Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2017, 23:21   #21
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik probeer wat samen te vatten waarmee ik problemen heb:


Dat Madrid zich niet gaat bezighouden met het erkennen van de Catalaanse onafhankelijkheid is tot daar aan toe en ligt geheel in lijn met de verwachtingen.We moeten toegeven dat de "onafhankelijkheid van Catalonie" wel op heel onvolledige gronden besloten werd....


Dat echter VERKOZEN Catalaanse politici ,massaal,uit funktie gezet worden,gearresteerd,en riskeren lange gevangenisstraffen op te lopen spoort niet meer met de geplogendheden van een lidstaat van de EU....Wie in de Eu als politicus kemels schiet moet uit zichzelf of middels VERKIEZINGEN verwijderd worden,niet via arrestaties...

Als de Eu zelfs hierover geen moreel kompas geeft ,voor wat dient die Eu dan eigenlijk nog?

Het Spaanse soort akties zijn EXACT wat we aan,bvb,Russisch President Putin verwijten (iedere keer daar een beetje een lastige oppositiepoliticus opduikt gaat die voor een tijdje in de prison om boete en contemplatie te doen voor zijn/haar onbeschaamdheid)


Zelfs "EU-commissaris-emeritus" De gucht moest zich op dat punt aansluiten op eerdere opmerkingen vanwege oa enkele N-VA politici dat dat arrestatiegedoe er toch over is.....
Waarom zou iemand die verkozen is om in een parlement te zetelen tegen de wet mogen handelen, anders dan een burger

Dat is de eerste vraag

De tweede vraag, zal zijn: waarom zou die een andere behandeling moeten krijgen dan een andere burger, is niet iedereen gelijk voor de wet?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:38   #22
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Waarom zou iemand die verkozen is om in een parlement te zetelen tegen de wet mogen handelen, anders dan een burger

Dat is de eerste vraag

De tweede vraag, zal zijn: waarom zou die een andere behandeling moeten krijgen dan een andere burger, is niet iedereen gelijk voor de wet?
Neen, niet iedereen is gelijk voor de wet. Ooit gehoord van parlementaire onschendbaarheid ? De Spanjaarden zijn gelijker dan de Catalanen. Zij hebben de macht.

Wat doe je als die wet niet deugt ? Ik lees een aantal redeneringen van wet boven wet (VN, Rechten van de Mens). Ik lees over 'het volk is soeverein'. Ik lees over gebruik je gezond verstand. Ik lees over legalisme en legitimiteit.
Allemaal mooie woorden en veel spuug. Hier, nu en vroeger geldt slechts één wet : de brute macht.

Zolang niemand met meer macht Spanje doet inbinden zullen de Catalanen moet wachten op een zwak moment van een Spanje zonder vrienden.

Laat deze story een stichtend voorbeeld zijn voor alle Vlaamse onafhankelijkheidsstrijders.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 november 2017 om 23:39.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:40   #23
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wegens andere katten te geselen kan ik de politieke gebeurtenissen in en omtrent Catalonië slechts van op een afstand volgen, maar laten we meteen duidelijk zijn : mocht ik inspraak hebben, dan zou ik een voorstandster zijn van de eenheid van Spanje. Louter op gevoel, weliswaar.

Evenwel, ik heb uiteraard geen inspraak in dat verband : de eventuele onafhankelijkheid van Catalonië is iets waar de Catalanen en per uitbreiding de Spanjaarden moeten over beslissen.

Ik wist en weet dat de regeringen van de EU-lidstaten – waaronder deze van mijn land - zich ter zake niet geheel onlogisch grotendeels afzijdig (zouden) houden, maar heel eerlijk gezegd begin ik als democrate zo stilaan een erg ongemakkelijk gevoel te hebben bij de geveinsde «niets-aan-de-hand» houding van de EU.

Ik lees bijvoorbeeld in de pers dat mijnheer Juncker onder andere «niet ziet hoe de Spaanse autoriteiten de rechtsstaat schenden». Daaromtrent is ook iets in uw media te lezen : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...n-de-rechtsst/

Nou, ik zie dat wel.

