Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 24 november 2004, 01:58   #221
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De enige reden waarom Annemans zei dat hij die rechters die het Blok hebben veroordeeld ooit wel zal vinden, is het feit dat hij niet zelf die rechters heeft benoemd. Of wat dacht je dat er gaat gebeuren als het Vlaams Behang ooit aan de vetpotten geraakt?
Heeft hij nooit beweerd, piano, maar toen een rechter zich onbevoegd verklaarde, legde men zich toch ook niet neer bij het vonnis. Direct werden juristen van allerlei politiek correct pluimage ingehuurd door de staatszender om te verkondigen hoe fout de rechter wel was. Waarom zou men die in Gent dan moeten geloven of dacht je nu echt dat er niemand te vinden was die zijn vonnis in twijfel trok? Of misschien toch politieke druk? De kiezer heeft dat juist gezien, een politieke afrekening, niet meer niet minder (ze waren er zelf al ongerust in, die hypocrieten die zich nu achter de scheiding der machten gingen schuilen). Als datgene wat Annemans gezegd heeft, niet wat u schrijft, al reden tot vervolging is, dan hoeft men zelfs het arrest niet te lezen, om te weten hoe vrij de mening van een een vertegenwoordiger van een veroordeelde partij is na de gespeelde, politieke verontwaardiging, die er bij het publiek niet ingaat, of ge moet piano heten. Wat uw keuze van behangpapier betreft, nog te lelijk om uw gat mee af te vegen, maar als ge daar denkt de plezante mee te kunnen uithangen moet dat uiteraard kunnen, vooral zo verder doen, daarmee men weet met welk klein kind men hier te maken heeft. Zielig, jongen.
Jakko is offline  
Oud 24 november 2004, 07:58   #222
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Kijk, nu moogt ge ineens wel langer terug dan een week. En trouwens, hoe wekt dat racistische praat op?
dat zij die pitbull van Leuven... dat "ge ze moet pakken om het even hoe"

zo'n straffe uitspraak heeft niemand in heel het Vlaams Blok nooit durven doen !

Desmedt zei : "... dan moet je er maar op kloppen !"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 november 2004, 18:21   #223
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Desmedt zei : "... dan moet je er maar op kloppen !"
Yves Desmet heeft nooit gezegd dat je er op moet kloppen.

Het volledige correcte citaat van hem is dit:

"Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen"

Over mestkevers en fascisten: Yves Desmet, De Morgen van 12 mei 2001
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 24 november 2004 om 18:21.
thePiano is offline  
Oud 24 november 2004, 18:26   #224
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door thePiano
De enige reden waarom Annemans zei dat hij die rechters die het Blok hebben veroordeeld ooit wel zal vinden, is het feit dat hij niet zelf die rechters heeft benoemd. Of wat dacht je dat er gaat gebeuren als het Vlaams Behang ooit aan de vetpotten geraakt?




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Heeft hij nooit beweerd, piano, .
Maar het letterlijke citaat mag je altijd hebben van me, en leg jij dan maar eens het verschil uit hoe ik dat dan wèl moet interpreteren:

Gerolf Annemans intimideert justitie op 14.11.2004: "De namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het proces staan voorgoed in het geheugen van deze jurist gegrift. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière!"
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 24 november 2004 om 18:28.
thePiano is offline  
Oud 24 november 2004, 19:07   #225
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Yves Desmet heeft nooit gezegd dat je er op moet kloppen.

Het volledige correcte citaat van hem is dit:

"Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen"

Over mestkevers en fascisten: Yves Desmet, De Morgen van 12 mei 2001
met de machette moeten we er maar bijdenken zeker...

of deze... "je veux manger un blanc ! donnez moi un blanc !"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 november 2004, 23:00   #226
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[/i]



Maar het letterlijke citaat mag je altijd hebben van me, en leg jij dan maar eens het verschil uit hoe ik dat dan wèl moet interpreteren:

Gerolf Annemans intimideert justitie op 14.11.2004: "De namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het proces staan voorgoed in het geheugen van deze jurist gegrift. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière!"
Het feit alleen al dat je niet letterlijk citeerde, zegt veel over de geloofwaardigheid. Het was trouwens de interpretatie van de VRT als ik me niet vergis, "maar ik zal ze weten te vinden" heeft meer iets van een afrekening en nu dit zie ik hoegenaamd niet in de onschuldige woorden van Annemans m.a.w. zoals gewoonlijk ter kwader trouw.

