Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2012, 22:52   #201
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Christenen volgen vooral het Nieuwe Testament dacht ik. Het Oude, dat is voor de joden. En zelfs zij volgen al heel lang die teksten niet letterlijk meer. In Israël word niemand gestenigd als hij/zij " stout " is.
Christenen volgen enkel het nieuwe testament want dat is het nieuwe en onverbrekelijke verbond (volgens hen)...

En dat geeft onmiddelijk het grote verschil aan, wat door de geschiedenis heen sinds dat Nieuw Verbond nog duidelijker is geworden, met de islam.
Het Christendom evolueert, volgens sommigen te traag en volgens anderen te snel, met de sociale evolutie mee. Iets wat voor de Islam, sinds de Mo vond dat hij het beter wist dan Allah zelf en enkel hij in alles gelijk had, intrinsiek onmogelijk is.
Niet Allah bepaalt wat het woord van Allah is, de Mo doet dat.
En, onfeilbaar als hij is natuurlijk , geldt het laatste oordeel van de Mo hoger dan zijn voorgaande stellingen over hetzelfde onderwerp...

Ik faal nog altijd te zien wat dit alles met de devolutie van de morele waarden in onze huidig maatschappij heeft te zien.
Heb je daar misschien nog iets over toe te voegen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 22:55   #202
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u me niet kleinerend aanspreken met " Aliceke"?
Of moeten vrouwen bij u ook nog een gevecht leveren om met hetzelfde respect als mannen behandeld te worden?
Ik vind uw mening ronduit hypocriet, moslims moeten we in de gaten houden omwille van vrouwenrechten, maar u en uw club niet, die even grote religieuze fanatici zijn wanneer het over holebirechten gaat?

En dan vraagt uw partij zich af waarom u achteruit boert met de snelheid van een TGV?
De meeste mensen zijn geen domme kloten meer, geen ongeletterde arbeiders die uw onzin over bijvoorbeeld holebi's slikken, die trouwens stignatiserend en beledigend is.
Volgende keer toch eens uw commentaren voorleggen aan de moderatie, met de vraag of discriminatie op dit forum kan en mag.
Want mensen omwille van hun seksuele geaardheid op dezelfde lijn zetten met strafbare feiten zoals bestialiteit en pedofilie is wel degelijk discriminatie.

Uw partij heeft zijn teloorgang te danken aan verregaande achterlijkheid. Niemand gelooft uw onzin nog, niet over holebi's en niet over moslims en rechten waarvoor u zou opkomen.
Een verkleinwoord is niet perse pejoratief weet je...
En in dit geval is het overduidelijk een referentie naar mijn vermoeidheid over het feit dat u volledig naast de kwestie blijft posten in deze draad...
Bent u aan het trollen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:06   #203
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Christenen volgen enkel het nieuwe testament want dat is het nieuwe en onverbrekelijke verbond (volgens hen)...
waarom behoort het OT dan tot de bijbel?
een administratieve vergissing?
vergeten eruit te halen?

enne
aangezien je homo's en kinderverkrachters op 1 lijn zet, welke straf steld het blok dan voor mbt homo's?
de doodstraf zoals de bijbel zegt of eerder 30j?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:43   #204
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Bij die 1000'en kinderverkrachtende pastoors/broeders/nonnen is dat alleszins niet echt gelukt.


de bijbel is inderdaad gewoon een boek. maar ook jij hecht aan dit boek meer waarde dan voor een ander gewoon boek.
ik kan de bijbel niet eens sprookskesboek noemen zonder de nodige commentaren.

wel interessant hoe de ene of andere beweert dat het OT voor hem niet telt.
moest het niet meetellen zou het mi niet tot de bijbel behoren. of is de bijbel een soort van delhaize (ik pak mee wa ik tof vind en de rest laat ik liggen?)
Dat is inderdaad mijn manier van doen met religie's, politieke ideologieën en andere handleidingen voor een beter leven : ik pak mee wat mij bevalt, en de rest laat ik liggen.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:49   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wel interessant hoe de ene of andere beweert dat het OT voor hem niet telt.
moest het niet meetellen zou het mi niet tot de bijbel behoren. of is de bijbel een soort van delhaize (ik pak mee wa ik tof vind en de rest laat ik liggen?)
Ooit gehoord over het apostelconcilie? Welnu, reeds bij de eerste generatie christenen werd beslist dat de joodse Wet niet gold voor het Nieuwe Verbond.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:50   #206
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Christenen volgen enkel het nieuwe testament want dat is het nieuwe en onverbrekelijke verbond (volgens hen)...

