Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 November 2017, 09:32   #141
Universalia
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 December 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 11.851
Standaard

Het is algemeen geweten dat het verkeer van de laatste tijden géén lachertje meer is.

Werken ... werken ... werken ... files ... files ... files u zal er allemaal al wel eens notie van hebben kunnen nemen.

Gisteren rit Antwerpen/Kust nog eens gedaan. Dramatisch was het.

Naast de vele werken was er overal wel ergens file vorming.

Toch bleven de wagens met de landcodes GB, NL, PL, RO er deftig doorvliegen om dan helemaal voor aan aan een file op een walgelijke manier het invoegen af te dwingen.

Weer aan de 'brug der zuchten' te Gent voorgehad. Ik hield braaf de opgelegde 90 km/u aan en ik was blijkbaar de traagste wagen van het circuit.

Zelfs een vrachtwagen met de landcode PL hing op de midden rijbaan op een kleine 20 cm achter mijn bumper.

Dan denk je????

Aan Aalter geraken ze er precies niet goed uit aan de werken.

Na aan de kust even verbleven hebben de tocht terug richting Antwerpen, spitsuur zowat.

Dramatisch ... moordend, gewoon levensgevaarlijke toestanden gezien.

In Antwerpen stonden ze uiteraard weer aan te schuiven voor de Kennedy tunnel, richting Nederland(héél de dag tegenwoordig)

De afslag Rotterdam en richting Linker-Oever was ook géén goed plan want daar stonden ze ook al aan te schuiven.

Ik denk dat het daar nog 'leuker' gaat worden als ze de werken starten voor de volgende oeververbinding aldaar.

Dan zal het hek helemaal van de dam zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2017, 10:08   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Toch bleven de wagens met de landcodes GB, NL, PL, RO er deftig doorvliegen om dan helemaal voor aan aan een file op een walgelijke manier het invoegen af te dwingen.
Waar anders?

Of je hoort ook bij diegenen die nog altijd niet weten waar men moet ritsen?

Citaat:
https://wegcode.be/wetteksten/sectie.../2022-art12bis

Artikel 12bis. Ritsen

De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.

De bestuurders die rijden op die vrije rijstrook moeten vlak voor de versmalling beurtelings voorrang verlenen aan één invoegende bestuurder; in geval het rijden in zowel de linker als in de rechter rijstrook wordt verhinderd, moet eerst voorrang worden verleend aan één bestuurder op de rechter rijstrook en daarna aan één bestuurder op de linker rijstrook.
Citaat:
https://www.wegcode.be/actueel/2114-ritsen

Bijna 1 bestuurder op 4 weet niet precies wat ritsen is

OP 04 MAART 2016.

Het hoffelijkheidsprincipe bestaat nochtans al twee jaar

Sinds 1 maart 2014 is ritsen verplicht op plaatsen waar er een rijstrook wordt onderbroken. Een enquête van het BIVV toont aan dat meer dan 9 op 10 bestuurders al wel eens gehoord heeft van het principe, maar dat 1 op 4 niet exact weet hoe het werkt. Er moet dus nog heel wat gedaan worden om iedereen te informeren, zodat het systeem zijn nut kan bewijzen.

Nieuwe enquête

Erg populair...

Een enquête van het BIVV bij een representatieve steekproef van Belgische bestuurders, toont aan dat twee jaar na de invoeging van het ritsprincipe, een grote meerderheid al wel eens gehoord heeft van het principe: meer dan 91% in totaal. Ritsen is meer bekend in Vlaanderen (98%) dan in Wallonië (83%) en Brussel (79%).

… maar niet altijd juist toegepast

Slechts 77% van de bestuurders kan exact uitleggen wat het principe inhoudt. Twee jaar na de invoering van het ritsprincipe in de wegcode, weet bijna 1 op 4 bestuurders nog steeds niet hoe er correct geritst moet worden. 69% van de bestuurders observeert minstens 1 maal per week een andere bestuurder die op een foute manier ritst. Meer dan 61% raakt hierdoor geïrriteerd.

Een systeem dat als efficiënt wordt aanzien, vooral in Vlaanderen

87% van de bestuurders is vandaag voorstander van het systeem. De meerderheid is dus overtuigd. 79% van de bestuurders vindt ritsen efficiënt. In Wallonië stellen ze zich echter meer vragen bij de doeltreffendheid van het systeem (slechts 65% vindt het efficiënt) dan in Vlaanderen (86%) en Brussel (85%).

