Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2015, 15:53   #2001
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je lacht er mee, maar seizoensgebonden eten is een gigantische besparing mbt CO2 uitstoot. Ik koop bewust geen bonen meer uit Kenia en van die dingen.
Er wordt helemaal niet mee gelachen, integendeel.

Ik zie alleen maar voordelen: minder invoer uit "exotische" landen zou ook voor onze lokale landbouwers een extra boost kunnen betekenen, die ze broodnodig hebben de laatste jaren.

Alleen spijtig dat hier en daar enkele bewuste niet-kopers de transportstromen van dergelijke overbodige luxegoederen niet zullen tegenhouden, helaas... Een compleet verbod van overheidswege (EU?) is de enige mogelijke efficiënte aanpak.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:09   #2002
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar natuurlijk heb ik het door, integendeel tot Daelemans.
Idd waar ze overal serieus mee bezig zijn.

Soms hebben we serieus overschot aan stroom dat er zelfs paniek uitbreekt, nietwaar Paul:

In D waar de groene stroom als paddestoelen uit de grond schiet kunnen ze al een tijdeje niet meer volgen met het stilleggen van stroomcentrales enz...:

47 GW erbij of 36 % meer op slechts 10 jaar...

De stroomprijs -wat de leverancier betaald dus vóór distributie (de verbruiker is heel andere koek die betaalt)- lag in 2014 zelfs 4 % lager als 2000 (in D hé).

Hebben we soms eens te weinig stroom (nog niet gebeurd) dan treed het afschakelplan in werking, en dan halen we de kaarsen en het petroleumlampje van de zolder. Dat zal altijd in de winter zijn en dan zet ik de frigo buiten. Maar natuurlijk heb ik tegen dan al een powerwall van Tesla


50 % wat al menige landen nu al hebben, meer dan 60 % zelfs, zelfs 98 % of meer in Noorwegen. Tabelletjes genoeg met landen die moeten uitvoeren:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ewable_sources

Europa:
http://www.theenergycollective.com/t...carbon-sources


Balkengrafiek incl. kernenergie.



Voila, en een slim stroomnet, de stroom die een auto opslaat is immers niet weg, die kan als de auto niet gebruikt wordt terug naar het net.


Ergens een prijsregeling zullen ze wel vinden, vooral de staat zal ervan profiteren ze hoeven immers steeds minder fossiel aan in te kopen.
http://www.wiwo.de/politik/deutschla...n/9770412.html
Micele Belgie zit aan 20% en 40% nucleair. Frankrijk zit aan 80% nucleair dat is gewoon CARBON free generation, dat is wat die grafiek toont
Er is dus maar één weg naar de carbon free productie, dat is de combinatie : wind-zon-hydro-nucleair...
De backup, ze hebben dat energietol afgeschoten, maar is weldegelijk een water-atol, dat is het enige dat groot genoeg is om een substantiele backup te maken. En de duurdere oplossing is inderdaad gewoonweg batterijen van alle elektrische wagens

Nu mensen neigen dat gigantisch te onderschatten, maar als je 1miljoen wagens als hybriden aan het net hangt, en ze genereren 10kWp, dan heb je 10Megawattpiek, of 10 kerncentrales aan het net hangen... Dat zegt al genoeg dat iedereen begrijpt dat als je 10 wagens aan uw netwerk hangt thuis en je laat ze vollenbak laden bij monofazé heb je 5kW debiet, moetje 10uur laden.. Doe je dit met 5miljoen wagens, heb je 25MWp productie nodig, je spreekt dus van jawel 25 kerncentrales die alle auto's opladen. Voorwaarde is dat ze wel een batterij hebben van 50kWh zoals een tesla, en dat ze allemaal leeg zijn/ Dat laatste zal het hem om draaien. Doordat iedereen snachts gaat tanken, en die auto'is niet allemaal gaan leeg zijn, zul je zien dat er gewoon gans de nacht een vlakke kurve zal ontstaan van standby capaciteit.


