Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 21:59   #421
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
larie, faciliteiten zijn NIET uitdovend, maar gebetonneerd. Als Vlaanderen haar eigen inwoners ooit voor zich wil winnen zal ze met wat anders moeten komen dan azijnpisserij en de realiteit en de basisdemocratie negeren.
Als je dat anders ziet, dan moet je ook geen rechten vragen voor Catalonie, binnen de Spaanse staat.
En uw verhaaltje over inwijkelingen? Nationalisten gaan meestal net zover terug tot het hen goed uitkomt. Volksverhuizingen van voor hun ideale tijdsframe, daar hebben ze zogezegd geen weet van. Als het in hun kraam past doen ze alsof de huidige bewoners er altijd gewoond hebben, en alle rechten door de eeuwen heen hebben.
Zowel Vlaanderen als voor Catalonie hebben verschillende bevolkingsgroepen gekend door de geschiedenis
De taalgrens werd in België vastgelegd na onderzoek en parlementaire stemming. Toen had Linkebeek een Nederlandstalige meerderheid. Net zoals ook Borgerhout toen een Nederlandstalige meerderheid had.

Borgerhout wordt geen Marokkaanse gemeente nu er veel mensen van die afkomst zijn komen wonen, net zoals ook Linkebeek geen Waalse of Brusselse gemeente wordt nu er door inwijking veel Franstaligen wonen.

In diezelfde tijd werd afgesproken dat een wijziging van de taalwet kon, maar dan met de vereiste meerderheden. Tot nu toe zijn die meerderheden er niet. Niet aan Vlaamse kant, niet aan Franstalige kant. Niemand wil nog raken aan die grens. Zelfs het UF al lang niet meer. Vrij begrijpelijk, want veel Franstaligen zijn juist Brussel ontvlucht om in de Vlaamse rand te wonen. Waarom zouden ze dan die rand bij Brussel willen voegen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:00   #422
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ben jij wel een oorspronkelijke bewoner? Hoeveel generaties terug ben je al woonachtig in je dorp? Lang genoeg om gemeentelijke inspraak te hebben? Of ben je nog inwijkeling?
Of nog erger, je hebt toch geen voorouder uit Wallonië, of het buitenland? zo ja dan heb je helemaal niets te zeggen hier. althans volgens je eigen kromme redeneringen
Wat een rare vraag als u afkomt met "hoeveel generaties terug ben je al woonachtig in je dorp"?

Bij mijn weten kan een persoon geen "x-aantal generaties" in een dorp wonen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:02   #423
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De taalgrens werd in België vastgelegd na onderzoek en parlementaire stemming. Toen had Linkebeek een Nederlandstalige meerderheid. Net zoals ook Borgerhout toen een Nederlandstalige meerderheid had.

Borgerhout wordt geen Marokkaanse gemeente nu er veel mensen van die afkomst zijn komen wonen, net zoals ook Linkebeek geen Waalse of Brusselse gemeente wordt nu er door inwijking veel Franstaligen wonen.

In diezelfde tijd werd afgesproken dat een wijziging van de taalwet kon, maar dan met de vereiste meerderheden. Tot nu toe zijn die meerderheden er niet. Niet aan Vlaamse kant, niet aan Franstalige kant. Niemand wil nog raken aan die grens. Zelfs het UF al lang niet meer. Vrij begrijpelijk, want veel Franstaligen zijn juist Brussel ontvlucht om in de Vlaamse rand te wonen. Waarom zouden ze dan die rand bij Brussel willen voegen?
Net zoals in Spanje dus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:02   #424
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toen ik doorbraak.be zag ben ik gestopt met lezen
Tuurlijk; groter bewijs van je intellectuele bekrompenheid kun je echt niet geven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:04   #425
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
uiten een verschil in oppervlakte en aantal inwoners, gaat deze vergelijking perfect op.
Neen, om de eenvoudige reden dat een elementair verschil is: volksbesef.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:06   #426
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Net zoals in Spanje dus.
Neen, want bij mijn weten zijn de Catalanen geen inwijkelingen in Spanje. Franstalige Linkebekenaren zijn dat nu eenmaal wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:07   #427
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Spanje geen respect voor mensenrechten, maar nog veel minder voor dieren.

