Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2017, 11:46   #781
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit kan idd tellen qua insinuatie en stemmingmakerij ... ik hoop voor de advocate dat t idd om minderjarige gaat en niet alleen maar om 'sfeerschepping'
dit wt echt wel gortig, al was de 'halfslachtige' verontschuldiging v BDP ook wel echt beneden alle peil.
Mijn mening is dat De Pauw en zijn aanhang vooral niet moeten klagen dat deze zaak in de media wordt gevoerd want het is De Pauw zelf die in eerste instantie deze zaak naar buiten heeft gebracht.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 11:49   #782
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, maar dan wil ik dat graag een beetje opentrekken.

De kledij (of het gebrek eraan) van bepaalde dames en heren kunnen zeer gemakkelijk grensoverschrijdend zijn voor sommig -eerder conservatieve- mensen, wie zijn wij om die grenzen van die ander te bepalen nietwaar?

Hebben zij dan het recht om klacht in te dienen?

Mogen zij naar de preventie-adviseur van hun bedrijf stappen omdat die blonde van de boekhouding alweer een kort rokje aanheeft of Kenny van de plaatslagerij elke dag een te spannende jeans waarin je teveel ziet?
nu draai je het volledig om. De persoon zelf mag kiezen wat hij/zij draagt (binnen de regels die eventueel zijn opgelegd binnen het bedrijf). De persoon zelf kiest waar de grenzen liggen voor zichzelf, niet voor anderen.

Dus neen, als iemand vindt dat vrouwen in boerka naar het werk moeten komen, moet dat een regel worden binnen dat bedrijf.

Dus neen, het is niet omdat een man een spannende jeans draagt, dat anderen daar een uitnodiging moeten inzien om die man te verleiden.

Dat lijken me vrij normale sociale regels die door iedereen wel gekend zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:10   #783
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat lijken me vrij normale sociale regels die door iedereen wel gekend zijn.
En net die staan nu onder druk.

Als grenzen subjectief zijn en als op basis van deze grenzen schade kan worden geleden en aangeklaagd, zitten we op een slippery slope.

Dan is het wachten op de eerste rechtszaak van een man tegen een vrouw die naar zijn zin teveel decolté toont waardoor deze man kan claimen schade te hebben geleden door seksuele intimidatie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:34   #784
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Ondertussen blijft de groep aangroeien. “Het gaat om actrices, maar ook om medewerksters van Bart De Pauw. Het is een diverse groep, met ook erg jonge meisjes.” Het Antwerpse gerecht zou de afgelopen dagen nog niemand ondervraagd hebben. Naar verluidt willen ze de situatie eerst laten afkoelen.
De situatie laten afkoelen? Excuseer? Is het aan het gerecht om aan politiek te doen?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:49   #785
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Mijn mening is dat De Pauw en zijn aanhang vooral niet moeten klagen dat deze zaak in de media wordt gevoerd want het is De Pauw zelf die in eerste instantie deze zaak naar buiten heeft gebracht.
geen reden om basisprincipes vd rechtstaat te negeren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:51   #786
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen reden om basisprincipes vd rechtstaat te negeren.
En waar gebeurt dat dan concreet volgens u?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:55   #787
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
De situatie laten afkoelen? Excuseer? Is het aan het gerecht om aan politiek te doen?
Oei, is de Zaak De Pauw nu ook al politiek?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:00   #788
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
De situatie laten afkoelen? Excuseer? Is het aan het gerecht om aan politiek te doen?
Snap ik eerlijk gezegd ook niet. Op die manier geven ze De Pauw en zijn bende de mogelijkheid om van alles te bedisselen en voor te bereiden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:03   #789
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En waar gebeurt dat dan concreet volgens u?
er is volgens u nog nooit een advocaat bij de stafhouder op t matje geroepen wegens het bepleiten van zijn zaak in de media?

het gerecht heeft de zaak naar zich getrokken ... enige terughoudendheid tot het gerecht zijn taak heeft kunnen uitvoeren is wel op zijn plaats nu.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:03   #790
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Oei, is de Zaak De Pauw nu ook al politiek?
het zal wel over polemiek gegaan hebben denk ik
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:22   #791
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
De situatie laten afkoelen? Excuseer? Is het aan het gerecht om aan politiek te doen?
Ze kunnen de getuigen moeilijk ophalen met de sirenes aan en dwingen van verklaringen af te leggen.

Neem nu de werknemers van BDP, die hebben tijd nodig om tot het besluit te komen van verklaringen af te leggen.
Als de politie daar op de bureau's binnen valt en iedereen daar ter plaatse vraagt van een verklaring af te leggen, dan heeft niemand van die werknemers ooit iets gezien of gemerkt, dan is Bart de beste chef in heel de wereld.

De verklaringen tegen Bart komen toch boven, men moet dat juist wat tijd geven. Het zijn slachtoffers met schrik, geen verdachten die ze kunnen opsluiten in voorarrest om ze zoveel mogelijk miserie aan te doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:38   #792
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Snap ik eerlijk gezegd ook niet. Op die manier geven ze De Pauw en zijn bende de mogelijkheid om van alles te bedisselen en voor te bereiden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:42   #793
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol "erg jonge vrouwen"

Ik versta daaronder minderjarigen, 16-18 jaar.

