Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2017, 16:49   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nee, maar het is volgens sommigen wel de schuld van groen als ze het in Gent doen. Hoe ik de topic versta gaat het om politieke recuperatie van een lamentabel feit. Een duidelijk alternatief werd niet gegeven.
Klopt, anderzijds beweert Termont dat zijn knuffelbeleid werkt. Dat lijkt me een brug tever.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 16:52   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vermoed dat er raszuivere knokploegen zouden ingezet moeten worden.
En moeten dat dan rasechte Turken, of rasechte Marokkanen zijn ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 16:56   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als jij denkt dat dat alleen met "nieuwkomers" is, dan leef jij echt in een alternatieve realiteit hoor.
Natuurlijk is het probleem iets breder. Maar dat "sommige nieuwkomersgroepen" er een bijkomende negatieve boost hebben aan gegeven, zal dan wel een feit zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 16:57   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En moeten dat dan rasechte Turken, of rasechte Marokkanen zijn ?
Maakt niet uit, als ze maar 'Schild en Vriend' kunnen zeggen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 16:58   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we voor dat soort figuren een gevangenis bouwen van het type uit de prachtige film 'Papillon'
En een tropisch paradijs naar de kloten helpen?
Citaat:
Betonnen bed, water en brood.
Niet overdrijven, waarom beton gebruiken voor een bed? Gewoon Japans traditioneel gaan, een rieten mat en een houten hoofdsteun.
Brood, te veel werk, te veel energie voor nodig.
Gewoon halal/veganistische brij met alle vitamines en mineralen nodig, maar gespeend van enige smaak of structuur. Soort van vereenvoudigde hummus.
Water, geen probleem. Zoveel als er gewenst en beschikbaar is. De put is geslagen, daar staat de zwengel voor de pomp.
Citaat:
Het zal snel gedaan zijn denk ik want het zal niet echt een oorkonde meer zijn om in dat soort van gevangenis te overleven.
Zonder effectief te gaan doden, zouden alleen ziekte en leeftijd een doodsoorzaak mogen zijn. Wat er onderling bedisseld wordt, daar is weinig aan te doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 16:59   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maakt niet uit, als ze maar 'Schild en Vriend' kunnen zeggen
En ik die dat dacht dat kloppen met ijzeren staven een voorwaarde was.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 19:05   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, anderzijds beweert Termont dat zijn knuffelbeleid werkt. Dat lijkt me een brug tever.
Een vergelijking tussen de effectiviteit van het beleid tussen bv Gent en Antwerpen doe je middels een wetenschappelijke studie. Middels statistieken. Anekdotische bewijsvoering heeft iets populistisch.

Kan u aangeven waar bv waar precies Gent en Antwerpen verschillen in hun aanpak van bv jeugdcriminaliteit en in hoeverre beide aanpakken resultaten opleveren? Dat zijn geen simpele vragen. We dienen partijpolitiek uit de antwoorden te houden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 20:57   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een vergelijking tussen de effectiviteit van het beleid tussen bv Gent en Antwerpen doe je middels een wetenschappelijke studie. Middels statistieken. Anekdotische bewijsvoering heeft iets populistisch.

Kan u aangeven waar bv waar precies Gent en Antwerpen verschillen in hun aanpak van bv jeugdcriminaliteit en in hoeverre beide aanpakken resultaten opleveren? Dat zijn geen simpele vragen. We dienen partijpolitiek uit de antwoorden te houden.
En dan moet je zelfs die wetenschappelijke studies fatsoenlijk kunnen begrijpen.
Om een nevenvoorbeeld te geven:

De Morgen: Antwerpen duidelijk koploper op vlak van ongevallen met zwakke weggebruikers
Wat blijkt bij nader toezien:
In relatieve cijfers staat Antwerpen op de 33ste plaats, onder steden als Gent (25), Oostende (19) en Brugge (4). Duiding is soms moeilijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 21:18   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dan moet je zelfs die wetenschappelijke studies fatsoenlijk kunnen begrijpen.
Om een nevenvoorbeeld te geven:

De Morgen: Antwerpen duidelijk koploper op vlak van ongevallen met zwakke weggebruikers
Wat blijkt bij nader toezien:
In relatieve cijfers staat Antwerpen op de 33ste plaats, onder steden als Gent (25), Oostende (19) en Brugge (4). Duiding is soms moeilijk.
Heeft die gast naast examenvragen stelen ook ongevallen met zwakke weggebruikers veroorzaakt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 21:49   #50
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk niet. De sossen en alle anderen zijn de schuld.
De sossen hebben inderdaad heel veel wantoestanden op hun geweten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 23:35   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maakt niet uit, als ze maar 'Schild en Vriend' kunnen zeggen
Oei, en dat in la Belgique waar een grote minderheid dat niet kan???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 05:47   #52
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Wat ben ik blij dat mijn schooltijd voorbij is. Niet iedereen in mijn school was een lieverdje maar van dergelijke incidenten had ik toch niet gehoord.

