Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2006, 12:17   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom?
Wat mij betreft volstaat het om iedereen de vrijheid te gunnen zijn cultuur te beleven, als het anderen niet schaadt.
Maar klakkeloos respect betonen? Voor geen meter.
Inderdaad, ik hoef als westerling toch geen enkel respect te tonen voor bepaalde zaken in hun cultuur?! Vrouwenbesnijding? Daar heb ik niet het minste respect voor. Uithuwelijken? Verre van mij om daar ook maar enig respect voor te tonen. Vrouwenonderdrukking en het recht van de man om z'n vrouw te slaan (jajaja, heel normaal in de islamitische cultuur)? Verre van mij dergelijke barbaarsheden.

Ik toon respect voor iets wanner dat in overeenstemming is met de waardenschaal die ik hanteer.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:24   #202
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het is zeker zo dat achter de schermen Arabische en andere regimes van moslimstaten deze cartoons puur politiek uitbuiten.
Vergeet niet dat in Syrië het eerste protest begonnen is - nochtans een sterk autoritair en vrij seculier bewind waar zo iets niet kan gebeuren zonder instemming en zelfs aansporing van de overheid.
Bedoeling was gewoon vanuit Syrië de heibel te exporteren naar ... Libanon, waar mede door Christelijk verzet het Syrische leger de biezen heeft moeten pakken.
En ook andere moslim landen gebruiken deze cartoons om de ontevredenheid te kanaliseren richting het ongelovige Westen.
De Denen en meer algemeen de voorstanders van vrijheid en vrije meningsuiting zijn niet meer dan de Joden waren voor nazi-Duitsland.
Een zondebok.
Maar dit alles is vanuit onze situatie irrelevant.
Wat telt is dat de moslimgemeenschap - en ja ook deze van de tweede, derde en straks vierde generatie in Europa (!) - als één monolithisch blok reageert met betogingen zoals in Antwerpen of Londen of ...
zoals wat betreft de 'brave' moslim' niet reageert als er bomaanslagen in New-York, Madrid , London, Bali, etc. worden gepleegd.
Westerse normen en waarden zijn onverzoenbaar met Islam.
En verlichting voor Islam is onmogelijk want in tegenspraak met de grondbeginselen van die godsdienst.
Voor de tolerantie van de linkse 'intelligentsia' tegenover de totalitaire Islamafzeik riskeren onze kinderen en kleinkinderen een hoge multiculturele prijs te betalen.
Goed gezien. Het is inderdaad zo dat democratie niet te verenigen is met Islam en zal dus altijd geschillen opleveren.
De moslims moeten niet weten van het decadente Westen maar weigeren wel hun financiële hulp niet. Als je nagaat wat er gebeurd in Pakistan dat een paar weken geleden nog stond te schreien om Westerse hulp. Persoonlijk vind ik dat de EU en mede het ganse Westen haar financiële bijstand grondig moet herzien en aanpassen. Alleen als het op de portemonnee aankomt is men vatbaar voor rede, zelfs de meest fanatieke islamist. Tenslotte, het zijn weer eens de gewone mensen die er de klos van zijn maar, zoals je het zelf stelt, indien de "gematigden" niet op straat komen om te protesteren, de mensen de waarheid vertellen en niet vrij en openlijk hun afkeuring laten blijken, dan moeten ze het maar voelen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:26   #203
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er werd en wordt nochtans ontzettend veel moeite gedaan om zoiets als een 'Europees gevoel' aan te kweken bij de 'Europeanen'. Iets dat maar moeilijk lukt omdat geen enkel land buiten Belgique het nationaliteitsgevoel van zijn meerderheid probeert te vernietigen. Bijgevolg bestaat die éne Europese nationaliteit niet maar wel degelijk een hele hoop andere.
Ik wist niet dat je een belgische nationaliste bent, ben je van regime veranderd ?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:29   #204
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik toon respect voor iets wanner dat in overeenstemming is met de waardenschaal die ik hanteer.
Zo is dat voor iedereen.
En daar die waardenschalen verschillen, kan niemand claimen de ultieme beoordelaar te zijn voor het toekennen van respect.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:42   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Ik wist niet dat je een belgische nationaliste bent, ben je van regime veranderd ?
Ik behoor tot die Vlaamse meerderheid wiens nationaliteitsgevoel met alle middelen werd en wordt ontkend door het Belgisch regime.

