Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2005, 22:14   #181
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Vandaar ook dat Labour enkel aan de macht kon blijven dankzij Schotland. De Tories haalden een meerderheid in Engeland alleen. Dat is nog wat anders dan het gezaag van de Vlamingen die vinden dat ze een zeteltje of 2 tekort hebben tov de Walen.
Ik denk dat in Schotland desondanks niet erg veel mensen voorstander zullen zijn van het huidige Britse kiesstelsel. Als er in Groot-Brittannië een stelsel met evenredige vertegenwoordiging zou bestaan, zouden de Conservatieven nooit alleen aan de macht kunnen komen. Zowel Thatcher (in 1979, 1983 en 1987) als Blair (in 1997) bleven destijds onder de 44% van de stemmen. In Nederland heb je met zo'n score toch echt een coalitiepartner nodig. Aangezien de Liberaal-democraten eerder met Labour samenwerken dan met de Conservatieven, zou een rechtse regering bij evenredige vertegenwoordiging veel minder kans maken dan in het huidige meerderheidsstelsel. En als zo'n regering er dan toch zou komen, kan die door de coalitiewerking in ieder geval een stuk minder extreem zijn.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:28   #182
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Met zulk een uitspraken bewijst u weer wat voor een francofiel u bent.
Francofiel is direct straf uitgedrukt.
Een taal is eentaal.
Ik ben zeker geen taal vijandig gezind zoals vele flaminganten.
Sommigen onder hen zouden piesnijdig van honger sterven met een Frans broodje onder hun arm.


Citaat:
Bent u nu werkelijk tegen alles wat Germaans is?
Omdat ik Wagners muziek superbescheten zeik vind?
Dat zou een grove veralgemening betekenen.

Citaat:
Wagner is een van de grootste muzikale genieën uit onze geschiedenis,
Vertel mij eens waarom?
Som mij eens de kwaliteiten van zijn oeuvre op.
Ik ben benieuwd of u ook maar één zinnig ding ter staving kan zeggen.
Daarna zal ik u feilloos aantonen waarom ik reden heb om Wagners muzeik ziekelijke troep te vinden.

Citaat:
Hebt u er zelf ooit naar geluisterd?
Jeps.
Ik had kaarten gekregen voor de Bayreuther Festspiele.

Om 19.00 stipt begon Das Reihngold, en toen ik na vier uur op de klok keek was het exact 19.10.
Ik ben buitengelopen en probeerde mijn kaarten voor de overige avonden aan een voorbijganger op te dringen met nog een aanmoedigingsbonus van 50 Deutsche Mark boven hola om hem te overtuigen ze te aanvaarden.
Het was een kenner, en hij besefte dat de kaarten aannemen en gaan luisteren hem blijvende geestelijke schade zou kunnen berokkenen.......

Citaat:
U denkt gewoon 'Hitler was een fan van Wagner, dus het moet wel slecht zijn.'
Neen Van Maerlant.
Mijn mening over Wagner is het product van een grondige analyse van zijn muziek.

Citaat:
Zulk een denkwijze is nog meer puberaal dan zielig.
Uw verwijten en persoonlijke aanvallen zijn nog geen bewijs van uw stelling dat Wagners muziek geniaal is.
Ik wacht vol spanning op uw analyse......


Citaat:
Miljoenen mensen over de hele wereld verkiezen Wagner boven [size=-1]Auber, waar ze zelfs nog nooit van gehoord hebben.[/size]
Dit argument is werkelijk hilarisch.
Miljoenen mensen kunnen een slechte smaak hebben.
In de wereld van de kunst is het democratische meerderheidsprincipe niet van toepassing........

Citaat:
Dit is zelf geen kwestie van smaak. Ik ken een heavy-metal fan die veel respect heeft voor Wagner, niet door zijn genre van muziek, maar door de ziel van die man zijn werk.
Ook uw heavy-mental-fan zou ik graag eens horen een iets diepgaander analyse horen ten beste geven dan wat geëmmer over 'genre' en 'ziel'

Citaat:
Hebt u de Ring der Niebelungen gehoord?
Compleet.
Trouwens als je iets zou afweten van Wagners bedoeling, dan zou je beseffen dat 'horen' alleen niet telt...........
Citaat:
Als u dat, en zijn andere geniale werken, niet naar waarde kan schatten, bent u een grotere cultuurbarbaar dan ik al gedacht had.
Misschien net omgekeerd.........
Citaat:
Duistland is ooit onderdrukt geweest door een dictatoriale partij van krankzinnigen, maar wil dat zeggen dat ze niet ook Beethoven en Bach, en nog zovelen anderen hebben voortgebracht?
U behoort zich te schamen om het genie van Bach op minder dan 50 regels afstand van een maffe figuur als Wagner te durven vernoemen.
In diens buurt komt zelfs Beethoven niet, die eigenlijk ook maar een ietsjes meer dan mediocere komponist was.

Citaat:
Als ik u was, zou ik in de toekomst niet meer zo licht over het belangrijkste Europese culturele erfgoed gaan, staaf.
Ik heb de indruk dat jij nogal licht voor geniaal aanneemt wat anderen u opdringen.
Ik wacht vol spanning op uw Wagneriaanse analyse, waarin jij me eens de genialiteit van zijn muziek gaat aantonen.
Mijn 'tegenexpertise' ligt al klaar.........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be