Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 16:13   #401
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vermits u een voorgehouden beroepsverbod uiterst los uit de pols vergelijkt met het riskeren van 30 jaar opsluiting, meen ik dat uw standpunten niet ernstig te nemen zijn. Ik ga mijn tijd niet verprutsen aan het verder reageren op uw onzinnige posts.

Doei.
Een UITGESPROKEN beroepsverbod tov het RISKEREN van opsluiting.

Wie is hier niet ernstig?

maar OK, ontsnappingsroute aanvaard

Laatst gewijzigd door spherelike : 13 november 2017 om 16:13.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:28   #402
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Kortom, uw snerende stelling was een klinkklare leugen. Trouwens, ook de woorden "volk", "ras" of "cultuur" hebt u mij in deze discussie niet zien gebruiken.
Wat is dan het 'kenmerk' van de Catalanen dat hen het recht geeft om de Spaanse wetten te negeren?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 16:45   #403
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is dan het 'kenmerk' van de Catalanen dat hen het recht geeft om de Spaanse wetten te negeren?
Zelfbeschikkingsrecht en democratie; gecombineerd met slechte wetten (zoals Bart al zei: het is de dictatuur van slechte wetten).

Niemand, geen politieker en geen gewone mens, zou mogen opgesloten worden voor het uiten van zijn mening, tenzij per grote en tijdelijke uitzondering zoals wij het negationisme erkennen.
Maar bij mijn weten zijn er nog geen gevangennemingen voor dat misdrijf gebeurd, wel geldboetes. Maar ik kan me vergissen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 18:16   #404
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfbeschikkingsrecht en democratie; gecombineerd met slechte wetten (zoals Bart al zei: het is de dictatuur van slechte wetten).

Niemand, geen politieker en geen gewone mens, zou mogen opgesloten worden voor het uiten van zijn mening, tenzij per grote en tijdelijke uitzondering zoals wij het negationisme erkennen.
Maar bij mijn weten zijn er nog geen gevangennemingen voor dat misdrijf gebeurd, wel geldboetes. Maar ik kan me vergissen.
Zij zitten in voorarrest omdat zij weigerden de onderzoeksrechter te antwoorden. Gezien geen medewerking, en het vluchtgevaar + gevaar dat ze bewijsmateriaal zouden verdonkeremanen zitten ze in voorarrest. De brusselse kolonie van catalanen toont aan dat dit vluchtgevaar ernstig is. Verder is de betichting niet "een mening uiten" maar wel misbruik van overheidsgeld (6,2 mio) + belemmering van de politie en het organiseren van rebellie tegen de overheid.

Die jarheads hadden beter gedaan zoals Carmen Forcadell en haar burealeden : antwoord geven aan de rechter. Dan lagen ze nu ook in hun bed.

edit : zelfbeschikkingsrecht is hier niet eens van toepassing, en slechte wetgeving ? Volgens wie ? De spanjaarden keurden die met massaal overwicht goed. Volgens PiPo de clown ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 november 2017 om 18:18.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 18:29   #405
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dit fenomeen kan men niet alleen bij de Franstaligen in België vaststellen.
Ook in Vlaanderen is er een groep waarbij de aversie tegenover alles waar de N-va voor staat zo groot is, dat men onvoorwaardelijk het recht van de sterkste verdedigt zonder na te gaan met welke figuren men daardoor in zee gaat.
De Vlaamse politiekers, ten minste die politiekers die konden en mochten doorstoten naar de top zijn dan ook al jarenlang anti-Vlaamse collaborateurs met la Belgique...
Voor hun zuiver persoonlijke belangen of voor hun partijbelangen hebben ze de belangen van Vlaanderen decennialang uitverkocht voor een appel en een ei...
Natuurlijk dat de NVa een doorn in hun ogen is... in de ogen van die Vlaamse collabo's en in de ogen van de grote francofonie die zo op een beetje verzet stoten... Hoe durven ze, die Vlamingen...
En daarvoor moeten alle democratische waarden ineens wijken...
Hoe lang hebben ze de NVa aangevallen voor hun zogenaamde collaboratie met nazistisch, facistisch Duitsland...
En wat zien we nu??? De maskers vallen af en de echte facisten staan daar open en bloot en het ergste is dat het volk, zwaar geindoctrineerd dat ze zijn, het zelfs niet meer kan noch wil inzien en dat ze zich eensgezind achter die zuivere facistische banier scharen... en nog met meer drek gaan gooien... Want zonder al die drek zouden ze misschien eens twee minuten gaan nadenken... en vooral dat laatste mag niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:00   #406
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zij zitten in voorarrest omdat zij weigerden de onderzoeksrechter te antwoorden. Gezien geen medewerking, en het vluchtgevaar + gevaar dat ze bewijsmateriaal zouden verdonkeremanen zitten ze in voorarrest. De brusselse kolonie van catalanen toont aan dat dit vluchtgevaar ernstig is. Verder is de betichting niet "een mening uiten" maar wel misbruik van overheidsgeld (6,2 mio) + belemmering van de politie en het organiseren van rebellie tegen de overheid.