Vruchteloos zoals je ziet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:45   #206
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ik vertel hier eveneens nergens dat ze de wet moeten gaan aanpassen om de vrije meningsuitingen in te dammen. Ik ben me er van bewust dat dit een zeer vaag begrip is.
Neen? En dit dan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Dat is het juist, de staat doet niets en dus nemen de mensen het recht zelf in handen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Mja vrije meningsuiting heeft voor jullie geen grenzen, voor mij wel. Ik heb inderdaad nooit moeten lijden onder beperkingen van mijn meningsuiting, ik heb echter wel al meegemaakt dat andere en ikzelf hebben moeten lijden onder het niet beperken van de vrije meningsuiting.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ik ben ook voor vrije meningsuiting, maar ook voor respect, tollerantie en gezond verstand! Voor mij botsen die, voor u niet.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:49   #207
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zo is dat voor iedereen.
En daar die waardenschalen verschillen, kan niemand claimen de ultieme beoordelaar te zijn voor het toekennen van respect.
Precies.
Maar zo denken de politiek correcte machthebbers van het ogenblik en hun kontekruipers jammer genoeg niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:51   #208
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik behoor tot die Vlaamse meerderheid wiens nationaliteitsgevoel met alle middelen werd en wordt ontkend door het Belgisch regime.

Vruchteloos zoals je ziet.
Dat is de ziekte van Europa, het nationaliteitsgevoel. Voor België ligt het wat anders vergeleken met de andere landen, maar ze is er wel overal.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 19 februari 2006, 12:54   #209
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Goed gezien. Het is inderdaad zo dat democratie niet te verenigen is met Islam en zal dus altijd geschillen opleveren.
De moslims moeten niet weten van het decadente Westen maar weigeren wel hun financiële hulp niet. Als je nagaat wat er gebeurd in Pakistan dat een paar weken geleden nog stond te schreien om Westerse hulp. Persoonlijk vind ik dat de EU en mede het ganse Westen haar financiële bijstand grondig moet herzien en aanpassen. Alleen als het op de portemonnee aankomt is men vatbaar voor rede, zelfs de meest fanatieke islamist. Tenslotte, het zijn weer eens de gewone mensen die er de klos van zijn maar, zoals je het zelf stelt, indien de "gematigden" niet op straat komen om te protesteren, de mensen de waarheid vertellen en niet vrij en openlijk hun afkeuring laten blijken, dan moeten ze het maar voelen.
Geen sterker 'argument' dan het geldzakargument.
Daar hoef je zelfs geen moslim voor te zijn.
Belgique bestaat bijvoorbeeld nog enkel door het geldzakargument.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 februari 2006, 13:20   #210
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ik vraag me steeds af waarom die krant deze cartoons zo expliciet heeft getoond. Ik kan maar niet begrijpen dat ze niet wisten dat daar heibel van ging komen en als je dan nog eens bedenkt dat ze eerder anti-christelijke cartoons hadden geweigerd dan stel ik mij toch vragen.

Aangezien ze wel moeten geweten hebben dat het tot hevig verzet zou leiden is het dan geen pure provocatie en misschien erger nog: aanzetting tot geweld?

Om even duidelijk te zijn, voor ik hier weer ongegronde kritiek krijg, ik keur het geweld van de moslims zeker niet goed integendeel ik vind het verwerpelijk, maar (zoals ze bij voetbal vaak zeggen) je moet ook kijken naar wie de fout eerst maakte. Ik ben dus van mening dat ook de krant niet vrijuit gaat!
Heel Europa in rep en roer omdat een rechtse conservatieve Deense krant het nodig vind om racistische en xenofobe cartoons af te drukken... De reactie vanuit de moslimwereld is inderdaad niet goed te praten, maar ze werd wel degelijk uitgelokt.

Als er door heel deze hetze één zaak zeer duidelijk geworden is, dan is het wel dat het zo bejubelde "recht op vrije meningsuiting" niet werkt. Mensen verliezen blijkbaar elk gevoel voor proportie en fatsoen en menen dat alles verdedigbaar is in naam van de nieuwe religie: vrije meningsuiting. Wel, als mensen niet uit zichzelf op een fatsoenlijke manier kunnen omgaan met dat "recht", dan moet de overheid maar de nodige maatregelen nemen en duidelijk de grenzen van de vrije meningsuiting vastleggen. We zijn hier al op goede weg met de antiracisme- en antidiscriminatiewet, maar die is blijkbaar nog niet voldoende uitgebreid; er zal ook nog een antiprovocatiewet moeten komen.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 19 februari 2006, 13:37   #211
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Wel, als mensen niet uit zichzelf op een fatsoenlijke manier kunnen omgaan met dat "recht", dan moet de overheid maar de nodige maatregelen nemen en duidelijk de grenzen van de vrije meningsuiting vastleggen. We zijn hier al op goede weg met de antiracisme- en antidiscriminatiewet, maar die is blijkbaar nog niet voldoende uitgebreid; er zal ook nog een antiprovocatiewet moeten komen.
Als het fascisme terugkomt, dan zal het zich anti-fascisme noemen. Zoveel is duidelijk.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 19 februari 2006, 14:00   #212
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Heel Europa in rep en roer omdat een rechtse conservatieve Deense krant het nodig vind om racistische en xenofobe cartoons af te drukken... De reactie vanuit de moslimwereld is inderdaad niet goed te praten, maar ze werd wel degelijk uitgelokt.

