Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2007, 00:21   #201
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Ik neem aan dat dit op het 3de deel slaat.

Je hebt dus nog steeds From Freedom to Fascism Van Aaron Russo niet gezien he. De meeste stukken uit deel 3 van Zeitgeist komen uit deze docu.

Aaron Russo is bekend van ondermeer The Rose, Trading Places en Wise Guys. Hij is ook een goede vriend aan huis bij de Rockefellers.

In de docu ging hij onderzoeken hoe het kwam dat mensen in de VS een income tax moesten betalen, daar deze feitelijk ongrondwettelijk is (15de amandement). Wat hij echter te weten is gekomen had hij nooit durven dromen en ging veel dieper als dat hij ooit voor mogelijk hield. Vandaar dat jou reactie ook wel te begrijpen is, zeker als je een groot deel van de info mist. Daarom raad ik je echt aan om de docu eens te bekijken. Hij duurt ongeveer 2 uur en geeft je een veel breder beeld over de materie dan Zeitgeist.
Op wikipedia staat overigens al te lezen dat Russo citaten vervormt voor z'n film ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:34   #202
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op wikipedia staat overigens al te lezen dat Russo citaten vervormt voor z'n film ...
Op wiki?

Hoe durven ze?

Och ja, dat is die encyclopedie waar vorige week nog over gemeld is dat de CIA de inhoud van de gegevens controleert waarvan wiki dat ook toegeeft én meldt. Het wordt trouwens in verscheidene draden op P.be besproken.

HIER
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 20 augustus 2007 om 00:39.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:39   #203
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Op wiki?

Hoe durven ze?

Och ja, dat is die encyclopedie waar vorige week nog over gemeld is dat de CIA de inhoud van de gegevens controleert waarvan wiki dat ook toegeeft én meldt. Het wordt trouwens in verscheidene draden op P.be besproken.
Ik zal het even quoten.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Four minutes into the film, Aaron Russo reads a quote widely attributed to Woodrow Wilson:
I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is now controlled by its system of credit. We are no longer a government by free opinion, no longer a government by conviction and the vote of the majority, but a government by the opinion and duress of a small group of dominant men.
However, this is a well-known conflation of several quotes, only two of which can actually be attributed to Woodrow Wilson. The source of the first two sentences is unknown, and nowhere on record can be found to be said by Wilson. The third sentence (although slightly altered in this version) is found in the eighth chapter of Wilson's book, The New Freedom,[11] and originally reads
A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is privately concentrated. The growth of the nation, therefore, and all our activities are in the hands of a few men who, even if their action be honest and intended for the public interest, are necessarily concentrated upon the great undertakings in which their own money is involved and who necessarily, by very reason of their own limitations, chill and check and destroy genuine economic freedom.
The final sentence (beginning with "We are no longer..."), although again slightly altered from its original version, can also be found in The New Freedom (ninth chapter), and in its original context, reads
We have restricted credit, we have restricted opportunity, we have controlled development, and we have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated, governments in the civilized world--no longer a government by free opinion, no longer a government by conviction and the vote of the majority, but a government by the opinion and the duress of small groups of dominant men.
Similarly, Russo uses a quotation that has for some time been attributed to Benito Mussolini, the authenticity of which has been called into serious doubt.[12]:
Fascism should more properly be called corporatism because it is the merger of state and corporate power.
Thirteen minutes in, the film displays a quote:
"We can't be so fixated on our desire to preserve the rights of ordinary Americans." Bill Clinton, March 11, 1993
What Clinton actually said (on March 1 1993 [13]) was:
We can't be so fixated on our desire to preserve the rights of ordinary Americans to legitimately own handguns and rifles—it's something I strongly support—we can't be so fixated on that that we are unable to think about the reality of life that millions of Americans face on streets that are unsafe, under conditions that no other nation—no other nations—has permitted to exist.
Lijkt me sterk dat de CIA daar voor iets tussenzit.

Laatst gewijzigd door Savatage : 20 augustus 2007 om 00:39.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:40   #204
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zal het even quoten.

Lijkt me sterk dat de CIA daar voor iets tussenzit.
HIER
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:41   #205
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
ja?

Wat verandert dat aan de citaatvervalsingen van Russo?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:44   #206
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
ja?

Wat verandert dat aan de citaatvervalsingen van Russo?
Was jij het niet die de echtheid van de foto van de termiet-beam in vraag stelde
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:44   #207
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
ja?

Wat verandert dat aan de citaatvervalsingen van Russo?
Ik weet het niet ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:46   #208
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Was jij het niet die de echtheid van de foto van de termiet-beam in vraag stelde
Ik doelde niet speciaal op die foto hoor, ik stelde dat foto's eenvoudig vervalst kunnen worden.

Plaats jij overigens ooit een bericht zonder een smiley daarbij?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:48   #209
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zal het even quoten.

[CITATEN]

Lijkt me sterk dat de CIA daar voor iets tussenzit.
De citaten zeggen in hun afwijkende én originele vorm zowat in essensie hetzelfde, zeker die van Woodrow Wilson. Het "misquoten" van Aaron Russo maakt de originele quotes niet minder afschuwelijk.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 00:49   #210
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik doelde niet speciaal op die foto hoor, ik stelde dat foto's eenvoudig vervalst kunnen worden.
You're kidding?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Plaats jij overigens ooit een bericht zonder een smiley daarbij?
In gewone discussies amper, in andere dan weer ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 01:04   #211
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De citaten zeggen in hun afwijkende én originele vorm zowat in essensie hetzelfde, zeker die van Woodrow Wilson. Het "misquoten" van Aaron Russo maakt de originele quotes niet minder afschuwelijk.
Een citaat is iets wat iemand gezegd heeft en letterlijk wordt overgenomen. Als je dat gaat vervormen in je eigen voordeel kom je niet erg geloofwaardig over. Zeker niet voor iemand die een heel systeem wilt afdoen als 1 groot bedrog.

