Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 16:08   #601
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
...
De communicatie van de vrt is trouwens ook totaal hopeloos. Door over 'stalking' te beginnen hebben ze justitie wakker gemaakt. Die hebben blijkbaar niets anders te doen...
BDP zelf is de eerste geweest die de term stalking in zijn communicatie gebruikte ...

hij is ook de enige die blij is met het feit dat het nu een zaak van justitie is geworden ...

dat kan toeval zijn, dat kan ook strategie zijn ... in het tweede geval begint het naar psychopatie te neigen ... :@
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:09   #602
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat was de expliciete wens van de vrouwen die naar VRT directie zijn gestapt.
Het is ook begrijpelijk waarom. Wie gaat er die vrouwen nog werk geven als hun naam in Dag Allemaal staat? Jan Verheyen die zijne maat nog altijd verdedigd in de media? Ik denk het niet.

Dat is denk ik wel een afweging die ze gemaakt hebben, zou ik ook doen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:17   #603
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
VRT had veel harder kunnen aanpakken dan justitie ooit zal kunnen.
Is dat een evolutie waar we blij over moeten zijn? Een privé-bedrijf dat meer macht heeft over een werknemer of leverancier dan de staat?

Kunnen we de lijn doortrekken? Als staten niet langer kunnen optreden tegen belastingontduiking, milieu- of sociale delicten (want in een belastingparadijs of Timboektoe, enz.), gaan die bedrijven ook strenger voor zichzelf zijn?

Of wordt deze macht heel eenzijdig toegepast en alleen als het goed uitkomt voor de firma of als het doortrapte marketingtruken zijn om er PR-waarde uit te halen?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:27   #604
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Wees maar zeker, dat opgeblazen kikker Lembrechts, nu alle goden die hij kent, smeekt dat het parket gaat beslissen dat er grond is voor vervolging van BDP. Mocht dat niet zo zijn, dan komt dat hakbijltje als een boemerang terug richting dhr Lembrechts, nekhoogte !
Volledig akkoord, het is een risicovolle strategie, ik heb eerder in de draad al hetzelfde gezegd. Er werd mij toen geantwoord dat de VRT strenger kan zijn dan de wet, dat is natuurlijk wel zo, maar het wringt dan toch een beetje voor velen, denk ik.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:28   #605
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Is dat een evolutie waar we blij over moeten zijn? Een privé-bedrijf dat meer macht heeft over een werknemer of leverancier dan de staat?

Kunnen we de lijn doortrekken? Als staten niet langer kunnen optreden tegen belastingontduiking, milieu- of sociale delicten (want in een belastingparadijs of Timboektoe, enz.), gaan die bedrijven ook strenger voor zichzelf zijn?

Of wordt deze macht heel eenzijdig toegepast en alleen als het goed uitkomt voor de firma of als het doortrapte marketingtruken zijn om er PR-waarde uit te halen?
dat is gewoon een pragmatische vaststelling

vrt had een klant-leverancierrelatie met BDP ... wat justitie zal kunnen aanvangen met opdringerige smssen en/of stalking is nog maar de vraag ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:34   #606
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BDP zelf is de eerste geweest die de term stalking in zijn communicatie gebruikte ...

hij is ook de enige die blij is met het feit dat het nu een zaak van justitie is geworden ...

dat kan toeval zijn, dat kan ook strategie zijn ... in het tweede geval begint het naar psychopatie te neigen ... :@
Ik denk dat BDP het "slachtoffer" is van zijn eigen succes. Hij heeft, volkomen ten onrechte, zichzelf een grote permissiviteitsmarge toegekend. In zijn eerste verklaring voor TV omschreef hij zichzelf als "onnozel" en een "zeveraar". Te oordelen naar de kijkcijfers, waarover ook CEO Lambrechts het had, zijn er nogal wat mensen die zijn "gezever" geweldig leuk vinden. Bij sommige onder die TV-sterren leidt dit blijkbaar tot de overtuiging dat ze zich mogen permitteren om in de sociale omgang met anderen wat meer buiten de lijntjes te kleuren en dus toch maar te doen wat "not done" is. Vooral dan t.a.v. mensen van wie de carrière voor een flink stuk wordt beïnvloed door De Pauw zelf. Maar ook in onze zeer permissieve samenleving zijn er nog steeds fatsoen-regels. De Pauw had beter moeten weten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:37   #607
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Dat dit tot tussenkomst van het parket heeft geleid, komt enkel en alleen door hoe de vrt dit heeft afgehandeld, rechtertje spelen : klachten verzamelen en beoordelen, vervolgens BDP horen, vaststellen dat die niet zegt wat ze willen horen, vervolgens hakbijltje boven en executeren.

Wees maar zeker, dat opgeblazen kikker Lembrechts, nu alle goden die hij kent, smeekt dat het parket gaat beslissen dat er grond is voor vervolging van BDP. Mocht dat niet zo zijn, dan komt dat hakbijltje als een boemerang terug richting dhr Lembrechts, nekhoogte !