Een systeem dat vaak nuttig blijkt te zijn in de praktijk

35% van de bestuurders ritst dagelijks en 32% wekelijks. Dit bewijst eens te meer hoe belangrijk het ritsprincipe is voor een vlottere verkeersdoorstroming op plaatsen waar de rij-strook versmalt. 9% ritst nooit. We weten niet of dat uit pure tegenkanting is of omdat ze nooit in een situatie terecht komen waar er geritst zou kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 November 2017 om 10:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 05:05   #143
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.232
Standaard

https://nl.express.live/2017/11/10/1...aten-leegloop/


Geen idee of het komt door de hetze tegen het circulatie plan, het circulatieplan zelf of gewoon de aard van de Belgische bevolking maar na zes maanden blijkt vrij duidelijk dat er met het plan iets scheef zit. Het heeft z'n kans gekregen.Tijd om het af te voeren of serieus aan te passen.
__________________
Terrorisme is het minst erge en gevaarlijke aan islam.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 15:46   #144
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
https://nl.express.live/2017/11/10/1...aten-leegloop/


Geen idee of het komt door de hetze tegen het circulatie plan, het circulatieplan zelf of gewoon de aard van de Belgische bevolking maar na zes maanden blijkt vrij duidelijk dat er met het plan iets scheef zit. Het heeft z'n kans gekregen.Tijd om het af te voeren of serieus aan te passen.
Ik denk eerder de aard van de Belgische bevolking en een duidelijk tekort aan parkeergebouwen op strategische punten.

In het buitenland ken ik menige stad waar verhoudingsgewijs meer winkelstraten zijn, maar daar kunnen de bezoekers hun auto ook vlot kwijt...
En hoe sneller een voertuig parkeert hoe minder de vervuiling, wie weet ontbreekt het Gent aan een degelijk parkeermanagement waar men op de matrixborden boven de toegangswegen al kan zien in welke parkeergebouwen of -kelders nog xx tot xxx vrije parkeerplaatsen zijn.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 15:56   #145
Erw
Europees Commissaris
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2004
Berichten: 7.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
https://nl.express.live/2017/11/10/1...aten-leegloop/


Geen idee of het komt door de hetze tegen het circulatie plan, het circulatieplan zelf of gewoon de aard van de Belgische bevolking maar na zes maanden blijkt vrij duidelijk dat er met het plan iets scheef zit. Het heeft z'n kans gekregen.Tijd om het af te voeren of serieus aan te passen.
Commies keren NOOIT op hun wandaden terug.
Kun je je dat nou werkelijk voorstellen?
Zelfs bij Grote Schandalen niet.
Welintegendeel.
Die grijpen ze aan als excuus voor nog een dozijn bijkomende Committees, bijkomende postjes voor vrindjes, en op naar de volgende wandaad.

Dat "circulatie plan" is net als "mobiliteit Gent": een verdere stap in het bannen van privaat / zelfstandig vervoer, bannen van zelfstandigheid, van onafhankelijkheid, van vrijheid.
Volk zoveel mogelijk afhankelijk van Commies, als een infuus, rantsoeneerbaar, opdat het in de pas zou blijven marcheren in de richting van het Commie Belang.
__________________
Beweegt het? Belast het.
Blijft het bewegen? Reguleer het.
Stopt het met bewegen? Subsidieer het.
De problemen-makende excuus-bezigheid om te kunnen kopen zonder te moeten helpen te produceren: Overheid.
Leer wat echt kapitalisme is: www.mises.org
Hoed u voor de speculatie-fabels die pogen te verhinderen dat wat u produceerde terug kan kopen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190156
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 16:12   #146
Erw
Europees Commissaris
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2004
Berichten: 7.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk eerder de aard van de Belgische bevolking en een duidelijk tekort aan parkeergebouwen op strategische punten.

In het buitenland ken ik menige stad waar verhoudingsgewijs meer winkelstraten zijn, maar daar kunnen de bezoekers hun auto ook vlot kwijt...
En hoe sneller een voertuig parkeert hoe minder de vervuiling, wie weet ontbreekt het Gent aan een degelijk parkeermanagement waar men op de matrixborden boven de toegangswegen al kan zien in welke parkeergebouwen of -kelders nog xx tot xxx vrije parkeerplaatsen zijn.
Gent is een stad met straten vol Staatsrommel.
Paaltjes, betonblokken, drempeleilanden, recentelijk zelfs rood geverfde grote legobetonblokken met zitbanken ertussen, midden op vroegere baanruimte.
Er rijden tegenwoordig zelfs een soort belachelijk traag rijdende minikinderbusjes rond, die blijkbaar zelfs hun kollega's - Groot Commie bussen-vervoer ophouden. Zo een smurfenbusje waarachter een dubbele mastodont zit te snokken.

