Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 april 2016, 18:23   #201
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bwa.
Begin gewoon , we zullen zien.
Begin anders met de fundamenten.
Ok.
Ik vind dit geen slecht begin dan.
http://www2.vlaanderen.be/docs_cms/v...mBossuytLR.pdf
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2016, 18:23   #202
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het gaat over een ethische leegte zeker? Die leegte werd vroeger door de kerk ingevuld. Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar jouw ethiek ipv waarden en normen e.d.
Dat is toch hetzelfde . Wat is ethiek anders dan een stelsel van waarden en normen?
Pericles is offline  
Oud 13 april 2016, 18:28   #203
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is toch hetzelfde . Wat is ethiek anders dan een stelsel van waarden en normen?
Je hebt gelijk.
TV-verslaafde is offline  
Oud 13 april 2016, 18:30   #204
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ok.
Ik vind dit geen slecht begin dan.
http://www2.vlaanderen.be/docs_cms/v...mBossuytLR.pdf
Een vluchtige en diagonale lezing van deze tekst zegt mij : we moeten de islam verbieden.
Pericles is offline  
Oud 13 april 2016, 18:32   #205
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een vluchtige en diagonale lezing van deze tekst zegt mij : we moeten de islam verbieden.
Als er een wit blad zou staan, zou je nog hetzelfde antwoorden, ik ben dus niet echt onder de indruk.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2016, 18:44   #206
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als er een wit blad zou staan, zou je nog hetzelfde antwoorden, ik ben dus niet echt onder de indruk.

Vrijheid ?
In 13 islamietische landen staat de doodstraf op afvalligheid en in alle andere zware straffen. Je hebt daar dus niet eens de vrijheid om niet meer te geloven.
Gelijkheid?
In geen enkel islamitisch land is de vrouw gelijk aan de man.
Ze erft er minder
Als ze verkracht wordt heeft ze mannelijke getuigen nodig
Ze trouwt nergens met wie dat ze wil
enz...

Boeken toe dus of niet?
Pericles is offline  
Oud 13 april 2016, 18:49   #207
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Met jouw gedachtegoed is het inderdaad onmogelijk om onze normen en waarden toe te passen op de Moslims. Jij begrijpt immers gewoon niet wat die normen en waarden inhouden.
Ik ben daar zelfs niet kwaad over, hoor, ik heb eerder medelijden. Want jij leeft in een wereld dat jij niet begrijpt, en dat moet echt beangstigend zijn.

Ik verwijs naar jou, maar er zijn er meer in dit geval...
Ocharme toch... niets beters te bedenken dan dit en dan verder niet ingaan op wat je te lezen krijgt want past niet in je kraam en je hebt er geen antwoord op! Jij zult ons een beetje leren wat onze Westerse normen en waarden zijn? Vooral die die de moslims ongestoord hun gangetje zouden moeten laten gaan zeker?
En je moet niet alle moslims op een hoop gooien in de discussie: er zijn er die als gewone mensen mee met ons kunnen leven en er zijn er een heel pak waarvan dat niet kan gezegd worden. En wij willen niet leven zoals hen!
Indien zij niet willen leven als wij hoeven ze hier niet te zijn. Simpel?
"Echte moslims" kunnen het hier enkel verpesten voor iedereen.
andev is offline  
Oud 13 april 2016, 18:56   #208
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vrijheid ?
In 13 islamietische landen staat de doodstraf op afvalligheid en in alle andere zware straffen. Je hebt daar dus niet eens de vrijheid om niet meer te geloven.
Gelijkheid?
In geen enkel islamitisch land is de vrouw gelijk aan de man.
Ze erft er minder
Als ze verkracht wordt heeft ze mannelijke getuigen nodig
Ze trouwt nergens met wie dat ze wil
enz...

Boeken toe dus of niet?
Zou je de link een beetje, zelfs diagonaal, gelezen hebben dan zou je beseffen dat het gaat over onze normen en waarden, in onze maatschappij voor degenen die hier leven, en hoe ze hier worden toegepast.
Niet over de normen en waarden van Saoedi-Arabië, Zimbabwe of China.

