Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 januari 2015, 21:20   #201
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Niks zeker .
Ik werk en leef samen met moslims.
Ik zie geen fundamentele. Ja er liepen er een paar efkes rond, die werden door een grote meerderheid in de islamitische cultuur niet serieus genomen.
Dat is wat ik zie.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:21   #202
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik werk en leef samen met moslims.
Ik zie geen fundamentele. Ja er liepen er een paar efkes rond, die werden door een grote meerderheid in de islamitische cultuur niet serieus genomen.
Dat is wat ik zie.
Vandaar dat Belgie koploper is in het zenden van syrie'strijders'. Niemand ziet immers iets.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:22   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik werk en leef samen met moslims.
Ik zie geen fundamentele. Ja er liepen er een paar efkes rond, die werden door een grote meerderheid in de islamitische cultuur niet serieus genomen.
Dat is wat ik zie.
Wat zijn "fundamentele"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:25   #204
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bron? Uw eigen duim?
I have mine, you have yours.
Laten we het op het officiële houden dan.
Guantánamo, folterpraktijken.
500 000 dood in Irak, dat maakt miljoenen wezen (wat hebben zij meegemaakt en gezien? Dus is de haat tegenover het Westen dan zo onbegrijpbaar)
Nu is daar een ISIS
Jemen, Libië en omstreken fluisteren ook voor een kalifaat.

Dat was gene waar onder Saddam, Khadaffi EN Assad, (niet Assad in zijn eentje tegen de rest, terwijl het westen overal wapens uitdeelt tussen de geradicaliseerde)
En dat brengt ons terug naar de essentie van de oorzaak.
Als het Westen zich niet gemoeid had, was deze zooi er niet geweest.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:26   #205
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat zijn "fundamentele"?
Ik gebruikte daar het verkeerde woord, ik bedoelde radicalen.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:28   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
I have mine, you have yours.
Laten we het op het officiële houden dan.
Guantánamo, folterpraktijken.
500 000 dood in Irak, dat maakt miljoenen wezen (wat hebben zij meegemaakt en gezien? Dus is de haat tegenover het Westen dan zo onbegrijpbaar)
Nu is daar een ISIS
Jemen, Libië en omstreken fluisteren ook voor een kalifaat.

Dat was gene waar onder Saddam, Khadaffi EN Assad, (niet Assad in zijn eentje tegen de rest, terwijl het westen overal wapens uitdeelt tussen de geradicaliseerde)
En dat brengt ons terug naar de essentie van de oorzaak.
Als het Westen zich niet gemoeid had, was deze zooi er niet geweest.
Waar vind ik dat "officiële cijfer"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:31   #207
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Laten we het vooral in de context van hetgeen er boven geschreven staat houden.
Maar ge kunt er toch niet naast kijken?
Als uw eigen bevolking minder nageslacht nalaat dan een bevolking met een andere cultuur, en ge leeft in een democratie.
Dan zal in de toekomst die andere cultuur het nieuwe besturingsapparaat zijn.
Tekbir?
Tenzij ge natuurlijk op een andere manier de aantallen van die andere cultuur inperkt he

Als het dan toch een Darwinistische strijd wordt, laat ons dan de strijd met alle middelen strijden zou ik zeggen.

Het simpelste zou trouwens zijn om die andere cultuur gewoon voor zijn eigen economische draagkracht te zetten (om mijn sociaal-darwinistische ideeen hier toe te passen). Ik vraag me af hoeveel nageslacht ze op eigen kosten kunnen eten geven... als we de rest gewoon van honger laten doodgaan, gaat de balans er misschien anders uitzien, he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2015 om 21:32.
patrickve is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:32   #208
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar vind ik dat "officiële cijfer"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War
http://www.plosmedicine.org/article/...l.pmed.1001533
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:34   #209
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tenzij ge natuurlijk op een andere manier de aantallen van die andere cultuur inperkt he

Als het dan toch een Darwinistische strijd wordt, laat ons dan de strijd met alle middelen strijden zou ik zeggen.

Het simpelste zou trouwens zijn om die andere cultuur gewoon voor zijn eigen economische draagkracht te zetten (om mijn sociaal-darwinistische ideeen hier toe te passen). Ik vraag me af hoeveel nageslacht ze op eigen kosten kunnen eten geven... als we de rest gewoon van honger laten doodgaan, gaat de balans er misschien anders uitzien, he !
LOL Een Darwinistische strijd.
De pantoffel Vlaming vs ISIS.
Ik zie ons al geven....