Die jarheads hadden beter gedaan zoals Carmen Forcadell en haar burealeden : antwoord geven aan de rechter. Dan lagen ze nu ook in hun bed.

edit : zelfbeschikkingsrecht is hier niet eens van toepassing, en slechte wetgeving ? Volgens wie ? De spanjaarden keurden die met massaal overwicht goed. Volgens PiPo de clown ?
Hou toch op met je rechtstreekse kinderpraat... Sinds wanneer mag men mensen zo maar opsluiten, ook al weigeren ze te antwoorden op de onnozele vragen van de onderzoesrechter...

Wow ik verdenk jou van een pekelzonde en ik sluit je op indien jij mij niet naar behoren antwoord...
Hoe lang ga je het nog bij je facistische en regelrechte anti-democratische onnozeliteiten houden???

En wat die rebellie betreft; de enige gevaarlijke rebellie die ik gezien heb is het hard optreden van de Spaanse politie... Je moet wel volkomen gek zijn om nog vertrouwen te hebben in zulk een overmacht die zich regering noemt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:13   #407
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hou toch op met je rechtstreekse kinderpraat... Sinds wanneer mag men mensen zo maar opsluiten, ook al weigeren ze te antwoorden op de onnozele vragen van de onderzoesrechter...

Wow ik verdenk jou van een pekelzonde en ik sluit je op indien jij mij niet naar behoren antwoord...
Hoe lang ga je het nog bij je facistische en regelrechte anti-democratische onnozeliteiten houden???

En wat die rebellie betreft; de enige gevaarlijke rebellie die ik gezien heb is het hard optreden van de Spaanse politie... Je moet wel volkomen gek zijn om nog vertrouwen te hebben in zulk een overmacht die zich regering noemt...

Voor vergelijkbare feiten zou men in de meeste west europese landen in voorarrest belanden. Redelijk logisch : door hun weigering om te antwoorden beletten ze de onderzoeksrechter om zijn job te doen. Die gaat heus niet wachten tot ze ook op de Thalys zitten hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:30   #408
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Catalonie wijst Vlaanderen de weg:

Citaat:
'Ik ben altijd bereid en ben altijd bereid geweest de realiteit van een andere relatie met Spanje te aanvaarden', zei Puigdemont tegen de krant. Daarop verduidelijkte hij dat hij bereid is een andere oplossing dan onafhankelijkheid in overweging te nemen.
Staat er nergens in Brussel een schandpaal waar ze hem even kunnen laten afkoelen van zijn fantaziektes die de Catalaanse bevolking veel leed bezorgde ?

De "gids" die Vlaanderen de te volgen weg zou tonen is de weg kwijt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:31   #409
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor vergelijkbare feiten zou men in de meeste west europese landen in voorarrest belanden. Redelijk logisch : door hun weigering om te antwoorden beletten ze de onderzoeksrechter om zijn job te doen. Die gaat heus niet wachten tot ze ook op de Thalys zitten hoor.
Wie heeft het hier de hele tijd over onafhankelijke rechters???

https://doorbraak.be/spanje-land-ins...ele-corruptie/

Spanje kent een corrupte politieke cultuur. Het land wordt dan ook geleid door een corrupte eerste minister. Christophe Bostyn licht toe.

Besluit:

Citaat:
Spanje is echt anders

Om te begrijpen hoe dit mogelijk is, moeten we terug naar de –grotendeels gefaalde– transitie van dictatuur naar democratie. In tegenstelling tot Duitsland en Italië bleven in Spanje de franquisten gewoon zitten. In ruil voor de vrijlating van de politieke gevangenen kregen ze zelfs amnestie voor hun misdaden (zelfs voor misdaden tegen de mensheid). Francisco Franco had met zijn dictatuur de structurele corruptie hersteld: de elites gebruikten de staat als oudsher om zich te verrijken. Lluc Salellas i Vilar, journalist en politicus (van het radicaallinkse CUP) deed er een onderzoek naar. Hij nam 100 stalen: 100 kinderen en kleinkinderen van de laatste ministers onder het Franco-regime en nam hun professionele carrière onder de loep. In de hoogste regionen van de macht bevinden ze zich één voor één: in de magistratuur, de politiek, de hoge ambtenarij, de hoogste economische beslissingsorganen, het bedrijfsleven (vooral voormalige staatsbedrijven), de sportorganisatie, de financiële en bankensector, overal.

