Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2017, 06:24   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Al die snufjes in een oude Dacia.


Foto Marc De Roeck:
Op 30 augustus 2015 reed Roy F. met zijn Mercedes in op de Dacia van Jan B. (74), die maar 47 per uur reed.
https://www.hln.be/regio/stabroek/47...r-23~a67e7b9c/

Blijkt een Dacia Solenza te zijn, hier "de snufjes"...:

Dan stel ik mij de vraag, tegen welke snelheid, die hij naar alle waarschijnlijkheid totaal niet onder de knie had kwam die met de Mercedes aangevlogen want tegenwoordig op de banen.

p.s. De nieuwere types van Dacia zien er wel ietsje anders uit.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 06:46   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat speelt toch geen rol, zijn achterlichten branden toch.
Twee kleine lichtjes, terwijl het stikdonker is.
Zet je kruislichten azan en / of de faren, je bent dan vzzl zichtbaarder.

De wereldvreemde oudere chauffeur deed eigenlijk minstens twee overtredingen.

  1. Hij reed veel te traag?
  2. Hij had niet de juiste verlichting / signalisatie ingeschakeld.


Het kan zelfs zijn dat de brave man per ongeluk op de snelweg beland was, wat dan impliceert dat hij eigenlijk niet meer bekwaam was om een voertuig te besturen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 07:43   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dan stel ik mij de vraag, tegen welke snelheid, die hij naar alle waarschijnlijkheid totaal niet onder de knie had kwam die met de Mercedes aangevlogen want tegenwoordig op de banen.

p.s. De nieuwere types van Dacia zien er wel ietsje anders uit.
mercedes
127km per uur op de teller gemeten is dus 121km/u echte kilometers

Dacia
tufte aan 47km/u op de teller of 43km/u echte kilometers

op de snelweg ben je verplicht van 70km/u te rijden, zeker als er toch geen enkele hindernis te ontdekken is, kun je u afvragen hoe je aan het rijden bent als je op een brede drievaksweg nog niet in slaagt uw derde vites te pakken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:03   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Twee kleine lichtjes, terwijl het stikdonker is.
Zet je kruislichten azan en / of de faren, je bent dan vzzl zichtbaarder.
Dat helpt nu eens niets als de Mercedes-bestuurder niet oplet hé.
Brandende achterlichten zie je zelfs veel beter in het stikdonker dan overdag, je praat jezelf in de knoop. De achterlichten ga je zelfs op een kilometer zien op rechte vlakke weg.

En de achterlichten branden even sterk of je nu uw standlichten, kruislichten of fares (en de mistlichten ook nog) aan hebt staan. Blijkbaar snap je dat niet.

En neen bepaalde lichten vooraan maken je niet echt zichtbaarder van achteraan op grote afstand want die lichten stralen naar voor deels verdekt door de auto.

Tenzij je een brandend oranje-flikkerlicht op je dak hebt staan dat men van achteraan kan zien.

Citaat:
  1. Hij reed veel te traag?
  1. Ja, wat wel veel te zwak weegt om onvoorzienbaar te zijn.
    Dan zouden vele botsingen op Duitse onbeperkte snelwegen gedeeltelijk onvoorzienbaar zijn.

    Citaat:
  2. Hij had niet de juiste verlichting / signalisatie ingeschakeld.
2. Had hij wel, net dat heeft de ongevaldeskundige onderzocht.
Want zonder brandende achterlichten was de Dacia wslk wel onvoorzienbaar verklaard.

Hou u eens bij de feiten hé.

Het feit dat de aanrijder totaal onoplettend was weegt veel zwaarder door dan de te trage (onaangepaste) snelheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 08:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:20   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat helpt nu eens niets als de Mercedes-bestuurder niet oplet hé.

De achterlichten branden even sterk of je nu uw standlichten, kruislichten of fares (en de mistlichten ook nog) aan hebt staan. Blijkbaar snap je dat niet.

En neen bepaalde lichten vooraan maken je niet zichtbaarder van achteraan.
Tenzij je een brandend oranje-flikkerlicht op je dak hebt staan dat men van achteraan kan zien.

Ja, wat wel veel te zwak weegt om onvoorzienbaar te zijn.
Dan zouden vele botsingen op Duitse onbeperkte snelwegen gedeeltelijk onvoorzienbaar zijn.