En dat geeft onmiddelijk het grote verschil aan, wat door de geschiedenis heen sinds dat Nieuw Verbond nog duidelijker is geworden, met de islam.
Het Christendom evolueert, volgens sommigen te traag en volgens anderen te snel, met de sociale evolutie mee. Iets wat voor de Islam, sinds de Mo vond dat hij het beter wist dan Allah zelf en enkel hij in alles gelijk had, intrinsiek onmogelijk is.
Niet Allah bepaalt wat het woord van Allah is, de Mo doet dat.
En, onfeilbaar als hij is natuurlijk , geldt het laatste oordeel van de Mo hoger dan zijn voorgaande stellingen over hetzelfde onderwerp...

Ik faal nog altijd te zien wat dit alles met de devolutie van de morele waarden in onze huidig maatschappij heeft te zien.
Heb je daar misschien nog iets over toe te voegen?
De morele waarden van vroeger bevallen mij niet veel meer dan de Nieuwe Politiek Correcte Waarden van vandaag. Vroeger waren het kleingeestige bourgeoiskes in een streng katoliek keurslijf , vandaag decadente allochtoon knuffelende sadomaso relnichten die de toon aangeven. Zelfs onze eerste minister is zo een geval.
Zowel die van vroeger als die van vandaag doen mij walgen met hun " morele waarden " die men de bevolking probeert door de strot te rammen.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:52   #207
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit gehoord over het apostelconcilie? Welnu, reeds bij de eerste generatie christenen werd beslist dat de joodse Wet niet gold voor het Nieuwe Verbond.
Zo werd bvb het verbod op het nuttigen van varkenvlees afgeschaft. Jezus zei immers dat " niet wat in uw mond gaat is onrein, maar hetgeen er uit komt " ( of zoiets in die aard )
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:52   #208
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
waarom behoort het OT dan tot de bijbel?
een administratieve vergissing?
vergeten eruit te halen?

enne
aangezien je homo's en kinderverkrachters op 1 lijn zet, welke straf steld het blok dan voor mbt homo's?
de doodstraf zoals de bijbel zegt of eerder 30j?
Kan je me even aanduiden, met een link graag, waar ik dan wel homos en kinderverkrachters op 1 lijn zet?
trol trol trol...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:54   #209
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Dat is inderdaad mijn manier van doen met religie's, politieke ideologieën en andere handleidingen voor een beter leven : ik pak mee wat mij bevalt, en de rest laat ik liggen.
dus ge denkt na?
waarom hebt ge dan zo'n boek nodig?

jan
als OT genegeerd zou mogen worden is er geen reden om die mee in de bijbel op te nemen.
dat is gewoon stom.

waarop denkt ge dat middeleeuwe christenen zich baseerden voor kruistochten, heksenverbrandingen, slavernijgoedpraten en andere misselijkmakende onzin?
ik moest zelfs de 10 geboden vanbuiten leren (heel lang geleden)

ik wist niet dat die in het NT stonden

@vlaams blokker
moet ik u echt citeren over uw maatschappelijk verval dat leidt tot pedofilie, bestialiteit, homosexualiteit,...
is dementie bij u al begonnen en uw korte termijngeheugen aangetast?

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 december 2012 om 23:56.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:54   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
De morele waarden van vroeger bevallen mij niet veel meer dan de Nieuwe Politiek Correcte Waarden van vandaag. Vroeger waren het kleingeestige bourgeoiskes in een streng katoliek keurslijf , vandaag decadente allochtoon knuffelende sadomaso relnichten die de toon aangeven. Zelfs onze eerste minister is zo een geval.
Zowel die van vroeger als die van vandaag doen mij walgen met hun " morele waarden " die men de bevolking probeert door de strot te rammen.
Die burgerij was vroeger soms slechts in schijn "streng katholiek", hoor.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:55   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
waarop denkt ge dat middeleeuwe christenen zich baseerden voor kruistochten, heksenverbrandingen, slavernijgoedpraten en andere misselijkmakende onzin?
ik moest zelfs de 10 geboden vanbuiten leren (heel lang geleden)

ik wist niet dat die in het NT stonden
Ja, er wordt gesproken over slavernij in het NT. In het OT wordt niet gesproken over heksenverbrandingen. Ook niet in het NT trouwens.