Daarom denk ik dat het niet zo direct in het eerste uur zal gebeuren dat al die auto's aan zorgen voor een backup die online staat. Want leg je ald ie auto's aan het laadpaal savonds, zal er eerder een dubbele vraag ontstaan van gezinnen die TVkijken, douchen en koken, in combinatie dan met hun Tesla...
Je moet eens goed de grafiek bekijken. Het is wel realistsch dat ze allemaal laden bvb offpeak... gstuurd vanuit een kerncentrale en windproductie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:14   #2003
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele Belgie zit aan 20% en 40% nucleair. Frankrijk zit aan 80% nucleair dat is gewoon CARBON free generation, dat is wat die grafiek toont
Idd wat ik ook schreef
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Balkengrafiek incl. kernenergie.
Citaat:
Nu mensen neigen dat gigantisch te onderschatten, maar als je 1miljoen wagens als hybriden aan het net hangt, en ze genereren 10kWp, dan heb je 10Megawattpiek, of 10 kerncentrales aan het net hangen... Dat zegt al genoeg dat iedereen begrijpt dat als je 10 wagens aan uw netwerk hangt thuis en je laat ze vollenbak laden bij monofazé heb je 5kW debiet, moetje 10uur laden.. Doe je dit met 5miljoen wagens, heb je 25MWp productie nodig, je spreekt dus van jawel 25 kerncentrales die alle auto's opladen. Voorwaarde is dat ze wel een batterij hebben van 50kWh zoals een tesla, en dat ze allemaal leeg zijn/ Dat laatste zal het hem om draaien. Doordat iedereen snachts gaat tanken, en die auto'is niet allemaal gaan leeg zijn, zul je zien dat er gewoon gans de nacht een vlakke kurve zal ontstaan van standby capaciteit.
Volgens mij reken je verkeerd en overdrijft mateloos, E-auto´s moeten niet altijd vollebak bijladen hé, en al zeker geen 10 uur per dag waarom zouden ze al die kms wel rijden, voor de lol ofzo ?

Hoeveel km rijdt bvb de gemiddelde Vlaming per dag met de auto ?
3/4 van de verplaatsingen gebeuren met de auto.
eens zoeken...
Citaat:
http://www.duurzame-mobiliteit.be/ar...egde-afstanden

OVG 4.1: afgelegde afstanden

Gemiddeld legt de Vlaming dagelijks 38,23 km af. Dat is 3,41 km minder dan vorig jaar (een niet-significante daling).

Bijna drie kwart van de afgelegde afstand gebeurt per auto.
3/4 is dus 29 km per dag gemiddeld.

Stel ik de Tesla rekenaar in dan heeft die aan 6,1 kWh bijladen per dag genoeg om 30 km af te leggen, (bij)laadtijd 32 minuten aan 400V/16A 3-f.
https://www.teslamotors.com/nl_BE/mo...ng#/calculator

Indien de Tesla volgeladen was moet ik aan 30 km per dag maar om de 12 dagen terug tot 90 % opladen je moogt kiezen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2015 om 17:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:29   #2004
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ga erbij zitten met een zakske chips. Hoog amusementsgehalte.

Hier is al een eerste maatregel om ons energieverbruik te beperken.
Een VERBOD op het uitoefenen van uw job buiten een straal van 30 km rond uw woonplaats.

Tweede maatregel:
Een VERBOD om verbruiksgoederen aan te schaffen buiten een straal van 15 km rond uw woonplaats.

Denk even na over de voordelen.... !
Totaal geschifte "voorstellen". Meteen ook iedereen verbieden meer dan 50 km ver op vakantie te gaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 december 2015 om 17:31.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:45   #2005
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd wat ik ook schreef



Volgens mij reken je verkeerd en overdrijft mateloos, E-auto´s moeten niet altijd vollebak bijladen hé.

Hoeveel km rijdt bvb de gemiddelde Vlaming per dag met de auto ?
3/4 van de verplaatsingen gebeuren met de auto.
eens zoeken...