De corruptiecultuur is in Spanje altijd een staatscultuur geweest, een staatscultuur die niet verdwenen is met de dictatuur, zoals zoveel andere zaken. Die verdween ook niet met het EU-lidmaatschap. Het laatste nieuws is dat de Partido Popular zelfs Europese fondsen zou hebben omgeleid om verkiezingscampagnes te betalen. De Europese grenzen beteken echter weinig voor de PP: in Colombia werd vorige vrijdag $5,4 miljoen bevroren op bankrekeningen van Ignacio González, voormalig minister-president van de regio Madrid, verwikkeld in nog een andere corruptiezaak.
Toch vreemd, niet dat we daar niets over horen in onze officiële objectieve media...
Of zouden ze in hetzelfde bedje doodziek zijn???

Onafhankelijke rechters... Laat me niet lachen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:40   #410
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De houding van de Spaanse regering is volkomen legaal en zelfs legitiem. Het probleem ligt helemaal elders zoals ik al uitgelegd heb. Zoek het maar op.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:42   #411
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Oef. Men zal later niet kunnen zeggen dat niemand ooit mijn mening deelde...
Nog iemand die jouw mening deelt:
Yanis Varoufakis: "La posición de la Comisión Europea sobre Catalunya ha sido repulsiva
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:26   #412
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De houding van de Spaanse regering is volkomen legaal en zelfs legitiem. Het probleem ligt helemaal elders zoals ik al uitgelegd heb. Zoek het maar op.
Wil je zeggen dat het probleem bij Europa ligt dat zijn handen zelfs niet in onschuld wast maar partij kiest voor de overtreders van de democratische waarden van onze samenleving???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:27   #413
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nog iemand die jouw mening deelt:
Yanis Varoufakis: "La posición de la Comisión Europea sobre Catalunya ha sido repulsiva
Ikzelf ben het nochtans helemaal niet eens met een aantal recente stellingen van mijnheer Varoufakis inzake andere onderwerpen, maar wil dat stil houden.

Tot enkele weken geleden was ik een fervente verdedigster van de Europese gedachte, maar ik moet bekennen dat de slappe en huichelachtige houding van Juncker en andere EU-figuren inzake onder andere de huidige gebeurtenissen in Spanje mij andermaal – en ditkeer pijnlijk hard – met de neus op het apert democratisch deficiet van de instelling Europese Unie hebben gedrukt.

Het belet niet dat ik onverminderd in ruimere zin de sterke en hechte samenwerking tussen de landen in Europa blijf voorstaan, maar mijn geloof in de huidige instelling «Europese Unie» heb ik verloren : mijn overtuiging is dat wij voor hechte samenwerking tussen staten geen log, ondemocratisch, en immens duur doch volkomen nutteloos politiek orgaan als de huidige Europese Unie nodig hebben, wel integendeel. En voor zover ik het kan nagaan verschil ik daarin niet van mijnheer Varoufakis.

Men kan kritiek hebben op de Brexit-keuze van de Britten, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat een referendum in heel wat andere EU-deelstaten precies hetzelfde resultaat zou hebben. Mij niet meer gelaten, eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 13 november 2017 om 21:30.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:38   #414
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ikzelf ben het nochtans helemaal niet eens met een aantal recente stellingen van mijnheer Varoufakis inzake andere onderwerpen, maar wil dat stil houden.

Tot enkele weken geleden was ik een fervente verdedigster van de Europese gedachte, maar ik moet bekennen dat de slappe en huichelachtige houding van Juncker en andere EU-figuren inzake onder andere de huidige gebeurtenissen in Spanje mij andermaal – en ditkeer pijnlijk hard – met de neus op het apert democratisch deficiet van de instelling Europese Unie hebben gedrukt.

Het belet niet dat ik onverminderd in ruimere zin de sterke en hechte samenwerking tussen de landen in Europa blijf voorstaan, maar mijn geloof in de huidige instelling «Europese Unie» heb ik verloren : mijn overtuiging is dat wij voor hechte samenwerking tussen staten geen log, ondemocratisch, en immens duur doch volkomen nutteloos politiek orgaan als de huidige Europese Unie nodig hebben, wel integendeel. En voor zover ik het kan nagaan verschil ik daarin niet van mijnheer Varoufakis.

Men kan kritiek hebben op de Brexit-keuze van de Britten, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat een referendum in heel wat andere EU-deelstaten precies hetzelfde resultaat zou hebben. Mij niet meer gelaten, eerlijk gezegd.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:38   #415
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie heeft het hier de hele tijd over onafhankelijke rechters???

https://doorbraak.be/spanje-land-ins...ele-corruptie/

Spanje kent een corrupte politieke cultuur. Het land wordt dan ook geleid door een corrupte eerste minister. Christophe Bostyn licht toe.