2. Had hij wel, net dat heeft de ongevaldeskundige onderzocht.
Want zonder brandende achterlichten was de Dacia wslk wel onvorzienbaar verklaard.

Hou u eens bij de feiten hé.

Het feit dat de aanrijder totaal onoplettend was weegt veel zwaarder door dan de te trage (onaangepaste) snelheid.
Er zijn wal degelijk redenen waarom men minimum 70 moet rijden op een autostrade.

Verder vind ik het heel raar dat men aanhaalt dat er geen remsporen zijn. Nog nooit van ABS gehoord zeker?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:25   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn wal degelijk redenen waarom men minimum 70 moet rijden op een autostrade.
En er zijn zelfs redenen dat men geen 70 kmh kan rijden. Weegt niet zwaar genoeg door.

Citaat:
Verder vind ik het heel raar dat men aanhaalt dat er geen remsporen zijn. Nog nooit van ABS gehoord zeker?
Ook bij ABS kan men zwakke minimale (onderbroken) remsporen (eerder plekjes) vaststellen, zoek het maar eens op. Zeker op droge weg.

Blijkbaar weet jij het beter dan een ongevaldeskundige? Laat ons dat maar weten dan.

Bovendien heeft die Mercedes bestuurder zichzelf bewezen dat hij niet oplette, en pas wakker schoot toen het eigen ACC in werking schoot maar dat is maar een hulpje en geen echte anti-botsing-rem.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 08:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:38   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En er zijn zelfs redenen dat men geen 70 kmh kan rijden. Weegt niet zwaar genoeg door.


Ook bij ABS kan men zwakke minimale (onderbroken) remsporen vaststellen, zoek het maar eens op. Zeker op droge weg.

Blijkbaar weet jij het beter dan een ongevaldeskundige? Laat ons dat maar weten dan.
Zijn Mercedes had een noodremsysteem. Wat nu?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:44   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zijn Mercedes had een noodremsysteem. Wat nu?
Dat bewijst enkel dat de bestuurder niet oplette hé, stel eens voor op een snelweg is er plaats zat om uit te wijken.

Ja leg dat systeem nu eens uit. Was het een hulpsysteem (warning) waar je zelf zeker nog moet bijremmen bij noodsituaties, of een volledig automatisch systeem waar je helemaal niet meer hoeft te remmen? Pas in 2016 bestond dat bij Mercedes denk ik, bij de E-klasse. Het ongeval was in 2015 en het was ook geen -minstens- middenklasse Mercedes.


En moest het een echte "aktieve remassistent" geweest zijn, heeft die alleszins niet voldoende gewerkt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 08:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:51   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat bewijst enkel dat de bestuurder niet oplette hé, stel eens voor op een snelweg is er plaats zat om uit te wijken.

Ja leg dat systeem nu eens uit. Was het een hulpsysteem (warning) waar je zelf zeker nog moet bijremmen bij noodsituaties, of een volledig automatisch systeem waar je helemaal niet meer hoeft te remmen? Pas in 2017 bestond dat bij Mercedes denk ik, hoogstens 2016 maar dan bij de E-klasse. Het ongeval was in 2015 en het was ook geen -minstens- middenklasse Mercedes.
Dit lees ik:

https://www.hln.be/regio/stabroek/47...r-23~a67e7b9c/

Citaat:
”Ook nu, ik wilde nog remmen maar mijn automatisch remsysteem was al in actie geschoten. Toch kon ik hem niet meer uitwijken. Mijn excuses aan de familie maar dit heb ik niet gewild.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:56   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er bestaan verschillende automatische remssystemen bij Mercedes. Zoek het eens op.

Maar wat is uw punt nu? Dat het automatisch systeem niet werkte?
Of dat het enkel maar bewijst dat de Mercedes bestuurder niet oplette en zelf
niet uitweek of niet voldoende op voorhand vertraagde?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 09:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 08:58   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er bestaan verschillende automatische remssystemen bij Mercedes. Zoek het eens op.
Ofwel liegt hij ofwel. Ik weet ook niet wat er in zijn auto zat. Gij wel?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:02   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ofwel liegt hij ofwel. Ik weet ook niet wat er in zijn auto zat. Gij wel?
Nope, maar lees vorige posten nog eens ik had wat aangevuld, my bad.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 09:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:14   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Naast het te snel of te traag gereden te hebben van bepaalde personen stel ik mij de vraag of dit wel toegelaten is en dat het niet geblindeerd 'moet' worden een nummerplaat op een foto?