3/4 is dus 29 km per dag gemiddeld.
Hmmm

beeld u in dat je een gezin bent met 4 auto's...
Elk pendelt naar zijn werk en rijdt bvb 30km inderdaad. Maar zo'n elektrische wagen is leeg na 10dagen rijden.. maar je gaat automatisch wel elke avond laden...
Dus 4 wagens laden is toch wel 4 uurtjes laden...
je gaat al een algoritme moeten hebben om te zorgen dat de wagens niet met 4 tegelijk 5000Watt laden...

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 december 2015 om 17:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:52   #2006
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Totaal geschifte "voorstellen". Meteen ook iedereen verbieden meer dan 50 km ver op vakantie te gaan.
Natuurlijk voor een deel geschift.
Ondertussen hebben we wel die wetgeving die werklozen verplichten werk aan te nemen binnen een straal van 60 km.
Erg verstandig is dat niet. Binnen de kortste keren werkt iedereen op een uur rijden van thuis. Komt nog bij dat dat voor een groot deel dumpingslonen zijn...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:58   #2007
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Natuurlijk voor een deel geschift.
Ondertussen hebben we wel die wetgeving die werklozen verplichten werk aan te nemen binnen een straal van 60 km.
Erg verstandig is dat niet. Binnen de kortste keren werkt iedereen op een uur rijden van thuis. Komt nog bij dat dat voor een groot deel dumpingslonen zijn...
je moet daar gewoon een 30-40euro per ton C02 carbon taks heffen op de pitch van de boot en klaar is kees, die boontje sworden dubbel zo duur, en ze worden gewoonweg niet meer gekocht.... of prijzen zichzelf uit de markt

In feite is 30euro per ton CO2 nog niet eens gek zo veel. Want dat gaat misschien op 2 cent per blikje komen, maar met de multiplicator van de toegevoerde waarde en belastingen wordt dat 10cent duurder, dat zou genoeg zijn om het verschil te maken tussen kiezen voor lokale productie of buitenlandse productie

Het maakt genoeg verschil om te zorgen dat het transport van de scheepvaart met onzichtbare hand moet vechten tegen die prijsdruk, of er alles gaat aan doen om zijn verbruik te doen zakken...

Wat ook zou gebeuren is dat de keuze, per trein, per vliegtuig of per boot perfect CO2 neutraal gaat moduleren. Mensen gaan dus onbewust gaan kiezen voor de meest energiezuinige methode. Of de meest taks ontwijkende methode... Mensen gaan dus niet meer kiezen voor de goedkoopste methode op basis van verschil in belastingen. Nu is de trein BTWvrij - onbelast- gesubsidieeerd; Is het vliegtuig BTWvrij - onbelast en de trein BTWvrij - onbelast..
Dus altijd lijkt er wel een of andere manier een vervalsing in concurrentie te zijn

Dus je moet daar nu eens geen enkele wet voor uitschrijven je installeert een CO2 tax shift... zo eenvoudig kan het leven zijn

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 december 2015 om 18:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:59   #2008
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Meteen ook iedereen verbieden meer dan 50 km ver op vakantie te gaan.
Hey! Schittend voorstel! Maar laten we een zeker compromis toelaten: max 50 km met fossiele brandstof, en vanaf daar mag om het even hoeveel km erbij, mits geproduceerd dmv lichaamsbeweging of met niet-fossiele oorsprong.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:00   #2009
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hmmm

beeld u in dat je een gezin bent met 4 auto's...
Elk pendelt naar zijn werk en rijdt bvb 30km inderdaad. Maar zo'n elektrische wagen is leeg na 10dagen rijden.. maar je gaat automatisch wel elke avond laden..
Euh Paul die 30 km is per Vlaming dus per 1 persoon.
En waarom zou ik elke avond laden als ik bvb 80 kWh quasi geladen heb?
Hoe minder laden- laadcyclussen hoe duurzamer voor het accupack, laden doe je toch pas bij als je het echt nodig hebt.

Of ga jij elke dag bijtanken met je fossiele wagen ook als je maar 30 km per dag doet?

Citaat:
Dus 4 wagens laden is toch wel 4 uurtjes laden...
Euh stel voor de Tesla rijdt met 5 inzittenden... of het ganse gezin.