En ik zie evenzeer dat «de Spaanse autoriteiten» de basisprincipes der democratie aan hun laars lappen, en repressie verkiezen boven vreedzaam politiek overleg. Zo heb ik dingen gezien waar mijnheer Juncker kennelijk blind wil voor blijven, zoals bijvoorbeeld het totaal onnodig en fel overdreven geweld dat werd gebruikt bij het onderdrukken van de pogingen tot referendum in Catalonië, en het gevangen zetten van ministers die in wezen niets méér hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van het Catalaans parlement.

Daarom zeg ik onomwonden als geschokte democrate omtrent hetgeen momenteel in Spanje aan de hand is en de huichelachtige EU-blindheid desbetreffend: niet in mijn naam !
de EU is een club van natiestaten, elke grondwet van een clublid is natuurlijk al gescreend en aanvaard, dus hoe kan de EU hier anders optreden dan die bewuste staat ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:45   #24
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Moest ik elke keer mij publiek verzetten tegen een besluit van EU met 'niet in mijn naam' dan moet ik elke dag mijn beklag maken. De Europese beslissingsnemers hebben lak aan wat in onze naam gebeurt.

Dat grote spelers in Europa zich achter Spanje scharen in deze materie verbaast niemand. De 'opstand der slaven' ondermijnt hun gezag en portefeuille.

Dat de Franse centralistische staat gruwelt van opstandige regios kennen we uit de geschiedenis van Algerije. Hoe dat rijmt met het referendum Mayotte en het toekomstig referendum Nieuw-Caledonië is voor mij een raadsel. Is het een kwestie van kostprijs ?

Overigens vind ik de houding van Spanje dom en van Catalonië naïef.
Goh, ik ben het evenzeer bijlange niet eens met heel wat meer «besluiten» (of het gemis eraan) van de EU, mijnheer Cyrano. En ik roep daarom evenmin telkens moord en brand.

Maar dit betreft naar mijn aanvoelen een vanwege een lidstaat al te ernstig lak hebben aan de democratische basisprincipes, en ik heb het daar als democrate moeilijk mee, wel wetend bovendien dat de EU in zijn ganse organisatie en besluitvorming sowieso al lijdt aan een serieus democratie-deficiet.

Ik vind het bovendien wrang dat ik dat als overtuigde voorstandster van een verenigd Europa moet vaststellen...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 november 2017 om 23:47.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:49   #25
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Neen, niet iedereen is gelijk voor de wet. Ooit gehoord van parlementaire onschendbaarheid ? De Spanjaarden zijn gelijker dan de Catalanen. Zij hebben de macht.

Wat doe je als die wet niet deugt ? Ik lees een aantal redeneringen van wet boven wet (VN, Rechten van de Mens). Ik lees over 'het volk is soeverein'. Ik lees over gebruik je gezond verstand. Ik lees over legalisme en legitimiteit.
Allemaal mooie woorden en veel spuug. Hier, nu en vroeger geldt slechts één wet : de brute macht.

Zolang niemand met meer macht Spanje doet inbinden zullen de Catalanen moet wachten op een zwak moment van een Spanje zonder vrienden.

Laat deze story een stichtend voorbeeld zijn voor alle Vlaamse onafhankelijkheidsstrijders.
Parlementaire onschendbaarheid is geen rechtvaardiging om onwettig te handelen.
Kan ook opgeheven worden hoor.
Politici voelen dat alleen al aan als een dreiging, ik denk maar aan een De Gucht die spontaan naar het toilet loopt bij de gedachte er aan
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:52   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Goh, ik ben het evenzeer bijlange niet eens met heel wat meer «besluiten» (of het gemis eraan) van de EU, mijnheer Cyrano. En ik roep daarom evenmin telkens moord en brand.

Maar dit betreft naar mijn aanvoelen een vanwege een lidstaat al te ernstig lak hebben aan de democratische basisprincipes, en ik heb het daar als democrate moeilijk mee, wel wetend bovendien dat de EU in zijn ganse organisatie en besluitvorming sowieso al lijdt aan een serieus democratie-deficiet…..
Hallo ?

De catalanen hebben de democratische basisprinciepes geschonden. Zij hebben er lak aan gehad.

