Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2015, 09:32   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.385
Standaard

Golddiggers ga je niet vangen met een suv'tje.
Maar milf'en doen wel graag een ritje mee ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 10:58   #182
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.147
Standaard

Wie leest mijn laatste bericht hier op blz 5(bij mij) eigenlijk?
Suv klote op vier wielen eigenlijk om op onverharde wegen te rijden,maar omdat ons wegennet in zo'n slechte staat is een must tegenwoordig.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 12:39   #183
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet de prijs is belangrijk, wel het "goed zitten van die schoenen". Daarom ook blijf ik me afvraag wat er nu toch zo veel beter is met de auto.
Wat zit het beste: een paar schoenen van den Aldi, een paar Hush Puppies of een paar Ambiorixen dat je volledig naar de vorm van uw voeten hebt gekocht (met de bijhorende prijs)?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 12:54   #184
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat zit het beste: een paar schoenen van den Aldi, een paar Hush Puppies of een paar Ambiorixen dat je volledig naar de vorm van uw voeten hebt gekocht (met de bijhorende prijs)?
Met een beetje chance die van de Aldi.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:00   #185
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat zit het beste: een paar schoenen van den Aldi, een paar Hush Puppies of een paar Ambiorixen dat je volledig naar de vorm van uw voeten hebt gekocht (met de bijhorende prijs)?
Valt te bezien of je wel de juiste maat hebt gekocht.
Schoenen met de juiste maat van bij de Aldi zitten nog steeds beter dan uw Ambiorixen van drie maten te groot.

laat ik het zo stellen... ieder zijn keuze. Het is alleen dom om een keuze te maken op basis van irrationele ideeën of onder invloed van reclame of vrienden. Vaak moet je je niet 'uitdossen' met franjes en je behangen met luxe om erbij te horen. Beetje persoonlijkheid hebben is vaak genoeg.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:03   #186
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik kan de redenen zien voor een goedkope wagen, voor een zuinige, voor de kwaliteit van een Duitse wagen, maar tot nu toe weet niemand ook maar iets te vertellen wat de meerwaarde is van zo'n wagen in het verkeer.
Dat is ook normaal. Er is geen meerwaarde - simpel.
Er is ook geen meerwaarde in het verkeer tussen een oude en een nieuwe fiets.
Als de banden zijn opgepompt geraak je met beide ter plaatse.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:11   #187
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Er moet niet rond de pot gedraaid worden: de meesten kopen een SUV om ermee uit te pakken (in hun wereld is dat blijkbaar iets om mee uit te pakken) want de meeste van die wagens zullen geen halve meter door een rivier of modder rijden.

In landen waar gebieden geen asfaltwegen hebben, zijn zo'n auto's uiteraard een godsgeschenk; in zo'n land wonen wij echter niet.

Maar: uiteindelijk koopt iedereen wat hij of zij wil maar als de mensen je erop aanspreken, wees dan eerlijk en zeg dan tenminste dat je het doet om uit te pakken en/of jaloezie proberen op te wekken (wat in hun wereld blijkbaar een primair gevoel is vermits dit veel vermeld wordt).

Wanneer ik terugkeer naar m'n ander thuisland, koop ik me een landie....als die er dan nog is
De lekkerste 4x4 die er is!
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:14   #188
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Iedereen weet dat jij totaal geen interesse in auto's hebt, dus doe dan ook niet alsof je hier écht een antwoord zal horen die je van mening zal doen veranderen.
Zeer kort door de bocht.
Ik heb in tegenstelling tot JVDB zeer veel interesse in wagens en toch deel ik zijn mening - (in deze discussie toch)
Funsport Racing 1996 .... founding member. (Touring-cup kampioenschap)
Raceprojects - Eigenaar 1998 - 2004 ( Belcar- kampioenschap )
Ik heb en zal in de toekomst waarschijnlijk nog aardig wat centen investeren in autosport. Een sportwagen dient om leeg te maken, er een veiligheidskooi in te bouwen en om te racen. Een auto om van punt A naar punt B te rijden moet van punt A naar punt B kunnen rijden - meer is het niet.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:17   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zeker wel , maar ze kan een even dom antwoord krijgen .
Zoals ; waarom een bijbel kopen als je alles online kan lezen ?
of - waarom kost een in leder gebonden bijbel meer dan een soft versie ?
of - waarom rijd de paus in een G-klasse ? Waarom niet in een goedkope cabrio ?