Tegenwoordig verbaast het me allemaal niet meer. Ik kom beroepshalve in contact met 15-jarige overvallers en 12-jarige prostituees.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 06:52   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat ben ik blij dat mijn schooltijd voorbij is. Niet iedereen in mijn school was een lieverdje maar van dergelijke incidenten had ik toch niet gehoord.

Tegenwoordig verbaast het me allemaal niet meer. Ik kom beroepshalve in contact met 15-jarige overvallers en 12-jarige prostituees.
O gij pimp!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 06:57   #54
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
O gij pimp!
Dat is maar 1 tak van mijn onderneming.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 09:11   #55
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een vergelijking tussen de effectiviteit van het beleid tussen bv Gent en Antwerpen doe je middels een wetenschappelijke studie. Middels statistieken. Anekdotische bewijsvoering heeft iets populistisch.

Kan u aangeven waar bv waar precies Gent en Antwerpen verschillen in hun aanpak van bv jeugdcriminaliteit en in hoeverre beide aanpakken resultaten opleveren? Dat zijn geen simpele vragen. We dienen partijpolitiek uit de antwoorden te houden.
En als de wetenschappelijke studie resultaten oplevert die niet in het kraam van de theorie van het multiculturele paradijs passen, dan brengen we die toch zo vlug mogelijk in discrediet zeker. Kwestie van er voor te zorgen dat wetenschappelijke studies in het vervolg zeker op de gewenste conclusie uitkomen (cf Marion Van San).
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 09:19   #56
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
En als de wetenschappelijke studie resultaten oplevert die niet in het kraam van de theorie van het multiculturele paradijs passen, dan brengen we die toch zo vlug mogelijk in discrediet zeker. Kwestie van er voor te zorgen dat wetenschappelijke studies in het vervolg zeker op de gewenste conclusie uitkomen (cf Marion Van San).
De groep die in Gent voor problemen zorgt, en ook hier, zijn Roma uit Slovakije. Helemaal niet de groep uit Van Sans onderzoek. Dat ging over Marokkanen en Antillianen.

Het hele moslimverhaal is in deze problematiek evenmin aanwezig.

Die Slovaken kunnen zich vrij in Gent vestigen als EU-onderdanen.

Waarmee mijn vraag blijft wat het stadsbestuur anders zou moeten doen. En of de schoof niet gewoon een plat partijpolitiek draadje heeft geopend.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 11:14   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft die gast naast examenvragen stelen ook ongevallen met zwakke weggebruikers veroorzaakt?
Het ging over interpreteren en letterlijk een NEVENvoorbeeld.
Verstaat gij dat niet, of wilt ge het niet verstaan en zijt ge alleen maar met mijn kloten aan het rammelen ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 11:16   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De groep die in Gent voor problemen zorgt, en ook hier, zijn Roma uit Slovakije. Helemaal niet de groep uit Van Sans onderzoek. Dat ging over Marokkanen en Antillianen.

Het hele moslimverhaal is in deze problematiek evenmin aanwezig.

Die Slovaken kunnen zich vrij in Gent vestigen als EU-onderdanen.

Waarmee mijn vraag blijft wat het stadsbestuur anders zou moeten doen. En of de schoof niet gewoon een plat partijpolitiek draadje heeft geopend.
Misschien straatvechters en schoolschoelies nog meer pamperen, en hun onderwijspersoneel nog meer in de kou laten staan ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 13:02   #59
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien straatvechters en schoolschoelies nog meer pamperen, en hun onderwijspersoneel nog meer in de kou laten staan ?
Dit is inderdaad een breder maatschappelijk probleem: respectloosheid voor mensen die het gezag en de overheid zouden moeten uitdragen. Niet enkel voor leerkrachten, ook politiemensen, loketbedienden, artsen, verplegers, etc. krijgen steeds meer te maken met agressie.

Ik zie niet direct in hoe we dat probleem snel kunnen oplossen. Daar gaan generaties over.

Er moet wel iets gebeuren, het kan zo niet verder. Ik heb collega's die spreken van een 'goede week' als ze niet verbaal zijn aangevallen en geen fysieke bedreigingen hebben ontvangen. Dat is niet normaal meer.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 08:17   #60
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De groep die in Gent voor problemen zorgt, en ook hier, zijn Roma uit Slovakije. Helemaal niet de groep uit Van Sans onderzoek. Dat ging over Marokkanen en Antillianen.

Het hele moslimverhaal is in deze problematiek evenmin aanwezig.

Die Slovaken kunnen zich vrij in Gent vestigen als EU-onderdanen.

Waarmee mijn vraag blijft wat het stadsbestuur anders zou moeten doen. En of de schoof niet gewoon een plat partijpolitiek draadje heeft geopend.
Wat ik wil zeggen is dat het duidelijk is dat een onderzoek naar crimineel gedrag van minderheidsgroepen enkel als wetenschappelijk onderbouwd wordt beschouwd als het resultaat de politiek correcte kerk bevalt. Wat Gent betreft, dat krijgt meer en meer te lijden van de politiek van een stadsbestuur waarin te veel mensen zitten die medestichtend lid zijn van deze kerk.
stichtend lid is van deze kerk.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be