Kan zijn dat het al niet meer moet, geen idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:18   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn wal degelijk redenen waarom men minimum 70 moet rijden op een autostrade.

Verder vind ik het heel raar dat men aanhaalt dat er geen remsporen zijn. Nog nooit van ABS gehoord zeker?
dat is precies de moderne wereld: allemaal zelfverklaarde specialisten die verklaringen debiteren in de kranten en een mening gaan vormen op zichzelf zodat remsporen hoegenaamd moeten zichtbaar worden....
Kijk ik ben zeker dat die mercedes geremd heeft, anders was die klap 130 : 50km een impakt van 80km/uur veel groter. Een kreukelzone is ontworpen om klappen van 50km/u op te vangen... Het zijn wel twee kreukelzones tegen elkaar, maar in elk geval het zegt genoeg...
Sowieso wie gewoon naar de foto kijkt ziet toch dat de mercedes naar links getrokken heeft en de klap op de bestuurderskant gevangen heeft... Dus zeggen dat de bestuurder niet gereageerd heeft is nogal kort uit de bocht.. Die bestuurder heeft weldegelijk gereageerd maar had beter naar links getrokken... (of was iemand hem aan het inhalen ?)

Tweede opmerkelijke: waarom staat die Dacia 25% op de pechstrook ? Hij heeft blijkbaar ook naar links getrokken... Dus ook ergens zitten reageren...
Of was hij aan het zwalpen op de weg ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 oktober 2017 om 09:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:18   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Zulke noodremsystemen zijn vooral gemaakt bij langzame snelheden 30 en 50 kmh in de bebouwde kom om voor plotse zwakke weggebruikers toch nog wat te kunnen remmen.

Hier een test waar enkel 1 wagen van de zes met glans slaagde, en neen het was niet de Mercedes, het was de Subaru:
Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/t...t-9446091.html

CITY-SAFETY-SYSTEME
Notbremsassistenten im Test
Mercedes was enkel zeer goed bij staande hindernis... en eindconclusie was matig-goed. Bij 30 en 50 kmh was het zeer beperkt of o .

Ergebnisse stehendes Hindernis 30 km/h 50 km/h ams Urteil
Mercedes C-Klasse (2.499 Euro) ++ o o +
Mini Cooper (990 Euro) ++ + o ++
Nissan Qashqai (700 Euro) - o o o
Subaru Outback (Serie) ++ ++ ++ ++
Volvo V60 (2.150 Euro) ++ + + ++
VW Up (605 Euro) ++ + - +
++ = sehr gut, + = gut, o = mit Einschränkung

Eindconclusie: Mercedes 4e plaats op 6...

Blijkbaar zijn die systemen zo gevoelig uitgelegd dat de bestuurder ook zelf nog aktief moet worden, anders is er geen versterkend noodremmen.
Dit om foutief noodremmen te voorkomen anders zitten uw volgers ook in je koffer... Stel eens voor uw wagen gaat voor het minste noodremmen of vertragen, bvb een opwaaiend stuk karton ofzo...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2017 om 09:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:26   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mercedes
127km per uur op de teller gemeten is dus 121km/u echte kilometers

