Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2005, 20:57   #221
Albert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, ik hecht belang aan correct taalgebruik, óók als het gaat over de taal die jij hier met hart en ziel verdedigt, maar die je blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt om ze enigszins correct te schrijven.
Ach, ik vind een correct taalgebruik wel belangrijk, maar vermits ik geen typiste ben, moet ik (hier op dit forum toch) zelf typen, wat niet altijd zonder foutjes gebeurt. Snappie?
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 20:57   #222
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Inderdaad, ik vind het frans niet belangrijk. Moeite daarmee?
Ik had het niet over het Frans, maar over het Nederlands, waar je klaarblijkelijk ook niet erg veel van terecht brengt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 20:58   #223
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat heeft Albert hier mee te maken en over welke post heb je het?
Raf, je wordt voorspelbaar!
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 20:59   #224
Albert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik had het niet over het Frans, maar over het Nederlands, waar je klaarblijkelijk ook niet erg veel van terecht brengt.
Zoals ik al zei, ik ben, integenstelling met u, geen typiste.
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:02   #225
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Raf, je wordt voorspelbaar!
En jij wordt raadselachtig. Je mag ook gewoon zeggen wat je bedoelt hoor...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:03   #226
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

@ Albert

Raf is ook geen typiste.

Zelfs al tokkel je met twee vingers op je klavier, een normaal mens weet wel hoe hij bepaalde dingen schrijft en wat er wel of niet met een hoofdletter moet.

Laatst gewijzigd door Kim : 23 januari 2005 om 21:03.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:03   #227
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Zoals ik al zei, ik ben, integenstelling met u, geen typiste.
Het is "in tegenstelling tot". Ik ben geen "typiste".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:04   #228
Albert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het is "in tegenstelling tot". Ik ben geen "typiste".
Ik ben ook geen lic. germaanse.
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:05   #229
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Ik ben ook geen lic. germaanse.
Heeft iemand dat hier dan ooit beweerd????
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:06   #230
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
@ Albert

Raf is ook geen typiste.

Zelfs al tokkel je met twee vingers op je klavier, een normaal mens weet wel hoe hij bepaalde dingen schrijft en wat er wel of niet met een hoofdletter moet.
Mijnheer Albert blijft obstinaat "Frans" met een kleine f schrijven om te illustreren hoe zeer hij die taal misprijst. M.i. illustreert hij er voornamelijk zijn eigen kinderachtigheid mee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:06   #231
Albert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Heeft iemand dat hier dan ooit beweerd????
Neen.
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:11   #232
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Mijnheer Albert blijft obstinaat "Frans" met een kleine f schrijven om te illustreren hoe zeer hij die taal misprijst. M.i. illustreert hij er voornamelijk zijn eigen kinderachtigheid mee...
Tja, dat is typisch...

Hij vergeet echter wel één ding: men spreekt niet alleen Frans in Wallonië. Men spreekt over de hele wereld meer Frans dan Nederlands.
Nu ja, hij doet maar. Who cares?!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:14   #233
Albert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Tja, dat is typisch...

Hij vergeet echter wel één ding: men spreekt niet alleen Frans in Wallonië. Men spreekt over de hele wereld meer Frans dan Nederlands.
Nu ja, hij doet maar. Who cares?!
Ik heb nooit beweerd dat er meer Nederlands dan frans wordt gesproken. Maar is frans daarom dan een wereldtaal?
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:15   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Hij vergeet echter wel één ding: men spreekt niet alleen Frans in Wallonië. Men spreekt over de hele wereld meer Frans dan Nederlands.
Nu ja, hij doet maar. Who cares?!
Natuurlijk spreken er meer mensen Frans op deze aardbol dan Nederlands. Maar is dat dan een argument op te spreken over een wereldtaal? Er spreken ook meer mensen Duits dan Nederlands, meer Italiaans dan Nederlands, enzovoort.

Maar ik vraag me wel af wat jullie daar aan willen vastkoppelen dat belang heeft voor de Belgische binnenlandse situatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:17   #235
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Ik heb nooit beweerd dat er meer Nederlands dan frans wordt gesproken. Maar is frans daarom dan een wereldtaal?
Maar u behandelt het Frans wel als minderwaardig door het denigrerend met een kleine letter te schrijven.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:22   #236
Albert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Maar u behandelt het Frans wel als minderwaardig door het denigrerend met een kleine letter te schrijven.
Voor mij is op wereldvlak frans inderdaad een minderwaardige taal. Dat kan je zien aan het aantal mensen dat frans spreekt.
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 22:43   #237
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waar kom JIJ je hier eigenlijk mee bemoeien? Hebben we jullie 175 jaar geleden al eens niet de deur gewezen, *knip*? Lazer op naar je eigen land en ga daar zorgen dat alles in orde is voor je je met andermans zaken komt bemoeien.
Ik ben me ervan bewust Nederlander te zijn en -heus waar- dat valt echt niet altijd mee. Wij zijn inderdaad niet altijd de meest subtiele, sympathieke en invoelende mensen in de wereld. Dat neemt niet weg dat mijn nationaliteit een verdomd slechte reden is om grof te worden. Het ruikt zelfs naar racisme, want dat ik een roodblonde, blauwogige, lang en rijzig gebouwde, breedgeschouderde Hollander ben, tja, daar kan ik natuurlijk niets aan doen.

