Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2017, 14:31   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heb je de post van Anna niet gelezen? Je kan de post in grote pakken opladen gewoon van het trottoir, vissen is niet nodig.

Hier een paar straten vandaan liggen ook zo'n pakken gewoon op het voetpad, dat is gewone Bpostpraktijk.
Ik heb het nog nooit gezien, maar dat is inderdaad een groot probleem kwa veiligheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 14:33   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb het nog nooit gezien, maar dat is inderdaad een groot probleem kwa veiligheid.
Ja, dat is toch totaal onverantwoord. Want het is niet dat die pakken in de inkomhal van het postkantoor liggen waar er toch enigszins supervisie is, ze liggen gewoon op de hoek van de straat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 14:39   #43
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat is toch totaal onverantwoord. Want het is niet dat die pakken in de inkomhal van het postkantoor liggen waar er toch enigszins supervisie is, ze liggen gewoon op de hoek van de straat.
Huh? Wacht eens. Antwerpen. Ik weet het al.
Postcode 2060.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 14:42   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Huh? Wacht eens. Antwerpen. Ik weet het al.
Postcode 2060.
algemene praktijk, ook in andere districten...ik vermoed dat de fietstassen daar gedropt worden met een Bpost auto en dan opgepikt worden straat per straat door de facteurs.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 november 2017 om 14:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 14:46   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En, zou een digitale brievenbus geen beter idee zijn, mits voldoende beveiliging ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 14:50   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
algemene praktijk, ook in andere districten...ik vermoed dat de fietstassen daar gedropt worden met een Bpost auto en dan opgepikt worden straat per straat door de facteurs.
Ja, zo ongeveer werkt dat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 15:32   #47
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja.

Die van Telenet belden me op, ze gingen mijn rekening naar mijn Telenet email-adres sturen.

Toen ik zei dat ik dat email-adres niet eens kende noch gebruikte wisten ze me te vertellen dat dit met mijn naam was gemaakt. Toen ik dan naar het paswoord vroeg kende ze dat niet, maar ik kon inloggen en dan mijn paswoord resetten.
Vraag drie was dan hoe ik kan inloggen zonder paswoord, hadden ze geen antwoord op.
Met tegenzin gingen ze dan maar de rekening langs de post blijven sturen.
Als je verbonden bent met je eigen Telenet netwerk, kan je het paswoord van je account resetten. De credentials voor je draadloos netwerk staan genoteerd op de router.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 15:53   #48
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
algemene praktijk, ook in andere districten...ik vermoed dat de fietstassen daar gedropt worden met een Bpost auto en dan opgepikt worden straat per straat door de facteurs.

Inderdaad, zo gaat het er aan toe in het Antwerpse. Besparing voor Bpost, miserie en kosten voor de klanten. De privatisering is geslaagd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 15:59   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad, zo gaat het er aan toe in het Antwerpse. Besparing voor Bpost, miserie en kosten voor de klanten. De privatisering is geslaagd.
Bpost is nog steeds een overheidsbedrijf.

En nu een van de meer succesvollere.

Itt de NMBS.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 16:26   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bpost is nog steeds een overheidsbedrijf.

En nu een van de meer succesvollere.

Itt de NMBS.
Aan Bpost is alles fake. Het blijft alleen recht omdat mensen er hun pakjes kunnen afhalen. En door overheidscontracten (gazettenverdeling, binnenpost NMBS, ...)
En nu gaan ze nog de ABX toer op en gaan ze aan de andere kant van de oceaan lukraak bedrijven over nemen. Binnenkort stuikt dat gewoon in elkaar en komt iedereen weer uit de lucht vallen. Vandelanotte kan het dan weer weg geven in ruil voor 30 jobs in Oostende.
NMBS is het meest succesvolle bedrijf ter wereld. Het meest succesvol in zijn belangrijkste taak. Overheidsmiddelen pompen in de private economie
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 16:51   #51
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik neem vaak de bus van "de rooseveltpluts" tot de Ellermanstraat.
Dan is mijn dag meteen al om zeep. Mensen toch.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 17:21   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoe minder papieren post, des te beter. Ik ben een fan van zoomit voor facturen en loonbrieven. Ik heb hier reeds een gigantische kist met facturen staan...als die dingen online opgeslaan worden spaart me dat heel wat uit.

Jammer van die design brievenbus die ik net heb geplaatst, 1250 euro voor de hond zijn kloten...achja, decoratie van het huis zeker ?
Pics, or it didn't happen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 17:24   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Aan Bpost is alles fake.
....
Moet de staat daar evenveel geld in pompen als in de nmbs ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 17:33   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Vergeten te melden: ook bij ons doet de post dat. Gewoon onder een brug, zodat de zakken tenminste droog blijven.