Dacia
tufte aan 47km/u op de teller of 43km/u echte kilometers

Op de snelweg ben je verplicht van 70km/u te rijden, zeker als er toch geen enkele hindernis te ontdekken is, kun je u afvragen hoe je aan het rijden bent als je op een brede drievaksweg nog niet in slaagt uw derde vites te pakken.
Enkele kleine correcties, Men is verplicht een minimuum snelheid van 70km/u aan te houden op vlakke baan, zichbaarheid van +200m, de omstandigheden het toelaten en er geen lagere maximuum snelheid is aangegeven.
Ik rijd bijna dagelijks over dat stuk snelweg en het zal niet de eerste keer zijn dat ik daar voertuigen tegenkom die geen 70km/u rijden, ben er zelfs al brommobiels tegengekomen op de snelweg. Dat stuk snelweg word 's nachts namelijk veel gebruikt om de smalle kronkelige donkere wegen tussen Stabroek en Zandvliet en Hoevenen te vermijden.
De oprit aan Hoevenen is zeer smal en heeft een scherpe bocht juist voor het oprijden van de snelweg, er is geen verlichting en je krijgt dan de wissel naar Liefkenshoektunnel, de afrit van Stabroek daar op volgend.
Dat de dacia tegen +/-45 reed verwonderd mij dus niet. Maar ook dat de jonge man die niet verwacht had tegen zo'n trage snelheid verwonderd mij niet.
En goed, de jonge man had de Dacia moeten vermijden, zelfs al had die geen lichten aangehad, men moet immers enkel voorzienbare onvoorziene hindernis kunnen vermijden.
En de dacia was een voorzienbare onvoorziene hindernis.
Maar de oudere man had de snelweg niet mogen gebruiken als hij geen minimuum snelheid van 70km kon rijden op een vlakke weg met een zicht van meer dan 200 meter en vrije baan.
De oude man is dus in overtreding en veroorzaakt een gevaar voor andere door zijn te lage snelheid.
Daarnaast bepaald de wet dat je bekwaam moet zijn om de verkeersregels te volgen als je een voertuig bestuurd.
Je niet in het bezit mag zijn van een rijbewijs als je niet voldoet aan de wettelijke bepalingen om een voertuig waarvoor het rijbewijs geld te besturen.
Dat er geen remsporen te vinden zijn, maakt hier zelfs niets uit, de mercedes kan bezig geweest zijn van rijvak te veranderen en verrast zijn geweest door de veel te trage snelheid van de dacia.

Indien de rechters hier de redenering van de advocaten van de oude man zijn familie en het openbaar ministerie volgen, kunnen ze heel het verkeersregelment gaan veranderen, want de oude man begin niet 1, maar verschillende overtredingen, de jonge man geen enkele.

Het verlies van hun familielid is betreurens waardig en ze krijgen mijn medeleven, maar tegen die snelheid op die baan op die plaats te rijden.
Maar als ze de jonge man hier in fout stellen, mag men morgen zelfs met landbouwvoertuigen op de snelwegen gaan rijden, mag men met brommers tegen 45km/u op de snelwegen gaan rijden, mogen wielerterroristen in groep de snelwegen gebruiken, want de wet is dan herroepen door de rechtbank en niet meer van toepassing.


@ Micele, maximuum snelheid op de Nederlandse snelwegen is 130km/u
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:31   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zulke noodremsystemen zijn vooral gemaakt bij langzame snelheden 30 en 50 kmh in de bebouwde kom om voor plotse zwakke weggebruikers toch nog wat te kunnen remmen.

Hier een test waar enkel 1 wagen van de zes met glans slaagde, en neen het was niet de Mercedes, het was de Subaru:

Mercedes was enkel goed bij staande hindernis... en eindconclusie was matig-goed. Bij 30 en 50 kmh was het zeer beperkt of o .

Ergebnisse stehendes Hindernis 30 km/h 50 km/h ams Urteil
Mercedes C-Klasse (2.499 Euro) ++ o o +
Mini Cooper (990 Euro) ++ + o ++
Nissan Qashqai (700 Euro) - o o o
Subaru Outback (Serie) ++ ++ ++ ++
Volvo V60 (2.150 Euro) ++ + + ++
VW Up (605 Euro) ++ + - +
++ = sehr gut, + = gut, o = mit Einschränkung

Blijkbaar zijn die systemen zo gevoelig uitgelegd dat de bestuurder ook zelf nog aktief moet worden, anders is er geen versterkend noodremmen.
Dit om foutief noodremmen te voorkomen anders zitten uw volgers ook in je koffer... Stel een voor uw wagen gaat voor het minste noodremmen of vertragen, bvb een opwaaiend stuk karton ofzo...
Op mijn auto staat ook zo'n stadsnoodremsysteem. Het werkt enkel bij snelheden lager dan 40 km/h. Bij mijn garagist hebben ze het eens uitgetest en het is wel degelijk 'alles' dicht. Zonder gordel vlieg je tegen de voorruit.

