Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2017, 07:53   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ze zijn eigenlijk elke mobiliteit naar de klioten aan het helpen, ten voordele van hun Commie vervoer, waarover ze totale controle hebben. Fietsers mochten voordien al bepaalde straten niet meer in vanuit bepaalde richting, met hun nieuw immobiliteitsplan hebben ze er daar enige aan toegevoegd, en tezelfdertijd alweer een verdere stap gezet: straten waar een fietser niet meer in mag in bepaalde tijdsvakken (Commie-proefballonnetje), genaamd "wandelstraten".
Nog een drietal mobiliteitsplannen en wandelaars mogen bepaalde straten niet meer in vanuit bepaalde richtingen. Tenzij vergund natuurlijk. Uitzonderingen voor de vrindjes / meelopers. En daarna verboden straten voor iedereen vanuit elke richting behalve de er wonenden en natuurlijk het Commie vervoer. En het zal ook wel terrorisme en/of milieu gerelateerde uitleg krijgen.
Wellekom in de Commie wereld van files, wachtrijen en rantsoeneringen.
En nu eventjes de feiten. In drukke winkel/wandelstraten lijkt het maar normaal de fietser te weren. D.i. hij mag er wel met de fiets door, al wandelend. Niet al fietsend. Wat is dan eigenlijk het probleem? Ligt dat probleem niet eerder bij uw ego?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 16:27   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Hey Jan leeft weer
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 16:31   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wie heeft u dat weer wijsgemaakt ?

In een andere draad heb ik de berekening gemaakt, ongeveer 27 gr/km CO2 ipv 100-150 voor uwen diesel. En geen NOx, geen roet. Remmen gebruik je nauwelijks, dus ook geen remstof.

In Polen, waar een kWh elentrik 850 gr CO2 kost, daar geloof ik u dat e-wagens geen ballen uitmaken. Maar hier en zeker in Frankrijk, zijn die wagens veel schoner.
Ah dankzij kernenergie zijn ze properder. Typisch grown van twee walletjes eten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 19:00   #24
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nu eventjes de feiten. In drukke winkel/wandelstraten lijkt het maar normaal de fietser te weren. D.i. hij mag er wel met de fiets door, al wandelend. Niet al fietsend. Wat is dan eigenlijk het probleem? Ligt dat probleem niet eerder bij uw ego?
Welke feiten?
Er volgen geen.
Uw enige argument is "het lijkt normaal".
Ik heb nog geen enkele voetganger zien klagen / boos kijken naar woohaa fietsende fietsers.
Het zijn enkel de dwang-Commies die conflict zoeken, maken, en met banbliksems uithalen. En deze moeienissen dan nog als excuus gebruiken om hun zakken met andermans afgepakt geld te vullen. Van ego gesproken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 19:08   #25
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hey Jan leeft weer
Ik begon al te denken dat hij gemottebaliseerd was na die achterbakse verkeersbordenwissel van facultatief naar verplicht fietspad, van dat 2 richtings gedeeld voetgangers/fietsers-modderkoeiespoor in de Mariahovelaan te Aalter die hij ontkende op basis van met eigen ogen zien, totdat Googlestreetview beelden het bewezen. Jan verdween net als die typische slotscene in Speedy Gonzales. Het was best grappig, intens heen en weer en dan ineens patat de deur toe.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 19:14   #26
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Ik vraag me soms af wat er gaat gebeuren nadat onze Commies "gevallen" zijn zoals hun voorgangers in de geschiedenis.
Al die rommel die ze in recente decennia's op de straten placeerden - mensen die het uittrekken / afbreken / slopen en andere bestemmingen geven of afvoeren als afval.
Zo geleidelijk terug de wegenglorie van vroeger terug brengende.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 20:08   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Welke feiten?
Er volgen geen.
Uw enige argument is "het lijkt normaal".
Ik heb nog geen enkele voetganger zien klagen / boos kijken naar woohaa fietsende fietsers.
Het zijn enkel de dwang-Commies die conflict zoeken, maken, en met banbliksems uithalen. En deze moeienissen dan nog als excuus gebruiken om hun zakken met andermans afgepakt geld te vullen. Van ego gesproken.
U zoekt overduidelijk het conflict. Dat blijkt ook uit uw stigmatiserend taalgebruik.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 20:13   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vraag me soms af wat er gaat gebeuren nadat onze Commies "gevallen" zijn zoals hun voorgangers in de geschiedenis.
Al die rommel die ze in recente decennia's op de straten placeerden - mensen die het uittrekken / afbreken / slopen en andere bestemmingen geven of afvoeren als afval.
Zo geleidelijk terug de wegenglorie van vroeger terug brengende.
Uw verkeersvisie is schijnbaar blijven steken in de jaren zeventig toen we nog spraken over koning auto. Ondertussen weten we waartoe dit allemaal heeft geleid: files, onleefbare wijken, vervuiling, verkeersdoden... We gaan niet meer terug naar die zogezegde "wegenglorie van vroeger", hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 12:38   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw verkeersvisie is schijnbaar blijven steken in de jaren zeventig toen we nog spraken over koning auto. Ondertussen weten we waartoe dit allemaal heeft geleid: files, onleefbare wijken, vervuiling, verkeersdoden... We gaan niet meer terug naar die zogezegde "wegenglorie van vroeger", hoor.
Er was in de jaren zeventig geen koning auto en onleefbare ditjes en datjkes. Er was vooruitgang, wegen werden ruim gemaakt, er was plaats zat om te maneuvreren, de kindjes konden spelen op straat terwijl de auto's passeerden op straat.
Vergelijk dat eens met nu, na enige decennia Commies, de straten zijn ghetto's en gevangenissen met isoleercellen geworden.
En ja hoor, die wegen (en ook samenlevings) glorie komt terug, Commies verliezen altijd het pleit. Om een simpele reden: Commies zijn leeg werkschuw tuig, en dat doet hen uiteindelijk (kijk maar naar de geschiedenis) altijd de das om.
Oh, en ik heb geen "visie", voor mensen met visies moet je je hoeden, ik zie werk, en er zijn er nog velen die werk zien. En uitvoeren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 12:40   #30
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zoekt overduidelijk het conflict. Dat blijkt ook uit uw stigmatiserend taalgebruik.
Commies zijn lui werkschuw tuig.
Te leeg om mensen te helpen in de samenleving, en hun pree te verdienen.
In de plaats, mensen dwingen hen te betalen, voor eender wat aan een opgelegd tarief.
Dat is geen "conflict" zoeken maar conflictzaaiers addresseren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 19:06   #31
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

