Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 20:45   #181
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Ik heb een nieuwe topic aangemaakt om te discussieren over vuile voeten en onrespectlozen mensen, dan kan hier terug worden gediscussieerd over de schepenen in antwerpen
Veerle23 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 20:49   #182
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En u heeft duidelijk nog nooit gewerkt.
Sjoe, ik heb al genoeg gewerkt om beseft te hebben dat als ik voor ne baas bleef werken ik nooit happy zou worden. Zoals ik zei heb ik ook in een winkel gewerkt als student en ja ze hadden daar ook bakken en wat deden de klanten, die bakken overhoop halen. Waarom? Omdat de koopwaren in de bakken lagen tiens. Dus werden de bakken om de 2uur weer op orde gezet. Was dat vervelend? Ja! Werd ik er voor betaald? Ja! Was ik boos op mijn klanten? nee! Ne winkel is ne winkel en als ge niet met klanten overweg kunt moet ge niet in ne winkel staan.

En wat die bakken betreft, i'm verry sorry maar nen bak is niet gemaakt om kleiding netjes op orde te houden. Bakken nodigen uit om in te graaien en te grabbelen. Het enigste wat u stoort aan de klanten van veerle is dat ze geen nederlands spreken want komaan hebt ge al eens een vlaamse vrouw bezig gezien tijdens de solden? ? Komaan een beeke gaan zagen dat mensen in bakken grabbelen in nen winkel waar gaat het naar toe met de wereld? Kijk ne keer in de inno daar hebben ze ook bakken en raar maar waar maar die madammen ziet ge niet zuchten als ze de bakken terug op orde zetten. maar waarschijnlijk worden die meer betaald dan veerle en moeten ze de zaak niet kuisen achteraf.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 26 oktober 2006 om 21:00.
Bazilfunk is offline  
Oud 26 oktober 2006, 20:51   #183
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik dacht dat er een zeer bekwaam iemand(een allochtone vrouw) op de CD&V lijst stond die perfect de 10 de schepenen van ....... had kunnen zijn Gadverdemme als je mensen op Uw lijst zet en ze worden verkozen moet je ze gebruiken ook hé ZUIVER KIEZERSBEDROG IS DAT!!!!!!!
Zeg Duveltje, ge zijt wel wat aan het overdrijven zene. Zelfs als je vindt dat de schepenen moeten bepaald worden aan de hand van het aantal voorkeurstemmen, dan nog kwam Nahima Lanjri pas op de vijfde plaats!!!

De enige verkozene van allochtone afkomst die op basis van voorkeurstemmen in aanmerking kwam voor een schepenambt is Fauzaya Talhaoui. Zij kreeg er geen, net zoals Kathleen Van Brempt, Maya Detiège en Bart De Wever. Waarom wordt daar door niemand over geklaagd?

De verkiezingen dienen enkel om de gemeenteraadsleden te kiezen en alle verkozen allochtonen krijgen hun zitje. Wie schepen wordt, bepalen de partijen intern. En als daar voor de verkiezingen afspraken werden rond gemaakt, dan waren ookalle kandidaten van die afspraken op de hoogte en akkoord. Van bedrog is hier dus niet echt sprake. Ik vind het een gemiste kans. Niets meer of niets minder.
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 21:00   #184
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zeg Duveltje, ge zijt wel wat aan het overdrijven zene. Zelfs als je vindt dat de schepenen moeten bepaald worden aan de hand van het aantal voorkeurstemmen, dan nog kwam Nahima Lanjri pas op de vijfde plaats!!!

De enige verkozene van allochtone afkomst die op basis van voorkeurstemmen in aanmerking kwam voor een schepenambt is Fauzaya Talhaoui. Zij kreeg er geen, net zoals Kathleen Van Brempt, Maya Detiège en Bart De Wever. Waarom wordt daar door niemand over geklaagd?

