Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2018, 08:33   #201
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Ook de voetbalwereld heeft van de veeg, de eerste trans is een feit.
Eindelijk kan ik me outen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 08:50   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ach, niks wat de technologie niet kan oplossen
U bevestigt dus wat ik schrijf. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak. Ook al betrek je er de technologie bij, toch moet je nog steeds vertrekken van de natuurlijke gegevenheid: een eicel en een zaadcel. Resp. te vinden bij vrouw en man. Geen ontkomen aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 08:55   #203
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De natuur is onverbiddelijk: man en vrouw. En vanuit die eenheid bestaat er voortplanting.

Alle andere combinaties brengen niets voort.
Je hebt gewoon een zaad- en eicel nodig.
Oops. Tegelijk gepost.

Laatst gewijzigd door Mindset : 3 februari 2018 om 08:56.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 10:32   #204
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De natuur is onverbiddelijk: man en vrouw. En vanuit die eenheid bestaat er voortplanting.

Alle andere combinaties brengen niets voort.
Onvoorwaardelijk in één of andere godheid geloven is even tegennatuurlijk.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 10:51   #205
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bevestigt dus wat ik schrijf. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak. Ook al betrek je er de technologie bij, toch moet je nog steeds vertrekken van de natuurlijke gegevenheid: een eicel en een zaadcel. Resp. te vinden bij vrouw en man. Geen ontkomen aan.
Wat je citeert bevat een dubbele negatie...lol.

En het klopt: de meeste hun biologiekennis reikt niet verder van wat ze in het middelbaar gezien hebben.

Meiose (celdeling met ontdubbeling van de chromosomenparen) kan artificieel geïnduceerd worden in pluripotente stamcellen. Hierdoor ligt de weg open naar kunstmatige gameten (zaad- en eicellen). Pluripotentie kan trouwens geïnduceerd worden uit somatische cellen. Met andere woorden: men kan een huidcel nemen en deze omvormen tot een kunstmatige zaad- of eicel.

Levensvatbare nakomelingen werden met die techniek al bekomen in dierproeven...en die nakomelingen hebben uniek DNA (uit twee haploïde chromosomen) wat verschillend is met de kloontechniek zoals die meer dan 20 jaar geleden werd gedemonstreerd met het schaap Dolly.

Nu nog kunstmatige baarmoeders (werkt al bij schapen in het lab...)

Ethisch is dit natuurlijk wel een heel ander verhaal...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 11:41   #206
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Ah, kijk er niet raar van op, behoed je dan voor vergissingen die biologisch onomkeerbaar is, interessert het me echt geen bal, heb ook hiermee gesukkeld en heb besloten dat niet te doen omdat ik besef dat eenmaal omgebouwd ben niet meer terug naar mijn biologische natuur kan, en het helpt niets daar het om een proces gaat dat verder gaat dan dan de keuze van mijn genderidentiteit.

In ieder geval als ik eentje tegenkom die in feite is omgebouwd, heb ik er geen probleem mee om er mee te communiceren, maar wel een probleem als het over voortplanting gaat, ze weten dat het definitief en onomkeerbaar is, dus hebben ze mij niets te verwijten dat ik niet bewust kinderloos ga blijven, dat is bij mij een wens dat ik nog te vervullen heb, maar met dit onderwerp is het moeilijk te kunnen onderscheiden van wie van geslacht is verandert, met de huidige technologie is dat ethisch gezien en fysiologisch onmogelijk om dezelfde biologische functies te hebben na ombouwing.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 3 februari 2018 om 11:43.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 12:49   #207
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.696
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Onvoorwaardelijk in één of andere godheid geloven is even tegennatuurlijk.
Dat is er nu werkelijk bij de haren bijgetrokken.

Je kunt er toch niet omheen dat de menselijke soort bestaat uit mannen en vrouwen? En het is niet omdat de medische technieken op dit ogenblik zo sterk zijn ontwikkeld dat het uiterlijk van een man meer op dat van een vrouw gaat gelijken dat je hier met een volwaardige vrouw te maken hebt.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 13:16   #208
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is er nu werkelijk bij de haren bijgetrokken.

Je kunt er toch niet omheen dat de menselijke soort bestaat uit mannen en vrouwen? En het is niet omdat de medische technieken op dit ogenblik zo sterk zijn ontwikkeld dat het uiterlijk van een man meer op dat van een vrouw gaat gelijken dat je hier met een volwaardige vrouw te maken hebt.
Ik kan er niet over meespreken, want ik voel mij 100% man. Maar ik denk wel dat Van Spilbeeck oprecht is wat zijn/haar (whatever) vrouw-gevoelens betreft , want ik kan het mij niet voorstellen dat een intelligent iemand (toch al 30jaar een gewaardeerd journalist) zo zonder na te denken zich te kijk hebben gezet bij Van Gils.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 13:23   #209
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is er nu werkelijk bij de haren bijgetrokken.

Je kunt er toch niet omheen dat de menselijke soort bestaat uit mannen en vrouwen? En het is niet omdat de medische technieken op dit ogenblik zo sterk zijn ontwikkeld dat het uiterlijk van een man meer op dat van een vrouw gaat gelijken dat je hier met een volwaardige vrouw te maken hebt.
Als je een ezel zijn oren bijknipt word die dan een paard? Ik bedoel als je een man zijn apparatuur eraf knipt valt de Y chromosoon dan ineens ook maar weg of is hij dan gewoon een man die zonder pisser verder kan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 13:47   #210
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De natuur is onverbiddelijk: man en vrouw. En vanuit die eenheid bestaat er voortplanting.

