Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2012, 00:42   #2041
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

ZB & Micele - ik ben niet meer zo aktief, boot en dergelijke - maar jullie zijn echt wel op het goede spoor.
De VS is en wordt de grootste vijand van de individu. Nu en in de nabije toekomst.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 01:36   #2042
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik denk dat het sarcasme u is ontgaan.
Klopt , want ze zijn er , die zo denken.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 01:39   #2043
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
ZB & Micele - ik ben niet meer zo aktief, boot en dergelijke - maar jullie zijn echt wel op het goede spoor.
De VS is en wordt de grootste vijand van de individu. Nu en in de nabije toekomst.
Bedank,
Goede reis en of beleef veel plezier met de hobby @D'ARTOIS ! We lezen elkaar nog wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 01:52   #2044
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Hier bewijst gij weer hoezeer gij niet alleen geobsedeerd zijt door de VS maar nog denkt dat dat nog normaal is ook. Niet in de echte wereld in ieder geval.
In de echte wereld vallen er veel doden bij bombardementen/ invasies
ook als deze door de VS worden uitgevoerd. In uw wereld nauwelijks.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:42   #2045
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zinnige worden van een Indisch diplomaat en analist

Het onmiddellijke doelwit van westerse neokoloniale expansiedrang is echter niet Iran maar Syrië, waar men poogt een burgeroorlog aan te wakkeren. Walgelijk gedrag van onze kortzichtige leiders.
Zolang de machthebbers in Syrië nog gematigd de Westerse kant kiezen is er weinig aan de hand, maar Syrie is naturlijk ook strategisch belangrijk wegens zijn ligging (grenst aan Israel/Irak/Turkije/Jordanie/Libanon), zelfs voor de pipelines die er al liggen en gepland zijn. Syrië lijkt me ook de goedkoopste/kortste weg naar de Middellandse zee door ´getemd Irak´ vanuit verdere energierijke landen die Westers gezind zijn (geen bergen zoals Turkije, zie oilpipeline hoek A19-A18 rond Syrië tov A15 loopt door Syrië)

(geplande) pipelines en map door al die landen, stand mei 2008:
http://www.theodora.com/pipelines/mi...lines_map.html
uitvergrootbaar:


Moest Syrië politiek een tweede Iran worden dat zou natuurlijk een nachtmerrie worden voor Israel/VS, of een regime change in de "minder gematigde Islam-richting".

Figuurlijk een brede aardrijkskundige gordel van Oost naar West:
Arabische Zee/Perzische Gof >> Iran - Noorden van Irak (ook Koerden) - Syrie/Libanon >> Middellandse Zee.

Het ´Midden-Oosten´ zou dan een corridor hebben naar de Middellandse zee, enkel noordelijk Irak ligt ertussen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Mittlerer_Osten
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2012 om 12:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:13   #2046
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
ZB & Micele - ik ben niet meer zo aktief, boot en dergelijke - maar jullie zijn echt wel op het goede spoor.
De VS is en wordt de grootste vijand van de individu. Nu en in de nabije toekomst.
Eigenaardiger kan niet meer.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:16   #2047
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In de echte wereld vallen er veel doden bij bombardementen/ invasies
ook als deze door de VS worden uitgevoerd. In uw wereld nauwelijks.
Gij negeert doelbewust alles waar de VS niet bij betrokken is en overdrijft bewust het aantal doden bij westerse bombardementen.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 13:27   #2048
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Religiueze gekken ?

I hear you...


Bedoelt U deze Amerikaanse Westerse supergevaarlijke religieuze gekken ?

John Hagee with Benny Hinn: Praying For War (vanaf 0.48)

United for Israel Tour
Max Blumenthal's latest takes us on a shocking and at times bizarre tour of right-wing Pastor John Hagee's annual Washington-Israel Summit, blowing the cover off the Christian Zionist movement in the process. Starring Joe Lieberman, Tom DeLay, Pastor John Hagee, Rick Santorum, Ambassador Dore Gold and a host of rapture-ready evangelicals praying for Armaggedon.



