Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2014, 10:13   #22741
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er werd toch gezegd dat de tweede voortvluchtige een "belg" is van tsjetseense afkomst. Maar dat lijkt me niet de "mulat" (zie commentaar op de robotfoto).
Toch zal het zo moeten zijn, want de eerste is (niet de "steker") die is aangehouden is zo wit als 't maar kan
Blijkbaar bestaan er dus ook mulat-tsjetsenen
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 4 juni 2014 om 10:14.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 11:43   #22742
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Toch zal het zo moeten zijn, want de eerste is (niet de "steker") die is aangehouden is zo wit als 't maar kan
Blijkbaar bestaan er dus ook mulat-tsjetsenen
het wordt moeilijk hé. Men mag niet meer verwijzen naar de huidskleur, noch naar religie (behalve als het een moslimslachtoffer is), en de nationaliteit geeft geen enkele aanduiding of mentaliteitsbepaling meer.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 16:08   #22743
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Circe, Mina El Houari, 't is een van hen, laat het zitten. 1-0 voor ons.
Dit is echt wel degoutant!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 16:24   #22744
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...socialredactie

Daar moeten we dus ook al rekening mee gaan houden: val nooit een allochtoon aan, want in het gevang word je door zijn etnische afkomstgenoten dan ook nog eens in mekaar geslagen.

Waarmee ik de aanval op die onschuldige jongeman uiteraard op geen enkele wijze wil goedpraten. Alleen meen ik dat het recht op een menswaardige behandeling in de gevangenis wel voor iedereen moet gelden.
En nu blijkt dat hij nog eens het "verkeerde slachtoffer" was ook!
Man viel verkeerde tiener met spijkerstok aan
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 19:01   #22745
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dit is echt wel degoutant!
Wen er maar aan.
Zo gaan jouw kinderen later ook praten.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 19:04   #22746
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dit is echt wel degoutant!
Waarom? islamieten zijn met grootste onderscheiding de eersten van de klas om op barbaarse wijze elkaar en andersdenkenden af te maken. De dagelijkse portie moorden bevestigen dit. En ja, twintig jaar geleden stootte het ook mij tegen de borst, voelde ook ik mee met de slachtoffers. Vandaag ben in echter immuun voor islamietenleed. De media heeft dit tientallen jaren door mijn strot geduwd. Als er dus nu doden onder de islamieten vallen is dat orde van alle dag en het eerste wat in mij opkomt is "bon, die kunnen ook niet meer naar hier komen."
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 19:25   #22747
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wen er maar aan.
Zo gaan jouw kinderen later ook praten.
Skobelev's kinderen zeker wel, maar de mijne? No chance! Die worden niet met haat of met een "wij tegen zij"-mentaliteit opgevoed.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 19:27   #22748
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Skobelev's kinderen zeker wel, maar de mijne? No chance! Die worden niet met haat of met een "wij tegen zij"-mentaliteit opgevoed.
ik heb er bewust geen, ik wil kinderen van mij niet geconfronteerd laten worden met een meer en meer islamitisch getint europa.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 20:55   #22749
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
ik heb er bewust geen, ik wil kinderen van mij niet geconfronteerd laten worden met een meer en meer islamitisch getint europa.
idem, weg met de dhimmie attitude
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 21:11   #22750
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Skobelev's kinderen zeker wel, maar de mijne? No chance! Die worden niet met haat of met een "wij tegen zij"-mentaliteit opgevoed.
Hoe naïef kan men toch zijn. U vergeet wel wat die 'anderen' denken over ongelovigen. Ik wens uw kinderen nog veel geluk toe.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 21:54   #22751
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Hoe naïef kan men toch zijn. U vergeet wel wat die 'anderen' denken over ongelovigen. Ik wens uw kinderen nog veel geluk toe.
Wees gerust: we hebben genoeg goede vrienden onder "die anderen" om te weten hoe ze over ons en onze kinderen denken. Als "weigeren toe te geven aan blinde haat" naïef is, dan is dat maar zo: dan liever naïef dan haatdragend, verbitterd en bang. En gelukkig waren wij niet "bang" om kinderen te krijgen: wij zijn niet zo laf om voorbarig te capituleren voor een (ingebeelde toekomstige) moslim-overheersing: over dhimmie attitude gesproken!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 22:02   #22752
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wees gerust: we hebben genoeg goede vrienden onder "die anderen" om te weten hoe ze over ons en onze kinderen denken. Als "weigeren toe te geven aan blinde haat" naïef is, dan is dat maar zo: dan liever naïef dan haatdragend, verbitterd en bang. En gelukkig waren wij niet "bang" om kinderen te krijgen: wij zijn niet zo laf om voorbarig te capituleren voor een (ingebeelde toekomstige) moslim-overheersing: over dhimmie attitude gesproken!
Ge doet maar.
Aan wat je vertelt, kinderen die bijna volwassen zijn en zo, dan moet je toch minstens begin 40 zijn.
En toch zo aandoenlijk naïef , het is haast onbegrijpelijk.
Pas op , ik ben 100 procent overtuigd van het feit dat je toch niet van gedacht gaat veranderen , niemand kan dat, je van gedacht doen veranderen , zelfs niet met argumenten waarmee je een os zou doodslaan .
Ik ken nog zo'n mensen.
Maar goed, misschien weinig meegemaakt in het leven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 22:55   #22753
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wees gerust: we hebben genoeg goede vrienden onder "die anderen" om te weten hoe ze over ons en onze kinderen denken. Als "weigeren toe te geven aan blinde haat" naïef is, dan is dat maar zo: dan liever naïef dan haatdragend, verbitterd en bang. En gelukkig waren wij niet "bang" om kinderen te krijgen: wij zijn niet zo laf om voorbarig te capituleren voor een (ingebeelde toekomstige) moslim-overheersing: over dhimmie attitude gesproken!
Tussen haat en naief ligt uiteraard nog een hele wereld.

