Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2003, 21:11   #1
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Ali wordt moslim

Op een dag komt Ali thuis hij is nu 10 jaar.
In de kamer ziet hij iets vreemds zijn neef Mohammed staat met zijn handen op zijn borst gevouwen,zijn hoofd is gebogen zijn vrouw Fatima staat op dezelfde manier achter hem.
Terwijl Ali staat te kijken buigen mohammed en Fatima zich voor over,zo blijven ze even staan daarna gaan ze weer rechtop staan Ali vraagt zich af wat ze aan het doen zijn Dan ziet hij dat ze op hun knieen vallen,hun voorhoofd brengen ze naar de grond.
Wat doen ze raar ! denkt Ali ik heb vaak mensen zien buigen maar dat was voor stenen beelden en hier is geen afgodsbeeld.
Toch aanbidden ze Iemand.
Ali is een verstandige jongen hij begrijpt niet alles wat Mohammed aan het doen is toch begrijpt hij wel dat Mohammed bidt
Mischien bidt Mohammed wel voor een god die je niet kan zien denkt Ali ali wil erg graag weten wie die onzichtbare god is .
Ali wacht tot Mohammed klaar is dan vraagt hij neef ;Wat was je aan het doen?

Mohammed is blij dat de jongen om uitleg vraagt hij glimlacht tegen Ali en zegt ;Luister goed mijn jongen !
Fatima en ik aan bidden Allah hij is de enige ware god er is geen andere god dan Hij, Hij is de schepper en de onderhoudster van alles wat er bestaat zonder Hem zou er niets bestaan de wereld niet de zon en de maan niet en wij ook niet Allah heeft ons de wereld gegeven om in te leven Hij geeft ons voedsel en alles wat we nodig hebben om in leven te blijven Zelfs is hij zo machtig,dat hij niets nodig heeft geen eten geen drinken en ook geen slaap.

Hij is waarlijk de aller machtige god Hij heeft de macht over alle dingen maar niets heeft macht over Hem.
DE Profeet stopt even en kijkt Ali rusitig aan, Ali heeft aandachtig geluisterd.

Nu gaat de Profeet verder.
Allah heeft mij een taak gegeven hij heeft mij tot zijn boodschapper gemaakt ik moet de mensen zijn boodschap doorgeven dit is Zijn boodschap!
We moeten alle valse gode afzweren we mogen alleen Allah aanbidden en Hem alleen gehoorzamen Want hij is de enige Ware god!
Nu kijkt Mohammed Ali recht in de ogen aan.
Hij zegt ;Je weet hoeveel ik van je hou ik heb voor je gezorgd alsof je mijn zoon bent ik heb nooit tegen je gelogen,ik heb je nooit bedrogen Ik wil dat jij in de waarheid gelooft die ik je net heb verteld er is geen god dan Allah en ik ben zijn boodschapper.
Ali weet meteen dat Mohammed de waarheid spreekt hij gelooft wat mohammed heeft verteld De profeet is blij Welkom Ali zegt hij ;in je hart weet je dat ik de waarheid spreek ik zie dat je Allah als de ware god heb aanvaard Jij bent de eerste jongen die moslim is geworden!!
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2003, 21:29   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Boer Bavo krijgt bezoek van meneer pastoor.
Samen wandelen ze door de landerijen van boer Bavo.

Op eerste akker staan prachtige aardappelen en boer Bavo wijst de pastoor fier op de veldvruchten.
Ja mijn zoon zegt meneer pastoor, onze heer God heeft hier wel goed voor U gezorgd.

Aan het maïsveld blijven ze terug staan en wijst boer Bavo terug op de weelderige vruchten.
Ja mijn zoon zegt meneer pastoor, onze heer God heeft u dit jaar wel extra gezegend.

Het volgende veld ligt braak en meneer pastoor schrikt zich een bult.
Maar Bavo toch, dat veld is helemaal niet verzorgt hoe kun je.
Ja meneer pastoor ik weet het, zegt Bavo, hier liet ik het onze heer alleen doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 00:21   #3
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Boer Bavo krijgt bezoek van meneer pastoor.
Samen wandelen ze door de landerijen van boer Bavo.

Op eerste akker staan prachtige aardappelen en boer Bavo wijst de pastoor fier op de veldvruchten.
Ja mijn zoon zegt meneer pastoor, onze heer God heeft hier wel goed voor U gezorgd.

Aan het maïsveld blijven ze terug staan en wijst boer Bavo terug op de weelderige vruchten.
Ja mijn zoon zegt meneer pastoor, onze heer God heeft u dit jaar wel extra gezegend.

Het volgende veld ligt braak en meneer pastoor schrikt zich een bult.
Maar Bavo toch, dat veld is helemaal niet verzorgt hoe kun je.
Ja meneer pastoor ik weet het, zegt Bavo, hier liet ik het onze heer alleen doen.
Schitterend!!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 02:19   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Miljaar Ali, ik kan me toch niet voorstellen dat mensen in deze tijd daar nog intrappen. Dat hele geloof is inderdaad gebaseerd op de delusies van 1 persoon.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 09:02   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Terwijl Ali staat te kijken buigen mohammed en Fatima zich voor over,zo blijven ze even staan daarna gaan ze weer rechtop staan Ali vraagt zich af wat ze aan het doen zijn Dan ziet hij dat ze op hun knieen vallen,hun voorhoofd brengen ze naar de grond.
Terwijl Superstaaf® stond te kijken boog Fatimah zich voorover.
Hij vroeg zich af wat ze aan het doen was.
Dan zag hij haar op de knieën vallen en haar voorhoofd naar de grond brengen.
"Moet ik nu moslim worden?" vroeg hij.
"Neen, onozelekloot, pak mij liever eens lekker!" riposteerde Fatimah

Was dat effe een leukere zondagvoormiddag dan diegene die ik als kind in de kerk doorbracht...........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 10:15   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
Terwijl Superstaaf® stond te kijken boog Fatimah zich voorover.
Hij vroeg zich af wat ze aan het doen was.
Dan zag hij haar op de knieën vallen en haar voorhoofd naar de grond brengen.
"Moet ik nu moslim worden?" vroeg hij.
"Neen, onozelekloot, pak mij liever eens lekker!" riposteerde Fatimah

Was dat effe een leukere zondagvoormiddag dan diegene die ik als kind in de kerk doorbracht...........
Dat schoot ook bij mij even door mijn zieke geest toen ik het las , maar ik ben natuurlijk te braaf voor zulke onkuise gedachten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 10:33   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Boer Bavo krijgt bezoek van meneer pastoor.
Samen wandelen ze door de landerijen van boer Bavo.

Op eerste akker staan prachtige aardappelen en boer Bavo wijst de pastoor fier op de veldvruchten.
Ja mijn zoon zegt meneer pastoor, onze heer God heeft hier wel goed voor U gezorgd.

Aan het maïsveld blijven ze terug staan en wijst boer Bavo terug op de weelderige vruchten.
Ja mijn zoon zegt meneer pastoor, onze heer God heeft u dit jaar wel extra gezegend.

Het volgende veld ligt braak en meneer pastoor schrikt zich een bult.
Maar Bavo toch, dat veld is helemaal niet verzorgt hoe kun je.
Ja meneer pastoor ik weet het, zegt Bavo, hier liet ik het onze heer alleen doen.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be