Ik weet wel wie er gek is, tot op de tanden gewapend is en zelfs kernwapens in zijn tuin heeft staan...
Marginale folklore van mensen die iets teveel naar het Oud Testament verwijzen. Betekent weinig of niets.

Wie het verschil niet ziet tussen de seculiere democratie van de VS en theocratie in Iran, kan ik niet helpen.

Zelfs indien het anders was: ik maak mij geen zorgen over de kernwapens in handen van westerse landen. Maar die andere ...

Laatst gewijzigd door Helias : 10 februari 2012 om 13:29.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 16:02   #2049
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
...

Wie het verschil niet ziet tussen de seculiere democratie van de VS en theocratie in Iran, kan ik niet helpen.

Zelfs indien het anders was: ik maak mij geen zorgen over de kernwapens in handen van westerse landen. Maar die andere ...
²
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 16:05   #2050
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht

Wie het verschil niet ziet tussen de seculiere democratie van de VS en theocratie in Iran, kan ik niet helpen.

Zelfs indien het anders was: ik maak mij geen zorgen over de kernwapens in handen van westerse landen. Maar die andere ...
Dat heeft de VS er niet van weerhouden er effectief te droppen op een onschuldige bevolking.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 17:10   #2051
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Dat heeft de VS er niet van weerhouden er effectief te droppen op een onschuldige bevolking.
Was de Japanse bevolking onschuldig? Wanneer is een bevolking wel schuldig? Trokken ze tegen hun zin ten oorlog? Het leek er anders niet op. En wanneer treffen kernwapens alleen militairen?

Dat was meer als 60 jaar geleden. Of het toen verantwoord was? Ik vind dat moeilijk te beoordelen. Misschien. Maar ik vind het goed dat de schurkenstaten weten dat het het westen niet aan wilskracht ontbreekt en dat we desnoods bereid zijn om deze wapens in te zitten.

En ik ben er gerust in dat de NAVO-wapens niet zonder noodzaak (en niet tegen mij!) zullen gebruikt worden. Dat kan ik niet zeggen van kernwapens in handen van religieuze fanatici (Iran) of megalomane dicatators (N-Korea).
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 17:31   #2052
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 17:58   #2053
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Antisemitisme is uw motivatie en niet een eigenaardige voorliefde voor de arabieren die in Pallestina woonden.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 18:34   #2054
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Marginale folklore van mensen die iets teveel naar het Oud Testament verwijzen. Betekent weinig of niets.

Wie het verschil niet ziet tussen de seculiere democratie van de VS en theocratie in Iran, kan ik niet helpen.

Zelfs indien het anders was: ik maak mij geen zorgen over de kernwapens in handen van westerse landen. Maar die andere ...
Wie zich zorgen maakt om kernwapens in handen van die andere landen doet er verstandig aan zelf geen oorlog te gaan beginnen, dacht ik zo.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de VS als bewaker van de wereldvrede.
Kijk naar de invasie van Irak in 2003 , staatsterreur van de bovenste plank.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 19:56   #2055
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wie zich zorgen maakt om kernwapens in handen van die andere landen doet er verstandig aan zelf geen oorlog te gaan beginnen, dacht ik zo.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de VS als bewaker van de wereldvrede.
Kijk naar de invasie van Irak in 2003 , staatsterreur van de bovenste plank.
Ik zeg niet dat de invasie van Irak een verstandige zaak was. Maar Saddam had de wapeninspecties niet mogen saboteren. Dat gecombineerd met zijn voorgeschiedenis maakten zijn regime een legitiem doelwit.

Het interesseert mij niet zoveel of dictators ongerust zijn dat de VS tegen hen actie zullen ondernemen. Het interesseert mij te weten wie een militair, nucleair of terroristisch gevaar zijn voor het westen, voor europa, voor ons. Daar behoort de VS manifest niet bij.