Wat het citaat van Yves Desmedt betreft, had hij het inderdaad over kappen, nog een graadje erger dan kloppen, volgens de Dikke Vandale. Valt volgens mij onder verboden wapens, maar waarschijnlijk moeten we er nu een figuurlijke betekenis achter zoeken? Man, man toch, als u hierbij trachtte te minimalisen, gaat u toch volledig uit de bocht. Uwe piano dient dringend gestemd te worden.
Jakko is offline  
Oud 24 november 2004, 23:51   #227
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Het feit alleen al dat je niet letterlijk citeerde, zegt veel over de geloofwaardigheid. Het was trouwens de interpretatie van de VRT als ik me niet vergis, "maar ik zal ze weten te vinden" heeft meer iets van een afrekening en nu dit zie ik hoegenaamd niet in de onschuldige woorden van Annemans m.a.w. zoals gewoonlijk ter kwader trouw.

Wat het citaat van Yves Desmedt betreft, had hij het inderdaad over kappen, nog een graadje erger dan kloppen, volgens de Dikke Vandale. Valt volgens mij onder verboden wapens, maar waarschijnlijk moeten we er nu een figuurlijke betekenis achter zoeken? Man, man toch, als u hierbij trachtte te minimalisen, gaat u toch volledig uit de bocht. Uwe piano dient dringend gestemd te worden.
Interpreteer jij maar zoals je dat graag wilt, ik doe dat ook. En of Annemans woord zal houden en die rechters inderdaad zal weten te vinden, dat zullen we pas weten als hij aan de bak komt. Vandaar dat we dat ultieme ogenblik (moment suprême) van het VB het best zo lang mogelijk uitstellen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 24 november 2004 om 23:54.
thePiano is offline  
Oud 25 november 2004, 00:38   #228
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
met de machette moeten we er maar bijdenken zeker...

of deze... "je veux manger un blanc ! donnez moi un blanc !"
"op kappen" betekent zoveel als "op afgeven", "op hun kap zitten", "met de nodige vigilantie becommentarieren", etc... heeft niks te maken met fysiek geweld. Komt van een ander dialect als het uwe waarschijnlijk
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 25 november 2004, 01:37   #229
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Interpreteer jij maar zoals je dat graag wilt, ik doe dat ook. En of Annemans woord zal houden en die rechters inderdaad zal weten te vinden, dat zullen we pas weten als hij aan de bak komt. Vandaar dat we dat ultieme ogenblik (moment suprême) van het VB het best zo lang mogelijk uitstellen.
Interpreteren, Piano, ook al moeilijkheden met lezen. Ik interpreteer niet, u zegt dingen die niet gezegd zijn, u interpreteert naar hartelust. Mocht u twijfelen aan de betekenis van kappen, mijn beste, ik bevestigde zelfs uw citaat, alvast hier de uitleg volgens de dikke Van Dale:

kappen1
zie ook: kappen met
onovergankelijk werkwoord; kapte, heeft gekapt

met een bijl e.d. hakken
betekenisverwante termen



kap·pen2
zie ook: kappen met
overgankelijk werkwoord; kapte, heeft gekapt

1
ook absoluut
(sport) (de bal) spelen met een terugdraaiend effect
betekenisverwante termen

2
ook absoluut
(voetbal) (de bal) doodleggen en zelf wegdraaien, zodat de
tegenstander de verkeerde kant op loopt
betekenisverwante termen

3
het hoofdhaar opmaken
betekenisverwante termen

4
omhakken
betekenisverwante termen
context

5
door hakken in stukken verdelen
betekenisverwante termen

6
door hakken doen ontstaan
betekenisverwante termen

Ziet er mij allemaal uitgezonderd, het hoofdhaar en de bal bewerken, vrij agressief uit. Waar interpreteer ik dus mijn beste of dacht u dat op iemand zijn kap zitten dezelfde betekenis had?

Trouwens, wat heeft u tegen behangers?
Jakko is offline  
Oud 25 november 2004, 08:14   #230
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Interpreteren, Piano, ook al moeilijkheden met lezen. Ik interpreteer niet, u zegt dingen die niet gezegd zijn, u interpreteert naar hartelust. Mocht u twijfelen aan de betekenis van kappen, mijn beste, ik bevestigde zelfs uw citaat, alvast hier de uitleg volgens de dikke Van Dale:
Eerst beweer je dat het 'kloppen' was en nu is 'kappen' opeens nog erger. Herlees de definitie van nounou maar eens misschien gaat er wel een lichtje aan in je mistige hersenpan: "op kappen" betekent zoveel als "op afgeven", "op hun kap zitten", "met de nodige vigilantie becommentarieren", etc... heeft niks te maken met fysiek geweld.