Misschien moet u eens een bijbelcursus volgen vooraleer u hier maar zaken zit te typen die nergens naartoe gaan.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:56   #212
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
waarom behoort het OT dan tot de bijbel?
een administratieve vergissing?
vergeten eruit te halen?

enne
aangezien je homo's en kinderverkrachters op 1 lijn zet, welke straf steld het blok dan voor mbt homo's?
de doodstraf zoals de bijbel zegt of eerder 30j?
Niet alle homo's zijn kinderverkrachters, dat klopt, maar er zijn er wel. En voor die groep is de doodstraf prima, en bij gebrek aan beter is 30 jaar bak niet al te slecht. Gecombineerd met fysieke castratie uiteraard.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 23:59   #213
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, er wordt gesproken over slavernij in het NT. In het OT wordt niet gesproken over heksenverbrandingen. Ook niet in het NT trouwens..
dus gij ontkent de link tussen bijbel en heksenvervolging?
lees de heksenhamer eens
gij ontkent de bijbelse aanmoedigingen voor slavernij niet? ik ben verbaasd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 00:03   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus gij ontkent de link tussen bijbel en heksenvervolging?
lees de heksenhamer eens
gij ontkent de bijbelse aanmoedigingen voor slavernij niet? ik ben verbaasd
Euh, is de "Heksenhamer" dan de bijbel?

Bijbelse "aanmoedigingen" voor slavernij? Kunt u mij een voorbeeld geven?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 00:04   #215
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus ge denkt na?
waarom hebt ge dan zo'n boek nodig?


jan
als OT genegeerd zou mogen worden is er geen reden om die mee in de bijbel op te nemen.
dat is gewoon stom.

waarop denkt ge dat middeleeuwe christenen zich baseerden voor kruistochten, heksenverbrandingen, slavernijgoedpraten en andere misselijkmakende onzin?
ik moest zelfs de 10 geboden vanbuiten leren (heel lang geleden)

ik wist niet dat die in het NT stonden

@vlaams blokker
moet ik u echt citeren over uw maatschappelijk verval dat leidt tot pedofilie, bestialiteit, homosexualiteit,...
is dementie bij u al begonnen en uw korte termijngeheugen aangetast?
Je moet het kind niet met het badwater wegspoelen. In zulke boeken staan heus wel interressante dingen te lezen. Je moet enkel niet alles blindelings geloven, en/of strikt navolgen.
Iemand die dikke boeken schrijft, heeft daarbij veel denkwerk verricht, en mij interresseert het wat de mensen bezielt, hoe ze inéénsteken, hoe ze nadenken, en over wat.
Verder, wat kruistochten betreft : dit waren verdedigingsactie's tegen de aggressieve oprukkende islam. Zoals in alle oorlogen is één en ander wellicht uit de hand gelopen hier en daar, met mogelijk onschuldige slachtoffers en plunderingen.
heksenverbrandingen : gewoon een middel om andersdenkenden, en marginalen uit de weg te ruimen, en hun bezittingen in te palmen.
slavernij(goedpraten ): het was helemaal niet nodig slavernij goed te praten, vermits niemand daar iets abnormaals in zag.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 00:06   #216
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die burgerij was vroeger soms slechts in schijn "streng katholiek", hoor.
Hypocrisie is geen verontschuldiging in mijn ogen. Dat maakt het integendeel nog erger.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 00:06   #217
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, er wordt gesproken over slavernij in het NT. In het OT wordt niet gesproken over heksenverbrandingen. Ook niet in het NT trouwens.

Misschien moet u eens een bijbelcursus volgen vooraleer u hier maar zaken zit te typen die nergens naartoe gaan.
Klopt.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 00:08   #218
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus gij ontkent de link tussen bijbel en heksenvervolging?
lees de heksenhamer eens
gij ontkent de bijbelse aanmoedigingen voor slavernij niet? ik ben verbaasd
De " Heksenhamer " is volgens jou geschreven door dezelfde mensen die de bijbel schreven, en in het zelfde tijdperk ?
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 00:09   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Hypocrisie is geen verontschuldiging in mijn ogen. Dat maakt het integendeel nog erger.
Verontschuldiging? Erger? Wat bazelt u eigenlijk?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 12:03   #220
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verontschuldiging? Erger? Wat bazelt u eigenlijk?
Iemand die zich voordoet als een strenge katoliek, maar in het geniep een decadente perverseling is = hypocriet. ( in de genre van Van Geluwhe bvb) Zo iemand is nog erger dan een échte strenge katoliek, wat op zichzelf al een verschrikking is, die ik net achter de islamietische godsdienstfanaten plaats, mankeren enkel de bommen nog. Dan komen ze op dezelfde rij ter staan.
Het meeste onheil op deze planeet word en werd veroorzaakt door religieuze zotten. De rest door gewetenloze geldwolven. Soms door een combinatie van beide ( kijk bvb naar een " born again " mafketel als Bush Jr )
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be