Ik besefte niet dat zo'n evidentie zo ingewikkeld te vatten zou zijn voor een aantal mensen...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2016, 19:00   #209
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ocharme toch... niets beters te bedenken dan dit en dan verder niet ingaan op wat je te lezen krijgt want past niet in je kraam en je hebt er geen antwoord op! Jij zult ons een beetje leren wat onze Westerse normen en waarden zijn? Vooral die die de moslims ongestoord hun gangetje zouden moeten laten gaan zeker?
En je moet niet alle moslims op een hoop gooien in de discussie: er zijn er die als gewone mensen mee met ons kunnen leven en er zijn er een heel pak waarvan dat niet kan gezegd worden. En wij willen niet leven zoals hen!
Indien zij niet willen leven als wij hoeven ze hier niet te zijn. Simpel?
"Echte moslims" kunnen het hier enkel verpesten voor iedereen.
Ik leer jou niks, er valt niks te leren aan wie niet wilt leren. En eigenlijk zou een eenvoudig begrip als 'individuele vrijheid' zelfs niet uitgelegd moeten worden aan iemand die beweert een 'echte Europeaan' te zijn. Ik stel gewoon vast dat jij dat begrip ofwel niet kent, ofwel niet begrijpt.

Zonde.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2016, 19:04   #210
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zou je de link een beetje, zelfs diagonaal, gelezen hebben dan zou je beseffen dat het gaat over onze normen en waarden, in onze maatschappij voor degenen die hier leven, en hoe ze hier worden toegepast.
Niet over de normen en waarden van Saoedi-Arabië, Zimbabwe of China.

Ik besefte niet dat zo'n evidentie zo ingewikkeld te vatten zou zijn voor een aantal mensen...
Ik besefte niet dat er mensen zijn die op zo'n onnozele manier rond de pot blijven draaien omdat er op bepaalde vaststellingen geen antwoorden meer zijn. Gewoon vaststellingen.
Zoals: noem me één niet-moslimland waar men een toestroming van moslims als iets positief, iets verrijkends ervaar.
Geen antwoord? Einde discussie.
Allé, nog eentje om het af te leren: noem me één niet-moslimland met veel binnengestroomde moslims waar men die moslims niet liever weer zou zien verdwijnen? Overal ter wereld heeft men de pest aan hen...
Maar het zal aan mij liggen, want ik begrijp de Westerse normen en waarden niet!

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2016 om 19:06.
andev is offline  
Oud 13 april 2016, 19:06   #211
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zou je de link een beetje, zelfs diagonaal, gelezen hebben dan zou je beseffen dat het gaat over onze normen en waarden, in onze maatschappij voor degenen die hier leven, en hoe ze hier worden toegepast.
Niet over de normen en waarden van Saoedi-Arabië, Zimbabwe of China.

Ik besefte niet dat zo'n evidentie zo ingewikkeld te vatten zou zijn voor een aantal mensen...
Natuurlijk.

Des te meer reden om de islam hier te verbieden me dunkt.
De islam staat als een tang op een varken op deze waarden.
Pericles is offline  
Oud 13 april 2016, 19:08   #212
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik leer jou niks, er valt niks te leren aan wie niet wilt leren. En eigenlijk zou een eenvoudig begrip als 'individuele vrijheid' zelfs niet uitgelegd moeten worden aan iemand die beweert een 'echte Europeaan' te zijn. Ik stel gewoon vast dat jij dat begrip ofwel niet kent, ofwel niet begrijpt.

Zonde.
Klopt al niet veel van; tegenover elk recht staat een plicht. Met vrijheid komt de plicht verantwoordelijkheid nemen. Wat doen onze moslims nu juist niet hun verantwoordelijlkheid nemen om deel te nemen aan onze maatschappij.

Als je vrijheid dan nog eens beziet kan je zien dat baby's totaal niet vrij zijn; die zijn volledig afhankelijk van.hun ouders.

Echtgenoot en echtgenote zijn ook afhankelijk van elkaar; minder vrijheid dus....
TV-verslaafde is offline  
Oud 13 april 2016, 19:12   #213
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ok.
Ik vind dit geen slecht begin dan.
http://www2.vlaanderen.be/docs_cms/v...mBossuytLR.pdf
Een van de kernzinnen uit dat rapport luidt:

"De commissie is begonnen vanuit de mensenrechten als
basissokkel voor de gemeenschappelijke waarden en normen.

Uiteindelijk werd het rapport opgebouwd rond vijf hoofdwaarden, met name de vrijheid, de gelijkheid, de solidariteit, het respect en het burgerschap en drie stelsels van waarden en normen,
met name de democratie, de democratische rechtsstaat en het pluralisme."