Ik kap al vele jaren op extreemrechts en het VB. Bij mijn weten heb je nog nooit gehoord of gelezen dat er een racist van het VB een paar lichaamsdelen werden afgekapt.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 25 november 2004, 13:07   #231
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Eerst beweer je dat het 'kloppen' was en nu is 'kappen' opeens nog erger. Herlees de definitie van nounou maar eens misschien gaat er wel een lichtje aan in je mistige hersenpan: "op kappen" betekent zoveel als "op afgeven", "op hun kap zitten", "met de nodige vigilantie becommentarieren", etc... heeft niks te maken met fysiek geweld.

Ik kap al vele jaren op extreemrechts en het VB. Bij mijn weten heb je nog nooit gehoord of gelezen dat er een racist van het VB een paar lichaamsdelen werden afgekapt.
Nogmaals, leren lezen, Piano. Waar beweer ik dat het eerst kloppen was? Nooit beweerd, Piano, wel dat kappen erger dan kloppen is, met het woordenboek ernaast. Niets te vinden in de betekenis van "op iemand zijn kap zitten". Dat jij dergelijke termen gebruikt, verbaast me dan ook niet. Jij gebruikt al eens meerder provocerende taal. Had ik ook niet gevraagd wat jij tegen behangers had?
Jakko is offline  
Oud 25 november 2004, 13:13   #232
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Niets te vinden in de betekenis van "op iemand zijn kap zitten". Dat jij dergelijke termen gebruikt, verbaast me dan ook niet.
Kappen: op iem., op iets kappen -> aanmerkingen maken op, uitvaren tegen
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 25 november 2004, 13:27   #233
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Kappen: op iem., op iets kappen -> aanmerkingen maken op, uitvaren tegen
waar haalt u dat uit? Uit de Morgens dikke woordenboek? Staat daar misschien ook toevallig in dat "in het geheugen gegrift staan " betekent dat hij ze "ooit wel zal vinden"?
Jakko is offline  
Oud 25 november 2004, 13:48   #234
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
waar haalt u dat uit? Uit de Morgens dikke woordenboek? Staat daar misschien ook toevallig in dat "in het geheugen gegrift staan " betekent dat hij ze "ooit wel zal vinden"?
Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse Taal.

Ik heb het ook opgezocht in de Van Dale Handwoordenboek Hedendaags Nederlands en daar vind je die betekenis(kappen) inderdaad niet terug.




<B><SPAN lang=NL-BE style="mso-ansi-language: NL-BE"><FONT size=3><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">kappen
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 25 november 2004 om 14:16.
Ke Nan is offline  
Oud 25 november 2004, 14:21   #235
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.211
Standaard

te lang gewacht om aan te passen. Dit is dus copy/paste uit Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal.

kappen

kap•pen

/k’lpf(n)/

kapte, h. gekapt

1201-1250 ~Eng. to chap en ~keep en kippen (uitbroeden, eig. slaan)

I onovergank. werkw.

1 met een groot mes, een bijl of een sabel slaan, slagen doen

synoniem: hakken

1 men kapt in ’t dicht en hoog geboomte

1 erop in kappen

1 in de uitgaven kappen

ze besnoeien

1 (gewestelijk, landbouw) in de vruchten kappen

de kluiten fijnslaan en het onkruid wegnemen met het houweel

1 (spreektaal) kappen met

ophouden met, breken met, uitscheiden met het genoemde

hé jongens, kap er mee, hou er eens mee op

2 (gewestelijk) slaan met nagels, hoeven of klauwen

2 op iem., op iets kappen

aanmerkingen maken op, uitvaren tegen

3 (sportterm) wijze van slaan bij tafeltennis, waarbij het batje wordt

gebracht van hoog-achter naar laag-voor

3 a (vandaar, bij vergelijking) (bij andere balsporten) de bal met een soortgelijke beweging van racket, stick, voet e.d. direct spelen

Rood scoorde met een kappende voetbeweging

II overgank. werkw.