1) Ze hebben een ongrondwettelijk referendum georganiseerd.
2) Er is geen contra campagne gevoerd, omdat het ongrondwettelijk was
3) Slechts een minderheid van de bevolking is gaan stemmen
4) De stemming verliep niet regelmentair, er waren geen deftige kieslijsten.

Zo doet men in bananenrepublieken aan democratie.

En daarna hebben ze een referendum, met een minderheidsopkomst, als politiek wapen gebruikt tegen de zwijgende meerderheid van de bevolking (die uiteraard zweeg wegens de ongrondwettelijkheid van het verhaal).

Asjemenou. Ik vind dat de Spaanse politie het nog zacht aanpakt. Dit is gewoon een coup. Een hoogst ondemocratische coup, want in een democratie zijn er nu eenmaal spelregels die er voor moeten zorgen dat iedereen deftig vertegenwoordigd is. En niet dit soort farce.

Echt waar, de jakhalzen op dit forum en in de NVA die hier nu zitten te janken over ondemocratische zaken vanuit Spanje, weten gewoon niet hoe een moderne democratie werkt. Wat een huichelarij.

En dan de propaganda van de "politiebrutaliteit" die nadien na fact checking gewoonweg leugens bleken te zijn.....in de Amerikaanse media maken ze reeds gewag van de invloed van Rusland in dit heel verhaal om de EU te destabiliseren.

En toch slikken jullie het allemaal...omdat het de Catalaanse vrienden zijn, en die gaan boven alle princiepes. Boven de wet naleven, boven democratie, boven alles.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:54   #27
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de EU is een club van natiestaten, elke grondwet van een clublid is natuurlijk al gescreend en aanvaard, dus hoe kan de EU hier anders optreden dan die bewuste staat ?
Kunt u mij aangeven waar precies in de Spaanse grondwet en terloops evenzeer in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens staat dat repressie te verkiezen is boven vreedzaam politiek overleg, dat onnodig en fel overdreven geweld mag/moet worden gebruikt bij het onderdrukken van pogingen tot democratisch (zij het niet constitutioneel) referendum, en waar ministers die in wezen niets anders hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van hun parlement moeten gevangen gezet worden ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2017 om 00:03.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 23:56   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Kunt u mij aangeven waar precies in de Spaanse grondwet en terloops evenzeer in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens staat dat repressie te verkiezen is boven vreedzaam politiek overleg, dat onnodig en fel overdreven geweld mag/moet worden gebruikt bij het onderdrukken van pogingen tot democratisch (zij het niet constitutioneel) referendum, en waar ministers die in wezen niets anders hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van hun parlement moeten gevangen gezet worden*?
Er is geen vorm van repressie in Spanje.

Als je dat durft te stellen, weet je niet wat repressie is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:00   #29
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hallo ?

De catalanen hebben de democratische basisprinciepes geschonden. Zij hebben er lak aan gehad.

1) Ze hebben een ongrondwettelijk referendum georganiseerd.
2) Er is geen contra campagne gevoerd, omdat het ongrondwettelijk was
3) Slechts een minderheid van de bevolking is gaan stemmen
4) De stemming verliep niet regelmentair, er waren geen deftige kieslijsten.

Zo doet men in bananenrepublieken aan democratie.

En daarna hebben ze een referendum, met een minderheidsopkomst, als politiek wapen gebruikt tegen de zwijgende meerderheid van de bevolking (die uiteraard zweeg wegens de ongrondwettelijkheid van het verhaal).

Asjemenou. Ik vind dat de Spaanse politie het nog zacht aanpakt. Dit is gewoon een coup. Een hoogst ondemocratische coup, want in een democratie zijn er nu eenmaal spelregels die er voor moeten zorgen dat iedereen deftig vertegenwoordigd is. En niet dit soort farce.

Echt waar, de jakhalzen op dit forum en in de NVA die hier nu zitten te janken over ondemocratische zaken vanuit Spanje, weten gewoon niet hoe een moderne democratie werkt. Wat een huichelarij.

En dan de propaganda van de "politiebrutaliteit" die nadien na fact checking gewoonweg leugens bleken te zijn.....in de Amerikaanse media maken ze reeds gewag van de invloed van Rusland in dit heel verhaal om de EU te destabiliseren.