Citaat:
je gaat al een algoritme moeten hebben om te zorgen dat de wagens niet met 4 tegelijk 5000Watt laden...
je overdrijft Paul...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2015 om 18:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:16   #2010
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Euh Paul die 30 km is per Vlaming dus per 1 persoon.
En waarom zou ik elke avond laden als ik bvb 80 kWh quasi geladen heb?
Hoe minder laadcyclussen duurzamer voor het accupack, laden doe je toch pas bij als je het echt nodig hebt.

Of ga jij elke dag bijtanken met je fossiele wagen ook als je maar 30 km per dag doet?


Euh stel voor de Tesla rijdt met 5 inzittenden... of het ganse gezin.


je overdrijft Paul...
een batterij gaat kapot van volledig te ontladen volgens mij, dus elke avond laden kan geen kwaad

Kijk je kunt maximaal 10000 Watt aanleggen in huis;.. Dan springt de 'plong' of zekering...
Dus je legt maximaal één oven 800Watt , één kookplaat 2000Watt , één frigo 300Watt , één TV 200Watt , één computer 200Watt, 400Watt lcihtpunten

en dan ga jij zeker nog 5 Tesla's superchargen thuis ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 december 2015 om 18:18.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:19   #2011
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een batterij gaat kapot van volledig te ontladen volgens mij, dus elke avond laden kan geen kwaad
Niemand spreekt hier van volledig ontladen wat trouwens niet gaat met een sprecifieke Tesla-accupack of andere E-auto dat weet je toch. Waarom wijk je uit?

Citaat:
Kijk je kunt maximaal 10000 Watt aanleggen in huis;.. Dan springt de 'plong' of zekering...
Dus je legt maximaal één oven 800Watt , één kookplaat 2000Watt , één frigo 300Watt , één TV 200Watt , één computer 200Watt, 400Watt lcihtpunten

en dan ga jij zeker nog 5 Tesla's superchargen thuis ?
Je verkoopt onzin Paul, moet dat nu ?

5 maar, ik koop 10 Tesla´s want we zijn met 2 thuis en hebben maar 1 huisgarage. De 9 Tesla´s telkens in een andere kleur zet ik op het gazon voor de vogels.

Aja en de Li-ions van de grasmaaier moet ik nu gaan opladen want tegen half april 2016 begin ik wslk het gras te maaien.

Neen Paul een gemiddeld gezin verbruikt 3500 kWh stroom per jaar (zonder E-auto), bron VREG.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2015 om 18:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:43   #2012
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niemand spreekt hier van volledig ontladen wat trouwens niet gaat met een sprecifieke Tesla-accupack of andere E-auto dat weet je toch. Waarom wijk je uit?


Je verkoopt onzin Paul, moet dat nu ?

5 maar, ik koop 10 Tesla´s want we zijn met 2 thuis en hebben maar 1 huisgarage. De 9 Tesla´s telkens in een andere kleur zet ik op het gazon voor de vogels.

Aja en de Li-ions van de grasmaaier moet ik nu gaan opladen want tegen half april 2016 begin ik wslk het gras te maaien.

Neen Paul een gemiddeld gezin verbruikt 3500 kWh stroom per jaar (zonder E-auto), bron VREG.
Micele, lees dan: 4 Nissan Leafs..., 4 Peugeot ION's,of 1 Smart EV, 1 Plugin Prius, en 2 Renault ZOe.

Dat zijn fazes in het leven, op een bepaald moment heeft elk kind zijn auto... en rijdt iedereen naar zijn werk, en hangt elke auto elke avond aan het net te laden...

