Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2017, 20:33   #301
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik vermoed van niet, we zijn toch in de 21 eeuw aanbeland of heb ik ergens wat gemist?
Dat antwoord is niet goed genoeg!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:34   #302
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is de kiezer die beslist, niet ik. En ik leg me daar bij neer. Zeer democratisch dus.
Merk ik niets van, u ligt steeds te kakken op de democratisch verkozenen van de N-VA!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:34   #303
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke christen loochent dan wel Jezus Christus? Hebben we trouwens ooit gehoord dat Mertens afstand nam van het stalinisme, van Stalin...?
Ik heb u ook nog nooit afstand horen nemen van Stalin of het stalinisme.
Wat bewijst dat?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:37   #304
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sympathie sprokkelen bij bepaalde doelgroepen is een beproefde techniek om verkozen te geraken hoor. Is dat nieuws voor jou ?
Ik lees toch regelmatig dat ze veel meer doen dan sympathie sprokkelen.
Ze gaan echt in de aanval om de kleinen onder ons een beter leven te bezorgen. Dat is nieuw voor mij.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:42   #305
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De tegenspraak is duidelijk.
??
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:42   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb u ook nog nooit afstand horen nemen van Stalin of het stalinisme.
Wat bewijst dat?
Word ik verdacht van enige sympathie voor het stalinisme? Anders wil ik gerust nog eens herhalen wat ik al zovele malen in discussies met Tom heb benadrukt: het misdadige van het stalinisme, het wrede van een dictator als Stalin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:43   #307
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
??
Eerst komt u af met de factor "tijd". Later speelt dat blijkbaar geen rol meer, maar wordt het afgewogen aan wat mensen nu doen of denken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:46   #308
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat antwoord is niet goed genoeg!
Je gaat het er toch mee moeten doen. Wat de PVDA betreft komt mijn informatie via media- kanalen. Ik ben dus zeker niet geplaatst om op zo'n vraag te antwoorden.
Tegelijkertijd verbied het me ook niet op dit forum om van gedachten te wisselen. Juist of niet?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:52   #309
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Word ik verdacht van enige sympathie voor het stalinisme? Anders wil ik gerust nog eens herhalen wat ik al zovele malen in discussies met Tom heb benadrukt: het misdadige van het stalinisme, het wrede van een dictator als Stalin.
Ik denk dat zeer velen uw mening volgen,wat daarom niet betekend dat die mensen niet voor de PVDA zouden stemmen. Hoe graag ook de tegenstanders dit ook oprakelen, die lang vergeten link is niet meer aan de orde.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:54   #310
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerst komt u af met de factor "tijd". Later speelt dat blijkbaar geen rol meer, maar wordt het afgewogen aan wat mensen nu doen of denken.
Het wordt weer een Jan Van den Berghe denkpiste...
Alléz post eens die twee quotes die volgens jou tegengesteld zijn...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:00   #311
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

In het sjoemel merk België, Dokter, rechter, kardinaal ze liegen allemaal, dus ook de politieker. Sjoemelen, graaien, bedreigen, = crimineel gedrag en dat kan van géén enkel partij lid getolereerd worden, punt uit. Supporter gedag is in deze dus ongepast!
“Je moet iets over hebben om je rechten te verdedigen. Het is belangrijk dat onze kinderen in een vrij land kunnen opgroeien” alleen dreigt de politiek steeds extremer te worden. Daarom blijf dromen dat ons volk er uiteindelijk in slaagt de politiek er toe bewegen het Zwitsers systeem met directe democratie hier toepassen! Waar links, midden of rechtse regels of wetten voorgesteld worden en waar het volk dan via referendum voor kiest, dat de politiek de keuze uitvoert! zonder schelden en bloempot werpen.

Voor hen die weigeren te beseffen …. uit dummy's book Politieks :

Inleiding:
Omdat het de bedoeling is en staat te regeren zijn de programma’s van politieke partijen altijd vanuit basis economisch grondbeginsel.

Verduidelijking:
– Economisch Rechts > stelt individu en bedrijf “individueel” persoonlijk verantwoordelijk voor hun daden. Hoe rechtser hoe minder staat inbreng.

