dat BelgiŽ ouder materiaal heeft, en dat de reglementering te ingewikkeld is vergeleken met Nederland (maar niet vergeleken met Frankrijk of Duitsland). Maar in Nederland worden een pak meer treinen afgeschaft dan in BelgiŽ.
"Systeem paraplu" bestaat, dat is een punt van kritiek, de Belgische spoorwegen zijn niet perfect, maar we moeten alles binnen de proporties zien.




Nederlandse en Duitse machinisten rijden elke dag door BelgiŽ. En in Nederland of Duitsland gebeuren niet minder ongevallen dan in Belgiň bewijzen de cijfers.




In nazi-Duitsland waren de grote bedrijven en de banken niet in handen van de staat.

Omdat ge een ouder .png'tje vindt met ietwat andere cijfers is die studie fake nieuws ... Het zijn gewoon recentere cijfers. In BelgiŽ zijn er de laatste jaren wel een pak meer ongelukken gebeurd. Ik ga niet ontkennen dat sceptr geen onbevooroordeelde bron is maar die studie fake nieuws noemen ... .

In Frankrijk en Duitsland is de regelgeving van hetzelfde caliber als BelgiŽ maar verandert ze niet aan het tempo waarin dit bij ons gebeurt.

Er rijden veel meer Belgische bestuurders in het buitenland dan er buitenlandse bestuurders in BelgiŽ rijden en men heeft veel meer moeilijkheden om buitenlandse bestuurders te vinden die hier willen rijden dan omgekeerd.

De enige cijfers die ik vind over afgeschafte treinen zijn 2.4% voor 2013 in Nederland en 2.0% het jaar ervoor en 3.1% voor BelgiŽ in 2016 maar dat was het jaar van de wilde stakingen. Ik ga ervan uit dat er amper verschil is.

Duitsland was nationaal socialistisch, ItaliŽ was fascistisch. En een bedrijf hoeft niet in handen te zijn van de staat opdat het moet gehoorzamen aan de staat.

Ik ben altijd tegen privatisering geweest en ben het eigenlijk nog maar in BelgiŽ kan men de boel beter een jaar of twintig privatiseren om het deftig te reorganiseren en de macht van de fascistische gilden (overheidsvakbonden) te breken. Daarna kan men het dan terug nationaliseren en ervoor zorgen dat het bedrijf nooit meer in handen komt van die bende criminelen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 06:30   #7150
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 April 2014
Berichten: 3.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vlad



Dat zinnetje komt uit een opiniestuk van dezelfde site.

Deze officiŽle EU statistiek bewijst dat BelgiŽ het gemiddeld niet slechter doet dan vergelijkbare landen. Uw "studie" is dus fake news...

http://ec.europa.eu/eurostat/statist...28%2C_2015.png



Ik spreek bijna wekelijks met NEderlandse en Belgische machinisten, en wat U zegt is zever. Het klopt dat BelgiŽ ouder materiaal heeft, en dat de reglementering te ingewikkeld is vergeleken met Nederland (maar niet vergeleken met Frankrijk of Duitsland). Maar in Nederland worden een pak meer treinen afgeschaft dan in BelgiŽ.
"Systeem paraplu" bestaat, dat is een punt van kritiek, de Belgische spoorwegen zijn niet perfect, maar we moeten alles binnen de proporties zien.




Nederlandse en Duitse machinisten rijden elke dag door BelgiŽ. En in Nederland of Duitsland gebeuren niet minder ongevallen dan in Belgiň bewijzen de cijfers.




In nazi-Duitsland waren de grote bedrijven en de banken niet in handen van de staat.
Hoezo fake news omdat het niet in uw kraampje past?

Het volledige rapport staat gewoon voor iedereen beschikbaar op deze site.
http://www.era.europa.eu/Document-Re...rformance.aspx
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 10:03   #7151
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Hoezo fake news omdat het niet in uw kraampje past?