Toch denk ik dat er nog weinig incidenten mee gebeurd zijn.
Nu steken wij ook al enkele eeuwen (da's wel overdreven, maar kom ..) onze eigen brieven die we aan anderen sturen, in een onnozel rood ijzeren dooske, dat toch ook redelijk gemakkelijk te kraken is ...
(dus, tante post, waarom jouw zakken ipv op de grond, niet in zo'n rode ijzeren doos: het zou toch iets zijn ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:55   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vergeten te melden: ook bij ons doet de post dat. Gewoon onder een brug, zodat de zakken tenminste droog blijven.

Toch denk ik dat er nog weinig incidenten mee gebeurd zijn.
Nu steken wij ook al enkele eeuwen (da's wel overdreven, maar kom ..) onze eigen brieven die we aan anderen sturen, in een onnozel rood ijzeren dooske, dat toch ook redelijk gemakkelijk te kraken is ...
(dus, tante post, waarom jouw zakken ipv op de grond, niet in zo'n rode ijzeren doos: het zou toch iets zijn ...)
Ik stuur emails.

Of imessage en whatsapp, geencrypteerd van end to end, zelfs de FBI krijgt dat niet gekraakt.

Doe jij maar door met je brievenpost.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 07:11   #56
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat antwoord is geïnspireerd op de bedrijfscultuur van de staatsbakkerijen waar ge een stenen brood kon kopen met een bonneke. Als er broden waren.
Binnenkort kan jij met bonnetje enkel nog een papieren brood kopen. Mmmm, lekker!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 07:25   #57
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad, zo gaat het er aan toe in het Antwerpse. Besparing voor Bpost, miserie en kosten voor de klanten. De privatisering is geslaagd.
Voor klachten: druk 17, we verbinden u zo snel mogelijk door, de wachttijd bedraagt nu 2,5 uur.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 07:25   #58
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet de staat daar evenveel geld in pompen als in de nmbs ?
Evenveel niet, maar als je de infrastructuur, diensten en personeel van Bpost vergelijkt met die van NMBS en de terugverdien-effecten in rekening brengt een pak teveel voor wat het is. 300 miljoen euro alleen al bvb voor de krantenrondes. Verscheidene staatsinstellingen laten ook de binnenpost doen door Bpost. Veel overheidsdiensten, politieke en gerechtelijke instellingen (en we hebben er zeer veel van) lopen achter inzake informatica en doen nog steeds alles op papier en via Bpost. Intercommunales poetsen hun blazoen met door niemand gelezen propaganda die verdeeld wordt door Bpost. Volgens mij krijgt Bpost in totaal bijna zoveel geld als NMBS. Alleszins veel te veel voor wat het doet. Vergeet niet dat in ruil voor de dotatie, NMBS ook het woon werk verkeer voor de ambtenarij doet, mee betaalt aan de vernieuwing van de publieke ruimte, ...

Het is niet omdat de staatspropaganda van Bpost een goudhaantje maakt dat het dat ook is. Door zijn bijna monopolie en voorsprong en de vooruitzichten ivm online-retail zou het dat kunnen zijn maar het is nog belange niet zeker dat het dat zal worden.
Bpost had al 15 jaar lang het afhaalpunt bij uitstek kunnen zijn voor online-handel en heeft nog maar net de eerste stap gezet in die richting. Vermoedelijk zal het alle concurrentie (kiala, ...) nog wel gemakkelijk van de baan rijden vermits het reeds over een uitgebreid net van postkantoren en punten kan beschikken maar het kan rap verkeren. Het is al veelzeggend dat er zoveel private afhaal-punten zijn terwijl Bpost er overal al was maar het van zichzelf nog niet besefte en in plaats van zich daar naar te organiseren overal ging lockertjes plaatsen in de nabijheid van private afhaalpunten om er op een van de pot gerukte manier de concurrentie met aan te gaan.

Binnen een half jaar gaan ze eindelijk stoppen met te proberen uw paketten door de brievenbus te stampen, af te geven aan de buren zonder dat ge van iets weet of het mee terug te nemen waarna ge het twee dagen later kunt gaan halen als ge het geluk hebt thuis te zijn tussen de kantoor-uren. Als ik tien jaar geleden baas was bij de post was ik al gestopt met thuisleveren en was het postkantoor het afhaalpunt voor brieven en paketten en open van 06u00 's morgens tot 22u00 's avonds. Alle private afhaalpunten waren al naar de vergetelheid geconcurreerd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 november 2017 om 07:42.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 11:57   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stuur emails.

Of imessage en whatsapp, geencrypteerd van end to end, zelfs de FBI krijgt dat niet gekraakt.

Doe jij maar door met je brievenpost.
O maar ik ben grote voorstander van de digitalisering.
Je verwart me mogelijks met iemand anders.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 11:58   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Binnenkort kan jij met bonnetje enkel nog een papieren brood kopen. Mmmm, lekker!
Dat begrijp ik even niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be