In feite moet er wel dringend iets aan uw mentaliteit veranderen, of het zal er alleen maar erger op worden.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:34   #210
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als het Westen zich niet gemoeid had, was deze zooi er niet geweest.
Daar zit iets in. Misschien moeten we de hannekesnest die de staten die over ons heersen, ginder veroorzaakt hebben, met de heel grote middelen gaan opkuisen.
patrickve is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:38   #211
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
LOL Een Darwinistische strijd.
De pantoffel Vlaming vs ISIS.
Ik zie ons al geven....
Ik had het niet tegen ISIS he. Ik dacht dat je het had over die cultuur HIER, gezien je het over "democratie" had. Mijn punt is dat die grotendeels maar bij kunnen kweken dank zij de economische transfers naar die gemeenschap. Zonder die transfers (zonder werklozensteun, uitkeringen, kindergeld....) zouden die waarschijnlijk de vuilbakken mogen doen. Dat veroorzaakt veel kindersterfte, en zou de aantallen terug in balans brengen.

Voor ISIS en co, vind ik dat we die gasten ginder hun plan moeten laten trekken, maar als die het ons lastig maken, met voldoende nucleaire vuurkracht ginder naar het stenen tijdperk bombarderen. De fouten bij de vorige tussenkomsten is dat er teveel overlevenden zijn geweest. Die zijn natuurlijk haatdragend. Zonder overlevenden is het probleem veel kleiner.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2015 om 21:41.
patrickve is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:45   #212
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
I have mine, you have yours.
Laten we het op het officiële houden dan.
Guantánamo, folterpraktijken.
500 000 dood in Irak, dat maakt miljoenen wezen (wat hebben zij meegemaakt en gezien? Dus is de haat tegenover het Westen dan zo onbegrijpbaar)
Om als niet-moslim door volgelingen van de islam gehaat te worden hoef je echt niet veel te doen. En alles wat men vind om die haat aan te wakkeren nemen ze gretig in dank aan. Als ze niks vinden dan vinden ze wel zelf iets uit aangezien in hun boekske(s) staat dat ongelovigen de slechtste der schepselen zijn.


Citaat:
Nu is daar een ISIS
Jemen, Libië en omstreken fluisteren ook voor een kalifaat.
Het westen had de islamitische legers destijds tot staan weten te brengen en hen op hun beurt weten te koloniseren. Wat de jihad met hun plunderingen, slavernij enz (warbooty) tijdelijk tot stilstand bracht. Het westen had tijdens de koloniale periode daar enige beschaving gebracht zoals afschaffing slavernij en ook secularisme. Na de onafhankelijkheid hielden dictators de jihadis daar onder de knoet. Moslims hebben altijd naar het kalifaat zitten fluisteren.

Citaat:
Dat was gene waar onder Saddam, Khadaffi EN Assad, (niet Assad in zijn eentje tegen de rest, terwijl het westen overal wapens uitdeelt tussen de geradicaliseerde)
En dat brengt ons terug naar de essentie van de oorzaak.
Als het Westen zich niet gemoeid had, was deze zooi er niet geweest.
Het westen bedoelde het goed (communisme in afghanistan bestrijden, dictators bestrijden die de eigen bevolking met gifgas te lijf ging enz. doch ze kozen de verkeerde vrienden. De remedie bleek erger dan de kwaal. Ze waren na al die jaren vergeten wat voor een beest de islam van 'profeet' mohammed eigenlijk was dat nu de kans zag terug de kop op te steken (dank zij oliedollars). Nu nog beseffen de 'progresieven' het niet. Zelfs niet na de aanslag op de cartoontekenaars charlie in Parijs waar men moeilijk de oorzaak in armoede achterstelling discriminatie of bombardementen op Irak kan gaan zoeken. De oorzaak van de aanslag was niks anders dan het 'beledigen' van de 'profeet'. De oorzaak is de islamdoctrine. Geen 'progressieveling' krijgt dit feit echter uitgesproken. het enige wat zij kunnen zeggen is de al 25 jaar durende mantra. Dit is niet islam.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2015 om 21:46.
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:46   #213
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar Assad, Saddam en Khadaffi konden dat probleem baas.
Den Amerikaan niet, dus hun buitenlands beleid is de oorzaak van het groeiende radicalisme. Bij Saddam had ISIS genen waar geweest, dat weet ik!
saddam de man die meer dan 1 miljoen doden op zijn conto heeft ga jij wat ophemelen? Tegen dat stuk crapuul zijn ISIS broekventjes...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:48   #214
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
saddam de man die meer dan 1 miljoen doden op zijn conto heeft ga jij wat ophemelen? Tegen dat stuk crapuul zijn ISIS broekventjes...
Ik heb cijfers gegeven, hebt gij er ook?
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:49   #215
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had het niet tegen ISIS he. Ik dacht dat je het had over die cultuur HIER, gezien je het over "democratie" had. Mijn punt is dat die grotendeels maar bij kunnen kweken dank zij de economische transfers naar die gemeenschap. Zonder die transfers (zonder werklozensteun, uitkeringen, kindergeld....) zouden die waarschijnlijk de vuilbakken mogen doen. Dat veroorzaakt veel kindersterfte, en zou de aantallen terug in balans brengen.