1 door slaan of houwen met een snijdend werktuig in stukken verdelen

synoniem: hakken

een stok in tweeën kappen

2 door hakken fijn verdelen

synoniem: fijnhakken

lompen, kool kappen

3 door slaan met een scherp werktuig afscheiden

synoniem: afhakken

3 (zeewezen) de mast kappen

afhakken om zich van het verwarde tuig te bevrijden

3 de kabel kappen; (vandaar) het anker kappen

het touw doorhakken, omdat men geen tijd heeft het op te winden

3 (figuurlijk, bij toneelspelers) een stuk, een rol kappen

er veel uit laten

3 a vellen, omhouwen, omhakken

bomen kappen

rijshout kappen

3 b snoeien

4 (gewestelijk) (m.betr.t. aardappels) rooien

5 door hakken doen ontstaan

5 een gat in iets, een weg door het bos kappen

5 a door hakken in zekere toestand brengen

5 a een schip uit het ijs kappen

5 a vijlen kappen

er de houwen op aanbrengen

5 a (smederij) platen, staven kappen

met de koubeitel verdelen of een zekere vorm geven

5 a klompen kappen

gereedmaken om van binnen verder te worden uitgehold en afgewerkt

5 b (m.betr.t. draaiorgelboeken) ponsen

6 (gewestelijk) kiepen, omkiepen, storten

een geladen kar kappen

kap het restje bier maar in mijn glas

zij hebben de mortel voor het huis gekapt

[font=Courier New][size=2][/size][/font]
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 25 november 2004, 19:16   #236
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Nogmaals, leren lezen, Piano. Waar beweer ik dat het eerst kloppen was? Nooit beweerd, Piano, wel dat kappen erger dan kloppen is, met het woordenboek ernaast. Niets te vinden in de betekenis van "op iemand zijn kap zitten". Dat jij dergelijke termen gebruikt, verbaast me dan ook niet. Jij gebruikt al eens meerder provocerende taal. Had ik ook niet gevraagd wat jij tegen behangers had?
Inderdaad Jakko, het was die andere steenezel ancapa die beweerde dat het 'kloppen' was, iets wat hij al eindeloos heeft herhaald en, let op mijn woorden, nog heel lang zal blijven herhalen.

Ik hoop dat je ondertussen al een beter woordenboek hebt gekocht want dat handboek van Van Daele is maar zeer onvolledig en bedoeld voor dagelijks gebruik.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 25 november 2004, 19:26   #237
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Interpreteer jij maar zoals je dat graag wilt, ik doe dat ook. En of Annemans woord zal houden en die rechters inderdaad zal weten te vinden, dat zullen we pas weten als hij aan de bak komt. Vandaar dat we dat ultieme ogenblik (moment suprême) van het VB het best zo lang mogelijk uitstellen.
wat een bedreiging zeg... hun politieke benoeming afpakken

je kan hem misschien een tip geven over de "antwerpse" maffia... die klaren misschien dat klusje voor hem als jij een goed woordje doet voor een paar honderd euro... dat zou pas een bedreiging zijn
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 25 november 2004 om 19:27.
ancapa is offline  
Oud 25 november 2004, 19:44   #238
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

"KLOPPEN OP HET VLAAMS BLOK" KAN TEGENVALLEN

Vorige zondag had Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke alle hoeken van de studio laten zien aan Siegfried Bracke, in een gesprek over de diabolisering van het Vlaams Blok. Vanhecke maakte brandhout van de politiek correcte clichés van Bracke dat het een lieve lust was. Terwijl Bracke zijn wonden nog aan het likken was, beslisten de collega's over te gaan tot een solidariteitsactie. Marc Van de Looverbosch zou 's anderendaags de klus klaren op 'Actueel' ( VRT-radio). Er werd op veilig gespeeld, dus geen Vlaams Blokker in de studio (dat "kloppen op het Vlaams Blok", zoals Yves Desmet en Guy Polpoel beweren te doen, kan immers lelijk tegenvallen). Van de Looverbosch leverde een werkstukje af dat eigenlijk ingekaderd zou moeten bewaard worden voor het nageslacht: druipend van de haat, de groteske karikaturen, scheldwoorden en cirkelredeneringen niet schuwend, en vol halve waarheden en hele leugens (www.vlaamsblok.be/actualiteit.shtml). Voor het overige wordt van ons nog altijd verwacht te geloven dat de staatszender zijn decretaal opgelegde plicht tot neutraliteit en onpartijdigheid naleeft.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 25 november 2004, 19:52   #239
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

stond wel in Humo...

alog.be
... Yves de Smet die in de Humo verklaard dat kloppen op het Vlaams Blok beter is dan
doodzwijgen. zo zijn er talloze stellingen van de politiek correcte media. ...
www.alog.be/comment
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 25 november 2004, 19:59   #240
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
stond wel in Humo...

alog.be
... Yves de Smet die in de Humo verklaard dat kloppen op het Vlaams Blok beter is dan
doodzwijgen. zo zijn er talloze stellingen van de politiek correcte media. ...
www.alog.be/comment
Onzin, en je link is waardeloos.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be