Raf is waarschijnlijk een fantastische kerel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een pijnlijk gebrek aan argumentatie wordt gecompenseerd door een stuitende hoeveelheid grof geschut. Maar ik zie niet in wat de reden is om te reageren alsof je door duizend bijen wordt gestoken. Dat mijn nationaliteit je niet instaat, tja, daar kan ik echt niks aan doen. Ik ben ook niet van plan om me vanwege dat weg te laten jagen.

Het interesseert me geen zier of iemand Vlaamsgezind is danwel een voorstander van de belgische staat. Het zal overigens de rest van Nederland een nog veel grotere worst wezen, want men is daar vooral met zichzelf bezig. Ik sta NIET voor een annexatie van Belgie door Nederland -een volslagen achterlijk idee, dat in een tijdperk van supranationale europese instituten niet meer past. Ik flirt NIET met het Vlaams Belang of andere Vlaamse organisaties. Desalniettemin vind ik Jan van den Berghe wel een toffe kerel , die heel wat over de Vlaamse geschiedenis en cultuur te melden heeft!

Ik houd van Belgie en vind de samensmelting van "germaanse" en "romaanse" cultuurelementen, de bourgondische zuidnederlandse atmosfeer en de daaraan gekoppelde rondborstige gezelligheid gewoon geweldig. Iets wat ik in Nederland volkomen mis. Soms betreur ik het niet als Belg geboren te zijn, want de Belgische individualiteit spreekt me enorm aan. Ik woon in Zuid-Duitsland en daar vind je nog wel wat elementen van een "bourgondische" cultuur terug (Nee Raf, 99% van de huidige Duitsers zijn GEEN Nazis of fascisten, ze vormen eerder een volk van geobsedeerde zelftwijfelaars).

Bovendien wil ik heel graag weten waar de oostelijke belgen staan binnen de belgische regenboog, en ben benieuwd in hoeverre men zich daar identificeert met Duitsland (Keulen en het Ripuarische Frankenland), Limburg en Luxemburg, gebieden waarmee ze in veel opzichten sterk verwant is. Is er een duitstalige beweging, die heimtückisch "heim ins Reich" wil danwel een beweging die eeuwige trouw aan de Belgische koning zweert? Ik weet nu waar restons courtois staat en ben benieuwd of hij namens de meerderheid van het gebied spreekt.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 januari 2005 om 22:52.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 22:51   #238
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Voor mij is op wereldvlak frans inderdaad een minderwaardige taal. Dat kan je zien aan het aantal mensen dat frans spreekt.
Geen enkele taal is minderwaardig ten opzichte van een andere, zeker niet op grond van getallen van sprekers.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 23:28   #239
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer
Ik ben me ervan bewust Nederlander te zijn en -heus waar- dat valt echt niet altijd mee. Wij zijn inderdaad niet altijd de meest subtiele, sympathieke en invoelende mensen in de wereld. Dat neemt niet weg dat mijn nationaliteit een verdomd slechte reden is om grof te worden. Het ruikt zelfs naar racisme, want dat ik een roodblonde, blauwogige, lang en rijzig gebouwde, breedgeschouderde Hollander ben, tja, daar kan ik natuurlijk niets aan doen.

Raf is waarschijnlijk een fantastische kerel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een pijnlijk gebrek aan argumentatie wordt gecompenseerd door een stuitende hoeveelheid grof geschut. Maar ik zie niet in wat de reden is om te reageren alsof je door duizend bijen wordt gestoken. Dat mijn nationaliteit je niet instaat, tja, daar kan ik echt niks aan doen. Ik ben ook niet van plan om me vanwege dat weg te laten jagen.

Het interesseert me geen zier of iemand Vlaamsgezind is danwel een voorstander van de belgische staat. Het zal overigens de rest van Nederland een nog veel grotere worst wezen, want men is daar vooral met zichzelf bezig. Ik sta NIET voor een annexatie van Belgie door Nederland -een volslagen achterlijk idee, dat in een tijdperk van supranationale europese instituten niet meer past. Ik flirt NIET met het Vlaams Belang of andere Vlaamse organisaties. Desalniettemin vind ik Jan van den Berghe wel een toffe kerel , die heel wat over de Vlaamse geschiedenis en cultuur te melden heeft!

Ik houd van Belgie en vind de samensmelting van "germaanse" en "romaanse" cultuurelementen, de bourgondische zuidnederlandse atmosfeer en de daaraan gekoppelde rondborstige gezelligheid gewoon geweldig. Iets wat ik in Nederland volkomen mis. Soms betreur ik het niet als Belg geboren te zijn, want de Belgische individualiteit spreekt me enorm aan. Ik woon in Zuid-Duitsland en daar vind je nog wel wat elementen van een "bourgondische" cultuur terug (Nee Raf, 99% van de huidige Duitsers zijn GEEN Nazis of fascisten, ze vormen eerder een volk van geobsedeerde zelftwijfelaars).

