Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2009, 18:51   #241
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Maak je maar niet ongerust, er was nooit een geldstroom van zuid naar boven de Moerdijk ...
Ooit wel. Bij de Val van Antwerpen in 1585. En een fameuze geldstroom.

Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2009 om 18:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 18:53   #242
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Dit is nog beter:

http://www.youtube.com/watch?v=TBsnCoPDSHw
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 18:58   #243
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
de kans is groot dat ze dat hier serieus nemen
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:02   #244
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
de kans is groot dat ze dat hier serieus nemen
Hier nemen ze veel serieus.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:04   #245
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Voor de liefhebber van Anschluss met Nederland.

Misschien kunnen we deze eerst op proef sturen.

http://www.youtube.com/watch?v=nNGPOZBHVqg

Als de Hollanders dan nog enthousiast zijn over Vlamingen praten we verder.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:19   #246
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nederlanders hebben het moeilijk met vreemde talen.
Nederlanders spreken in vergelijking met andere volken hun vreemde talen een stuk beter.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:19   #247
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor de liefhebber van Anschluss met Nederland.

Misschien kunnen we deze eerst op proef sturen.

http://www.youtube.com/watch?v=nNGPOZBHVqg

Als de Hollanders dan nog enthousiast zijn over Vlamingen praten we verder.
Belgicisten hebben nogal wat met de Duitse taal. Wellicht omdat Adolf Hitler ook voor 1 unitair Belgie was?!
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:21   #248
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Belgicisten hebben nogal wat met de Duitse taal. Wellicht omdat Adolf Hitler ook voor 1 unitair Belgie was?!
Heeft U naar het filmpje gekeken ?

Naar mijn gehoor is dat Nederlands.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:25   #249
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat bedoel ik ja.

Er zijn hier een pak mensen die niets anders doen dan de Walen te bekakken.
Niets anders doen dan opsommen, tot vervelens toe hoeveel geld er jaarlijk naar de Walen gaat (transfers).
Niets anders doen dan lullen over hoe Wallonië Vlaanderen wil "verfransen".
Er zijn er zelfs bij die geen rijbewijs hebben maar toch rustig altijd dezelfde onzin uitkramen. Je gaat me toch niet vertellen dat je zonder rijbewijs veel van Wallonië gaat gezien hebben ? Diezelfde persoon doet niets anders dan uitkramen dat we moeten streven naar een Groot-Holland. Daar bedank ik voor. Keeskoppen in Holland, Vlamingen in België.

Bekijk de zaken eens anders.
Bedenk eens dat Vlaanderen zich gelukkig mag prijzen dat ze over meer werkgelegenheid beschikt.
Dat Wallonië en zijn inwoners niet monsters zijn die Vlaanderen willen inpalmen.
Dat Walen best aimabele mensen zijn die wel tot dialoog bereidt zijn.
Eens wat meer samenhorigheidsgevoel etaleren, samen naar oplossingen zoeken voor problemen die zich niet alleen in ons land stellen, problemen die mondiaal zijn.
Oké, er is een geldstroom van Noord naar Zuid. Die geldstroom is voor die mensen geen Luxe, maar een Noodzaak.

Zijn wij Vlamingen dan zo zuur geworden, zo racistisch, zo éénzijdig, zo verwerpelijk ?
Als dat zo is, dan ben ik niet meer trots op het feit dat ik zelf een Vlaming ben. Deze vaststelling doet pijn.

Dank U.
Wie het over keeskoppen heeft, moet bij mij niet komen zeuren over 'zuur', 'racisme', 'éénzijdig' of 'verwerpelijk'.

Ik weet best dat er aimabele Walen zijn (alleen zijn er maar weinigen in staat hun aimabilité in het Nederlands te communiceren), en voor diegenen voor wie 'geldstromen' een Noodzaak zijn wil ik best wel toegeeflijk zijn.

U weet echter net zo goed als ik zelf dat het 'communautaire probleem' daar allemaal niet zo veel mee te maken heeft.



Als inwoner van de HOOFDSTAD van dit land ben ik het ondertussen helaas wel KOTSBEU geworden als een sale flamand te worden bestempeld

omdat ik niet vind dat 'Bruxelles' nu al haar 'vraie dimension' moet krijgen (laat Bruxelles eerst maar eens bewijzen in staat te zijn haar huidige dimension goed te kunnen besturen),

omdat ik niet vind dat de taalwetgeving alhier dient te worden versoepeld ten nadele van het Nederlands (de taalwetgeving dient integendeel eindelijk eens correct toegepast te worden),

omdat ik niet vind dat het bestaande systeem van dubbele meerderheden, alarmbellen, ... democratisch kan worden genoemd,

en last but not least,

omdat ik niet zomaar bereid ben Frans te gaan spreken omdat de loketbediende, de trambestuurder, de doktersassistente, de cafébaas, ... geen Nederlands (willen) kennen/begrijpen/gebruiken.


Spijtig genoeg MOET ik soms van de diensten van die geborneerde navelstaarders (ook wel eens 'bons belges' genoemd) gebruik maken, omdat er geen alternatieven zijn, maar als het even kan is het bij mij toch ook: 'geen Nederlands, geen centen', hoor.