Hoe RECHTSER, ultra, extremer, Hoe meer het individu geïsoleerd zal worden voor zich zelf zal moeten kunnen zorgen. Wat duidelijk zichtbaar is in de nog steeds democratische VS, Rechtse democraten en nog rechtser republikeinen zonder dictatuur.

Ultra/Extreem recht GEVAAR: = Dictatuur >>> Hitler, Mussolini, Franco, Salvador Allende, Erdogan…..

Rudi Vranckx: " je kan nationalisme niet de schuld geven wat neonnazi-gekken ervan gemaakt hebben.

– Economisch MIDDEN > Probeer van alle economische walletjes van links tot rechts te profiteren

+ ook wel geloof toestand, scheiding kerk en staat willen ze niet omdat het deel uitmaakt van hun macht. Geloof toestanden/ gedrag / interpretatie proberen ze te vermengen in staats wet en regels.

Wat hebben anders denkende te maken met geloofsregels in circulaire staat? Waarom zouden geloof regels gevolgd moeten worden?

100% scheiding kerken staat/school enz. is logische vereiste!.

– Economisch Links > ontneemt het individu en bedrijf alles ten voordele voor “alles voor en aan de staat” door NIET loskoppelend dictatuur DNA van linkse ideologie! Resulterend in eenheidsworst zombie mensen, en eenheidsworst bedrijven door “repressie”. Nadat alles geannexeerd werd, geld, huizen, gronden, bedrijven het volk onder repressie in armoede geleefd moet worden! Waar leden van volksraden als goden over hun lijfeigenen beslissen.

Bijvoorbeeld dat 1 op 5 kinderen in Wallonië opgroeit in een gezin waar niemand ooit werkt? Terwijl werk nog altijd de beste weg is uit de armoede.

Ultra/Extreem Links GEVAAR: = Altijd Dictatuur door ideologie DNA >>> eenheidsworst, repressie en armoede voor de bevolking om enkelen, hun familie en clan via volksraden hen almacht te bezorgen.

Gelet op het feit dat ideologie en een staat niet aan de tijd van 1 menselijk leven gebonden is, de mens op zich tot niets herleid word, gaat links hun streven over van generatie naar generatie om hun doel te bereiken en nadien de dictatoriale macht via repressie te behouden.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:10   #312
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk dat zeer velen uw mening volgen,wat daarom niet betekend dat die mensen niet voor de PVDA zouden stemmen. Hoe graag ook de tegenstanders dit ook oprakelen, die lang vergeten link is niet meer aan de orde.
correctie: de PVDA zou momenteel graag willen dat die Stalin-link vergeten zou zijn.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:19   #313
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
In het sjoemel merk België, Dokter, rechter, kardinaal ze liegen allemaal, dus ook de politieker. Sjoemelen, graaien, bedreigen, = crimineel gedrag en dat kan van géén enkel partij lid getolereerd worden, punt uit. Supporter gedag is in deze dus ongepast!
“Je moet iets over hebben om je rechten te verdedigen. Het is belangrijk dat onze kinderen in een vrij land kunnen opgroeien” alleen dreigt de politiek steeds extremer te worden. Daarom blijf dromen dat ons volk er uiteindelijk in slaagt de politiek er toe bewegen het Zwitsers systeem met directe democratie hier toepassen! Waar links, midden of rechtse regels of wetten voorgesteld worden en waar het volk dan via referendum voor kiest, dat de politiek de keuze uitvoert! zonder schelden en bloempot werpen.

Voor hen die weigeren te beseffen …. uit dummy's book Politieks :

Inleiding:
Omdat het de bedoeling is en staat te regeren zijn de programma’s van politieke partijen altijd vanuit basis economisch grondbeginsel.

Verduidelijking:
– Economisch Rechts > stelt individu en bedrijf “individueel” persoonlijk verantwoordelijk voor hun daden. Hoe rechtser hoe minder staat inbreng.

Hoe RECHTSER, ultra, extremer, Hoe meer het individu geïsoleerd zal worden voor zich zelf zal moeten kunnen zorgen. Wat duidelijk zichtbaar is in de nog steeds democratische VS, Rechtse democraten en nog rechtser republikeinen zonder dictatuur.

Ultra/Extreem recht GEVAAR: = Dictatuur >>> Hitler, Mussolini, Franco, Salvador Allende, Erdogan…..