Vettig ventje. Dat een vader die kerel nog niet perd total heeft gemept, dat begrijp ik niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:44   #794
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol "erg jonge vrouwen"

Ik versta daaronder minderjarigen, 16-18 jaar.

Vettig ventje. Dat een vader die kerel nog niet perd total heeft gemept, dat begrijp ik niet.
Ah bon, we concluderen nu blijkbaar al dat BDP met zijn fikken aan minderjarigen heeft gezeten. Voor een wetenschapper trek jij soms verrassend voorbarige conclusies.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:44   #795
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol "erg jonge vrouwen"

Ik versta daaronder minderjarigen, 16-18 jaar.

Vettig ventje. Dat een vader die kerel nog niet perd total heeft gemept, dat begrijp ik niet.
Ah bon, we concluderen nu blijkbaar al dat BDP met zijn fikken aan minderjarigen heeft gezeten. Voor een wetenschapper trek jij soms verrassend voorbarige conclusies.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:44   #796
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol "erg jonge vrouwen"

Ik versta daaronder minderjarigen, 16-18 jaar.

Vettig ventje. Dat een vader die kerel nog niet perd total heeft gemept, dat begrijp ik niet.
ja, de advocate laat nogal wat ruimte ... de vraag is waarom.

meer zelfs, ik zal eens vloeken in de kerk :
zelfs vermeende pedofielen zijn onschuldig/hebben rechten tot ze daadwerkelijk veroordeeld zijn, me dunkt...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:46   #797
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol "erg jonge vrouwen"

Ik versta daaronder minderjarigen, 16-18 jaar.

Vettig ventje. Dat een vader die kerel nog niet perd total heeft gemept, dat begrijp ik niet.
het is veel erger, 16-18 is wat ik versta onder jonge vrouwen ... erg jonge vrouwen, daar versta ik onder minderjarigen 11-15 jaar.
op den duur gaat BDP nog asiel moeten aanvragen in Frankrijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:57   #798
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is veel erger, 16-18 is wat ik versta onder jonge vrouwen ... erg jonge vrouwen, daar versta ik onder minderjarigen 11-15 jaar.
op den duur gaat BDP nog asiel moeten aanvragen in Frankrijk ...
Ik meen als het woord vrouwen gebruikt wordt dat het dan minstens 18 jarigen betreft, volwassenen. Anders zou men/een advocaat toch het woord minderjarigen/kinderen gebruiken?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:57   #799
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze kunnen de getuigen moeilijk ophalen met de sirenes aan en dwingen van verklaringen af te leggen.

Neem nu de werknemers van BDP, die hebben tijd nodig om tot het besluit te komen van verklaringen af te leggen.
Als de politie daar op de bureau's binnen valt en iedereen daar ter plaatse vraagt van een verklaring af te leggen, dan heeft niemand van die werknemers ooit iets gezien of gemerkt, dan is Bart de beste chef in heel de wereld.

De verklaringen tegen Bart komen toch boven, men moet dat juist wat tijd geven. Het zijn slachtoffers met schrik, geen verdachten die ze kunnen opsluiten in voorarrest om ze zoveel mogelijk miserie aan te doen.
Ok, dat klinkt heel aannemelijk en doordacht voor wat betreft de getuigen. Maar zou de aandacht van het gerecht niet in eerste instantie moeten gaan naar de verklaringen van de slachtoffers en het harde bewijs van de talloze berichten, en de verklaringen van de vermoedelijke dader, voor ze dat alles verder gaan stofferen en in context plaatsen met verklaringen van getuigen?

Het is precies de intieme aard van de eventuele misdaad die maakt dat mensen uit de omgeving die niet betrokken zijn hier vaak niets van opmerken. Waarom? Omdat een dader van ongewenste intimiteiten vaak z'n best doet om toe te slaan als er geen getuigen zijn.

De slachtoffers zelf hebben hun verhaal al gedaan tegen de preventieadviseur. Kunnen zij, indien ondervraagd door de onderzoeksrechter, niet gewoon de waarheid te zeggen, maar te vragen om een of andere vorm van bescherming van hun identiteit naar de buitenwereld toe, zeker bijvoorbeeld totdat het tot een proces komt? Zelfs indien het zover komt kan het openbaar ministerie zich nog beperken tot de getuigenis van één of twee vrouwen, zodat niet alle namen bekend worden.

Ik krijg bij deze demarche en jouw uitleg een beetje het gevoel dat deze voorzichtigheid moeilijk te rijmen valt met de plotse en heel publieke huiszoeking (op een feestdag!). Om daarna ineens met twee voeten op de rem gaan te staan? Ik zou daar anders over denken indien er een communicatie van het parket zou zijn die mogelijke getuigen of andere slachtoffers zou aansporen om een verklaring af te leggen, zoals we recent in het Bendedossier hebben gezien.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:59   #800
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen als het woord vrouwen gebruikt wordt dat het dan minstens 18 jarigen betreft, volwassenen. Anders zou men/een advocaat toch het woord minderjarigen/kinderen gebruiken?
in dat geval zou de verklaring van de advocate toch zonder voorwerp zijn, niet?

of wil deze advocate een maximum leeftijdsverschil wettelijk vastleggen tussen volwassenen?

sterk staaltje van maligne framing ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be