https://www.hln.be/regio/gent/onderg...s-nu~a16db5c8/

Grappig hoe een beleid kan falen.

Zo zien de Gentse ondergrondse parkings er tegenwoordig uit :



HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 21:59   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
https://www.hln.be/regio/gent/onderg...s-nu~a16db5c8/

Grappig hoe een beleid kan falen.

Zo zien de Gentse ondergrondse parkings er tegenwoordig uit :



daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:06   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De handelaars en horeca klagen steen en been maar het linkse stadsbestuur is tevreden. Hun inkomsten uit parkeren zijn immers gestegen en dan zwijgen we nog over de boetes die dagelijks geïnd worden. Dat de binnenstad op termijn gaat sterven kan aan hun reet roesten, anderen zullen dat mogen oplossen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:41   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

het is ook logisch


een parking is een CITY TAKS... een LEZ is ook een CITY TAKS... vroeger waren de 'depoorters' of 'poortwachtes' de belastingambtenaren van de steden... Nu zijn de parkeerautomaten OF de LEZ's de tolheffingen om de steden te bereiken

Het is echter: Ofwelhef een taks op de auto via een parking, ofwel hef je een taks op de auto via een LEZ plan... maar de twee te samen is een beetje van het goeie teveel.. Het is een dubbel belasting en dat is fout...je belast de werkende mens die geen tijd heeft en komt shoppen in de steden uit de steden. Je belast de werkende bevolking uit de steden... Je moet weten wat je wilt ? Een centrum functie is een functie waar commerce en dienstverlening gegroepeerd worden.. Als je iedereen die naar het centrum trekt een dubbelebelasting in de strot ramt dan krijg je uiteraard een meetbaar effect.. Je bent het centrum aan het doodbelasten... Nu groen zijn en commerce gaan niet samen. Groene zijn de nagel aan de doodkist van commerce... dankzij groene redeneringen ga je jammergenoeg terug naar de middeleeuwen...

een VISIE is bvb de auto via een LEZ taks uit het centrum weren, en tegelijkertijd een ontsnappingsroute voorzien die iedereen kan nemen... Dus je zorgt dat mensen bvb fossielvrij binnenkomen met goedkoop openbaar vervoer: bvb het PARKEERTICKET = BUSTICKET... en je wipt dus overal op het OPENBAAR ELECTRISCH vervoer...

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2017 om 22:45.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:43   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De handelaars en horeca klagen steen en been maar het linkse stadsbestuur is tevreden. Hun inkomsten uit parkeren zijn immers gestegen en dan zwijgen we nog over de boetes die dagelijks geïnd worden. Dat de binnenstad op termijn gaat sterven kan aan hun reet roesten, anderen zullen dat mogen oplossen.
Bepaalden binnen de Gentse horeca schijnen ook te klagen over de alcoholcontroles van de politie...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:46   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Misschien toch eens het artikel lezen voor u ongefundeerde conclusies trekt:

Citaat:
De evolutie is echter niet puur te wijten aan het circulatieplan. De trend was al eerder ingezet en daar is een specifieke reden voor.
en

Citaat:
Toch hoeft de stad zich qua parkeeropbrengsten weinig zorgen te maken. De verliezen van ondergronds parkeren worden namelijk ruimschoots goed gemaakt door de winst op bovengronds parkeren.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 12 oktober 2017 om 22:47.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:47   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bepaalden binnen de Gentse horeca schijnen ook te klagen over de alcoholcontroles van de politie...
de parkinginkomsten dalen 9%, dat is dus fout
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:47   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de parkinginkomsten dalen 9%, dat is dus fout
Wat is fout?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 23:03   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

ja lees het nu ook, het is een groot shift....
parking duurder = minder city taks
alle parkingen bovengronds uitbreiden = is meer taks heffen buiten de LEZ zone

uiteindelijk ben je weldegelijk de mensen uit de stad aan het belasten hoor en tegelijkertijd de toegang tot de stad aan het ontzeggen, de mobiliteit volledig aan het verstoren

en je heft nog inkomsten via het openbaar vervoer. Dus je moet dus niet verwachten dat daar één commerce in gent erop vooruit zal gaan..
Dus het boemerang effect moet nog komen. Winkels -20% volume > zaken failliet, centrum minder aantrekkelijk voor winkels, >> meer vlucht buiten de stad...

En tweede effect: minder belasting en huurinkomsten op de winkels.... Dat wordt dan gezellig niet gemeten in het plan... Je ziet dat groene economie gewoon bezig is met destructie en afbraakbeleid van het normale economische weefsel

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2017 om 23:07.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 23:06   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
https://www.hln.be/regio/gent/onderg...s-nu~a16db5c8/

Grappig hoe een beleid kan falen.

Zo zien de Gentse ondergrondse parkings er tegenwoordig uit :



De lucht is er alleszins veel properder.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be