Bovendien wil ik heel graag weten waar de oostelijke belgen staan binnen de belgische regenboog, en ben benieuwd in hoeverre men zich daar identificeert met Duitsland (Keulen en het Ripuarische Frankenland), Limburg en Luxemburg, gebieden waarmee ze in veel opzichten sterk verwant is. Is er een duitstalige beweging, die heimtückisch "heim ins Reich" wil danwel een beweging die eeuwige trouw aan de Belgische koning zweert? Ik weet nu waar restons courtois staat en ben benieuwd of hij namens de meerderheid van het gebied spreekt.
Ach, heb ik op een paar lange teentjes getrapt? Wat je daar door de moderatoren hebt laten wegknippen, mijn beste, was NIET naar jou persoonlijk bedoeld, maar wel naar "de Nederlanders" in het algemeen, en dan nog naar de Nederlanders die 175 jaar geleden door de Belgen verjaagd werden. Iedere ietwat aandachtige lezer zou dat zonder meer uit de context hebben kunnen afleiden, maar goed, ik hoop dat je daarmee je pleziertje gehad hebt. Het maakt in ieder geval pijnlijk duidelijk wat voor iemand je eigenlijk bent, zeker als je er nog een schepje bovenop doet door over "een stuitende hoeveelheid grof geschut" te beginnen en mij - en dat is zo mogelijk nòg hilarischer - van racisme te beschuldigen (het is trouwens voor het eerst dat ik hoor dat een Nederlander zich tot een ander "ras" rekent dan de Belgen ). Affijn, amuseer je nog wat met Van den Berghe; jullie twee vormen een leuk stel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 00:54   #240
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ach, heb ik op een paar lange teentjes getrapt? Wat je daar door de moderatoren hebt laten wegknippen, mijn beste, was NIET naar jou persoonlijk bedoeld, maar wel naar "de Nederlanders" in het algemeen, en dan nog naar de Nederlanders die 175 jaar geleden door de Belgen verjaagd werden. Iedere ietwat aandachtige lezer zou dat zonder meer uit de context hebben kunnen afleiden, maar goed, ik hoop dat je daarmee je pleziertje gehad hebt. Het maakt in ieder geval pijnlijk duidelijk wat voor iemand je eigenlijk bent, zeker als je er nog een schepje bovenop doet door over "een stuitende hoeveelheid grof geschut" te beginnen en mij - en dat is zo mogelijk nòg hilarischer - van racisme te beschuldigen (het is trouwens voor het eerst dat ik hoor dat een Nederlander zich tot een ander "ras" rekent dan de Belgen ). Affijn, amuseer je nog wat met Van den Berghe; jullie twee vormen een leuk stel.
Ik vind het heel amusant dat je je nu voordoet als de vermoorde onschuld. Dat zegt pas heel duidelijk over wat voor een persoon je bent. De context was duidelijk heel persoonlijk bedoeld, want de aandachtige lezer leest dat je het woord "jullie" hebt gebruikt. Dat is een opmerking in de richting van De Rotterdammer, die op kinderlijke wijze verzocht wordt te op te rotten, omdat er kennelijk een samenhang zou zijn met hem en de wandaden der Nederlanders, die 175 jaar geleden weggejaagd zouden zijn. En laat ik je nu uit de droom helpen, knul, die Nederlanders zijn nu allemaal dood. Echt waar! Niet te geloven, he, hoe snel de tijd kan gaan.

Ik zou dus absoluut niet weten wat ik met die Hollanders van toen te maken zou hebben, behalve dan dat ik tot hetzelfde "ras", "groep", "natie" of weet ik wat behoor. Voor de duidelijkheid: mij hoor je niet zeggen dat Nederlanders tot een ander "ras" dan de Belgen of de Fransen behoren. Die indruk maak jij door je op een wel heel luizerige manier over sommige Nederlanders, die dit forum bezoeken, en die van 175 jaar geleden in het bijzonder uit te laten.

Raf, je toonzetting is een weinig kwaadaardig ironisch en ik wil weten wat ik in godsnaam heb gedaan je in de weg te staan, behalve de constatering te uiten dat je baude beweringen niet met argumenten onderbouwd worden. Kom kom, wie heeft er nou lange teentjes? Hahaha! . Een beetje de wereld op zijn kop, Raf. Maar dat zijn we van jou natuurlijk wel al een beetje gewend!

Je zou als reactie op mijn constatering bijvoorbeeld met echte argumenten kunnen komen en minder met beschuldigingen. Je zou bijvoorbeeld een normaal gesprek kunnen aangaan in plaats van je angstvallig te verschuilen achter kinderachtige one-liners, sound bits en grofstoffelijke generalisaties. Uit je toch eens volwassen!
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be