De klasgenoten/vrienden van mijn dochter ongeacht kleur of overtuiging zijn hier allemaal welkom, de boodschap die ik wel meegeef is om niet te stappen in de wereld van het politiek correcte racisme dat om zich heen grijpt.
Wat ook dat laatste is een wij –zij verhaal.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 23:02   #22754
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Waarom zou ik "van gedacht veranderen" en plots ?*lle moslims of allochtonen over dezelfde kam gaan scheren en hen allemaal gaan haten? Ik wil echt niet een deel van mijn leven verspillen door zoveel energie te steken in haat. Of angst.
En wees eerlijk: zet een moderne Turkse naast een conservatieve Marokkaanse, zet een gerenommeerde Iraanse arts naast een stukske Turnhoutsebaan-straatcrapuul, zet een Nahima Lanjri of Faroek Ozgunes naast een Belkacem of een Malika El Aroud: hoe verantwoord je dat je ze allemaal even erg haat en ze allemaal buiten wil?
Wat dat "weinig meegemaakt" betreft: gelukkig tot nu toe van echt onheil gespaard gebleven, zoals de meesten, vermoed ik. Wel 2 x een overval en inbraak meegemaakt door Oost-Europeanen, gsm gepikt door een Marokkaan, moeten meemaken dat de dochter van vrienden werd doodgereden door een zatte Nederlander die vluchtmisdrijf pleegde en daarvoor geen dag in de cel heeft gezeten, en ook moeten meemaken dat de zoon van kennissen door een autochtone Antwerpenaar werd doodgestoken, zonder enige reden; Gregory Bluj, misschien wel over gelezen?
Maar daarom haat ik niet alle Oost-Europeanen, Marokkanen, Nederlanders of autochtone Belgen. Waarbij ik natuurlijk niet blind ben voor de problemen met Oost-Europese criminelen, Marokkaans straatcrapuul of extremistische moslims. En daar blijft "de politiek" inderdaad nog veel te veel in gebreke, zowel wat preventie als repressie betreft. Dat dat voor sommigen aanleiding geeft tot woede en blinde haat, kan ik ergens wel begrijpen. Alleen doe ik daar niet aan mee. Als dat "naïef" is, draag ik dat epitheton maar al te graag.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 23:03   #22755
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Tussen haat en naief ligt uiteraard nog een hele wereld.