Besluit:



Toch vreemd, niet dat we daar niets over horen in onze officiële objectieve media...
Of zouden ze in hetzelfde bedje doodziek zijn???

Onafhankelijke rechters... Laat me niet lachen...
Hierop moet je geen ernstige reactie verwachten.

Ook op de verklaringen over de gang van zaken bij het Spaanse gerecht door rechter Villegas en van de onderzoeksrechter Garzon , heeft niemand hier op het forum van de anti-Catalonië nijveraars op betreffende posting maar een antwoord of reactie kunnen verzinnen.
Zelfs geen verdachtmaking naar de betrokkenen zelf.
Alleen bevestigende stilte.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:40   #416
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor vergelijkbare feiten zou men in de meeste west europese landen in voorarrest belanden. Redelijk logisch : door hun weigering om te antwoorden beletten ze de onderzoeksrechter om zijn job te doen. Die gaat heus niet wachten tot ze ook op de Thalys zitten hoor.
In de meeste landen zouden zulke aanklachten daar belanden waar ze thuishoren, nl in de prullenbak.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 13 november 2017 om 21:42.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:46   #417
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hierop moet je geen ernstige reactie verwachten.

Ook op de verklaringen over de gang van zaken bij het Spaanse gerecht door rechter Villegas en van de onderzoeksrechter Garzon , heeft niemand hier op het forum van de anti-Catalonië nijveraars op betreffende posting maar een antwoord of reactie kunnen verzinnen.
Zelfs geen verdachtmaking naar de betrokkenen zelf.
Alleen bevestigende stilte.
Ze zitten dan ondertussen ook al tot over hun oren in het slijk... Maar dat openlijk moeten toegeven...
Nog liever wat meer onnozele stoerse taal eruit gooien...
Velen zijn hier de laatste dagen van hun 'hoge' voetstuk gevallen en dat om een relatief gezien klein voorvalletje in Europa dat op democratische wijze heel gemakkelijk en tot vrede van iedereen had kunnen opgelost worden...
Stel je voor dat dat Europa morgen voor echte uitdagingen zou komen te staan... Je moet wel heel dwaas zijn om nog het minste vertrouwen in de huidige instellingen en in zijn werking te hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:47   #418
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
In de meeste landen zouden zulke aanklachten daar belanden waar ze thuishoren, nl in de prullenbak.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:52   #419
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie heeft het hier de hele tijd over onafhankelijke rechters???

https://doorbraak.be/spanje-land-ins...ele-corruptie/

Spanje kent een corrupte politieke cultuur. Het land wordt dan ook geleid door een corrupte eerste minister. Christophe Bostyn licht toe.

Besluit:

Toch vreemd, niet dat we daar niets over horen in onze officiële objectieve media...
Of zouden ze in hetzelfde bedje doodziek zijn???

Onafhankelijke rechters... Laat me niet lachen...
Toen ik doorbraak.be zag ben ik gestopt met lezen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:53   #420
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ikzelf ben het nochtans helemaal niet eens met een aantal recente stellingen van mijnheer Varoufakis inzake andere onderwerpen, maar wil dat stil houden.

Tot enkele weken geleden was ik een fervente verdedigster van de Europese gedachte, maar ik moet bekennen dat de slappe en huichelachtige houding van Juncker en andere EU-figuren inzake onder andere de huidige gebeurtenissen in Spanje mij andermaal – en ditkeer pijnlijk hard – met de neus op het apert democratisch deficiet van de instelling Europese Unie hebben gedrukt.

Het belet niet dat ik onverminderd in ruimere zin de sterke en hechte samenwerking tussen de landen in Europa blijf voorstaan, maar mijn geloof in de huidige instelling «Europese Unie» heb ik verloren : mijn overtuiging is dat wij voor hechte samenwerking tussen staten geen log, ondemocratisch, en immens duur doch volkomen nutteloos politiek orgaan als de huidige Europese Unie nodig hebben, wel integendeel. En voor zover ik het kan nagaan verschil ik daarin niet van mijnheer Varoufakis.

Men kan kritiek hebben op de Brexit-keuze van de Britten, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat een referendum in heel wat andere EU-deelstaten precies hetzelfde resultaat zou hebben. Mij niet meer gelaten, eerlijk gezegd.
Ah. Je toont je nieuwe kleuren. Jammer dat je er zo over ging denken.

Varoufakis met zijn DIEM25 wil enkel de EU grondig democratiseren om de EU te VERSTERKEN.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2017 om 22:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be