Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2017, 09:10   #221
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik spreek over Brussel, en jij begint een case studie over Brugge?
Niet aantrekken. Typisch Jan.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:10   #222
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als men het probleem wil oplossen moet men ook analyseren wie er voornamelijk voor overlast zorgt.

Bv in vakantie periodes van scholen is het meestal filevrij.
Dus scholieren zorgen voor overlast op onze wegen.
Brengen..afhalen enz

Verleg hun uren...zou al veel oplossen.
In steden zorgt dan openbaar vervoer voor veel files.
Dat is het probleem verleggen in plaats van aan de bron aan te pakken. Probleem is namelijk dat vele idiote ouders hun kinderen steeds met de auto naar school brengen en hen op die manier even idiote gewoontes met de paplepel ingeven. Moesten ze kunnen zouden ze tot op de speelplaats rijden met hun blikken doos. Dat zorgt bovendien voor bijzonder onveilige situaties aan scholen. Op de baan parkeren, omkeerbewegingen, links van de baan stationeren, op of net voor voetpaden stationeren, enz. Kortom een schoolvoorbeeld van menselijk vernuft.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:16   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik spreek over Brussel, en jij begint een case studie over Brugge?
In de jaren vijftig-zestig heeft men het mooie Brussel kapot gemaakt vanuit de mobiliteitsvisie die u nog steeds aanhangt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:28   #224
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is namelijk dat vele idiote ouders hun kinderen steeds met de auto naar school brengen en hen op die manier even idiote gewoontes met de paplepel ingeven.
Die vele idiote ouders waarvan jij spreekt zijn hard werkende tweeverdieners die de hele dag rondhollen om alles geregeld te krijgen. Dit alles om tegemoet te komen aan de geldhonger van onze overheden.
Denk je nu echt dat deze mensen hier echt voor kiezen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:41   #225
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Die vele idiote ouders waarvan jij spreekt zijn hard werkende tweeverdieners die de hele dag rondhollen om alles geregeld te krijgen. Dit alles om tegemoet te komen aan de geldhonger van onze overheden.
Denk je nu echt dat deze mensen hier echt voor kiezen?
Mijn kinderen zijn te jong om (alleen) te fietsen. Een bakfiets zou een optie kunnen zijn mocht mijn vrouw niet nog 9 km verder moeten gaan werken en regelmatig de auto moeten gebruiken voor dienstverplaatsingen.

Van zodra ze goed kunnen fietsen en overweg kunnen met het verkeer mogen ze met de fiets gaan. Maar dat zal nog even duren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 10:37   #226
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de jaren vijftig-zestig heeft men het mooie Brussel kapot gemaakt vanuit de mobiliteitsvisie die u nog steeds aanhangt.
Jij herhaalt gewoon wat je reeds zei en waar ik al op antwoordde.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 10:45   #227
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
"Betonwoede", wat een label. Heb je liever keuterboerklinkers of gravelpadjes door de hoofdstad? De kleine ring en tunnels zijn ook niet meer deftig aangepast of onderhouden sinds een halve eeuw, zoals de autostrades. Om dan te constateren dat er een capaciteitsprobleem is.

De grote ring zit vast omdat ze door kortzichtigheid niet doorgetrokken is langs het zonienwoud zodat iedereen langs noord gaat.

Een mooie hoofdstad moet efficient verkeer hebben waar het nodig is. Er moet zowel vrachtverkeer als personenvervoer vlot in en uit kunnen. Dat kan met respect voor historische kern.
Gelukkig is het Zonienwoud werelderfgoed waardoor autofreaks zoals u niet zomaar een autobaan er doorheen kunnen trekken.

Sta nog maar wat in de file jongen. I don't care. Als je niet wilt veranderen van mobiliteitskeuzes moet je voelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 11:34   #228
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld steunt dat op allerlei studies?

Vroeger trokken er inderdaad heel veel Vlaamse scholieren naar de Brusselse middelbare scholen. Die tijd is evenwel al lang voorbij.

Ooit al eens de fietsstallingen van de Gentse scholen bekeken? Of eens 's ochtends postgevat in de Savaanstraat om te zien welke enorme aantallen leerlingen met de fiets komen?
Vroeger had je dat evengoed en ja in de spitsturen is het nu eenmaal wat aanschuiven. Dat was ook zo in de jaren 70 en daarna. Maar toen kon je nog zowat alle straten benutten en overal mocht je parkeren.

Nu zijn minstens de helft van de straten verboden rijrichtingen en zowat alle parkeermogelijkheden weggenomen.

Rest enkel nog achter elkander aan te schuiven daar waar je mag.

En dan heb je files.

Zeg nu niet dat ze het niet expres zo gedaan hebben trouwens.
Overal waar het druk is zetten ze nog eens extra rode lichten of een weg versmalling zodat iedereen nu echt moet aanschuiven. Zelfs op zondag ook al.

En openbaar vervoer allemaal goed en wel maar heel veel mensen wonen wel buiten de stad en worden met de auto naar bepaalde punten gebracht en gehaald om dan verder openbaar vervoer te "kunnen" nemen.

Resultaat; alweer een ophoping van verkeer net daar waar zogenaamd openbaar vervoer de oplossing zou moeten zijn is dat nu een verzameling van alles samen.
Terug files.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:00   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Jij herhaalt gewoon wat je reeds zei en waar ik al op antwoordde.
Ja, door diezelfde mobiliteitsvisie te herhalen en erop neerkomt dat "de auto en de vrachtwagen overal moeten kunnen komen".