De klasgenoten/vrienden van mijn dochter ongeacht kleur of overtuiging zijn hier allemaal welkom, de boodschap die ik wel meegeef is om niet te stappen in de wereld van het politiek correcte racisme dat om zich heen grijpt.
Wat ook dat laatste is een wij –zij verhaal.
Daar ben ik helemaal in mee!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 07:49   #22756
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idem, weg met de dhimmie attitude
dat is héél moeilijk. Op de scholen wordt de linkse dhimmitude met de paplepel ingelepeld vanaf de kleuterklas.

Je moet er het weekblad "Klasse" maar eens op nalezen. Een vriendin van me heeft recent kennis gemaakt met een zeer sympathieke universitair geschoolde tweedegeneratie Marokkaan. Waarom Marokkaan? Wel omdat mijnheer zichzelf zo voorstelt. Niks met ons te maken. Het is alsof ik me zou voorstellen als afkomstig van de geboorteplaats van mijn grootmoeder. Marokkaan dus.

Volledig geïntegreerd zou men denken. Maar: vroom praktizerend moslim (behalve dat hij al sex heeft gehad uiteraard met westerse oefenmatrassen, gaat ook uit in disco's maar drinkt evenwel niks alcohol).

Die (dertigjarige)vriendin van me is al helemaal om. Links georienteerd vanaf de schoolbanken, alle begrip voor die nieuwe culturen etc.. etc.. Ze is blijkbaar al in het stadium dat de Marokkanen Europa hebben bevrijd van de nazi's. Ik heb nog maar niks over de verkrachtingen in Italië verteld, noch over de Handschar Brigade. Heb enkel verduidelijkt dat er bij de Franse troepen inderdaad een paar bataljons Marokken waren die meevochten in de hoop op steun aan de Polissario.
Verder heb ik nog niks anders dan negatieve opmerkingen gekregen. Nogmaals : ik ben niet degene die met haar over islam wil spreken, wegens volledig geindoctrineerd op school. Het zou de derde keer zijn dat ze met een moslim - of iemand uit de islamitische cultuur - kennismaakt. De twee vorige keren is ze belogen en bedrogen. Ben eens benieuwd hoe het nu verder zal aflopen. Het is wel geen "kandidaat" vermits hij blijkbaar wacht op zijn voorbehouden nicht of zo, enfin een maagdelijke moslima alvast.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2014 om 07:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 08:08   #22757
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wees gerust: we hebben genoeg goede vrienden onder "die anderen" om te weten hoe ze over ons en onze kinderen denken. Als "weigeren toe te geven aan blinde haat" naïef is, dan is dat maar zo: dan liever naïef dan haatdragend, verbitterd en bang. En gelukkig waren wij niet "bang" om kinderen te krijgen: wij zijn niet zo laf om voorbarig te capituleren voor een (ingebeelde toekomstige) moslim-overheersing: over dhimmie attitude gesproken!
U neemt de ervaringen in uw beschermd droomwereldje aan als waar. Kijkt u dat nooit eens verder dan het einde van uw straat? Nooit met oude moedertjes gepraat die 's avonds niet meer op straat durven komen wegens het meestal buitenlands schorem? U spreekt van blinde haat: tja, bij onze linksmenschen is iedere kritiek op een ander ras / religie 'blinde haat'. Het zijn ook deze die oogkleppen dragen en de grote problemen weigeren te onderkennen.