Ik geloof in de "double standard" inzake internationale relaties, zoals die werd geformuleerd door de Britse diplomaat Robert Cooper:

"The challenge to the postmodern world is to get used to the idea of double standards. Among ourselves, we operate on the basis of laws and open cooperative security. But when dealing with more old-fashioned kinds of states outside the postmodern continent of Europe, we need to revert to the rougher methods of an earlier era - force, pre-emptive attack, deception, whatever is necessary to deal with those who still live in the nineteenth century world of every state for itself. Among ourselves, we keep the law but when we are operating in the jungle, we must also use the laws of the jungle. In the prolonged period of peace in Europe, there has been a temptation to neglect our defences, both physical and psychological. This represents one of the great dangers of the postmodern state.'
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:30   #2056
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Omdat sommigen hier doen alsof hunne neus bloed effe deze open deur intrappen

Israel teams with terror group to kill Iran's nuclear scientists, U.S. officials tell NBC News
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 00:54   #2057
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik zeg niet dat de invasie van Irak een verstandige zaak was. Maar Saddam had de wapeninspecties niet mogen saboteren.
Welke wapeninspecties heeft hij gesaboteerd?
(Officiele) Bron of media ?

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_...ion_Commission

Following the mandate of the United Nations Security Council Resolution 1441,[2] The president of Iraq, Saddam Hussein, allowed UN inspectors to return to Iraq in November 2002. UNMOVIC led inspections of alleged chemical and biological facilities in Iraq until shortly before the U.S. invasion of Iraq in March 2003, but did not find any weapons of mass destruction.

Based on its inspections and examinations during this time, UNMOVIC inspectors determined that UNSCOM had successfully dismantled Iraq’s unconventional weapons program during the 1990s.[citation needed]

The mandate of UNMOVIC was terminated on 29 June 2007.[3]


A UN weapons inspector in Iraq prior to the Iraq war
enz...

Citaat:
In 2002, the United Nations Security Council passed Resolution 1441 which called for Iraq to completely cooperate with UN weapon inspectors to verify that it was not in possession of weapons of mass destruction and cruise missiles. The United Nations Monitoring, Verification and Inspection Commission (UNMOVIC) was given access by Iraq under provisions of the UN resolution but found no evidence of weapons of mass destruction. Additional months of inspection to conclusively verify Iraq's compliance with the UN disarmament requirements were not undertaken.[48][49][50][51] Head weapons inspector Hans Blix advised the UN Security Council that while Iraq's cooperation was "active", it was not "unconditional" and not "immediate".

Iraq's declarations with regards to weapons of mass destruction could not be verified at the time, but unresolved tasks concerning Iraq's disarmament could be completed in "not years, not weeks, but months".[48][52]

Following the invasion, the U.S.-led Iraq Survey Group concluded that Iraq had ended its nuclear, chemical, and biological programs in 1991 and had no active programs at the time of the invasion but that Iraq intended to resume production once sanctions were lifted.[53] Although some degraded remnants of misplaced or abandoned chemical weapons from before 1991 were found, they were not the weapons which had been the main argument to justify the invasion.[54]
Citaat:
Blix's statements about the Iraq WMD program came to contradict the claims of the George W. Bush administration, [5] and attracted a great deal of criticism from supporters of the invasion of Iraq. In an interview on BBC TV on 8 February 2004, Dr. Blix accused the US and British governments of dramatising the threat of weapons of mass destruction in Iraq, in order to strengthen the case for the 2003 war against the regime of Saddam Hussein. Ultimately, no stockpiles of weapons of mass destruction were found. [6]

In an interview with London's Guardian newspaper, Hans Blix said, "I have my detractors in Washington. There are bastards who spread things around, of course, who planted nasty things in the media". [7]
In 2004, Blix published a book, Disarming Iraq, where he gives his account of the events and inspections before the coalition began its invasion.