En toch slikken jullie het allemaal...omdat het de Catalaanse vrienden zijn, en die gaan boven alle princiepes. Boven de wet naleven, boven democratie, boven alles.
a. Ik heb geen vrienden in Catalonië
b. Een coup of staatsgreep is gericht tegen een staat, om de macht over die staat met geweld over te nemen. Dat was/is inzake Spanje uiteraard niet het geval.
c. U bent vrij een andere mening te hebben dan de mijne, en u kunt op mij rekenen dat ik uw vrijheid om die andere mening te hebben zal verdedigen, zonder dat ik het nodig zal vinden om u een dommekloot of nog erger te noemen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:03   #30
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen vorm van repressie in Spanje.

Als je dat durft te stellen, weet je niet wat repressie is.
Ja, ik durf dat te stellen. Beter nog, ik vind het nodig om dat te stellen, vandaar deze draad.

En voor wat repressie betreft is er geen enkele aanwijzing dat u beter dan ik zou weten wat het is.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:04   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
a. Ik heb geen vrienden in Catalonië
b. Een coup of staatsgreep is gericht tegen een staat, om de macht over die staat met geweld over te nemen. Dat was/is inzake Spanje uiteraard niet het geval.
c. U bent vrij een andere mening te hebben dan de mijne, en u kunt op mij rekenen dat ik uw vrijheid om die andere mening te hebben zal verdedigen, zonder dat ik het nodig zal vinden om u een dommekloot of nog erger te noemen.
Nota:

De reden waarom we een grondwet hebben en wordt geacht die na te leven, is omdat deze ALLE burgers dezelfde rechten en plichten geeft.

Door zomaar die grondwet aan hun kont te vegen, zeg je simpelweg: die 50+ %, die niet is komen stemmen (met goede reden), kust mijn kloten, jullie stem is niks waard. Die 42 % die voor ons heeft gestemd, daarmee doen we het.

Verkiezingen moeten regelmentair verlopen, ze moeten ordentelijk verlopen, er moet ruimte zijn voor een pro en contra campagne.

Dat was er nu allemaal niet. Dit was dus een hoop waardeloos papier, dat nadien ten wape is gemaakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:06   #32
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
a. Ik heb geen vrienden in Catalonië
b. Een coup of staatsgreep is gericht tegen een staat, om de macht over die staat met geweld over te nemen. Dat was/is inzake Spanje uiteraard niet het geval.
c. U bent vrij een andere mening te hebben dan de mijne, en u kunt op mij rekenen dat ik uw vrijheid om die andere mening te hebben zal verdedigen, zonder dat ik het nodig zal vinden om u een dommekloot of nog erger te noemen.
2!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:07   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
2!
Euh toch wel.

Men wilde de spaanse staat haar bevoegdheden afnemen. Haar territorium ontnemen. Dat is een coup.

Laatst gewijzigd door Tavek : 7 november 2017 om 00:07.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:08   #34
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nota:

De reden waarom we een grondwet hebben en wordt geacht die na te leven, is omdat deze ALLE burgers dezelfde rechten en plichten geeft.

Door zomaar die grondwet aan hun kont te vegen, zeg je simpelweg: die 50+ %, die niet is komen stemmen (met goede reden), kust mijn kloten, jullie stem is niks waard. Die 42 % die voor ons heeft gestemd, daarmee doen we het.

Verkiezingen moeten regelmentair verlopen, ze moeten ordentelijk verlopen, er moet ruimte zijn voor een pro en contra campagne.

Dat was er nu allemaal niet. Dit was dus een hoop waardeloos papier, dat nadien ten wape is gemaakt.
En is dat volgens u in voorkomend geval een aanvaardbare reden om repressie te verkiezen boven vreedzaam politiek overleg, om onnodig en fel overdreven geweld te gebruiken bij het onderdrukken van pogingen tot een democratisch (zij het niet constitutioneel) referendum, en om ministers die in wezen niets anders hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van hun parlement gevangen te zetten ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:08   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Overigens, in Catalonie zelf is er verre van een duidelijke meerderheid voor onafhankelijkheid. De maatschappij is daar nu mooi gesplitst.