Let maar op.....

Noorman
Dag Bart.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:39   #608
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is gewoon een pragmatische vaststelling

vrt had een klant-leverancierrelatie met BDP ... wat justitie zal kunnen aanvangen met opdringerige smssen en/of stalking is nog maar de vraag ...
Het is een interessante discussie.

Ik heb eens rap op mijn bestelbons gekeken en ik werk als onderaannemer zowel voor de staat als voor privéfirma's. Gaan die allemaal komen kijken of mijn bureau ergonomisch in orde is en ik mijzelf niet blootstel aan gevaarlijke rook? En dat ik naar de dokter ga en ziekteverlof pak als het nodig is?

Of zijn zaken zoals een hernia of lumbago minder interessant dan ongewenste intimiteiten?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:39   #609
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Volledig akkoord, het is een risicovolle strategie, ik heb eerder in de draad al hetzelfde gezegd. Er werd mij toen geantwoord dat de VRT strenger kan zijn dan de wet, dat is natuurlijk wel zo, maar het wringt dan toch een beetje voor velen, denk ik.
Tuurlijk wringt het. Die CEO denkt dat hij de vedette is.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:43   #610
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BDP zelf is de eerste geweest die de term stalking in zijn communicatie gebruikte ...

hij is ook de enige die blij is met het feit dat het nu een zaak van justitie is geworden ...

dat kan toeval zijn, dat kan ook strategie zijn ... in het tweede geval begint het naar psychopatie te neigen ... :@
De hele maatschappij verkeert in een staat van psychose.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:47   #611
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De hele maatschappij verkeert in een staat van psychose.
Huh?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:48   #612
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Huh?
Zeker.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:50   #613
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zeker.
Ik al niet, uw uitleg klopt dus niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:50   #614
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De hele maatschappij verkeert in een staat van psychose.
want grensoverschrijdend gedrag is eigenlijk wel OK?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:54   #615
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
want grensoverschrijdend gedrag is eigenlijk wel OK?
Die woordkeuze neigt in mijn ogen naar pennenlikkers-oplichterij.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:58   #616
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

De fin-de-carrière van BDP is niet genoeg straf voor 10 jaar seksisme. Drie dagen ergens in zijne blote aan een schandpaal of op een wagen tijdens de gay-pride daar bovenop vind ik een minimum. En chemische castratie.

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik nooit een programma van Bart De Pauw heb gezien

Kwamen daar veel seksistische grappen in voor zoals in De slimste mens met die pipo van de Colruyt die zelfs een programma MILF op de buis kreeg of viel dat wat tegen ? Ik bedoel mee. Shit straks komen ze me halen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 november 2017 om 16:59.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:00   #617
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De fin-de-carrière van BDP is niet genoeg straf voor 10 jaar seksisme. Drie dagen ergens in zijne blote aan een schandpaal of op een wagen tijdens de gay-pride daar bovenop vind ik een minimum. En chemische castratie.

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik nooit een programma van Bart De Pauw heb gezien

Kwamen daar veel seksistische grappen in voor zoals in De slimste mens met die pipo van de Colruyt die zelfs een programma MILF op de buis kreeg of viel dat wat tegen ?
Ja, seksisme. We zullen dat toch moeten herdefiniëren.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:00   #618
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Het in het vet gezette stuk tekst van een citaat bij list en de vragen die daarop volgden. Simpel als single nog geen ervaring met vrouwen reageer je als jongeman nog ietwat naief tot je het leert en toch de vrouw tegenkomt waar hij bij past en zij bij jou en gaat trouwen dan veranderen de waarden dat je had als single tegenover dat je gebonden bent aan een vrouw.

Maar luister ik denk meer dat het bdp goed uitkwam omdat vrt toch al te veel herhallingen als weinig vernieuwing kende behalve dan dat bdp,s formats de kijkcijfers wat kon omhoogvijzelen, dien verstande dat het mogelijk om iets anders gaat dan de discussie liet of laat uitschijnen, de meeste van zijn spel als quizformats zijn uitgezonden op VRT waarvan er eentje niet door hem werd bedacht.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:05   #619
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 13 november 2017 om 17:20.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:34   #620
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Volledig akkoord, het is een risicovolle strategie, ik heb eerder in de draad al hetzelfde gezegd. Er werd mij toen geantwoord dat de VRT strenger kan zijn dan de wet, dat is natuurlijk wel zo, maar het wringt dan toch een beetje voor velen, denk ik.
Ja ! Ze mogen strenger zijn dan de wet, op voorwaarde dat BDP een aanklacht krijgt aangesmeerd en veroordeeld wordt.

In het andere geval zal onze arme staatszender nog armer worden en mag Lembrechts z'n fictieve gladiolen inruilen voor de fictieve dood !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be