De verkiezingen dienen enkel om de gemeenteraadsleden te kiezen en alle verkozen allochtonen krijgen hun zitje. Wie schepen wordt, bepalen de partijen intern. En als daar voor de verkiezingen afspraken werden rond gemaakt, dan waren ookalle kandidaten van die afspraken op de hoogte en akkoord. Van bedrog is hier dus niet echt sprake. Ik vind het een gemiste kans. Niets meer of niets minder.
Pure onzin dat je nu uitkraamt,SPA had allochtonen genoeg op haar lijst staan om teminsten 1 schepenen van .................. aan te stellen Bedrog is dat,puur bedrog
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 21:00   #185
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe topic aangemaakt om te discussieren over vuile voeten en onrespectlozen mensen, dan kan hier terug worden gediscussieerd over de schepenen in antwerpen
oeps sorry
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 26 oktober 2006, 21:19   #186
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Pure onzin dat je nu uitkraamt,SPA had allochtonen genoeg op haar lijst staan om teminsten 1 schepenen van .................. aan te stellen Bedrog is dat,puur bedrog
Maar is het dan geen even groot bedrog dat Bart De Wever geen schepen is? Hij haalde meer voorkeurstemmen dan Marc van Peel! Of dat Kathleen van Brempt en Maya detiège geen schepen werden? Zij haalden zelfs meer voorkeurstemmen dan de schepenen. En als je vindt dat de voorkeurstemmen niet belangrijk zijn, waarom is het dan bedrog dat Fauzaya Talhaoui geen schepen is geworden als daar voor de verkiezingen andere afspraken werden rond gemaakt? dan kan je even goed zeggen dat het bedrog is dat er maar 2 vrouwelijke schepenen zijn. Maar dat bedrog kan je dan de SPa niet aanwrijven van die 2 vrouwen zijn van hen!!!
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 21:24   #187
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar is het dan geen even groot bedrog dat Bart De Wever geen schepen is? Hij haalde meer voorkeurstemmen dan Marc van Peel! Of dat Kathleen van Brempt en Maya detiège geen schepen werden? Zij haalden zelfs meer voorkeurstemmen dan de schepenen. En als je vindt dat de voorkeurstemmen niet belangrijk zijn, waarom is het dan bedrog dat Fauzaya Talhaoui geen schepen is geworden als daar voor de verkiezingen andere afspraken werden rond gemaakt? dan kan je even goed zeggen dat het bedrog is dat er maar 2 vrouwelijke schepenen zijn. Maar dat bedrog kan je dan de SPa niet aanwrijven van die 2 vrouwen zijn van hen!!!
Politieke benoemingen draaien niet om voorkeurstemmen maar om machtsverhoudingen.
Zuiver gezien had Janssens dus de kans om een allochtone kandidaat tot schepen te benoemen.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 26 oktober 2006, 21:29   #188
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar is het dan geen even groot bedrog dat Bart De Wever geen schepen is? Hij haalde meer voorkeurstemmen dan Marc van Peel! Of dat Kathleen van Brempt en Maya detiège geen schepen werden? Zij haalden zelfs meer voorkeurstemmen dan de schepenen. En als je vindt dat de voorkeurstemmen niet belangrijk zijn, waarom is het dan bedrog dat Fauzaya Talhaoui geen schepen is geworden als daar voor de verkiezingen andere afspraken werden rond gemaakt? dan kan je even goed zeggen dat het bedrog is dat er maar 2 vrouwelijke schepenen zijn. Maar dat bedrog kan je dan de SPa niet aanwrijven van die 2 vrouwen zijn van hen!!!
Kijk heel eenvoudig,mensen kiezen op iemand,en daar moeten ze geen afspraken op voorhand rond te maken. Nu is het zuiver bedrog als er iemand op een lijst verkozen word,en één dikke nek als Janssens zegt ,nee
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:11   #189
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kijk heel eenvoudig,mensen kiezen op iemand,en daar moeten ze geen afspraken op voorhand rond te maken. Nu is het zuiver bedrog als er iemand op een lijst verkozen word,en één dikke nek als Janssens zegt ,nee
Maar hetzelfde geldt voor Philip Heylen die nee zegt tegen Bart De Wever. En voor Patrick Janssens die nee zegt tegen Kathleen van Brempt en Maya Detiège. Dus waarom wordt er nu alleen gezeurd over Fauzaya Talhaoui?
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:12   #190