Dit referendum, georganiseerd door een paar partijen, heeft de samenhang in de maatschappij geen deugd gedaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:10   #36
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht


c. U bent vrij een andere mening te hebben dan de mijne, en u kunt op mij rekenen dat ik uw vrijheid om die andere mening te hebben zal verdedigen, zonder dat ik het nodig zal vinden om u een dommekloot of nog erger te noemen.
En dan heeft U hier te maken met een nog eerder beschaafd exemplaar uit de Rajoy-Groupies. Er zijn er expressievere.

PS
Een groupie (afgeleid van het Engelse group, dat wil zeggen muziekgroep) is een zeer trouwe fan van een groep of bekend persoon. Een groupie is vaak een fan van een bekend persoon bij wie hij/zij intimiteit zoekt (fysiek of emotioneel).
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:10   #37
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, in Catalonie zelf is er verre van een duidelijke meerderheid voor onafhankelijkheid. De maatschappij is daar nu mooi gesplitst.

Dit referendum, georganiseerd door een paar partijen, heeft de samenhang in de maatschappij geen deugd gedaan.
Ik herhaal : is dat volgens u in voorkomend geval een aanvaardbare reden om repressie te verkiezen boven vreedzaam politiek overleg, om onnodig en fel overdreven geweld te gebruiken bij het onderdrukken van pogingen tot een democratisch (zij het niet constitutioneel) referendum, en om ministers die in wezen niets anders hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van hun parlement gevangen te zetten ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:11   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
En is dat volgens u in voorkomend geval een aanvaardbare reden om repressie te verkiezen boven vreedzaam politiek overleg, om onnodig en fel overdreven geweld te gebruiken bij het onderdrukken van pogingen tot een democratisch (zij het niet constitutioneel) referendum, en om ministers die in wezen niets anders hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van hun parlement gevangen te zetten ?
Vreedzaam overleg kan pas gebeuren als de twee partijen een bepaalde minimumkader accepteren. Puigdemont plaatste zich constant buiten dat kader door de grondwet niet te accepteren.

Besef ook maar eens dat de spanjaarden niet kunnen overleggen over de eis van puigdemont omdat de grondwet het niet toelaat. Simpel: zodoende is er niks te overleggen. Er is ook geen meerderheid om die grondwet te veranderen. Dus wat ga je dan discussieren ?

Van zodra Puigdemont terugkeert naar de wettelijkheid en bvb wilt onderhandelen over autonomie, is de zaak helemaal anders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:13   #39
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
En dan heeft U hier te maken met een nog eerder beschaafd exemplaar uit de Rajoy-Groupies. Er zijn er expressievere.

PS
Een groupie (afgeleid van het Engelse group, dat wil zeggen muziekgroep) is een zeer trouwe fan van een groep of bekend persoon. Een groupie is vaak een fan van een bekend persoon bij wie hij/zij intimiteit zoekt (fysiek of emotioneel).
Mijn oprechte dank voor uw verduidelijking, mijnheer : ze heeft een glimlach op mijn lippen getoverd.

Ik ben er mij van bewust dat ik misschien wel wat wereldvreemd ben (althans in ieder geval volgens mijnheer De Schoofzak), maar ik wist wat "groupie" betekent, hoor. Niettemin dank voor de uitleg.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 00:15   #40
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vreedzaam overleg kan pas gebeuren als de twee partijen een bepaalde minimumkader accepteren. Puigdemont plaatste zich constant buiten dat kader door de grondwet niet te accepteren.

Besef ook maar eens dat de spanjaarden niet kunnen overleggen over de eis van puigdemont omdat de grondwet het niet toelaat. Simpel: zodoende is er niks te overleggen. Er is ook geen meerderheid om die grondwet te veranderen. Dus wat ga je dan discussieren ?

Van zodra Puigdemont terugkeert naar de wettelijkheid en bvb wilt onderhandelen over autonomie, is de zaak helemaal anders.
Ik blijf mijn vraag aan u stellen : is dat volgens u in voorkomend geval een aanvaardbare reden om repressie te verkiezen boven vreedzaam politiek overleg, om onnodig en fel overdreven geweld te gebruiken bij het onderdrukken van pogingen tot een democratisch (zij het niet constitutioneel) referendum, en om ministers die in wezen niets anders hebben gedaan dan het trachten uitvoeren van een politieke beslissing van hun parlement gevangen te zetten ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be