Voor ISIS en co, vind ik dat we die gasten ginder hun plan moeten laten trekken, maar als die het ons lastig maken, met voldoende nucleaire vuurkracht ginder naar het stenen tijdperk bombarderen. De fouten bij de vorige tussenkomsten is dat er teveel overlevenden zijn geweest. Die zijn natuurlijk haatdragend. Zonder overlevenden is het probleem veel kleiner.
En wat is het probleem hier dan?
Dat we langer moeten werken en een schuld van 400 miljard hebben, toch?
Al de rest is zever in pakskes om U af te leiden.
Kom toch eens tot de orde van de dag...
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:50   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb cijfers gegeven, hebt gij er ook?
Wel, ik heb eventjes de tijd genomen om het een en ander te bekijken, maar er is toch geen sprake van die "miljoenen" waar u het over hebt. Daarnaast zijn er allerlei bronnen die cijfers geven die soms heel anders zijn. Er valt bijgevolg niet al te veel zekerheid te worden gegeven.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:51   #217
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb cijfers gegeven, hebt gij er ook?
ik heb dat cijfer al zeker hier 30 keer gegeven. Trouwens het aantal doden tijdens die inval die jij geeft zijn ook te wijten aan saddameke aangezien die vasthield aan zijn troon ten koste van alles!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:55   #218
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Om als niet-moslim door volgelingen van de islam gehaat te worden hoef je echt niet veel te doen. En alles wat men vind om die haat aan te wakkeren nemen ze gretig in dank aan. Als ze niks vinden dan vinden ze wel zelf iets uit aangezien in hun boekske(s) staat dat ongelovigen de slechtste der schepselen zijn.




Het westen had de islamitische legers destijds tot staan weten te brengen en hen op hun beurt weten te koloniseren. Wat de jihad met hun plunderingen, slavernij enz (warbooty) tijdelijk tot stilstand bracht. Het westen had tijdens de koloniale periode daar enige beschaving gebracht zoals afschaffing slavernij en ook secularisme. Na de onafhankelijkheid hielden dictators de jihadis daar onder de knoet. Moslims hebben altijd naar het kalifaat zitten fluisteren.



Het westen bedoelde het goed (communisme in afghanistan bestrijden, dictators bestrijden die de eigen bevolking met gifgas te lijf ging enz. doch ze kozen de verkeerde vrienden. De remedie bleek erger dan de kwaal. Ze waren na al die jaren vergeten wat voor een beest de islam van 'profeet' mohammed eigenlijk was dat nu de kans zag terug de kop op te steken (dank zij oliedollars). Nu nog beseffen de 'progresieven' het niet. Zelfs niet na de aanslag op de cartoontekenaars charlie in Parijs waar men moeilijk de oorzaak in armoede achterstelling discriminatie of bombardementen op Irak kan gaan zoeken. De oorzaak van de aanslag was niks anders dan het 'beledigen' van de 'profeet'. De oorzaak is de islamdoctrine. Geen 'progressieveling' krijgt dit feit echter uitgesproken. het enige wat zij kunnen zeggen is de al 25 jaar durende mantra. Dit is niet islam.
Waar haalt U zulke ideeën?
Dat je door moslims gehaat wordt en dergelijke?
Laat me raden, den TV!
Of komt uw moslim gebuur aan uw deur kloppen om te zeggen dat hij U haat omdat ge geen moslim zijt?
Komt hij zijn cultuur aan U opdringen?

Er zijn nu eenmaal conflicten gaande en dat werkt in op mensen.
Waar we vooral niet in mogen vallen is veralgemenen.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:58   #219
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik heb dat cijfer al zeker hier 30 keer gegeven. Trouwens het aantal doden tijdens die inval die jij geeft zijn ook te wijten aan saddameke aangezien die vasthield aan zijn troon ten koste van alles!
Ik vraag het cijfer niet, ik vraag de bron naar het cijfer.
Ik hemel Saddam niet op, maar als ge een land aanvalt, doe het dan op zijn minst om de juiste redenen. En omzeil de democratie niet met propaganda en vervalst bewijsmateriaal.
En als 99% van de wereld neen tegen de oorlog zegt, laat het dan ook neen zijn.
Dan was al deze heisa vandaag niet geweest.
En als ge de link naar dat cijfer niet kunt geven, dan zal ik U verder negeren.
Want ik snap eigenlijk niet hoe ik in gesprek geraakt ben met de gekroonde trol van politics. Gij moet verwant zijn met Aton.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 22:00   #220
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vraag het cijfer niet, ik vraag de bron naar het cijfer.
de bronnen zijn nochtans gekend:

iran-irak oorlog
inval Koeweit
vermoorden van politieke tegenstanders, sjiieten en koeren decennia lang
do the math
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be