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Politieke benoemingen draaien niet om voorkeurstemmen maar om machtsverhoudingen.
Zuiver gezien had Janssens dus de kans om een allochtone kandidaat tot schepen te benoemen.
Net zoals Philip Heylen en Ludo Van campenhout de kans hadden een vrouwelijke kandidaat als schepen voor te dragen. Maar zij kozen allebei voor 2 mannen. Waarom is dat dan geen probleem?
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:17   #191
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Net zoals Philip Heylen en Ludo Van campenhout de kans hadden een vrouwelijke kandidaat als schepen voor te dragen. Maar zij kozen allebei voor 2 mannen. Waarom is dat dan geen probleem?
Dat moet u aan hen vragen. Ik beweer trouwens niet dat er geen allochtone kandidaat schepen mocht zijn.
Ik stel enkel vast dat ze de kans hadden.
Volgens mij is de enige reden hiervoor dat er volgend jaar weer verkiezingen zijn.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:26   #192
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar hetzelfde geldt voor Philip Heylen die nee zegt tegen Bart De Wever. En voor Patrick Janssens die nee zegt tegen Kathleen van Brempt en Maya Detiège. Dus waarom wordt er nu alleen gezeurd over Fauzaya Talhaoui?
Omdat dit verkiezingsbedrog is tegenover de allochtonen ,de lijst van SP.A stond vol allochtonen,en niemand is er nu voor die mensen!! Das echt waar rot
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:37   #193
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Omdat dit verkiezingsbedrog is tegenover de allochtonen ,de lijst van SP.A stond vol allochtonen,en niemand is er nu voor die mensen!! Das echt waar rot
De lijsten van CD&V en VLD stonden ook vol met vrouwen, maar die krijgen ook geen schepen. Is dat ook bedrog? En verder ben ik er van overtuigd dat de verkozenen van allochtone afkomst in de gemeenterad zich ook zullen kunnen inzetten voor de allochtonen. Daarvoor moet je geen schepen zijn. Neemt niet weg dat ik ook graag Fauzaya Talhaoui als schepen had gehad, maar bedrog vind ik het niet.
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:41   #194
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De lijsten van CD&V en VLD stonden ook vol met vrouwen, maar die krijgen ook geen schepen. Is dat ook bedrog? En verder ben ik er van overtuigd dat de verkozenen van allochtone afkomst in de gemeenterad zich ook zullen kunnen inzetten voor de allochtonen. Daarvoor moet je geen schepen zijn. Neemt niet weg dat ik ook graag Fauzaya Talhaoui als schepen had gehad, maar bedrog vind ik het niet.
Das erg fout van U,bedriegen is bedriegen,Ik hoop enkel dat de eerlijke allochtoon dit doorziet!!!!
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 22:58   #195
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Das erg fout van U,bedriegen is bedriegen,Ik hoop enkel dat de eerlijke allochtoon dit doorziet!!!!
En hoop je dan ook dat de eerlijke vrouw het bedog van de VLD en de CD&V doorziet? Want daarop heb je nog steeds niet geantwoord!
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 23:03   #196
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En hoop je dan ook dat de eerlijke vrouw het bedog van de VLD en de CD&V doorziet? Want daarop heb je nog steeds niet geantwoord!
Ook dat vind ik fout,zeker weten !!! Bedriegen is fout,altijd Maar wat SP.A doet is niet enkel fout,maar een schande naar de allochtonen toe
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 23:28   #197
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Omdat dit verkiezingsbedrog is tegenover de allochtonen ,de lijst van SP.A stond vol allochtonen,en niemand is er nu voor die mensen!! Das echt waar rot
Dit noem ik nu eens zwaar bedrog. Er stonden helemaal niet veel allochtonen op de SPa lijst. Ik heb er inderdaad ene gemist die ne vlaamse naam had maar voor de rest was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. 't was den eerste keer dat ik SPa stemde en verwachte na al de zwartmakerij een lijst te zien met Janssens en 4 of 5 vlamingen en wat bleek? Ik heb nog efkes getwijfeld om voor groen te stemmen omdat er te weinig allochtonen op de lijst van janssens stonden.

