Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
14 oktober 2017, 14:51 | #21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Waar halen politici het recht vandaan om mij te verbieden een auto met verbrandingsmotor aan te schaffen? Waar halen alle fanatici het recht vandaan om mij te verplichten een voertuig te gebruiken dat mij niet aanstaat? Wat als er morgen een wet word ingevoerd die bepaald wat voertuigen die op meer dan 1000km van je woning gebouwd worden niet meer ingeschreven worden, wegens milieuwetgevingen? |
|
14 oktober 2017, 15:07 | #22 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Precies dat de overheid dat niet weet. vb. van de Duitse overheidssite over milieuzones met FAQ, stellingen over ALLE vervuilers en ook de vervuilingsproblematiek van de (binnen)schepen, en of daar realistisch-economische maatregelen mogelijk zijn, en het potentieel... enz...: Citaat:
In Be is de eerste milieuzone überhaupt in februari 2017 ingevoerd. Of 9 jaar verschil. Indien D ooit zijn schepen gaat aanpakken met roetfilters e.d. en wie weet later eens de vervuilendste schepen in hun milieuzones gaat beginnen weren, dan gaat BE wie weet 10-15 jaar later ook volgen. Ik tip op... wanneer Pasen op Pinksteren valt...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2017 om 15:24. |
||||||
14 oktober 2017, 15:41 | #23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
|
Citaat:
|
|
14 oktober 2017, 16:16 | #24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
|
Citaat:
Er zijn natuurlijk ook een heleboel kanttekeningen te plaatsen bij elektrische voertuigen, en of het een verstandig besluit is is een tweede discussie (waarschijnlijk wel, tenzij elektrische auto's tegen die tijd nog steeds zo beperkt zijn dat iedereen in dezelfde snel verouderende verbrandingswagens blijft rijden), maar daar halen ze het recht vandaan. Kanttekening bij de hele materie: Dit plan is in het regeerakkoord beland vanuit het programma van D66, waar in eerste instantie het jaar 2020 genoemd werd (weet ik niet super zeker, maar niet meer dan 3 jaar daar vanaf). Het verplaatsen van die grens naar 2030 zorgt niet alleen voor meer tijd voor automerken om om te schakelen, maar er zitten na dit kabinet ook nog zeker twee volgende ploegen en een bijna zeker een nieuwe premier tussen, dus aangenomen dat dit plan ook daadwerkelijk wet wordt is er nog veel ruimte voor uitstel of zelfs afstel. Dus ik denk niet dat we het op dit moment als meer dan een lange termijn doel hoeven te zien. Kinderen les geven over dat middelmatige 16e-eeuwse marsliedje Het Wilhelmus en waarom uitgerekend dat knutselwerk nou zo'n belangrijke reden zou zijn om trots te zijn op het feit dat je in een over de gehele linie toch echt wel best tof land als Nederland woont begint natuurlijk al wel zo snel mogelijk.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 14 oktober 2017 om 16:26. |
|
14 oktober 2017, 16:57 | #25 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
E-voertuigen zijn helemaal niet zo milieuvriendelijk als men doet uitschijnen. En dan gaat het niet over de productie van die voertuigen, maar over de infrastructuur die nodig is voor voertuigen. Verharde wegen, hierdoor ontstaat er een omgevingsopwarming en een gebrek aan waterdoorlaatbaarheid van de ondergrond. Regenwater moet dus snel afgevoerd worden om de wegen berijdbaar te houden, hierdoor ontstaan er dan weer overstromingen in andere gebieden. Dus laten we eerlijk zijn, de enige Vlaamse gemeente die de juist weg op aan het gaan is, is Gent. Daar verbieden ze alle gemotoriseerde voertuigen in steeds grotere gebieden. Nu nog de wegen terug waterdoorlatend maken en ze zijn daar het schoolvoorbeeld van hoe het moet voor het milieu. |
|
14 oktober 2017, 22:10 | #26 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
|
|
14 oktober 2017, 22:47 | #27 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Al van uitlaatgassen gehoord?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2017 om 22:50. |
14 oktober 2017, 22:54 | #28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Tiens Jan VDB heeft het vooral over gezondheidsschadelijke emissies van dieselvoertuigen, en dit op langere termijn. En jij begint over iets heel anders.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2017 om 22:55. |
14 oktober 2017, 23:00 | #29 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gezondheid van de mensen wordt prioritair, dat werd eens tijd in Europa. In USA steken ze die kriminele bedriegers in de bak. Vijf VW-managers worden internationaal vervolgt: https://www.welt.de/wirtschaft/artic...Schicksal.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2017 om 23:10. |
|||
14 oktober 2017, 23:42 | #30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
|
Die uitspraak is eerder op u van toepassing, want...
Citaat:
|
|
14 oktober 2017, 23:42 | #31 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
|
Die uitspraak is eerder op u van toepassing, want...