Daarom ook dat het blijkbaar weinig bij hogere snelheid toegepast wordt, maar die systemen bestaan wel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:35   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mercedes
127km per uur op de teller gemeten is dus 121km/u echte kilometers

Dacia
tufte aan 47km/u op de teller of 43km/u echte kilometers

Op de snelweg ben je verplicht van 70km/u te rijden, zeker als er toch geen enkele hindernis te ontdekken is, kun je u afvragen hoe je aan het rijden bent als je op een brede drievaksweg nog niet in slaagt uw derde vites te pakken.
Enkele kleine correcties, Men is verplicht een minimuum snelheid van 70km/u aan te houden op vlakke baan, zichbaarheid van +200m, de omstandigheden het toelaten en er geen lagere maximuum snelheid is aangegeven.
Ik rijd bijna dagelijks over dat stuk snelweg en het zal niet de eerste keer zijn dat ik daar voertuigen tegenkom die geen 70km/u rijden, ben er zelfs al brommobiels tegengekomen op de snelweg. Dat stuk snelweg word 's nachts namelijk veel gebruikt om de smalle kronkelige donkere wegen tussen Stabroek en Zandvliet en Hoevenen te vermijden.
De oprit aan Hoevenen is zeer smal en heeft een scherpe bocht juist voor het oprijden van de snelweg, er is geen verlichting en je krijgt dan de wissel naar Liefkenshoektunnel, de afrit van Stabroek daar op volgend.
Dat de dacia tegen +/-45 reed verwonderd mij dus niet. Maar ook dat de jonge man die niet verwacht had tegen zo'n trage snelheid verwonderd mij niet.
En goed, de jonge man had de Dacia moeten vermijden, zelfs al had die geen lichten aangehad, men moet immers enkel voorzienbare onvoorziene hindernis kunnen vermijden.
En de dacia was een voorzienbare onvoorziene hindernis.
Maar de oudere man had de snelweg niet mogen gebruiken als hij geen minimuum snelheid van 70km kon rijden op een vlakke weg met een zicht van meer dan 200 meter en vrije baan.
De oude man is dus in overtreding en veroorzaakt een gevaar voor andere door zijn te lage snelheid.
Daarnaast bepaald de wet dat je bekwaam moet zijn om de verkeersregels te volgen als je een voertuig bestuurd.
Je niet in het bezit mag zijn van een rijbewijs als je niet voldoet aan de wettelijke bepalingen om een voertuig waarvoor het rijbewijs geld te besturen.
Dat er geen remsporen te vinden zijn, maakt hier zelfs niets uit, de mercedes kan bezig geweest zijn van rijvak te veranderen en verrast zijn geweest door de veel te trage snelheid van de dacia.

Indien de rechters hier de redenering van de advocaten van de oude man zijn familie en het openbaar ministerie volgen, kunnen ze heel het verkeersregelment gaan veranderen, want de oude man begin niet 1, maar verschillende overtredingen, de jonge man geen enkele.

Het verlies van hun familielid is betreurens waardig en ze krijgen mijn medeleven, maar tegen die snelheid op die baan op die plaats te rijden.
Maar als ze de jonge man hier in fout stellen, mag men morgen zelfs met landbouwvoertuigen op de snelwegen gaan rijden, mag men met brommers tegen 45km/u op de snelwegen gaan rijden, mogen wielerterroristen in groep de snelwegen gebruiken, want de wet is dan herroepen door de rechtbank en niet meer van toepassing.


@ Micele, maximuum snelheid op de Nederlandse snelwegen is 130km/u
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:37   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zulke noodremsystemen zijn vooral gemaakt bij langzame snelheden 30 en 50 kmh in de bebouwde kom om voor plotse zwakke weggebruikers toch nog wat te kunnen remmen.

Hier een test waar enkel 1 wagen van de zes met glans slaagde, en neen het was niet de Mercedes, het was de Subaru:

Mercedes was enkel zeer goed bij staande hindernis... en eindconclusie was matig-goed. Bij 30 en 50 kmh was het zeer beperkt of o .
PS. die noodremsystemen zijn voor heel specifieke situaties geprogrammeerd. In mijn auto werkt het (oa) met beeldherkenning: de hindernis moet een nummerplaat bevatten, maw het werkt enkel met auto's. Fietsers ed worden niet 'herkend'. Dat is om 'valse' activaties te voorkomen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 09:38   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daarom ook dat het blijkbaar weinig bij hogere snelheid toegepast wordt, maar die systemen bestaan wel.
Mercedes heeft zo een systeem, maar nog niet in 2015.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be