Alle andere combinaties brengen niets voort.
En dan? Wie zegt dat een combinatie iets moét voortbrengen?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 14:14   #211
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bevestigt dus wat ik schrijf. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak. Ook al betrek je er de technologie bij, toch moet je nog steeds vertrekken van de natuurlijke gegevenheid: een eicel en een zaadcel. Resp. te vinden bij vrouw en man. Geen ontkomen aan.
En uitgerekend U belijdt en gelooft in een godsdienst en een Godheid die niet op die manier is verwekt: Christus, ChristenDom.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 februari 2018 om 14:44.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 14:43   #212
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Maar ik denk wel dat Van Spilbeeck oprecht is wat zijn/haar (whatever) vrouw-gevoelens betreft ,
ik ken heel veel mensen die met rara ideetjes rondlopen en overtuigd zijn van iets.

meestal onschuldig, vaak grappig, soms meelijwekkend en soms ronduit gevaarlijk.

iedereen kent de hollander die denkt dat 'm 5 talen vloeiend praat, een waanidee
bij psychoses heb je mensen die denken dat ze kunnen vliegen en da's ronduit gevaarlijk voor de persoon in kwestie.

Hier heb je een man dir vrouw wil zijn en denkt dat te bereiken door een paar operaties.

ik heb vooral compassie met die mens want zijn probleem is dus voor geen meter opgelost. Hij is nog steeds geen vrouw, komt niet eens in de buurt, en die klop zal 'm nog wel krijgen. hopelijk staat 'm dan niet op een te hoog verdiep in de buurt van een raam

Laatst gewijzigd door 1207 : 3 februari 2018 om 14:47.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 15:33   #213
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als je een ezel zijn oren bijknipt word die dan een paard? Ik bedoel als je een man zijn apparatuur eraf knipt valt de Y chromosoon dan ineens ook maar weg of is hij dan gewoon een man die zonder pisser verder kan.
Het is een kleine eunuch. Misschien kan hij gaan werken in 1 of ander koningshof dan weet de koning zeker dat hij zijn dochters niet lastigvalt. Een beetje show maken van zelfverminking van je lichaam. Hoe zeggen ze dat nu alweer? Mannelijkheid is als je penis, je mag er trots op zijn maar je moet het niet in iedereen zijn gezicht smeren. Hehe.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 16:00   #214
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180203_0...-niet-geholpen


Citaat:
Goeden avond vlaanderen en wereld

Er moet mij toch iets van het hart. Ik ben aan het kijken naar Van Gils & gasten op de Vrt. Daar is Mevrouw Bo Van Spilbeek. En daar zit Minister Mevrouw De Block aan tafel over de terugbetaling van haar operatie’s die Mr Van Spilbeek gaat ondergaan het aankomende jaar. Van gezichtsoperatie tot geslachtsoperatie en nog vele andere. Pas op ik wil niet verkeerd overkomen. Ik ben ervoor dat iedereen vrij moet kunnen zijn hoe hij of zij wil in hun lichaam en vooral heel gelukkig moet zijn in het leven. Ik respecteer iedereen hoe hij is laat dat duidelijk zijn. Maar dat doet mij erg zeer. Ik heb een heel erge zware ziekte en vele andere lotgenoten van mij. En daar wordt niets van terugbetaald.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:57   #215
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En daar gaan we weer. Zuiver intentieproces. Wie kritiek heeft of het niet eens is met iemand anders, is volgens u blijkbaar al bezig met "het opleggen van godsdienstige opinies".

Kunt u mij eens uitleggen hoe het uiten van een mening daarmee gelijk valt?
Dat uitleggen is poepsimpel:
jij mag heel veel zeggen en uitleggen in het raam van je freedom of speech.
Maar dat moet mij niet het minste beletten om hoogst argwanend te blijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:59   #216
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ook de voetbalwereld heeft van de veeg, de eerste trans is een feit.
Eindelijk kan ik me outen.
lol.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:00   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We spreken dan over een maatschappij die nu eenmaal anders was dan nu.
Klopt ! De hedendaagse maatschappij lapt de kaloten meer en meer onder tafel. Er wordt niet meer de minste rekening met hen gehouden.

Behalve iets anders: de onderwerping van de sossen en groensels aan de islam. Onbegrijpelijk voor mij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:04   #218
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bevestigt dus wat ik schrijf. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak. Ook al betrek je er de technologie bij, toch moet je nog steeds vertrekken van de natuurlijke gegevenheid: een eicel en een zaadcel. Resp. te vinden bij vrouw en man. Geen ontkomen aan.
Klopt Jan! Bravo !!
Ik had echt verwacht dat je zou geschreven hebben "god is onverbiddelijk op dat vlak: hij - niet zij of niet het - heeft bepaald dat het moet vertrekken van de mannelijke zaadcel en het vrouwelijk eitje."

Doet me er nog maar eens aan denken: de meesten van ons zijn eigenlijk gewoon gemaakt in een geile bui.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:06   #219
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We spreken dan over een maatschappij die nu eenmaal anders was dan nu.
Maatschappij anders ?? Nee, de ultra-conservatieve katholieken die hun laatste kogels verschoten, na enkele jaren vroeger nog wat gesparteld te hebben tegen de abortus-wet.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:07   #220
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt Jan! Bravo !!
Ik had echt verwacht dat je zou geschreven hebben "god is onverbiddelijk op dat vlak: hij - niet zij of niet het - heeft bepaald dat het moet vertrekken van de mannelijke zaadcel en het vrouwelijk eitje."

Doet me er nog maar eens aan denken: de meesten van ons zijn eigenlijk gewoon gemaakt in een geile bui.
klopt, wij zijn het resultaat van een wild nachtje.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be