Barbaars gedrag, werkelijk zum kotzen !

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171113_03183963

Catalonië heeft het stierengevecht verboden, maar dit verbod is vernietigd door hetzelfde "grondwettelijk" hof dat het Catalaans referendum heeft verboden.

https://www.volkskrant.nl/buitenland...aakt~a4399289/
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:07   #428
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hierop moet je geen ernstige reactie verwachten.

Ook op de verklaringen over de gang van zaken bij het Spaanse gerecht door rechter Villegas en van de onderzoeksrechter Garzon , heeft niemand hier op het forum van de anti-Catalonië nijveraars op betreffende posting maar een antwoord of reactie kunnen verzinnen.
Zelfs geen verdachtmaking naar de betrokkenen zelf.
Alleen bevestigende stilte.
Ik zou de artikelen van Christophe Bostyn beter kunnen waarderen moest hij wat inzicht geven op wiens payroll hij staat. Dat zou een en ander duidelijker maken. Ik ken hem persoonlijk goed, enorm toffe kerel en zeer intelligent. Maar in deze problematiek is hij alles behalve neutraal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:09   #429
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou de artikelen van Christophe Bostyn beter kunnen waarderen moest hij wat inzicht geven op wiens payroll hij staat. Dat zou een en ander duidelijker maken. Ik ken hem persoonlijk goed, enorm toffe kerel en zeer intelligent. Maar in deze problematiek is hij alles behalve neutraal.
Kunt u even inhoudelijk reageren en ons dus vertellen wat er juist mis is in de artikelen van Bostyn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:12   #430
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou de artikelen van Christophe Bostyn beter kunnen waarderen moest hij wat inzicht geven op wiens payroll hij staat. Dat zou een en ander duidelijker maken. Ik ken hem persoonlijk goed, enorm toffe kerel en zeer intelligent. Maar in deze problematiek is hij alles behalve neutraal.
Wat een zichzelf tegensprekende waarheid... je moet zeggen op wiens payroll je staat om neutraal te zijn...
Dus indien je op geen enkele payroll staat moet je je mond houden...

marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:17   #431
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht


Toch vreemd, niet dat we daar niets over horen in onze officiële objectieve media...
Of zouden ze in hetzelfde bedje doodziek zijn???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u even inhoudelijk reageren en ons dus vertellen wat er juist mis is in de artikelen van Bostyn?
Alle corruptiezaken werden en worden uitvoerig belicht en verslagen. Als dat in de Vlaamse pers niet of veel minder zo is, dan is dat niet een manco van Spanje.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2017 om 22:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:23   #432
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Alle corruptiezaken werden en worden uitvoerig belicht en verslagen. Als dat in de Vlaamse pers niet of veel minder zo is, dan is dat niet een manco van Spanje.
Het ben jij die het zegt; maar ik discuteer met mensen van hier en ik geloof niet dat zij de Spaanse kranten lezen, ook al hebben ze een uitgesproken mening over wat daar moet of niet moet en wat daar mag of niet mag...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:26   #433
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het ben jij die het zegt; maar ik discuteer met mensen van hier en ik geloof niet dat zij de Spaanse kranten lezen, ook al hebben ze een uitgesproken mening over wat daar moet of niet moet en wat daar mag of niet mag...
Dan zijn zij en jij slecht geïnformeerd want hier wordt alle corruptie tot op het naadje vervolgd en verslagen. En daar ging het toch over of niet soms?
Mogelijks is die Christophe Bostyn net zo'n fantast als zijn forumvriend.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2017 om 22:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 05:56   #434
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een zichzelf tegensprekende waarheid... je moet zeggen op wiens payroll je staat om neutraal te zijn...
Dus indien je op geen enkele payroll staat moet je je mond houden...