Ik kan mij inbeelden dat een gezin, met 2 kinderen, dat eenmaal ze 23jaar zijn, dat er daar 4 auto's hangen te laden...
EN nogmaals, je kunt geen 4 Tesla's superchargen op uw netwerk... Je gaat volgens mij dan toch, maximaal 10kW kunnen laden... En dan zul je nog vaststellen dat je op dat moment niet meer moet koken, met wartempomp verwarmen, 3 computers moet aanleggen, 4 TV schermen moet aanleggen, 200 watt verlichting , 4000watt kookplaten etc

Als uw auto's aan het NET hangen te laden dan ga je met uw Tesla 1-2kWh per dag laden, of goed voor 365 kWh extra verbruik. 3 auto's is 1000kWh extra.
Uw huis verwarmen is 5000kWh met warmtepomp COP3 en liefst al BEN geisoleerd. Dat is goed voor

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 december 2015 om 18:45.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:46   #2013
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele, lees dan: 4 Nissan Leafs..., 4 Peugeot ION's,of 1 Smart EV, 1 Plugin Prius, en 2 Renault ZOe.

Dat zijn fazes in het leven, op een bepaald moment heeft elk kind zijn auto... en rijdt iedereen naar zijn werk, en hangt elke auto elke avond aan het net te laden...

Ik kan mij inbeelden dat een gezin, met 2 kinderen, dat eenmaal ze 23jaar zijn, dat er daar 4 auto's hangen te laden...
EN nogmaals, je kunt geen 4 Tesla's superchargen op uw netwerk... Je gaat volgens mij dan toch, maximaal 10kW kunnen laden... En dan zul je nog vaststellen dat je op dat moment niet meer moet koken, met wartempomp verwarmen, 3 computers moet aanleggen, 4 TV schermen moet aanleggen, 200 watt verlichting , 4000watt kookplaten etc
Paul als je thuis bijlaadt doe je dat ´s nachts. Dan verbruikt enkel de frigo en de diepvriezer nog wat op een laag pitje. capito ?

En als jij denkt te moeten overdrijven doe je dat maar. Ik lees het niet.

Tank jij je fossiele wagen elke dag bij ? Neen, en waarom niet ? Dat kan toch niet schadelijk zijn voor de auto ?

Paul als een gezin talrijke E-auto´s heeft kun je dat huis ook daarvan voorzien, per E-auto krijjg je immers 5000 € via-via de beslastingbetaler.

Daar kun je al een stroomkot mee laten zetten.

Of gewoon ondergronds met een mooi dakje zonnepanelen en een vijftal laadpalen:


http://gd-energy.be/nederlands/laadpalen

Citaat:
http://www.laadpaal24.nl/LS24-Laadpa...W)-3F-Mennekes

LS24 laadpaal mode 3, type 2, 32A(22 kW), 3-fase met Mennekes wcd
Dit is een wandmodel met Mennekes wandcontactdoos van LS24 met oplaadmethode mode 3 en stekker type 2.
Wegens drukte is de levertijd langer dan u van ons gewend bent. De levertijd bedraagt 4 werkdagen. Excuses voor het ongemak.
€ 762,29 * Prijs per stuk
Opties online in te vullen.
Laadpaal per automerk:
http://www.laadpaal24.nl/Laadpaal-per-automerk
vb Laadpaal Tesla Model S Laadpaal Tesla Model S (3 fase - 16A - 11 kW)
€ 599,99 * Per stuk
Laadpaal Tesla Model S Laadpaal Tesla Model S (3 fase - 32A - 22 kW)
€ 719,94 * Per stuk

Dubbele laadpaal:
http://www.laadpaal24.nl/Dubbele-laadpaal-mode-3-type-2

LS24 dubbele laadpaal mode 3, type 2, 16A (2x11kW), 3-fase
€ 1185,78 * Prijs per stuk
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2015 om 19:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 19:11   #2014
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk jongen

aardgas ontploft om de haverklap. Elk jaar ontploft er één huis inBelgie, waar dan 10tallen doden vallen. ZIe gisteren verviers... Ik vind aardgas, maar laat het nu evengoed waterstofgas ,of waarom niet het kan evengoed elke vorm van energie zijn...

En dan hebben we zo elk jaar 30 tal doden door CO vergiftiging. T'is ongelofelijk dat na 100 jaar aardgas gebruik, men nog altijd niet weet dat aardgas de verbranding best gescheiden gebeurt van de ruimte waar men vertoeft...

IN 50 jaar tijd zijn dankzij aardgas in belgie 2000 doden gevallen.