Citaat:
|
|
15 oktober 2017, 00:34 | #32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat je juist kunt redeneren over 'emissie CO2 en waarom niet PM, zwavel, stof, etc'.... Je moet dus gewoon elke brandstof voor zijn geheel van emissie belasten en heel consequent volgens de verbrandingstechniek... Verbrand je kerosene op een turbine dan kun je vermoedelijk vaststellen dat die een andere emissie toont dan verbrand in een dieselmotor of verbrand in een condensatieketel... Moet je die auto verbieden om een LEZ te betreden ? Nee... je moet die taks gradueel opdrijven... en die taks invoeren moet in een taksshiftmode gebeuren... Een flat taks op elke vorm van emissie, en een flat taks op elke vorm van inkomsten is het enige economische principe die zorgt dat burgers geen fraude zoeken, geen . Nu hoe belast je emissie ? wel meten is weten.. en meten, certifieren en belasten in functie van die emissie is een logische keuze. Dus een taks in functie van gebruik en type motor kun je verdedigen. Een taks op het gebruik van een gebrekkige infrastructuur is niet te verdedigen... |
|
15 oktober 2017, 00:50 | #33 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Citaat:
Een andere oplossing: een emissietaks per afgelegde kilometer, niet in functie van filetaks, maar in functie van emissie. Een emissietaks in functie van de type motor en afgelegde afstand is het alternatief waar je dan een peperdure infrastructuur moet voor aanleggen. Het eenvoudigste lijkt mij om de afgelegde kilometers per jaar te registreren en te belasten via bvb eenvoudigweg de technische controle.. Nog eenvoudiger via de tankkaart;.. De tankkaart registreer je uw kilometers en uw verbruik.... Een kruiscontrole via trajectcontroles, een kruiscontrole via technische controle, en een kruiscontrole via garages moet voldoende informatie geven om 'foefelaars' te corrigeren. Uiteindelijk als je 50liter tankt en je beweert 1000km af te leggen of je tankt 50liter en beweert 500km af te leggen, is in beide gevallen evenveel CO2 uitgestoten, en is in het eerste geval meer infrastructuur gebruikt en in tweede geval meer onverbrande of inefficiente emissie gebeurd. Dus hoe je dat nu wilt balanceren is niet relevant. Het is een mix van infrastructuur versus emissie die je wilt belasten... Je kunt daar wel een optimalisatie en berekenign tegenaan plakken, maar veel zal het niet schelen Nog gekker is dat elektrische wagens op die manier subtiel ook lasten gaan betalen, want ofwel stoot de centrale CO2 uit, en wordt die belast en aangerekend aan de burger. ofwel gebruikt die auto infrastructuur en wordt ook die weer belast via een kilometerheffing. Als je maar heel consequent geen discriminaties inbouwt tussen alle systemen: een reiziger op de trein stoot ook CO2 uit en moet ook die CO2 betalen en voelen. Een reiziger via het vliegtuig moet ook CO2 taks betalen en voelen etc
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 oktober 2017 om 00:53. |
|
15 oktober 2017, 09:41 | #34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Dat gaat heel duur worden voor fossiele brandstoffen. En goedkoop voor electrische wagens waar de stroommix bepalend wordt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
15 oktober 2017, 11:41 | #35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Ach ja, die zijn er niet, want de rapporten van de wetenschappers betaald door de energiereuzen hebben al andere rapporten onderuit gehaald. En dat is juist het idiote van wat er nu gedaan word, de pest word vervangen door cholera. En zolang men dat niet wil inzien, zullen mensen zoals Elon Musk, Martin Eberhard en Marc Tarpenning poen scheppen alsof het slijk is. Binnen 50 jaar zullen we de gevolgen van deze dwaasheid wel oplossen met een andere dwaasheid. |
|
15 oktober 2017, 11:54 | #36 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Er zijn geen kolencentrales meer in Belgie. In Polen en Duitsland, ja, daar kreeg je in de jaren 90 nog zure regen door de verontreiniging van de kolencentrales. Maar zelfs die zijn nu met filters uitgerust. (ik spreek niet over klimaat, want daar zijn ze nog pokke slecht voor) |
|
15 oktober 2017, 14:28 | #37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Citaat:
|
|
15 oktober 2017, 14:29 | #38 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Citaat:
je mag geen halve systemen invoeren |
|
15 oktober 2017, 15:17 | #39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
|
Dan blijven er enkel nog een paar vliegtuigjes (sic) over die fossiele brandstof gebruiken...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman |
15 oktober 2017, 16:51 | #40 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
De hoogspanningslijnen, waardoor bijkasten volledig in de vernieling gaan, waar konijnen niet meer kweken als hun hokken er onder staan, waar vogels het noorden kwijt geraken en zelfs een kompas waardeloos word als het onder van die kabels gebruikt word. Citaat:
https://www.lne.be/hoogspanning Citaat:
http://www.gezondheidenmilieu.be/nl/...nning-592.html Citaat:
http://www.medischdossier.org/archie...gspanning.html Citaat:
|
|||||