Het volledige rapport staat gewoon voor iedereen beschikbaar op deze site.
http://www.era.europa.eu/Document-Re...rformance.aspx
Als je eens grondig die studie leest, en vooral de annex onderaan (10.4 annex IV, CSI data) zie je dat het iets hogere aantal doden in BelgiŽ vergeleken met de buurlanden (maar lang niet te vergelijken met de Oost-Europese landen) bijna uitsluitend te wijten is aan chauffeurs die ongeoorloofd overwegen oversteken. Dus aan de slechte discipline van Belgische chauffeurs, die er een sport van maken om slagbomen te ontwijken. BelgiŽ heeft ook een probleem met spoorlopers, voetgangers of fietsers dus die in plaats van een omweg te maken gewoon de sporen oversteken. Infrabel heeft daar vorig jaar een grote campagne rond gevoerd, op tv en met grote affiches overal. Daarnaast heeft BelgiŽ ook meer zelfmoorden dan de buurlanden. BelgiŽ is het land met de hoogste zelfmoordcijfers in de westerse wereld. Dat is verontrustend, maar dat kan men de NMBS moeilijk verwijten.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 October 2017 om 10:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 10:15   #7152
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 April 2014
Berichten: 3.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je eens grondig die studie leest, en vooral de annex onderaan (10.4 annex IV, CSI data) zie je dat het iets hogere aantal doden in BelgiŽ vergeleken met de buurlanden (maar lang niet te vergelijken met de Oost-Europese landen) bijna uitsluitend te wijten is aan chauffeurs die ongeoorloofd overwegen oversteken. Dus aan de slechte discipline van Belgische chauffeurs, die er een sport van maken om slagbomen te ontwijken. BelgiŽ heeft ook een probleem met spoorlopers, voetgangers of fietsers dus die in plaats van een omweg te maken gewoon de sporen oversteken. Infrabel heeft daar vorig jaar een grote campagne rond gevoerd, op tv en met grote affiches overal. Daarnaast heeft BelgiŽ ook meer zelfmoorden dan de buurlanden. BelgiŽ is het land met de hoogste zelfmoordcijfers in de westerse wereld. Dat is verontrustend, maar dat kan men de NMBS moeilijk verwijten.
Als je de rest van het rapport ook zou lezen merk je dat die ongevallen niet worden meegenomen in de risico bepaling. Dat de Belgische spoorwegen onveiliger zijn dan de buurlanden heeft dus niks te maken met spoorlopers of ongevallen aan overwegen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 13:08   #7153
Karel Martel B
Europees Commissaris
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 May 2010
Berichten: 7.145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben altijd tegen privatisering geweest
Dan ben je ofwel een marxist, ofwel te jong om de RTT meegemaakt te hebben.
__________________
"These events are a terrible reminder that freedom demands eternal vigilance. And for too long we have not been vigilant.
We have harboured those who hated us, tolerated those who threatened us and indulged those who weakened us"
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 14:22   #7154
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Als je de rest van het rapport ook zou lezen merk je dat die ongevallen niet worden meegenomen in de risico bepaling. Dat de Belgische spoorwegen onveiliger zijn dan de buurlanden heeft dus niks te maken met spoorlopers of ongevallen aan overwegen.
Waar exact staat dit in het rapport? Natuurlijk worden ongevallen meegerekend in het totale dodencijfer.
Zonder spoorlopers, roekeloze chauffeurs of zelfmoordenaars vallen er enkel doden door rampen, en die komen allemaal in het nieuws, en zeer uitzonderlijk arbeidsongevallen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2017, 14:31   #7155
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dan ben je ofwel een marxist, ofwel te jong om de RTT meegemaakt te hebben.
Is telenet dan zo goed? Allemaal goed en wel als het is om een contract te tekenen, dan zijn ze poeslief. Maar als je problemen hebt moet je eerst je weg door het antwoordapparaat worstelen, om uiteindelijk 20 minuten met een vervelend muziekje aan de lijn te blijven tot ergens iemand ergens in een centrale in Suriname of Marokko je te woord staat. Vergeet je eens te betalen zijn ze wel zeer vlug om je allerlei boetes aan te rekenen of de boel af te sluiten.
RTT, naar horen zeggen, was traag en bureaucratisch, maar wel betrouwbaar.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2017, 23:47   #7156
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