Blix said he suspected his home and office were bugged by the United States, while he led teams searching for Saddam Hussein's supposed weapons of mass destruction.[3] Although these suspicions were never directly substantiated, evidence of bugging of UN security council representatives around the time the US was seeking approval from the council came to light after a British government translator leaked a document "allegedly from an American National Security Agency" requesting that British intelligence put wiretaps on delegates to the UN security council.[4]
Enkel page 1 van 7 (google vertaling):
Citaat:
http://articles.cnn.com/2003-03-07/u...nscom?_s=PM:US

Afschrift van de VN-presentatie Blix's

INSPECTIES

07 maart 2003

Hieronder volgt een transcriptie van chef VN-wapeninspecteur Hans Blix van 07 maart presentatie aan de VN-Veiligheidsraad over de voortgang van de inspectie-inspanning in Irak.

Blix: Dank u wel, meneer de president.

Meneer de President, bijna drie jaar, heb ik die naar de Veiligheidsraad de presentatie van de kwartaalrapportages van UNMOVIC [UN Monitoring, Verification and Inspection Commissie]. Ze hebben beschreven de vele voorbereidingen voor de hervatting van de inspecties in Irak.

De 12e kwartaalverslag is de eerste die drie maanden van de inspectie beschrijft. Ze komen na vier jaar zonder inspecties. Het rapport werd 10 dagen geleden afgerond, en een aantal relevante gebeurtenissen hebben plaatsgevonden sinds die tijd. Vandaag de verklaring van een aanvulling op het rapport verspreid op deze punten aan de raad te actualiseren.

Inspecties in Irak hervat op 27 november 2002. In het gebied van proces, met name een snelle toegang tot de sites, zijn we geconfronteerd met relatief weinig problemen, en zeker veel minder dan die die werden geconfronteerd door UNSCOM [speciale VN-Commissie] in de periode 1991 tot 1998. Dit is waarschijnlijk vanwege de grote druk van buitenaf.

Enkele praktische zaken die niet werden opgelost door de gesprekken Dr [Mohamed] ElBaradei en ik had met Iraakse zijde in Wenen voorafgaand aan inspecties of in resolutie 1441 zijn opgelost tijdens bijeenkomsten, die we hebben gehad in Bagdad.

De eerste problemen die door de Iraakse zijde over helikopters en bewaking vanuit de lucht vliegtuigen die actief zijn in de "no-fly" zones werden overwonnen.

Dit wil niet zeggen dat de werking van de inspecties is vrij van wrijvingen, maar op dit moment zijn we in staat om professioneel, no-bericht inspecties uit te voeren in heel Irak en toezicht vanuit de lucht te verhogen.

Amerikaanse U-2 en de Franse Mirage-vliegtuigen al geven ons waardevolle beelden, tot aanvulling van satellietfoto's, en we verwachten binnenkort te kunnen night-vision mogelijkheden toe te voegen door middel van een vliegtuig die ons door de Russische Federatie. We verwachten ook op low-level, close-gebied surveillance toe te voegen door middel van drones door Duitsland.

We zijn dankbaar niet alleen voor de landen die deze waardevolle hulpmiddelen te plaatsen tot onze beschikking, maar ook de staten, het meest recent Cyprus, dat heeft met de stationering van de vliegtuigen eens op hun grondgebied.
...]
Noemt ge dat sabotage ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2012 om 01:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 02:36   #2058
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het gaat nu over religieuze gekken, en zeker die met politieke invloed.

een politieke megadwerg dus
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 02:39   #2059
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Kijk naar de invasie van Irak in 2003 , staatsterreur van de bovenste plank.
ja die Saddam kon er wat van
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 02:41   #2060
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik zeg niet dat de invasie van Irak een verstandige zaak was. Maar Saddam had de wapeninspecties niet mogen saboteren. Dat gecombineerd met zijn voorgeschiedenis maakten zijn regime een legitiem doelwit.

Het interesseert mij niet zoveel of dictators ongerust zijn dat de VS tegen hen actie zullen ondernemen. Het interesseert mij te weten wie een militair, nucleair of terroristisch gevaar zijn voor het westen, voor europa, voor ons. Daar behoort de VS manifest niet bij.
Hear hear 2x
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be