Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2018, 09:53   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.867
Standaard Gepersonaliseerde nummerplaat weer populair

Gepersonaliseerde nummerplaat weer populair

Citaat:
De vraag naar gepersonaliseerde nummerplaten is sinds de prijsdaling opnieuw fors gestegen. Dat blijkt uit gegevens die Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) kreeg van minister van Mobiliteit François Bellot (MR).
Citaat:
Sinds de invoering in 2014 leverden de nummerplaten al 19 miljoen euro op voor de federale schatkist.
Dat het de schatkist spijst daar heb ik geen problemen mee maar ik stel mij de vraag of het géén andere reden heeft dat die nummerplaten aan populariteit weten te winnen.

De vraag die daarbij op mijn 'tong' ligt is: kunnen de trajectcontroles (andere flitstoestellen en palen) die nu al onderscheppen in geval van overtreding pf werkt dat nog steeds niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:26   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.304
Standaard

Een gepersonaliseerde nummerplaat zou ik kunnen overwegen als ikzelf het formaat mag bepalen. In Belziek is dat formaat echt te belachelijk voor woorden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:55   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.699
Standaard

De meeste gepersonaliseerde nummerplaten zijn echt onnozel.

Deze is wel een goeie

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:57   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

zag gisteren deze rijden in t stad :

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 12:07   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.304
Standaard

Dit is de duurste en evtl de meest winstgevende ...

Citaat:


Wil de Brit Afzal Kahn, eigenaar en oprichter van sportwagentuner Kahn Design, de meest gegeerde gepersonaliseerde nummerplaat te koop zetten? De plaat “F1” staat namelijk online voor een hallucinant prijskaartje…

Wim Bervoets
09/04/2018
Foto's ©: TheTFJJ

Net als bij ons kan je in Groot-Brittannië een gepersonaliseerde nummerplaat kopen voor je auto. Maar kom je er bij ons nog “goedkoop” vanaf met 1.000 euro, dan worden de gepersonaliseerde platen over het Kanaal per opbod verkocht. De regel is daar: hoe minder cijfers en letters op de plaat, hoe duurder.

6 miljoen geweigerd

Zo kocht de oprichter van Kahn Design, Afzal Kahn, in 2008 de nummerplaat over van iemand die hem voordien op een Volvo S80 had hangen. Kahn betaalde de man de royale som van 440.000 pond, omgerekend zo’n 506.000 euro. Geen slechte investering, zo bleek, want enkele jaren later sloeg Kahn een bod van 6 miljoen pond (6,9 miljoen euro) af.

Bugatti Veyron Super Sport

Nu is de nummerplaat opgedoken op de website RegTransfers. De F1-plaat, die het laatst werd gespot op een Bugatti Veyron Super Sport (1,6 miljoen euro zonder btw), moet een bedrag opleveren van 12 miljoen pond (13,8 miljoen euro). Tel daar nog de btw bij en je komt uit op een prijskaartje van… 14,4 miljoen pond (16,5 miljoen euro). Een meerwaarde van 16 miljoen euro op een looptijd van 10 jaar? Wij moeten dringend eens praten met onze bank…

https://www.vroom.be/nl/nieuws/zovee...-kahn-f1-20008
Daar kan men tenminste het formaat zelf bepalen.

Belziek:

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2018 om 12:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 15:25   #6
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

De mijne is net klaar

Naam: Clipboard01.jpg
Bekeken: 77
Grootte: 15,4 KB
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 15:27   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gepersonaliseerde nummerplaat weer populair





Dat het de schatkist spijst daar heb ik geen problemen mee maar ik stel mij de vraag of het géén andere reden heeft dat die nummerplaten aan populariteit weten te winnen.

De vraag die daarbij op mijn 'tong' ligt is: kunnen de trajectcontroles (andere flitstoestellen en palen) die nu al onderscheppen in geval van overtreding pf werkt dat nog steeds niet?
Natuurlijk werkt dat nu ook.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 15:27   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Elke dwaas kan zichzelf nu "speciaal" voelen door middel van een gepersonaliseerde nummerplaat... Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom zoveel bruin gekleurde chauffeurs zich zo'n nummerplaat kopen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 16:31   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een gepersonaliseerde nummerplaat zou ik kunnen overwegen als ikzelf het formaat mag bepalen. In Belziek is dat formaat echt te belachelijk voor woorden.
Volledig akkoord. Ik zie soms zo'n plaat van bijna een halve meter en dan staan daar 3 letters op.
Het lijkt wel of er letters zijn afgevallen. Erger nog ik vind dat het de mooiste auto helemaal lelijk maakt. Waar zijn die mensen hun gevoel voor esthetiek.

Naam: nummerplaat.jpg
Bekeken: 77
Grootte: 526,8 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2018 om 16:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 16:32   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Elke dwaas kan zichzelf nu "speciaal" voelen door middel van een gepersonaliseerde nummerplaat... Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom zoveel bruin gekleurde chauffeurs zich zo'n nummerplaat kopen.
Ja dwazen liggen dan ook veel onder de zonnebank.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 17:22   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.304
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volledig akkoord. Ik zie soms zo'n plaat van bijna een halve meter en dan staan daar 3 letters op.
Het lijkt wel of er letters zijn afgevallen. Erger nog ik vind dat het de mooiste auto helemaal lelijk maakt. Waar zijn die mensen hun gevoel voor esthetiek.
Idd, en het is meer dan een halve meter, namelijk 52 cm lengte en 11 cm hoog.
Ofwel zo een belachelijk bijna vierkant voor sommige pickups ofzo, 34 cm lang en 21 cm hoog.

2 formaten dat was het dan, ik heb eens nagevraagd op de hoofdkeuring, enkel die 2 maten mag men gebruiken:
https://mobilit.belgium.be/sites/def...tekenplaat.pdf

Ik heb natuurlijk nog een oude nummerplaat van lengte 34 cm, die hou ik dan maar tot er iemand met een greintje smaak voor esthetiek dat gaat aanpassen. Designers doen er alles aan om autos er beter te doen uitzien en dan plakken ze er een wasbord op. En dan durven ze ernog 1000 € voor vragen.

Stel voor je neemt 3-4 letters, dan kan men die lengte toch halveren? (vbn buitenland genoeg waar die keuzeplaten aan normale prijzen te krijgen zijn)
Citaat:

https://www.immobilo.de/ratgeber/umz...schkennzeichen
Kosten

Beim Wunschkennzeichen kann so mancher ausgefallene Wunsch berücksichtigt werden.

Ebenso wie die Fristen des Reservierungszeitraumes von Kreis zu Kreis differieren, unterscheiden sich auch die anfallenden Kosten für eine Reservierung und die Schilder-Herstellung. Bei einigen Portalen können Sie eine Vorab-Buchung inklusive der Kosten für die Anfertigung der Schilder bereits ab 20 Euro erwerben. Bei anderen Anbietern hingegen können die Kosten schnell auf bis zu 50 Euro für die gleiche Dienstleistung klettern.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2018 om 17:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be