Gent, de bakermat van onze Commie WegenToekomst.
__________________
Beweegt het? Belast het.
Blijft het bewegen? Reguleer het.
Stopt het met bewegen? Subsidieer het.
De problemen-makende excuus-bezigheid om te kunnen kopen zonder te moeten helpen te produceren: Overheid.
Leer wat echt kapitalisme is: www.mises.org
Hoed u voor de speculatie-fabels die pogen te verhinderen dat wat u produceerde terug kan kopen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190156

Laatst gewijzigd door Erw : 12 November 2017 om 16:13.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 19:46   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Geen idee of het komt door de hetze tegen het circulatie plan, het circulatieplan zelf of gewoon de aard van de Belgische bevolking maar na zes maanden blijkt vrij duidelijk dat er met het plan iets scheef zit. Het heeft z'n kans gekregen.Tijd om het af te voeren of serieus aan te passen.
Wat zit er precies scheef?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 19:56   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk eerder de aard van de Belgische bevolking en een duidelijk tekort aan parkeergebouwen op strategische punten.

In het buitenland ken ik menige stad waar verhoudingsgewijs meer winkelstraten zijn, maar daar kunnen de bezoekers hun auto ook vlot kwijt...
En hoe sneller een voertuig parkeert hoe minder de vervuiling, wie weet ontbreekt het Gent aan een degelijk parkeermanagement waar men op de matrixborden boven de toegangswegen al kan zien in welke parkeergebouwen of -kelders nog xx tot xxx vrije parkeerplaatsen zijn.
In Gent staan dergelijke borden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 19:57   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Gent is een stad met straten vol Staatsrommel.
Paaltjes, betonblokken, drempeleilanden, recentelijk zelfs rood geverfde grote legobetonblokken met zitbanken ertussen, midden op vroegere baanruimte.
Er rijden tegenwoordig zelfs een soort belachelijk traag rijdende minikinderbusjes rond, die blijkbaar zelfs hun kollega's - Groot Commie bussen-vervoer ophouden. Zo een smurfenbusje waarachter een dubbele mastodont zit te snokken.

Gent, de bakermat van onze Commie WegenToekomst.
Waarom uw afkeer voor compacte vervoersmogelijkheden? Haat u alles wat nieuw is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 21:14   #150
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat zit er precies scheef?
Tja, de verantwoordelijken over het circulatieplan zeggen zelf dat er aanpassingen nodig zijn dus de kritiek en de problemen zullen wel niet helemaal ongefundeerd zijn. Ik haat auto's maar ge kunt domme luie asociale mensen die voor verandering stemmen maar tegen verandering zijn niet op een fiets of de bus krijgen he, dat weet ik zelfs. In de gemeenten rond Gent hebben de mensen duidelijk geen zin om hun manier om naar de stad te gaan te veranderen. Vermoedelijk zijn diegenen die er in het begin het meeste tegen waren (leveranciers, ...) nog het best aan gepast maar zijn het de klanten die niet mee willen. De cijfers zijn daar. Ondanks een volledig vernieuwde infrastructuur in de binnenstad stijgt de leegstand meer dan in andere steden.

Er reden in het centrum van Gent al een pak minder wagens dan in het centrum van Antwerpen. Men is misschien wel te ver gegaan. Er was al een circulatieplan. 25 jaar geleden ongeveer is dat ingevoerd. Antwerpen moet zijn eerste circulatieplan nog opstellen. Gent was voor het laatste circulatieplan al veel aangenamer, stiller en mooier dan het vieze, vuile, lelijke en lawaaierige Antwerpen.
__________________
Terrorisme is het minst erge en gevaarlijke aan islam.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 23:06   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tja, de verantwoordelijken over het circulatieplan zeggen zelf dat er aanpassingen nodig zijn dus de kritiek en de problemen zullen wel niet helemaal ongefundeerd zijn.
Heeft Watteeuw dat verklaard?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2017, 02:14   #152
Aurora_Borealis
Gouverneur
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 November 2005
Berichten: 1.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk eerder de aard van de Belgische bevolking en een duidelijk tekort aan parkeergebouwen op strategische punten.

