Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2017, 02:22   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
China is overbevolkt, net als heel wat landen in die regio.
Het Westen van China is dunbevolkt.
China zou nog veel meer bevolkt zijn zonder de in het Westen zo verfoeide één kind politiek vanaf de jaren 70.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 02:25   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Zonder enige kennis van zaken zit gij hier de grootste flauwe kul te verkopen!

We WETEN dat ge geindoctrineerd zijt door uw Russische familie met de communistische virus, die uw brein helemaal in zijn macht heeft. Maar uw bekeringsdrang heeft geen enkel effect op ons, (tenzij op een ander extreem links forummer, die geinfecteerd is met hetzelfde virus), want wij hebben iets wat u niet heeft: kennis van zaken.

Ik zal het nog eens herhalen mocht ge het niet begrijpen: wij willen hier géén communisme! Ga andere mensen lastig vallen met uw ziek geloof. Of beter, stop met proberen andere mensen te bekeren.

Ah ja U bent de man die perfect elk Chinees dialect kan spreken, beter dan de meeste Chinezen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:16   #43
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ah ja U bent de man die perfect elk Chinees dialect kan spreken, beter dan de meeste Chinezen...
Toon mij de post waar ik dat beweerd heb.

Dit is de zoveelste leugen van u.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:17   #44
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ah ja U bent de man die perfect elk Chinees dialect kan spreken, beter dan de meeste Chinezen...
Wat helemaal lachwekkend is, is dat u reclame voor het communisme wil maken met een land dat helemaal niet communistisch is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:40   #45
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat helemaal lachwekkend is, is dat u reclame voor het communisme wil maken met een land dat helemaal niet communistisch is.
Whatever de naam die men wil geven; Feit blijft dat ik me er goed voel. Tien keer liever in China/HK/Malaysia/Viet Nam wonen en leven dan 1 week doorbrengen in Russia/Romania/Poland of andere van die kloten staten.
Langs de andere kant kan de EU en Noord of Zuid Amerika me ook gestolen worden net als Antarctica.
Dat beperkt mijn keuzemogelijkheden wel ietwat.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 09:04   #46
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ah ja U bent de man die perfect elk Chinees dialect kan spreken, beter dan de meeste Chinezen...
Ik kan uw leugen trouwens zwart op wit bewijzen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=125
tomm:
Dus moet U alle plaatselijke dialecten kennen, want U bent overal in China geweest en kon dus overal vloeiend met de plaatselijk boeren spreken? Impressionant...
geertvdb:
Ik ken die dialecten niet, maar overal spreekt men Putonghua.

Mensen met een extremistisch wereldbeeld zoals u mogen NOOIT, NOOIT politieke macht krijgen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 09:06   #47
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Whatever de naam die men wil geven; Feit blijft dat ik me er goed voel. Tien keer liever in China/HK/Malaysia/Viet Nam wonen en leven dan 1 week doorbrengen in Russia/Romania/Poland of andere van die kloten staten.
Langs de andere kant kan de EU en Noord of Zuid Amerika me ook gestolen worden net als Antarctica.
Dat beperkt mijn keuzemogelijkheden wel ietwat.
Ik zal u eens een goeie raad geven:
Voor ge iets schrijft , moet ge altijd u afvragen: 'is het interessant, of is het banaal'?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 10:42   #48
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zal u eens een goeie raad geven:
Voor ge iets schrijft , moet ge altijd u afvragen: 'is het interessant, of is het banaal'?
Waarom vraagt gij U dat dan niet af voor uw huisgemaakte zeverij?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 11:26   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. En dat is het gemiddelde van China, terwijl er binnen China grote verschillen zijn. De rijkste gebieden van China kunnen zeker de concurrentie aan met de rijkste gebieden van Europa.

Qua onderwijs kunnen zelfs de sterkste Europese landen nauwelijks de concurrentie aan met China, blijkt uit de PISA-resultaten.
De zelfmoorden, depressies door onder andere de gigantische werkdruk is ook een teken van civilisatie, natuurlijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 12:15   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat helemaal lachwekkend is, is dat u reclame voor het communisme wil maken met een land dat helemaal niet communistisch is.
Nee de communistische partij is niet communistisch beweert U?
En een land waar alle banken en de voornaamste bedrijven in staatshanden zijn is een zuiver kapitalistisch land?
Het probleem is dat de media niet graag benadrukken dat China communistisch is, want het is succesvol. Noord-Korea, dat wordt consequent communistisch genoemd, terwijl dat land al decennia geleden de communistische ideologie en symbolen liet vallen.