Als er door heel deze hetze één zaak zeer duidelijk geworden is, dan is het wel dat het zo bejubelde "recht op vrije meningsuiting" niet werkt. er zal ook nog een antiprovocatiewet moeten komen.

Wat nog allemaal?
Cartoons zijn er altijd geweest, denken we nog maar aan de niet zo lang geleden verschenen cartoons van de aftakelende paus waar hoogstens een klein verbaal protest op kwam, meer niet.
Wat niet van de moslims kan gezegd worden die er niet voor terug deinzen zwaar fysiek geweld te gebruiken.
En om dat te voorkomen gaat u de wet dan maar aanpassen aan hun wensen?
Zou het niet normaal en beter zijn dat zij de wet die fysiek geweld verbied respecteren?
daiwa is offline  
Oud 19 februari 2006, 14:59   #213
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ik ben ook voor vrije meningsuiting, maar ook voor respect, tollerantie en gezond verstand! Voor mij botsen die, voor u niet. Twee verschillende persoonlijke meningen.
.
Houdt tolerantie en respect niet in juist in dat ge ook kritiek en andere meningen tolereert ?
Het feit dat ge kritiek wilt verbieden en respect wilt afdwingen houdt juist in dat ge niet tolerant zijt.
Bobke is offline  
Oud 19 februari 2006, 16:20   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Heel Europa in rep en roer omdat een rechtse conservatieve Deense krant het nodig vind om racistische en xenofobe cartoons af te drukken... De reactie vanuit de moslimwereld is inderdaad niet goed te praten, maar ze werd wel degelijk uitgelokt.
Volgens u is dus godsdienstkritiek (van welke aard dan ook) gelijk te stellen met "racisme en xenofobie". En is het aan de kaak stellen van het feit dat bepaalde moslims in naam de islam bommen gooien, blijkbaar ook al "racisme en xenofobie".

Ik zie echt niet in waar dus het "racisme en de exonofobie" eigenlijk zit, tenzij u, in navolging van de politieke correcte moefti's, de waarden een andere betekenis heeft gegeven.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 februari 2006, 16:24   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Als er door heel deze hetze één zaak zeer duidelijk geworden is, dan is het wel dat het zo bejubelde "recht op vrije meningsuiting" niet werkt. Mensen verliezen blijkbaar elk gevoel voor proportie en fatsoen en menen dat alles verdedigbaar is in naam van de nieuwe religie: vrije meningsuiting. Wel, als mensen niet uit zichzelf op een fatsoenlijke manier kunnen omgaan met dat "recht", dan moet de overheid maar de nodige maatregelen nemen en duidelijk de grenzen van de vrije meningsuiting vastleggen. We zijn hier al op goede weg met de antiracisme- en antidiscriminatiewet, maar die is blijkbaar nog niet voldoende uitgebreid; er zal ook nog een antiprovocatiewet moeten komen.
Dit is een uitspraak die we zeker op onze harde schijf moeten bewaren; een uitspraak die heel duidelijk toont dat sommige van de zogenaamde democraten in wezen helemaal geen democraten zijn. Blijkbaar moeten de rechten van de burgers teruggeschroefd worden nu die burgers bepaalde meningen uiten die niet in de smaak vallen van die eersten. Het ware totalitaire denken komt u wel duidelijk aan de oppervlakte. Dank u, Manuel, voor zoveel eerlijkheid. U bent duidelijk door en door antidemocraat.

Die zogenaamde "antiprovocatiewet" geldt die dan ook in politieke, sociale, economische, morele... discussie? Wie zal dan afwegen wat provocatie is en hoe zult u de lijnen trekken?

Waarom kwam u niet met uw ideetje af toen er affiches verschenen waarop een mariaal symbool werd misbruikt? Blijkbaar geldt dit alleen dus maar voor de islam, terwijl we de linksen nooit gehoord hebben toen het christendom en de Kerk volop en soms in de grofste bewoordingen en tekeningen werd bespot. Ook hier wordt duidelijk dat sommigen alle zin voor maat en evenwicht hebben verloren. En die bevinden zich heus niet in het kamp van de vrije meningsuiting. Wel bij links die zich de nuttige idioot toont van de islam.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 februari 2006, 16:27   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat nog allemaal?
Cartoons zijn er altijd geweest, denken we nog maar aan de niet zo lang geleden verschenen cartoons van de aftakelende paus waar hoogstens een klein verbaal protest op kwam, meer niet.
Wat niet van de moslims kan gezegd worden die er niet voor terug deinzen zwaar fysiek geweld te gebruiken.
En om dat te voorkomen gaat u de wet dan maar aanpassen aan hun wensen?
Zou het niet normaal en beter zijn dat zij de wet die fysiek geweld verbied respecteren?
Blijkbaar is Manuel zo onwetend over de geschiedenis van de 19e en begin 20e eeuw dat hij hoegenaamd niet weet dat provocatieve geschriften en tekeningen in die tijd volop werden gepubliceerd. Ik raad hem aan om bijvoorbeeld eens naar de bibliotheek van Oudenaarde te gaan. Daar kan hij de plaatselijke liberale en katholieke kranten raadplegen uit die tijd. Wat een heen en weer gescheld - met soms bijhorende caricaturen en spotprenten - kan men daarin vinden.

