Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2022, 15:51   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk niet dat Zelenski nog veel keuze heeft.
Ik vraag me af waarom Zelenski vorige week nog dacht dat hij wel een keuze had. Was hij zo slecht geïnformeerd?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 16:08   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Burgemeester Vitaly Klischko van Kyiv, vandaag, klaar voor een officiele ontvangst van de bezoekers en toeristen uit het Oosten.

Ik wil het Jean Marie De Decker of Bart De Wever nog wel eens zien doen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2022 om 16:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 16:15   #23
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Burgemeester Vitaly Klischko van Kyiv, vandaag, klaar voor een officiele ontvangst van de bezoekers en toeristen uit het Oosten.

Lol, en nu gauw de kelder in, wie gelooft zulke kinderachtige propaganda ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 16:20   #24
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Lol, en nu gauw de kelder in, wie gelooft zulke kinderachtige propaganda ?
Vandaag The Telegraph :

https://www.telegraph.co.uk/boxing/2...fight-russian/

The Guardian :

https://www.theguardian.com/world/20...er6CLDkqHHP1Cs

Citaat:
Klitschko brothers, former heavyweight boxing champions, to take up arms for Ukraine

Former heavyweight boxing champion Vitali Klitschko said he would take up arms alongside his brother and fellow world beater, Wladimir, to fight in a “bloody war” following Russia’s invasion of their home country Ukraine.

Russia launched its invasion by land, air and sea on Thursday. An estimated 100,000 people have fled as explosions and gunfire rocked major cities. More than 100 have been reported killed.

Vitali Klitschko, who has been the mayor of Ukraine’s capital, Kyiv, since 2014, said he was ready to fight.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2022 om 16:23.
Oud 25 februari 2022, 16:38   #25
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mij stoort dat. Ik ken burgemeester Klischko niet, en ga me dus niet uitspreken over hem persoonlijk. Maar een overheid die een oproep doet aan alle burgers om zich gewapend in de strijd te gooien, moet achteraf niet komen klagen dat er burgerslachtoffers vallen. Oekraïne heeft honderdduizenden militairen. Als zij niet in hun opdracht slagen, moet je niet verwachten dat een 50-jarige boer die ooit eens op patrijzenjacht is geweest wel een kans maakt. Je kunt in stilte hopen dat burgers verzetscellen oprichten, maar je stuurt geen burgers op zelfmoordmissie.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 16:39   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Mij stoort dat. Ik ken burgemeester Klischko niet, en ga me dus niet uitspreken over hem persoonlijk. Maar een overheid die een oproep doet aan alle burgers om zich gewapend in de strijd te gooien, moet achteraf niet komen klagen dat er burgerslachtoffers vallen. Oekraïne heeft honderdduizenden militairen. Als zij niet in hun opdracht slagen, moet je niet verwachten dat een 50-jarige boer die ooit eens op patrijzenjacht is geweest wel een kans maakt. Je kunt in stilte hopen dat burgers verzetscellen oprichten, maar je stuurt geen burgers op zelfmoordmissie.
en dit komt er zelfs bij

Ukraine removes age restriction to join army
https://www.rt.com/russia/550613-ukr...-restrictions/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 16:44   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zullen ‘militair’ wel kunnen winnen, dwz het reguliere leger verslaan, maar wat dan? De Oekraïners gaan een guerilla-oorlog beginnen en Rusland kan zo’n groot land met een vijandelijke bevolking nooit controleren.
En waarom niet ? En die geurilla-oorlog is ook nog niet zeker. Vietnam is een halve eeuw geleden. Dat was een andere mentaliteit en tijdperk
Jonge Oekraïners die hebben nu ook enkel en alleen nog interesse in hun smartphone en virtuele leven dan in de realiteit met een geweer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2022 om 16:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 16:48   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb de indruk dat dat Oekraïens leger niet echt bezig is met de verdediging van hun land.
Het lijkt wel op hetgeen we meemaakten in Afghanistan.

Ik vind het bizar dat na 1 dag al wordt opgeroepen aan de burgers incl ouderlingen om met hun katapult het gevecht aan te gaan.
Vind het ook bizar dat die blijkbaar totaal uit de lucht vielen er een invasie is gekomen ?? Je zou bijna denken ze daar nog werken met postduiven.

Dat Rusland nu vraagt aan het Oekraïens leger om een staatsgreep te plegen lijkt mijn argwaan gelijk te geven.

Er is hier weer veel meer aan de hand dat wat men Jan Modaal wil doen geloven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2022 om 16:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 18:22   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zullen ‘militair’ wel kunnen winnen, dwz het reguliere leger verslaan, maar wat dan? De Oekraïners gaan een guerilla-oorlog beginnen en Rusland kan zo’n groot land met een vijandelijke bevolking nooit controleren.
Het zijn geen fanatieke moslims, de bevolking zal al blij zijn dat er niet meer gevochten wordt. Maar echt een bezettingsmacht aanhouden lijkt me inderdaad wel lastig en onbetaalbaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 18:40   #30
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oekraieners zijn geen Belgen, ze WILLEN en ZULLEN vechten en verwachten dat hun overheid en president en burgemeesters hen daarin steunen.