Even mijn stem verantwoorden. Mijn stem ging naar janssens en voor de rest allemaal foert stemmen op allochtonen om de VBers in Antwerpen een loer te draaien. Wat nog maar eens bewijst dat de SPa zijn grote overwinning in Antwerpen niet te danken heeft aan allochtnen maar aan de fille.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 27 oktober 2006, 07:08   #198
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar hetzelfde geldt voor Philip Heylen die nee zegt tegen Bart De Wever. En voor Patrick Janssens die nee zegt tegen Kathleen van Brempt en Maya Detiège. Dus waarom wordt er nu alleen gezeurd over Fauzaya Talhaoui?
Misschien omdat Patrick Janssens en de SP-A zich opwerpen als de grote voorvechters van de multiculturele samenleving?
Misschien omdat ze daardoor bijv. in antwerpen een vrij groot aantal mensen van allochtone afkomst op de lijst gezet hebben.

Misschien omdat P.J. ervoor gekozen heeft om 3 schepenen minder aan te stellen dan mogelijk was wat de indruk geeft dat dit enkel gedaan is om allochtone schepenen te verhinderen.

P.J. en de SP-A zijn op die manier hypocriet bezig.
Zoals ik al gezegd heb, waren ze misschien bang voor de reactie van autochtonen die voor de federale verkiezingen moeten stemmen en misschien niet akkoord waren met een allochtone schepene.

Op dat moment hadden ze moeten zeggen: "Wij hebben gekozen om die mensen hun rechten te verdedigen, dus ook hun recht om schepene te worden"

En wat doen ze...

En zo denken Jan en Janine Modaal weer "Politiekers: één pot nat"

En P.J. & co trekken zich er weer niets van aan, want zij hebben weer voor 6 jaar een gegarandeerd inkomen.
Enter is offline  
Oud 27 oktober 2006, 08:55   #199
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht



Ik veronderstel dat je hier Fauzaya Talhaoui bedoelt? Voor Kathleen van Brempt, Maya Detiège en Bart De Wever gold hetzelfde, maar ook zij kregen geen schepenambt. Heb ik jou daar al horen over klagen? Zijn zij ook misbruikt?
Van Brempt , detiège en De Wever zullen wel op een leuke andere verdienste kunnen rekenen; postje hier postje daar, de etiège moest natuurlijk eerst een lesje krijgen kwestie van haar moeder het srilzwijgen op te leggen.
humble is offline  
Oud 27 oktober 2006, 09:02   #200
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dit noem ik nu eens zwaar bedrog. Er stonden helemaal niet veel allochtonen op de SPa lijst. Ik heb er inderdaad ene gemist die ne vlaamse naam had maar voor de rest was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. 't was den eerste keer dat ik SPa stemde en verwachte na al de zwartmakerij een lijst te zien met Janssens en 4 of 5 vlamingen en wat bleek? Ik heb nog efkes getwijfeld om voor groen te stemmen omdat er te weinig allochtonen op de lijst van janssens stonden.

Even mijn stem verantwoorden. Mijn stem ging naar janssens en voor de rest allemaal foert stemmen op allochtonen om de VBers in Antwerpen een loer te draaien. Wat nog maar eens bewijst dat de SPa zijn grote overwinning in Antwerpen niet te danken heeft aan allochtnen maar aan de fille.
Ge zijt nu wel aan het zwanzen hé,er stond zelfs nen alloctoon op de lijst van SP.A die meer dan 5000 voorkeurstemmen heeft gehaald en dit dan nog voor de eerste keer dat hij opkwam(tis die bekende zaalvoetballer,zijn naam kan ik nog niet uitspreken laat zij schrijven) Gelooft mij vrij dat heel wat allochtonen daar op gekozen hebben Dus ja die mensen hebben recht op een schepenpost,dus ja verkiezersbedrog van SP.A
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be