Je begrijpt er eens te meer niets van. Bostyn zit al jaren bij de grootste lobbygroep voor catalaanse secessie. Die hebben trouwens mensen uit verschillende europese landen op hun payroll staan. (is dan ook een van de verklaringen waarom ANC zijn propaganda zo gemakkelijk in de buitenlandse pers krijgt).
Het is niet normaal om betaalde lobbyist te zijn, en dan redactionele stukken bij Doorbraak te ondertekenen als 'journalist'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 08:11   #435
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De taalgrens werd in België vastgelegd na onderzoek en parlementaire stemming. Toen had Linkebeek een Nederlandstalige meerderheid. Net zoals ook Borgerhout toen een Nederlandstalige meerderheid had.
Leg eens uit?
De laatste talentelling (voor zoveel ze waard waren) was in 1947. Hoe weet je dan bij vastlegging taalgrens zoveel jaar later, welke taal de meerderheid heeft in een gemeente?

Voor Borgerhout kan je het misschien zien aan kledij, straatbeeld, gebruiken,.... Het verschil tussen een Waal, een Vlaming of een Brusselaar kan ik althans niet zomaar zien.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 08:14   #436
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat een rare vraag als u afkomt met "hoeveel generaties terug ben je al woonachtig in je dorp"?

Bij mijn weten kan een persoon geen "x-aantal generaties" in een dorp wonen.
Taaltuinieren of inhoudelijk reageren?

Enkel posts later vraag je zelf om inhoudelijk te reageren.

Laatst gewijzigd door spherelike : 14 november 2017 om 08:33.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 08:24   #437
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, om de eenvoudige reden dat een elementair verschil is: volksbesef.
Dat begrip is, mij althans, vreemd. Ik heb sommige mensen graag, anderen niet.
Genetisch bestaat er niet zoiets als één volk. Hier zijn zoveel bezetters, inwijkelingen, passanten geweest, die allemaal hun genen hebben achtergelaten, dat het per definitie een mengelmoes is.

Een territoriaal volk? Al even absurd, dat is meerdere malen veranderd gedurende de geschiedenis. Mijn collega die over de taalgrens gaan wonen is wegens goedkopere bouwgrond zou dan niet meer tot "ons volk" behoren? Hoe absurd kan je het bedenken.
Dat volksbesef van sommigen is duidelijk iets irrationeel, dienstig om grensjes te trekken, en groepjes te vormen. Doel? waarschijnlijk eerder despotisch om macht te krijgen over een gebiedje.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 08:27   #438
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, want bij mijn weten zijn de Catalanen geen inwijkelingen in Spanje. Franstalige Linkebekenaren zijn dat nu eenmaal wel.
Hangt er allemaal vanaf hoever je teruggaat. sommigen net zover als in hun kraam past
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 10:23   #439
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat een zichzelf tegensprekende waarheid... je moet zeggen op wiens payroll je staat om neutraal te zijn...
Dus indien je op geen enkele payroll staat moet je je mond houden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je begrijpt er eens te meer niets van. Bostyn zit al jaren bij de grootste lobbygroep voor catalaanse secessie. Die hebben trouwens mensen uit verschillende europese landen op hun payroll staan. (is dan ook een van de verklaringen waarom ANC zijn propaganda zo gemakkelijk in de buitenlandse pers krijgt).
Het is niet normaal om betaalde lobbyist te zijn, en dan redactionele stukken bij Doorbraak te ondertekenen als 'journalist'.
De mensen zouden altijd de bio van publicisten moeten lezen. Nu in dit geval volstaat het om te weten dat Doorbraak.be een propagandasite is voor Vlaams Nationalisten, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Joods Actueel.

En in tegenstelling tot vroeger zitten er wel degelijk slimme mensen achter die publicaties. De indoctrinatie is heel gewiekst.

Typisch voorbeeld hier is dat het uitvoeren van een secessie hier niet strafbaar zou zijn.
Men zegt dat er geen straffen zijn op overtreding van de grondwet en dat een secessie dus in ons land niet strafbaar is.
Dat is uiteraard een prachtig sofisme. Want de daden die verricht worden om tot een secessie te komen zijn wél strafbaar, maar dat vergeet men er even bij te zeggen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 10:57   #440
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men zegt dat er geen straffen zijn op overtreding van de grondwet en dat een secessie dus in ons land niet strafbaar is.
Dat is uiteraard een prachtig sofisme. Want de daden die verricht worden om tot een secessie te komen zijn wél strafbaar, maar dat vergeet men er even bij te zeggen
Kan je dat specifiërem met links en tekst?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be