En ja, er zullen er vele sterven, duizenden mogelijk.
Maar liever dat dan zomaar hun geboorteland afgeven aan een neofascist uit Rusland die hun kinderen kan uitroeien of deporteren, zoals eerder gebeurd is.

De geschiedenis weegt ZWAAR in Oekraine. Ik denk dat de meeste Belgen zich dat niet kunnen voorstellen.
Dat leer je als je daar komt en naar mensen luistert en rondkijkt bij de monumenten en in steden.
Geen warmer volk dan Oekraieners, geen met een meer beladen geschiedenis.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2022 om 18:42.
Oud 25 februari 2022, 18:40   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En waarom niet ? En die geurilla-oorlog is ook nog niet zeker. Vietnam is een halve eeuw geleden. Dat was een andere mentaliteit en tijdperk
Jonge Oekraïners die hebben nu ook enkel en alleen nog interesse in hun smartphone en virtuele leven dan in de realiteit met een geweer.
Vwala: dat is het.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 18:44   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Angry

Citaat:
Oekraieners zijn geen Belgen, ze WILLEN en ZULLEN vechten en verwachten dat hun overheid en president en burgemeesters hen daarin steunen.

Maar liever dat dan zomaar hun geboorteland afgeven aan een neofascist uit Rusland die hun kinderen kan uitroeien of deporteren, zoals eerder gebeurd is.

De geschiedenis weegt ZWAAR in Oekraine. Ik denk dat de meeste Belgen zich dat niet kunnen voorstellen.
Dat leer je als je daar komt en naar mensen luistert en rondkijkt bij de monumenten en in steden
.
Juist !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 18:49   #33
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vwala: dat is het.

Die jongeren staan met honderden in de rij om een wapen te krijgen en zich te registreren bij de militie :

https://twitter.com/olex_scherba/sta...37973816983559

Een Oekraiense man probeert met blote hand een kolonne Russische legervoertuigen te stoppen (een vleugje TienAnMen - plein toch wel.)

https://twitter.com/MaximEristavi/st...94417970573319

Studenten van de Chemische faculteit starten grootschalige productie Molotov-cocktails om de russen mee te begroeten.

https://twitter.com/vorobyov/status/1497170964236447748

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2022 om 18:52.
Oud 25 februari 2022, 18:56   #34
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

Dat leer je als je daar komt en naar mensen luistert en rondkijkt bij de monumenten en in steden.

haha haha Belgie is jonge Blank Arische natie, Leopold dynastie, ik moet het nog beter bestuderen.
Hadden de Nazies uit Duitsland veel Belgische meiden nou zwanger gepaald als UPGRADE hahah??

IN Nederland hebben de Duitsers toch tientallen duizenden Hollandse meiden zwanger gepaald en daarom is Nederland nu zo superieur denk ik.

OORLOGEN zijn noodzakelijk, sterkste mannetjes roeien de zwaksten uit en kunnen zo meer meiden volpompen met superieur zaad. IN harde Natuur gebeurt dit elke dag, volcontinu.

Dus maw
De Russen zijn nu natuurlijk bezig en in die ijskoude sneeuw buiten op slagveld kan het massaal doorpalen en genetisch UPGRADEN van miljoenen oekraine meiden op de massa graven van hun zwakkere mannekes wel zware job worden he, met flinke scheuten wodka kan dat klusje geklaard worden binnen 9 weken.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 19:36   #35
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die jongeren staan met honderden in de rij om een wapen te krijgen en zich te registreren bij de militie :

https://twitter.com/olex_scherba/sta...37973816983559

Een Oekraiense man probeert met blote hand een kolonne Russische legervoertuigen te stoppen (een vleugje TienAnMen - plein toch wel.)

https://twitter.com/MaximEristavi/st...94417970573319

Studenten van de Chemische faculteit starten grootschalige productie Molotov-cocktails om de russen mee te begroeten.

https://twitter.com/vorobyov/status/1497170964236447748
Je kan je ook aanbieden als vrijwilliger. (Grapje, voor alle duidelijkheid.)
Oud 25 februari 2022, 19:42   #36
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Je kan je ook aanbieden als vrijwilliger. (Grapje, voor alle duidelijkheid.)
Ik zal in elk geval vele jaren nodig hebben om bij mijn Oekraiense kennissen en vrienden excuses te maken voor de zwakheid en onverschilligheid vanuit de EU en Belgie.

Onze reputatie is daar samen met vele gebouwen, in frut geschoten.
Oud 25 februari 2022, 19:44   #37
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Wel tof om fake news als topictitel te brengen. Hoe zit het ondertussen met die overgave? Is het al gearrangeerd?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 19:45   #38
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal in elk geval vele jaren nodig hebben om bij mijn Oekraiense kennissen en vrienden excuses te maken voor de zwakheid en onverschilligheid vanuit de EU en Belgie.

Onze reputatie is daar samen met vele gebouwen, in frut geschoten.
En Oost-Oekraïeners zeggen dan misschien het omgekeerde he: waarom verzekerden jullie niet de uitvoering van de Minsk-akkoorden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be