China:
https://en.wikipedia.org/wiki/Communist_Party_of_China

Noord-Korea:
Juche gained in prominence during the 1970s, and at the 6th Congress in 1980 it was recognized as the WPK's only ideology.[99] During the following decade, Juche transformed from practical to pure ideology.
https://en.wikipedia.org/wiki/Worker....80.93Leninism

Laatst gewijzigd door tomm : 28 oktober 2017 om 12:19.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 12:27   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Whatever de naam die men wil geven; Feit blijft dat ik me er goed voel. Tien keer liever in China/HK/Malaysia/Viet Nam wonen en leven dan 1 week doorbrengen in Russia/Romania/Poland of andere van die kloten staten.
Langs de andere kant kan de EU en Noord of Zuid Amerika me ook gestolen worden net als Antarctica.
Dat beperkt mijn keuzemogelijkheden wel ietwat.
Ik hou ook wel van Azië maar goed dat is meer cultureel dan politiek.
Ik besef dat er in China ook nog wel armoede is, maar je moet kijken van waar ze komen.
Chinese toeristen worden constant bestolen hier in Brussel. Criminaliteit zoals hier bestaat daar nauwelijks. Dieven worden daar hard aangepakt zowel door de maatschappij als de staat.
Wat heb je tegen Oost-Europa? Goed, ze zijn niet zo service gericht als de Aziaten en het eten is ook minder, anderzijds met Chinezen etc. is het toch moeilijk om je echt te integreren en echte vrienden te maken. In Oost-Europa, mits wat inspanning, is het gemakkelijk om vrienden voor het leven te maken. Dat geldt ook voor landen als Iran.

Wat Azië betreft, men zegt altijd dat China totalitair is, maar men vergeet dat je in Thailand de doodstraf krijgt als je iets durft te zeggen over de koning en het land geregeerd wordt door een militaire junta.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 12:30   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik kan uw leugen trouwens zwart op wit bewijzen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=125
tomm:
Dus moet U alle plaatselijke dialecten kennen, want U bent overal in China geweest en kon dus overal vloeiend met de plaatselijk boeren spreken? Impressionant...
geertvdb:
Ik ken die dialecten niet, maar overal spreekt men Putonghua.

Mensen met een extremistisch wereldbeeld zoals u mogen NOOIT, NOOIT politieke macht krijgen.
Volgens wikipedia bent U aan het lullen.

In December 2004, the first survey of language use in the People's Republic of China revealed that only 53% of its population, about 700 million people, could communicate in Standard Chinese.[49]

https://en.wikipedia.org/wiki/Standa...ational_system
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 12:31   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zal u eens een goeie raad geven:
Voor ge iets schrijft , moet ge altijd u afvragen: 'is het interessant, of is het banaal'?
zeer goed advies dat U ook eens op Uzelf zou mogen toepassen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 12:33   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De zelfmoorden, depressies door onder andere de gigantische werkdruk is ook een teken van civilisatie, natuurlijk.
Is erger in het kapitalistische Zuid-Korea dan in China. Chinezen lijken mij gemoedelijker dan Koreanen en Japanners. Ik kan me nog goed herinneren dat Chinezen graag luidruchtig babbelen, meestal aan het toasten met hun eigen supersterke alcohol, en met een sigaret in de mond. Het gaat soms al licht richting Rusland op. In de vele staatsbedrijven van China moet je je niet doodwerken.
In Korea en Japan is alles stil en gehaast.

Het aantal zelfmoorden per aantal inwoners ligt een pak hoger in België dan in China.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_...aux_de_suicide

Laatst gewijzigd door tomm : 28 oktober 2017 om 12:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 13:30   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik hou ook wel van Azië maar goed dat is meer cultureel dan politiek.
Ik besef dat er in China ook nog wel armoede is, maar je moet kijken van waar ze komen.
Chinese toeristen worden constant bestolen hier in Brussel. Criminaliteit zoals hier bestaat daar nauwelijks. Dieven worden daar hard aangepakt zowel door de maatschappij als de staat.
Wat heb je tegen Oost-Europa? Goed, ze zijn niet zo service gericht als de Aziaten en het eten is ook minder, anderzijds met Chinezen etc. is het toch moeilijk om je echt te integreren en echte vrienden te maken. In Oost-Europa, mits wat inspanning, is het gemakkelijk om vrienden voor het leven te maken. Dat geldt ook voor landen als Iran.