Moeilijk he Jan .
Daar is allemaal een antwoord op te geven, maar op mijn vraag komt er toch maar geen antwoord.

Nogal merkwaardig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:19   #190
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Maar: uiteindelijk koopt iedereen wat hij of zij wil maar als de mensen je erop aanspreken, wees dan eerlijk en zeg dan tenminste dat je het doet om uit te pakken en/of jaloezie proberen op te wekken (wat in hun wereld blijkbaar een primair gevoel is vermits dit veel vermeld wordt).
Is dikwijls een slag in het water.
Om jaloers te zijn op het vriendje van uw vriendje moet je ook eerst homo zijn. Ik wil maar zeggen, 99% van de mensen zijn totaal niet geïnteresseerd met wat voor auto je rondrijd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:23   #191
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is dikwijls een slag in het water.
Om jaloers te zijn op het vriendje van uw vriendje moet je ook eerst homo zijn. Ik wil maar zeggen, 99% van de mensen zijn totaal niet geïnteresseerd met wat voor auto je rondrijd.
Goeie manier om het gebrek aan interesse te omschrijven

Toch is een auto voor velen een statussymbool; zolang een auto mij van A naar B op een comfortabele en veilige manier brengt, ben ik blij.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:26   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Waarom draagt een priester een duur gewaad ? Kan hij daarin meer doen dan in een shirt van bij de zeeman ?
Of kan hij evengoed in z'n nakie de mis lezen ?
Jullie zitten echt wel verlegen om een antwoord, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:28   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een SUV zonder de 4x4 heeft ook nog behalve zijn looks wat pluspunten.
Je zit iets hoger wat de zichtbaarheid iets beter maakt.
Het is makkelijker in en uitstappen.
Hij is iets steviger in bouw.
Doorgaans een groter laadvolume.
Het is iets makkelijker om zware boodschappen in en uit te laden.
Enz.

En als het allemaal niet zoveel verschil uitmaakt dan vraag ik me af waarom men er zich druk in maakt?
Jullie voelen je precies niet echt op jullie gemak met m'n vraag...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:34   #194
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Valt te bezien of je wel de juiste maat hebt gekocht.
Schoenen met de juiste maat van bij de Aldi zitten nog steeds beter dan uw Ambiorixen van drie maten te groot.

laat ik het zo stellen... ieder zijn keuze. Het is alleen dom om een keuze te maken op basis van irrationele ideeën of onder invloed van reclame of vrienden. Vaak moet je je niet 'uitdossen' met franjes en je behangen met luxe om erbij te horen. Beetje persoonlijkheid hebben is vaak genoeg.
Ik heb ooit eens Ambiorixen gehad en die waren verrek oncomfortabel. Zo'n harde leren zool waar je overal mee uitchoof en heel stijf om te dragen.

Ik ga gewoon naar de Brantano of zo en pak daar een paar dat mij comfortabel zit met een rubberzool.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:35   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wel , gewoon water kost 0,0000001 per liter en is identiek aan gewijd water .
dat veel meer kost .
Je wil het niet begrijpen he .
Gewijd water is gratis, beste.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:39   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat zit het beste: een paar schoenen van den Aldi, een paar Hush Puppies of een paar Ambiorixen dat je volledig naar de vorm van uw voeten hebt gekocht (met de bijhorende prijs)?
En wat past bij die auto volledig "naar de vorm van..."?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 13:58   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jullie voelen je precies niet echt op jullie gemak met m'n vraag...
Dat is nu echt wel een dikke nek opmerking ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 14:14   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is nu echt wel een dikke nek opmerking ...