Liberalen bespotten katholieken. Katholieken bespotten liberalen. Soms in het ergste scheldproza.

Alleen in onze eeuw mogen vrijdenkers blijkbaar de heilige godsdienst van deze eeuw niet meer bespotten: de islam krijgt een soort immuniteitsstatuut. O wee diegenen die er een kwaad woord of tekening over durft publiceren!!!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 februari 2006, 16:30   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Houdt tolerantie en respect niet in juist in dat ge ook kritiek en andere meningen tolereert ?
Het feit dat ge kritiek wilt verbieden en respect wilt afdwingen houdt juist in dat ge niet tolerant zijt.
Inderdaad, en zeker is dat het geval als men juist BEPAALDE kritiek wil verbieden. Kritiek op het christendom is blijkbaar geen probleem. Kritiek op de islam moet dan schijnbaar wel verboden worden. Spotprenten waarin de paus staat afgebeeld moeten kunnen. Spotprenten waarin Jezus belachelijk wordt gemaakt, is "in" en wordt zelfs door de linksen aangemoedig. O wee echter wie een spotprent van Mohammed durft publiceren of tekenen! Dat mag plotseling niet meer...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 februari 2006, 19:26   #218
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens u is dus godsdienstkritiek (van welke aard dan ook) gelijk te stellen met "racisme en xenofobie". En is het aan de kaak stellen van het feit dat bepaalde moslims in naam de islam bommen gooien, blijkbaar ook al "racisme en xenofobie".
Niet voor het eerst stel ik vast dat u een meester bent in het trekken van verkeerde conclusies. U schrikt er bovendien niet voor terug om anderen woorden in de mond te leggen die ze nooit uitspraken en bedoelingen toe te schrijven die ze nooit hadden. Doet u dat opzettelijk, of weet u echt niet beter?

Ik heb geen problemen met godsdienstkritiek, van welke aard dan ook, zolang het ook werkelijk om KRITIEK gaat en niet om het platvoers racisme waarvan we hier getuige mochten zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie echt niet in waar dus het "racisme en de exonofobie" eigenlijk zit, tenzij u, in navolging van de politieke correcte moefti's, de waarden een andere betekenis heeft gegeven.
U ziet echt niet dat met die cartoon van Mohammed met een bom in zijn tulband het vooroordeel dat alle moslims racisten zijn wordt uitvergroot, bestendigd en verspreid? Als u d�*t niet ziet, bent u gewoon van slechte wil...

Vreemd overigens, dat u hier voor "vrije meningsuiting" komt pleiten. U was er nochtans als de kippen bij om voor censuur te pleiten toen uw geliefde madonna werd afgebeeld met een blote tiet, of bent u dat alweer vergeten?
__________________

Manuel* is offline  
Oud 19 februari 2006, 19:33   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
U ziet echt niet dat met die cartoon van Mohammed met een bom in zijn tulband het vooroordeel dat alle moslims racisten zijn wordt uitvergroot, bestendigd en verspreid? Als u d�*t niet ziet, bent u gewoon van slechte wil...
Ik heb anders nog bitter weinig moslims zo massaal op straat weten komen om te protesteren tegen hun eigen zelfmoordenaars als tegen een cartoonist die hen met de ondertussen wereldbekende heldentechnieken en heilige oorlogen confronteert.

Ik herinner me wel nog beelden vanuit Bruxelles van juichende moslims wegens de heldendaden van hun broeders op die bewuste 11 september.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 februari 2006 om 19:36.
Knuppel is offline  
Oud 19 februari 2006, 20:00   #220
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zou u hetzelfde gereageerd hebben indien vader Marchal protesteerde tegen het publiceren van Dutroux-moppen?
JA!!! Er zijn toen wel degelijk cartoons over hem verschijnen.

Het feit dat jij uw landverraad ongestraft mag publiceren op een openbare website is hetzelfde recht is hetgene je probeerd aan te vallen, namelijk vrije meningsuiting !!!
Thai is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be