Wat Azië betreft, men zegt altijd dat China totalitair is, maar men vergeet dat je in Thailand de doodstraf krijgt als je iets durft te zeggen over de koning en het land geregeerd wordt door een militaire junta.
Laat dat nu net 2 belangrijke redenen voor mezelf zijn, al zijn de Chinezen luidruchtiger en veel meer 'oblivious' dan me lief is. Maar dat neem ik er dan maar bij.
De gemiddelde A'penaar is ook luidruchtig plus heeft de nekmaat van een nijlpaard.
Breek me de bek echter niet open over Oost-Europeanen of erger: russische nieuwe middenklassers. Heel slechte persoonlijke ervaringen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:16   #56
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens wikipedia bent U aan het lullen.

In December 2004, the first survey of language use in the People's Republic of China revealed that only 53% of its population, about 700 million people, could communicate in Standard Chinese.[49]

https://en.wikipedia.org/wiki/Standa...ational_system
Ik bewijs zwart op wit dat gij liegt, en wat is uw reactie?? ge begint NOG méér te liegen!!!

Ik schrijf nergens dat IEDEREEN in China putonghua spreekt!

Als ik op een leugen betrapt wordt, ik zou mij schamen en mijn verontschuldigingen aanbieden, ... wat doet gij, gij blijft gewoon doorliegen!

Uw posts zijn gewetensloos! Ziekelijk gewetensloos!

ZIEKELIJK!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 oktober 2017 om 15:30.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:18   #57
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waarom vraagt gij U dat dan niet af voor uw huisgemaakte zeverij?
Omdat ik mijn eigen advies zelf ter harte neem.

En nu gij nog.

You are welcome!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:18   #58
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 oktober 2017 om 15:26.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:43   #59
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens wikipedia bent U aan het lullen.

In December 2004, the first survey of language use in the People's Republic of China revealed that only 53% of its population, about 700 million people, could communicate in Standard Chinese.[49]

https://en.wikipedia.org/wiki/Standa...ational_system
En zelfs uw eigen bronnen gebruikt ge LEUGENACHTIG!

Er staat namelijk het volgende:
In December 2004, the first survey of language use in the People's Republic of China revealed that only 53% of its population, about 700 million people, could communicate in Standard Chinese.[49] This 53% is defined as a passing grade above 3-B (a score above 60%) of the Evaluation Exam.
Die laatste zin hebt ge er natuurlijk opzettelijk afgelaten!

En verder staat: Even though many Chinese do not speak with standard pronunciation, spoken Standard Chinese is widely understood to some degree.



Ziekelijk! Gewetensloos en ziekelijk!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 oktober 2017 om 15:44.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 15:58   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik bewijs zwart op wit dat gij liegt, en wat is uw reactie?? ge begint NOG méér te liegen!!!

Ik schrijf nergens dat IEDEREEN in China putonghua spreekt!

Als ik op een leugen betrapt wordt, ik zou mij schamen en mijn verontschuldigingen aanbieden, ... wat doet gij, gij blijft gewoon doorliegen!

Uw posts zijn gewetensloos! Ziekelijk gewetensloos!

ZIEKELIJK!

geertvdb
overal spreekt men Putonghua


Ik schrijf nergens dat IEDEREEN in China putonghua spreekt

U zegt dat U met Chinezen overal in China kan spreken, en dat men overal "Putonghua" spreekt. Ik toon aan dat de helft van de Chinezen dat niet begrijpt.U noemt mij een leugenaar.

Ik heb een vriend die met een Chinese getrouwd is, sinologie gestudeerd heeft en al jaren in China woont en hij zegt dat hij de officiële taal (laat staan de regionale dialecten) nog steeds niet goed begrijpt en kan spreken. U bent blijkbaar een soort genie, omdat U overal in China met iedereen kan spreken zoals U beweerde.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 oktober 2017 om 16:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be