Klinkt allemaal heel mooi enzo, maar gezien moslims de islamitische UVRM onderschrijven - ook degenen die hier zitten, gezien ze anders als afvalligen beschouwd worden - is geen van bovenstaande waarden en normen geldig van hun kant uit naar niet-moslims toe, derhalve moet je 'n halve tot hele debiel zijn, om als niet-moslim hen gelijke rechten toe te kennen en/of zelfs positief te discrimineren.

Waarom ? Even recapituleren vanuit islamitische invalshoek:

- De vrijheid: moslims staat het niet vrij om de islam af te vallen.
- De gelijkheid: de rechten van moslima's en niet-moslims zijn ondergeschikt aan die van moslims.
- Solidariteit: moslims zijn alleen solidair met moslims, zelfs als het criminelen en/of terroristen zijn.
- Respect: Vraag dat eens aan vrouwen...
- Democratie: Ver te zoeken, héél ver.
- Democratische rechtstaat: Viva sharia...
- Pluralisme: Zeg jij het maar...

Ontkracht dit maar eens, beste 'verdediger' van Europese waarden en normen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 13 april 2016, 19:16   #214
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik besefte niet dat er mensen zijn die op zo'n onnozele manier rond de pot blijven draaien omdat er op bepaalde vaststellingen geen antwoorden meer zijn. Gewoon vaststellingen.
Zoals: noem me één niet-moslimland waar men een toestroming van moslims als iets positief, iets verrijkends ervaar.
Geen antwoord? Einde discussie.
Allé, nog eentje om het af te leren: noem me één niet-moslimland met veel binnengestroomde moslims waar men die moslims niet liever weer zou zien verdwijnen? Overal ter wereld heeft men de pest aan hen...
Maar het zal aan mij liggen, want ik begrijp de Westerse normen en waarden niet!
2!
Die vraag wordt hier al jaren gesteld, maar onze oikofobische 'verdedigers' van westerse normen en waarden zijn dat antwoord nog aan 't zoeken.
Wees gerust, Godot zal rapper verschijnen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 13 april 2016, 19:17   #215
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik leer jou niks, er valt niks te leren aan wie niet wilt leren. En eigenlijk zou een eenvoudig begrip als 'individuele vrijheid' zelfs niet uitgelegd moeten worden aan iemand die beweert een 'echte Europeaan' te zijn. Ik stel gewoon vast dat jij dat begrip ofwel niet kent, ofwel niet begrijpt.

Zonde.
Wij kennen een begrip zoals "individuele vrijheid" en we beseffen zelfs dat daar grenzen aan zijn omdat iedereen ook rekening moet houden met de vrijheden van de anderen.
Moslims in de moslimlanden kennen inderdaad dat begrip niet en aanvaarden het nog minder! Ze reageren er op als barbaren!
Indien wij ons moeten afzetten tegen de hier rondlopende moslims die hun levenswijze, godsdienst enz willen opdringen dan is dat juist om onze "individuele vrijheden" niet kwijt te spelen! Zie je ons hier al zitten met de "individuele vrijheden" die de moslimlanden en hun toestromende bewoners ons hier cadeau zouden doen?
andev is offline  
Oud 13 april 2016, 19:20   #216
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je neemt dit forum veel te veel au sérieux, choeke.
Wsl vandaar dat jij hier zoveel moeite doet om steeds je ongelijk te bewijzen, metal prinsesje.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 13 april 2016, 21:42   #217
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik besefte niet dat er mensen zijn die op zo'n onnozele manier rond de pot blijven draaien omdat er op bepaalde vaststellingen geen antwoorden meer zijn. Gewoon vaststellingen.
Zoals: noem me één niet-moslimland waar men een toestroming van moslims als iets positief, iets verrijkends ervaar.
Geen antwoord? Einde discussie.
niks einde discussie
noem mij 1 land waar men zit te wachten op grote groepen immigranten met een andere cultuur !
Het antwoord daarop laat zien dat het niet geloof gerelateerd is.
Ook een hele simpele vaststelling.