Ach miauwke, wacht tot de moslims hier 20 ?* 30 % gaan uitmaken van de bevolking. U zal dat misschien niet meer meemaken, maar uw kinderen en kleinkinderen wel. Kijk maar eens rond in Afrika om te zien hoe tolerant moslims zijn tegenover de oorspronkelijke christelijke bevolking. Met mensen zoals u hadden wij nu nog onder de nazi's gezeten: kop in het zand en naïef doen. Prachtige attitude. Niet moeilijk dat moslims graag bij u op bezoek komen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 juni 2014 om 08:15.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 08:48   #22758
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wees gerust: we hebben genoeg goede vrienden onder "die anderen" om te weten hoe ze over ons en onze kinderen denken. Als "weigeren toe te geven aan blinde haat" naïef is, dan is dat maar zo: dan liever naïef dan haatdragend, verbitterd en bang. En gelukkig waren wij niet "bang" om kinderen te krijgen: wij zijn niet zo laf om voorbarig te capituleren voor een (ingebeelde toekomstige) moslim-overheersing: over dhimmie attitude gesproken!

Blinde haat? Je bedoelt dat de mensen er een mening op nahouden die gebaseerd is op feiten en een paar decennia ervaring.
Ga jij beweren dat er niets veranderd is aan onze maatschappij mbt islaminfiltratie?
Speel dat liedje eens van de Strangers, je weet wel welk liedje. Dat, beste, mocht in de jaren '70 nog zonder problemen. Dat is de realiteit, niet uw dromerig gezwets.

Ingebeelde toekomstige moslim-overheersing; uw naïviteit lijkt meer op blindheid. Blind vertrouwen in een situatie die er jaarlijks op achteruit gaat.
Tussen blind vertrouwen en blinde haat ligt iets héél interessants: een gevoel voor realiteit. Zou je eens moeten proberen tenzij je de struisvogelpraktijk natuurlijk als het hoogste goed beschouwt.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 08:49   #22759
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U neemt de ervaringen in uw beschermd droomwereldje aan als waar. Kijkt u dat nooit eens verder dan het einde van uw straat? Nooit met oude moedertjes gepraat die 's avonds niet meer op straat durven komen wegens het meestal buitenlands schorem? U spreekt van blinde haat: tja, bij onze linksmenschen is iedere kritiek op een ander ras / religie 'blinde haat'. Het zijn ook deze die oogkleppen dragen en de grote problemen weigeren te onderkennen.

Ach miauwke, wacht tot de moslims hier 20 ?* 30 % gaan uitmaken van de bevolking. U zal dat misschien niet meer meemaken, maar uw kinderen en kleinkinderen wel. Kijk maar eens rond in Afrika om te zien hoe tolerant moslims zijn tegenover de oorspronkelijke christelijke bevolking. Met mensen zoals u hadden wij nu nog onder de nazi's gezeten: kop in het zand en naïef doen. Prachtige attitude. Niet moeilijk dat moslims graag bij u op bezoek komen.
Ik had jouw post niet gelezen voordat ik antwoordde op die van Miauw....heb - hand on my heart - geen plagiaat gepleegd
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 09:02   #22760
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Met "blinde haat" bedoel ik reacties in deze trant:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Circe, Mina El Houari, 't is een van hen, laat het zitten. 1-0 voor ons.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vandaag ben in echter immuun voor islamietenleed. De media heeft dit tientallen jaren door mijn strot geduwd. Als er dus nu doden onder de islamieten vallen is dat orde van alle dag en het eerste wat in mij opkomt is "bon, die kunnen ook niet meer naar hier komen."
Eerst moord en brand schreeuwen omdat een onschuldig meisje vermoord is door een "moslim", en vervolgens blij zijn als blijkt dat ze, aan de naam te oordelen, (misschien) zelf moslima is. Als dit niet van "haat" getuigt, weet ik het ook niet meer.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be