De spoorstaking was een succes, een mooi signaal dat het personeel er genoeg van heeft, genoeg bespaard op hun rug. Als er nog bespaard moet worden, dan in de top, bvb. verbod op cumul in de beheerraad...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2017, 04:59   #7157
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De spoorstaking was een succes, een mooi signaal dat het personeel er genoeg van heeft, genoeg bespaard op hun rug. Als er nog bespaard moet worden, dan in de top, bvb. verbod op cumul in de beheerraad...
Wat een perfide redenering. Een normaal mens zou een staking een succes noemen als er iets bereikt wordt. Als een signaal geven al een succes is ... als men al moet staken om een signaal te geven ...
De enige die lijken gestaakt te hebben waren de reizigers. Drie kwart van de treinen reed en ze reden leeg.
Als men een minimale dienstverlening zou plannen hadden de reizigers van de staking niets gemerkt buiten wat vollere treinen.
De meeste treinen die niet reden kwamen trouwens niet door stakend personeel maar door gebrekkige organisatie.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2017, 06:34   #7158
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 April 2014
Berichten: 3.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De spoorstaking was een succes, een mooi signaal dat het personeel er genoeg van heeft, genoeg bespaard op hun rug. Als er nog bespaard moet worden, dan in de top, bvb. verbod op cumul in de beheerraad...
Wanneer is het een succes? Aangezien de hele dag op alle lijnen treinen hebben gereden. Zelfs in het bloedrode Charleroi, Mons en Luik was er de hele dag treinverkeer, het is ooit anders geweest. Ach ja, toen konden de enkelingen nog ongehinderd sporen en/of seinhuizen bezetten, nu wordt pas echt duidelijk hoe laag de impact is als er gewoon gestaakt wordt.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2017, 06:56   #7159
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 April 2014
Berichten: 3.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De spoorstaking was een succes, een mooi signaal dat het personeel er genoeg van heeft, genoeg bespaard op hun rug. Als er nog bespaard moet worden, dan in de top, bvb. verbod op cumul in de beheerraad...
Wanneer is het een succes? Aangezien de hele dag op alle lijnen treinen hebben gereden. Zelfs in het bloedrode Charleroi, Mons en Luik was er de hele dag treinverkeer, het is ooit anders geweest. Ach ja, toen konden de enkelingen nog ongehinderd sporen en/of seinhuizen bezetten, nu wordt pas echt duidelijk hoe laag de impact is als er gewoon gestaakt wordt.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2017, 15:46   #7160
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 July 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 26.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wanneer is het een succes? Aangezien de hele dag op alle lijnen treinen hebben gereden. Zelfs in het bloedrode Charleroi, Mons en Luik was er de hele dag treinverkeer, het is ooit anders geweest. Ach ja, toen konden de enkelingen nog ongehinderd sporen en/of seinhuizen bezetten, nu wordt pas echt duidelijk hoe laag de impact is als er gewoon gestaakt wordt.
6 op de 10 treinen reden volgens de woordvoerder van de NMBS, dus bijna de helft reed niet, een succes als je weet dat er maar een vakbond meedeed, EN dat iedereen die staakt minimaal 100 euro netto moet inleveren.

Er is meer bereidheid om te staken. Dat vooral omdat NVA mensen langer wil doen werken, en er vooral bij het personeel bespaard wordt.
Niemand is tegen besparingen als dat het personeel en de dienstverlening niet schaadt.
Ik zou om te beginnen besparen op zaken als de bedrijfswagen, notionele interestaftrek, bij de directie van bedrijven als NMBS, besparen dus waar bespaard kan worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be