.
Ik stel slechts vast: van de hele groep is er blijkbaar maar één iemand die het aankon een inhoudelijk antwoord te geven. Al de rest begon schimpend te doen. Heel merkwaardig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 14:40   #199
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jullie zitten echt wel verlegen om een antwoord, nietwaar?!
waarom koop je een Suv,
wel jan ik heb een suv, hij is al 15 jaar oud ondertussen, en hij rijdt nog altijd fantastisch. Je zit wat hoger, alsje ouder wordt stap je minder goed uit die cabriolet en een suv is dus prettiger in en uitstappen;
Je zit wat hoger op het verkeer, dus je kunt wat beter zien wat er gebeurt op de weg en adequaat reageren
Je rijdt daar minder hard mee, en dus in principe zelfs veiligeren. Volgens mij moeten suv's minder ongevallen hebben dan cabrio's bvb
En je rijdt daar vooral comfortabeler mee. ttz als het wegdek zo'n typisch betonwegdekje is waar uw auto zo 'toektoek, telkens lekker 4 cm zakt bij elke betonplaat' voel je minder die verzakkingen, de auto filtert beter het wegdek. Dus voor een oude versleten en vermoeide rug is ook dat weer iets aangenamer rijden...

Dus dat zijn mijn redenen om een suv te kopen, naast het feit dat hij cabrio kon geconverteerd worden en dat het een automaat met tiptronic was, was dat voor mij de doorslag.

En nee de meeste mensen weten wel waarom ze de ene of de andere auto kopen. Iedereen wil gewoon eens een tijdje met een Mazda MX5 rijden, en dan een tijdje met een Hummer, en dan een tijdje met een Bentley, en dan een tijdje met een Ferrari, en dan een tijdje met een Maserati of waarom niet een Tesla, en dan nog eens scheuren met een Espace volumewagen, en dan eens zweven met een BMW6 copué... Dat is gewoon de mens die zo eens wil met een bepaald model rijden en dat 'andere' gevoel wil beleven van de haren in de wind, of de mastodont op de weg, of de beste motor van de wereld, of de ruimste wagen van de markt, of de snelste acceleratie op de markt

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2015 om 14:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 15:11   #200
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
waarom koop je een Suv,
wel jan ik heb een suv, hij is al 15 jaar oud ondertussen, en hij rijdt nog altijd fantastisch. Je zit wat hoger, alsje ouder wordt stap je minder goed uit die cabriolet en een suv is dus prettiger in en uitstappen;
Je zit wat hoger op het verkeer, dus je kunt wat beter zien wat er gebeurt op de weg en adequaat reageren
Je rijdt daar minder hard mee, en dus in principe zelfs veiligeren. Volgens mij moeten suv's minder ongevallen hebben dan cabrio's bvb
En je rijdt daar vooral comfortabeler mee. ttz als het wegdek zo'n typisch betonwegdekje is waar uw auto zo 'toektoek, telkens lekker 4 cm zakt bij elke betonplaat' voel je minder die verzakkingen, de auto filtert beter het wegdek. Dus voor een oude versleten en vermoeide rug is ook dat weer iets aangenamer rijden...

Dus dat zijn mijn redenen om een suv te kopen, naast het feit dat hij cabrio kon geconverteerd worden en dat het een automaat met tiptronic was, was dat voor mij de doorslag.

En nee de meeste mensen weten wel waarom ze de ene of de andere auto kopen. Iedereen wil gewoon eens een tijdje met een Mazda MX5 rijden, en dan een tijdje met een Hummer, en dan een tijdje met een Bentley, en dan een tijdje met een Ferrari, en dan een tijdje met een Maserati of waarom niet een Tesla, en dan nog eens scheuren met een Espace volumewagen, en dan eens zweven met een BMW6 copué... Dat is gewoon de mens die zo eens wil met een bepaald model rijden en dat 'andere' gevoel wil beleven van de haren in de wind, of de mastodont op de weg, of de beste motor van de wereld, of de ruimste wagen van de markt, of de snelste acceleratie op de markt
Dat de 'rechte' zitpositie een voordeel is voor mensen met rugproblemen is een feit.

Dat je er comfortabeler mee zou rijden op onze slechte wegen is een verkoopspraatje. Het comfort hangt van de afstelling van de ophanging af (bij sommige wagens kan je die zelf instellen). Hoe harder afgesteld, hoe beter je de oneffenheiden gaat voelen.

De bodemvrijheid is bij een suv groter, maar op de normale weg is dat van geen belang. Off-road is dat uiteraard cruciaal, daar ben je zelfs best met een hoogteregeling.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be