In het buitenland ken ik menige stad waar verhoudingsgewijs meer winkelstraten zijn, maar daar kunnen de bezoekers hun auto ook vlot kwijt...
En hoe sneller een voertuig parkeert hoe minder de vervuiling, wie weet ontbreekt het Gent aan een degelijk parkeermanagement waar men op de matrixborden boven de toegangswegen al kan zien in welke parkeergebouwen of -kelders nog xx tot xxx vrije parkeerplaatsen zijn.
Er is meer dat aan de hand. De groei van leegstand in de afgelopen 5 jaar is gemiddeld kleiner dan 10 %.... In Gent is de leegstand met 35 % gestegen !

Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2017, 07:52   #153
Vlad
Parlementsvoorzitter
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 November 2012
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heeft Watteeuw dat verklaard?


https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1491220255539/

Ik dacht dat ik ook iets van recentere datum had gelezen maar vind het niet terug. Alleszins. Watteeuw heeft gezegd dat er een evaluatie ging komen en aanpassingen mogelijk gingen zijn. De meerderheid van de ondernemers vraagt om aanpassingen.

En één en één is twee als één gelijk is aan één.
__________________
Terrorisme is het minst erge en gevaarlijke aan islam.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2017, 10:10   #154
Vrijheideerst
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 April 2011
Berichten: 16.942
Standaard

Watteeuw is een arrogante lul die enkel maar naar de voorstanders wil luisteren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als er een topic over het zoveelste PS schandaal verschijnt dan beginnen subo- panda- en dalitrol vrijwel onmiddellijk over N-VA en De Wever. Het lijkt wel alsof jullie besmet zijn met de demonendiaree.
#fascistakneus
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2017, 12:57   #155
fox
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 February 2007
Berichten: 18.369
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Er is meer dat aan de hand. De groei van leegstand in de afgelopen 5 jaar is gemiddeld kleiner dan 10 %.... In Gent is de leegstand met 35 % gestegen !

SPA, SPA, SPA, SPA, geen SPA.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2017, 14:57   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Er is meer dat aan de hand. (...)
Ook de online-aankopen die steeds populairder worden, ik heb geen idee of stedelingen dat meer of minder doen dan "niet-stedelingen".

Maar uiteraard is er het idee en het feit dat als men naar de grote stad moet rijden (met de wagen), dat dat extra geld kost door parkeren en bovendien extra tijdsverlies veroorzaakt, toch bij een deel van de bevolking.
Die wijken dan uit naar de rand of andere kleine steden of shoppingcentra waar goedkoop tot gratis geparkeerd wordt met veel minder "tijdverlies".

Maar me mag ook het overaangebod van panden/winkels niet vergeten dat nu weggeconcurreerd wordt door gemakkelijk te bereiken geconcentreerde winkelcentra (shoppingcentra), Antwerpen zal dan een uitzondering zijn...

Laatst gewijzigd door Micele : 13 November 2017 om 15:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2017, 16:52   #157
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2004
Berichten: 48.248
Standaard

Eerlijk gezegd, denk ik niet dat als in Gent er een stadsbestuur komt met een nva-burgemeester, dat meer dan 10 procent van dat immobiliteitsplan afgeschaft of vervangen geraakt.
Steden worden verstikt door auto's, daar bestaan geen mirakeloplossingen voor.
Ik kom alleen nog in steden als ik een citytrip doe. Da's dus praktisch alleen in het buitenland, en als het echt de moeite is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 14:11   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1491220255539/

Ik dacht dat ik ook iets van recentere datum had gelezen maar vind het niet terug. Alleszins. Watteeuw heeft gezegd dat er een evaluatie ging komen en aanpassingen mogelijk gingen zijn.
Natuurlijk, maar u maakt er iets anders van, nl. het circulatieplan werkt niet en moet aangepast worden. Aldus Watteeuw. Alleen heeft hij dat totaal niet verklaard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 14:12   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Watteeuw is een arrogante lul die enkel maar naar de voorstanders wil luisteren.
De Groenen zullen mijn stem nooit krijgen, maar wat u zegt over Watteeuw raakt kant noch wal. Hij is een man die weldegelijk openstaat voor dialoog. Ook met wie een andere mening heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 14:13   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 144.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
SPA, SPA, SPA, SPA, geen SPA.
Die stad met geen SP.a torent wel hoog uit boven de rest, niet?! En dat kan niet alleen te maken hebben met de grootte van de stad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be