uw zogenaamd geniale vraag is waardeloos wanneer je andere zaken gewoon weglaat
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 13 april 2016 om 21:44.
atmosphere is nu online  
Oud 13 april 2016, 21:55   #218
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vrijheid ?
In 13 islamietische landen staat de doodstraf op afvalligheid en in alle andere zware straffen. Je hebt daar dus niet eens de vrijheid om niet meer te geloven.
Gelijkheid?
In geen enkel islamitisch land is de vrouw gelijk aan de man.
Ze erft er minder
Als ze verkracht wordt heeft ze mannelijke getuigen nodig
Ze trouwt nergens met wie dat ze wil
enz...
Dat klinkt als de westerse wereld van een eeuw geleden.
Dergelijke principes zijn gerelateerd aan de mate van ontwikkeling van een land/volk. Vroeger bestonden bepaalde vrijheden die er nu zijn nog helemaal niet
in geen enkel geloof.
Ook niet islamitische landen kunnen zwaar onderontwikkeld zijn, ook in die landen gaan we veel onrecht vinden en hebben vrouwen weinig rechten.

Overal islam in denken te zien en de ogen sluiten voor alle andere zaken waarvan we al heel lang weten dat ze een rol spelen is obsessief.
Wie andere oorzaken redenen aandraagt is een verdediger van islam.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online  
Oud 14 april 2016, 06:57   #219
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat klinkt als de westerse wereld van een eeuw geleden.
Dergelijke principes zijn gerelateerd aan de mate van ontwikkeling van een land/volk. Vroeger bestonden bepaalde vrijheden die er nu zijn nog helemaal niet
in geen enkel geloof.
Ook niet islamitische landen kunnen zwaar onderontwikkeld zijn, ook in die landen gaan we veel onrecht vinden en hebben vrouwen weinig rechten.

Overal islam in denken te zien en de ogen sluiten voor alle andere zaken waarvan we al heel lang weten dat ze een rol spelen is obsessief.
Wie andere oorzaken redenen aandraagt is een verdediger van islam.
Wat een zever.
Met Chinezen hebben we hier geen problemen , negers eisen geen gescheiden zwemmen en niemand buiten de moslims bedreigt anderen met de dood als men spot met zijn geloof.
Er is geen plek op aande waar moslims significant aanwezig zijn en waar er dan miserie is.
Zoals ik zei: in 13 islamitische landen staat de doodstraf op afvalligheid en in al de rest zeer zware straffen.
Met zoiets achterlijk wil ik niets te maken hebben men moet hier de moed hebben heel die nest gewoon te verbieden.
Pericles is offline  
Oud 14 april 2016, 07:45   #220
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een zever.
Met Chinezen hebben we hier geen problemen , negers eisen geen gescheiden zwemmen en niemand buiten de moslims bedreigt anderen met de dood als men spot met zijn geloof.
Er is geen plek op aande waar moslims significant aanwezig zijn en waar er dan miserie is.
Zoals ik zei: in 13 islamitische landen staat de doodstraf op afvalligheid en in al de rest zeer zware straffen.
Met zoiets achterlijk wil ik niets te maken hebben men moet hier de moed hebben heel die nest gewoon te verbieden.
citaat VK:

VS: Europa kan dreiging van IS nauwelijks bijbenen

De terroristische dreiging van IS in Europa is ongekend en overweldigend. Europese veiligheidsdiensten zijn nauwelijks in staat om die dreiging het hoofd te bieden. Dat constateert het toezichtsorgaan van het Amerikaanse Homeland Security, het ministerie voor Binnenlandse Veiligheid.

Door: Huib Modderkolk 14 april 2016, 06:30

De Duitse autoriteiten zouden 1.100 personen hebben geïdentificeerd als 'geradicaliseerd'. Bijna tweehonderd jihadisten onder hen worden vervolgd wegens terroristische activiteiten. In Frankrijk zijn de aantallen nog hoger. Daar worden zeker 2.000 personen in verband gebracht met jihadistische netwerken. Een Belgische terrorismebestrijder waarschuwde nog vóór de aanslagen in maart dat het land 'niet de infrastructuur heeft' om 'fatsoenlijk' honderden mogelijke terroristen te 'onderzoeken of te controleren'.

Opmerkelijk is dat de Amerikanen de terroristische dreiging expliciet in verband brengen met de vluchtelingenstroom uit onder andere Syrië. IS zou deze toestroom misbruiken om terroristen naar Europa te brengen.

http://www.volkskrant.nl/islamitisch...4-40021281a60b

Laatst gewijzigd door cato : 14 april 2016 om 07:47.
cato is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be