Ik vraag mij af hoeveel doden er gevallen zijn in Belgie door de straling van onze kerncentrales...

Ik wil niet het een of het ander verbieden,ik wil gewoon besluiten dat alles wat we doen er een gevaar schuilt.
tja, dat is zoals de doden die vallen door terrorisme hé. Dat zijn er feitelijk heel weinig, maar iedereen is in blinde paniek voor mogelijke terroristische aanslagen.

Dat er jaarlijks een veelvoud aan doden vallen door mensen die zuipen en dan met de auto rijden, dat kan ons precies maar weinig schelen gezien 30% in een onderzoek aangaf soms zelf te drinken en dan te rijden, of vrienden die drinken en willen rijden er niet op aanspreekt.


Er heerst bij onwetenden een blinde angst voor kernenergie die niet terecht is.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 22:11   #2015
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik nodig iedereen uit eens een heel klein glaasje sterk radio actief water te drinken of er zelfs maar 1 keertje zijn haar mee te wassen.
De wel wetende zal dan eindelijk eens echt iets weten.

I.p.v denken te weten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 22:14   #2016
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik nodig iedereen uit eens een heel klein glaasje sterk radio actief water te drinken of er zelfs maar 1 keertje zijn haar mee te wassen.
De wel wetende zal dan eindelijk eens echt iets weten.

I.p.v denken te weten.
en? Hoeveel doden zijn er daar in de wereld al door gevallen? En vergelijk dat eens met bvb de gasontploffingen, co-vergiftigingen e.d. waar hier eerder al sprake?


Uw reactie is precies QED
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 22:17   #2017
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mirecele, lees dan: 4 Nissan Leafs..., 4 Peugeot ION's,of 1 Smart EV, 1 Plugin Prius, en 2 Renault ZOe.

Dat zijn fazes in het leven, op een bepaald moment heeft elk kind zijn auto... en rijdt iedereen naar zijn werk, en hangt elke auto elke avond aan het net te laden...

Ik kan mij inbeelden dat een gezin, met 2 kinderen, dat eenmaal ze 23jaar zijn, dat er daar 4 auto's hangen te laden...
EN nogmaals, je kunt geen 4 Tesla's superchargen op uw netwerk... Je gaat volgens mij dan toch, maximaal 10kW kunnen laden... En dan zul je nog vaststellen dat je op dat moment niet meer moet koken, met wartempomp verwarmen, 3 computers moet aanleggen, 4 TV schermen moet aanleggen, 200 watt verlichting , 4000watt kookplaten etc

Als uw auto's aan het NET hangen te laden dan ga je met uw Tesla 1-2kWh per dag laden, of goed voor 365 kWh extra verbruik. 3 auto's is 1000kWh extra.
Uw huis verwarmen is 5000kWh met warmtepomp COP3 en liefst al BEN geisoleerd. Dat is goed voor
Een gemiddeld gezin die kookt en electrisch verwarmd verbruik geen 3500 kWh per jaar maar 20000 kWh per jaar.
Ik heb vorig jaar ook 20000 kWh verbruikt en dit jaar zit ik al ergens tussen de 8000 a 9000 kWh.

Dus wees eerlijk en doe niet mee met mie bedriegsterturteltaks
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 22:23   #2018
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en? Hoeveel doden zijn er daar in de wereld al door gevallen? En vergelijk dat eens met bvb de gasontploffingen, co-vergiftigingen e.d. waar hier eerder al sprake?


Uw reactie is precies QED
Al veel.
Na er 2 op Japan zijn gevallen durft niemand ze nog gebruiken.

En dat is niet omdat er geen zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 22:26   #2019
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

België ligt volledig plat en in fall out gebied met 3 atoombommen.
Er staat een op luik gericht. 1 op Antwerpen en 1 op Brussel.
Vanuit het oosten ergens.
En dan is België minstens 10'000 jaar of langer onleefbaar voor ons.

Dus zo veilig is het.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 22:33   #2020
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zucht.

Weer ene die denkt dat een kerncentrale een atoombom kan worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be