Totaal achterhaalde visie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:02   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn kinderen zijn te jong om (alleen) te fietsen. Een bakfiets zou een optie kunnen zijn mocht mijn vrouw niet nog 9 km verder moeten gaan werken en regelmatig de auto moeten gebruiken voor dienstverplaatsingen.
Legt uw vrouw dan haar dienstverplaatsingen af met de eigen wagen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:11   #231
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, door diezelfde mobiliteitsvisie te herhalen en erop neerkomt dat "de auto en de vrachtwagen overal moeten kunnen komen".

Totaal achterhaalde visie.
Ik weet niet of dat achterhaald is of dat de visie nu verkeerd is dat ze niet overal mogen komen.

Stel dat je een verhuisfirma hebt of zo en je mag in hele gebuurten niet meer in rijden.
Hoe ga je dan nog verhuizen?

Het is eerder kortzichtigheid tegenwoordig. Iets te maken met begrijpend lezen en zo van onze jeugd?
Dat ze het niet langer nog begrijpen?

Eerder zo iets.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:22   #232
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, door diezelfde mobiliteitsvisie te herhalen en erop neerkomt dat "de auto en de vrachtwagen overal moeten kunnen komen".

Totaal achterhaalde visie.
Jan, quotation marks worden gebruikt om iets te citeren. Wat jij doet is malafide parafraseren.

Ik zei:

Citaat:
Een mooie hoofdstad moet efficient verkeer hebben waar het nodig is. Er moet zowel vrachtverkeer als personenvervoer vlot in en uit kunnen. Dat kan met respect voor historische kern.
Die nuance zal je wel niet ontgaan zijn, en de visie achterhaald te noemen is nog steeds geen argument met inhoud. Het ging over de grote en kleine ring van de hoofdstad, Brussel , vooraleer je over Brugge begon.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:25   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet niet of dat achterhaald is of dat de visie nu verkeerd is dat ze niet overal mogen komen.

Stel dat je een verhuisfirma hebt of zo en je mag in hele gebuurten niet meer in rijden.
Hoe ga je dan nog verhuizen?

Het is eerder kortzichtigheid tegenwoordig. Iets te maken met begrijpend lezen en zo van onze jeugd?
Dat ze het niet langer nog begrijpen?

Eerder zo iets.
Iedere gemeente voorziet zulke uitzonderingen. Daarvoor moet je dan een toelating vragen. Heel eenvoudig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:28   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Die nuance zal je wel niet ontgaan zijn, en de visie achterhaald te noemen is nog steeds geen argument met inhoud. Het ging over de grote en kleine ring van de hoofdstad, Brussel , vooraleer je over Brugge begon.
Het woordje "moet" is heel illustratief voor uw visie. En dat "moeten" is iets uit het verleden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:29   #235
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet niet hoe de BTW en taksregelingen ivm kopen en verkopen van woningen in Nederland in elkaar zit.
Wat ik wel weet is dat het verkopen en kopen van een woning in België een kapotgeneukteregelneverij en dure zaak is.
Iemand gaat die grijpende hand van de Roverheid vullen. De koper of de verkoper, dat maakt niet uit.
1 van de redenen waarom "normale" mensen in België niet zo gemakkelijk verhuizen uit hun eigendomswoning.
Citaat:
Het tarief van de overdrachtsbelasting
Lees voor

Het tarief van de overdrachtsbelasting is:

2% voor woningen en bijbehorende aanhorigheden, zoals een garage.
6% voor alle andere onroerende zaken, zoals bedrijfspanden.
bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/w...rachtbelasting

2%(Nederland) of 10% (Vlaanderen) op een bedrag van bv 250.000 euro is 5000, respectievelijk 25.000 euro.

25.000 euro voor de vuilbak van de Vlaams roverheid
is niet van aard om mensen aan te zetten hun huis te verkopen om dicht bij hun (tijdelijk?) werk te wonen.

In Nederland is slechts 57% van de woningen eigendom vna de bewoners. In Vlaanderen is dat 71%, en Limburg zelfs 76%.

bron: https://www.hln.be/geld/economie/twe...naar~a0bd47d9/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:29   #236
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het woordje "moet" is heel illustratief voor uw visie. En dat "moeten" is iets uit het verleden.
Kunnen we een trapje afdalen van het meta naar het concrete?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:30   #237
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Iedere gemeente voorziet zulke uitzonderingen. Daarvoor moet je dan een toelating vragen. Heel eenvoudig.
Heel eenvoudig noem jij dat?

Ik heb het al voorgehad dat ik in een straat moest werken met een hoogtewerker en simpelweg geen vergunning kreeg omdat er 3 huizen in die straat in de steigers stonden.

Langs de andere kant zat ik met een dwingend contract van de overheid om daar tegen een bepaalde datum wel gedaan te hebben. En van die zelfde overheid mocht ik dus niet.

Alles behalve eenvoudig tegenwoordig.

Je zal maar veel verloop hebben...kun je meteen uw dagen gaan slijten op het kantoor van vergunningen met een veldbedje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:37   #238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heel eenvoudig noem jij dat?

Ik heb het al voorgehad dat ik in een straat moest werken met een hoogtewerker en simpelweg geen vergunning kreeg omdat er 3 huizen in die straat in de steigers stonden.
Wat niet echt iets te maken heeft met het onderwerp. Dit hebt het over inname van het openbare domein.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:41   #239
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Legt uw vrouw dan haar dienstverplaatsingen af met de eigen wagen?
Ja, ambtenaar. 0.35 cent/km onkostenvergoeding.

En blijkbaar perfect wettelijk als het binnen de perken blijft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:47   #240
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat niet echt iets te maken heeft met het onderwerp. Dit hebt het over inname van het openbare domein.
Hoe kan je nu iets dat openbaar is innemen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be