Soit, ik zal de film eens bekijken één van dees dagen, maar ik verwacht er niet teveel van.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 01:07   #212
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Soit, ik zal de film eens bekijken één van dees dagen, maar ik verwacht er niet teveel van.
Alvast bedankt
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 02:30   #213
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een citaat is iets wat iemand gezegd heeft en letterlijk wordt overgenomen. Als je dat gaat vervormen in je eigen voordeel kom je niet erg geloofwaardig over. Zeker niet voor iemand die een heel systeem wilt afdoen als 1 groot bedrog.
Agreed.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 07:32   #214
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht

Dat is toch de boodschap?
Wat een zever...
Dat er mensen zijn die bereid zijn over lijken te lopen op weg naar de macht, is niets nieuws.
Om dat allemaal in een complot-theorie te gieten gaat veel te ver.
De realiteit is uiteraard complexer.
Er hoeft niets "gegoten" te worden, enkel naar de feiten gekeken te worden en die wijzen aan dat er een complot is in de letterlijke zin van het woord. En de realiteit is complex, met of zonder complot. Integendeel, het complot maakt de perceptie van de realiteit nog iets ingewikkelder van je zit met verschillede percepties (hetgeen het volk denkt dat waar is en hetgeen echt waar is).
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 07:39   #215
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Wacht even, mijn intellectuele capaciteiten worden in twijfel getrokken door een collega believer van jouw, dus even mijn toevlucht nemen tot een mooie website :

http://www.rustylime.com/show_article.php?id=549
Het eerste deel van de film zijn gebaseerd op de boeken van Acharya S., ik heb beide boeken liggen en er zijn veel meer feiten die de thesis van de film verdedigen die in de boeken te vinden zijn.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 07:47   #216
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zal het even quoten.





Lijkt me sterk dat de CIA daar voor iets tussenzit.
De quotes die besproken worden doen niets af aan de centrale thesis van de film, die wel degelijk vaststaat. Dit is weer een typisch aanval, iets eruitpikken om de film te discrediteren terwijl de goeie inhoud genegeerd wordt. Aaron Russo heeft die quotes trouwens niet vervalst, hij heeft ze rechtstreeks van andere bronnen overgenomen waarin het verkeerd stond. Voor die quotes had hij zijn huiswerk beter moeten doen, maar de voor scam van de federal reserve zit hij er wel recht op.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 09:11   #217
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Beste Savatage, niemand stelt in vraag dat deze foto van het WTC is.

Beste anderen, het is onmogelijk te bewijzen dat deze foto van onmiddellijk na de instorting stamt, hij kan evengoed genomen zijn na het doorsnijden van columns in het kader van opruimwerkzaamheden, zoals eerder al door Parcifal gesuggereerd.
Juist.
Eindelijk iemand die een beetje onthoudt wat er al gepost is geworden.

De diagonaal doorgesneden I-beam is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gewoon doorgesneden met een Acetyleentoorts tijdens de opruimingswerken aan de WTC-torens.
Daar zijn foto's van, film's en getuigenissen.
Dat is hier allemaal al ettelijke keren getoond en toegelicht.
Wat wil je nog meer?

Gun, een schande dat je ZO weinig weet over de WTC-conspiracy theorien dat je die foto nog durft gebruiken.
Shame on you.
Weet je dan écht niet wat we daar al over verteld hebben?
Of 'vergeet' je gewoon bewijsmateriaal dat niet in je selectieve wereldbeeld past?
Indien ja, dan ben jij niet de man die hier anderen moet terechtwijzen imo.

En ik herhaal nog eens mijn vraag Gun :
Wat is het met Zeitgeist, dat jou heeft overtuigd om de film op dergelijke wijze te promoten?
Welk NIEUW materiaal zie jij erin?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 09:42   #218
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Juist.
Eindelijk iemand die een beetje onthoudt wat er al gepost is geworden.

De diagonaal doorgesneden I-beam is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gewoon doorgesneden met een Acetyleentoorts tijdens de opruimingswerken aan de WTC-torens.
Daar zijn foto's van, film's en getuigenissen.
Dat is hier allemaal al ettelijke keren getoond en toegelicht.
Wat wil je nog meer?
Ik vind die foto nu ook niet het sterkste bewijsmateriaal. Maar het is toch weer tekenend dat sommige disbelievers hier direct insinueerden dat de foto gefaked was, maar nu zullen ze wel met bovenstaande uitleg akkoord gaan.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 20 augustus 2007 om 09:43.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 10:14   #219
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht


Nog zo één en het is pasen beste Savatage, ga eens wat op zoek op het net, zelfs in de officiële documenten komen dergelijke foto's voor (als je een beetje zoekt)
Waar kan ik die vinden?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 10:19   #220
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ik ga mijn tijd niet stoppen in de meest voor de hand liggende en algemeen geweten zaken, maar allez, hier is er nog één
Dat is dezelfde foto als de voorgaande. Niets wijst erop dat dit het WTC is. Brandweermannen zijn wel vaker aanwezig bij grote afbraakwerken van gebouwen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be