Rudi Vranckx: " je kan nationalisme niet de schuld geven wat neonnazi-gekken ervan gemaakt hebben.

– Economisch MIDDEN > Probeer van alle economische walletjes van links tot rechts te profiteren

+ ook wel geloof toestand, scheiding kerk en staat willen ze niet omdat het deel uitmaakt van hun macht. Geloof toestanden/ gedrag / interpretatie proberen ze te vermengen in staats wet en regels.

Wat hebben anders denkende te maken met geloofsregels in circulaire staat? Waarom zouden geloof regels gevolgd moeten worden?

100% scheiding kerken staat/school enz. is logische vereiste!.

– Economisch Links > ontneemt het individu en bedrijf alles ten voordele voor “alles voor en aan de staat” door NIET loskoppelend dictatuur DNA van linkse ideologie! Resulterend in eenheidsworst zombie mensen, en eenheidsworst bedrijven door “repressie”. Nadat alles geannexeerd werd, geld, huizen, gronden, bedrijven het volk onder repressie in armoede geleefd moet worden! Waar leden van volksraden als goden over hun lijfeigenen beslissen.

Bijvoorbeeld dat 1 op 5 kinderen in Wallonië opgroeit in een gezin waar niemand ooit werkt? Terwijl werk nog altijd de beste weg is uit de armoede.

Ultra/Extreem Links GEVAAR: = Altijd Dictatuur door ideologie DNA >>> eenheidsworst, repressie en armoede voor de bevolking om enkelen, hun familie en clan via volksraden hen almacht te bezorgen.

Gelet op het feit dat ideologie en een staat niet aan de tijd van 1 menselijk leven gebonden is, de mens op zich tot niets herleid word, gaat links hun streven over van generatie naar generatie om hun doel te bereiken en nadien de dictatoriale macht via repressie te behouden.
Dus wordt een lekker menu samengesteld met verschillende ingrediënten.
Wat rechts, wat midden en wat links.
Geen enkel economisch systeem is in pure vorm werkbaar.

Volgens mij streeft geen enkele politiek partij één puur economisch systeem na. Iedereen zal een menu samenstellen om naar een werkend beleid te evolueren.

Met een werkend beleid bedoeld de ene, als mijn kiezers maar content zijn zodat ze de volgende keer ook voor mij stemmen, de andere bedoeld met een werkend beleid een aangename samenleving - ook voor de laatsten van het peloton.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:23   #314
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
correctie: de PVDA zou momenteel graag willen dat die Stalin-link vergeten zou zijn.
Buiten wat politieke tegenstrevers met de kak in de broek, wie lult daar nu nog over? In mijn omgeving niemand.
Wat niet betekend dat iedereen pro PVDA is. Alleen, niemand zevert hier nog over Stalin of Hitler of een ander fossiel.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:26   #315
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk dat zeer velen uw mening volgen,wat daarom niet betekend dat die mensen niet voor de PVDA zouden stemmen. Hoe graag ook de tegenstanders dit ook oprakelen, die lang vergeten link is niet meer aan de orde.
Wanneer heeft Peter Mertens verklaard dat het stalinisme een slechte zaak is geweest?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:28   #316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Buiten wat politieke tegenstrevers met de kak in de broek, wie lult daar nu nog over? In mijn omgeving niemand.
Wat niet betekend dat iedereen pro PVDA is. Alleen, niemand zevert hier nog over Stalin of Hitler of een ander fossiel.
Geen idee natuurlijk met welk soort mensen u omgaat. Sommige mannen hebben inderdaad weinig te vertellen als het niet om voetbal of vrouwen gaat. Is dat daarom nu de referentie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:32   #317
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer heeft Peter Mertens verklaard dat het stalinisme een slechte zaak is geweest?
Heeft dat voor maakt niet uit wie enig belang?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:36   #318
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heeft dat voor maakt niet uit wie enig belang?
Gesteld moeilijk vraag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:38   #319
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee natuurlijk met welk soort mensen u omgaat. Sommige mannen hebben inderdaad weinig te vertellen als het niet om voetbal of vrouwen gaat. Is dat daarom nu de referentie?
Jij hebt van heel veel dingen geen idee.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:39   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jij hebt van heel veel dingen geen idee.
Vertel! Ik ben benieuwd naar dat sociaal milieu waarin u zich bevindt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be