En als ze wèl Nederlands praten, maar hun hele gezicht en houding verraadt een diepe weerzin, zien ze mij ook niet meer terug.

Franstaligen die een beetje moeite doen, en vriendelijk blijven, sta ik wèl graag in het Frans te woord.

Dat heet 'donnant donnant', niet?

Het hoeft natuurlijk niet steeds dezelfde te zijn die mag 'donner'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:25   #250
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Heeft U naar het filmpje gekeken ?

Naar mijn gehoor is dat Nederlands.
Ik lees toch echt in jouw bericht: 'Voor de liefhebber van Anschluss met Nederland.'
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:36   #251
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

...

Als je een kind hebt dat minder scoort dan doorsnee schop je dat dan ook de deur uit omdat je het moet onderhouden ?

...
Uiteraard niet, wat voor van de pot gerukte vergelijking is dat nu?


Maar laat ik toch even meespelen:

Franstalig België is geen zwakbegaafd kind dat minder scoort dan doorsnee, Franstalig België is een getalenteerde maar luie en verwende pestkop die alles voor zich opeist en zijn Vlaamse broertje zowel in binnen- als buitenland onveranderlijk als de egoïstische smeerlap afschildert omdat het Vlaamse broertje zich niet zonder pruttelen aan de grillen van Franstalig België onderwerpt.

Het Vlaamse broertje had de pestkop al veel eerder op z'n nummer moeten zetten, dan was het nu misschien mogelijk om als 'evenwaardige' partner mee aan het 'Belgische' huis te kunnen timmeren.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:37   #252
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ooit wel. Bij de Val van Antwerpen in 1585. En een fameuze geldstroom.
Ik durfde zover niet terug gaan maar we kunnen er ook het recentere Fortis bij halen
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:37   #253
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nederlanders hebben Frans-Haat in hun genen, ondanks ze Nederlandstalig zijn hebben ze in verhouding tot vlamingen geen notie om een taal te leren.
Henri1 met zijn serieuze argumenten en bronnen, in volle glorie.

Wat een schouwspel

Is dat allemaal wel 'wetenschappelijk verantwoord'?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:48   #254
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat bedoel ik ja.

Er zijn hier een pak mensen die niets anders doen dan de Walen te bekakken.
Niets anders doen dan opsommen, tot vervelens toe hoeveel geld er jaarlijk naar de Walen gaat (transfers).
Niets anders doen dan lullen over hoe Wallonië Vlaanderen wil "verfransen".
Er zijn er zelfs bij die geen rijbewijs hebben maar toch rustig altijd dezelfde onzin uitkramen. Je gaat me toch niet vertellen dat je zonder rijbewijs veel van Wallonië gaat gezien hebben ? Diezelfde persoon doet niets anders dan uitkramen dat we moeten streven naar een Groot-Holland. Daar bedank ik voor. Keeskoppen in Holland, Vlamingen in België.

Bekijk de zaken eens anders.
Bedenk eens dat Vlaanderen zich gelukkig mag prijzen dat ze over meer werkgelegenheid beschikt.
Dat Wallonië en zijn inwoners niet monsters zijn die Vlaanderen willen inpalmen.
Dat Walen best aimabele mensen zijn die wel tot dialoog bereidt zijn.
Eens wat meer samenhorigheidsgevoel etaleren, samen naar oplossingen zoeken voor problemen die zich niet alleen in ons land stellen, problemen die mondiaal zijn.
Oké, er is een geldstroom van Noord naar Zuid. Die geldstroom is voor die mensen geen Luxe, maar een Noodzaak.

Zijn wij Vlamingen dan zo zuur geworden, zo racistisch, zo éénzijdig, zo verwerpelijk ?
Als dat zo is, dan ben ik niet meer trots op het feit dat ik zelf een Vlaming ben. Deze vaststelling doet pijn.

Dank U.
dank u... het was alweer een tijd geleden dat ik nog eens goed gelachen heb :')

sorry hoor... ik wil u best wel geloven... maar u zegt dus dat uw 'perfecte tweetaligheid' zou kunnen bestaan? nl... dat als franstaligen naar Vlaanderen komen, zij dus Nederlands zullen spreken en niet 'eisen' dat zij constant op hun wenken bediend worden in het Frans? Indien u dit kunt beloven en uitvoeren, dan zweer ik het vlaams-nationalisme af ! Ik zal dan natuurlijk ook mooi Frans spreken in Wallonië zoals het een goede tweetalige uber-Belg betaamt

P.S. ...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 februari 2009 om 19:50.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 20:07   #255
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dank u... het was alweer een tijd geleden dat ik nog eens goed gelachen heb :')

sorry hoor... ik wil u best wel geloven... maar u zegt dus dat uw 'perfecte tweetaligheid' zou kunnen bestaan? nl... dat als franstaligen naar Vlaanderen komen, zij dus Nederlands zullen spreken en niet 'eisen' dat zij constant op hun wenken bediend worden in het Frans? Indien u dit kunt beloven en uitvoeren, dan zweer ik het vlaams-nationalisme af ! Ik zal dan natuurlijk ook mooi Frans spreken in Wallonië zoals het een goede tweetalige uber-Belg betaamt

P.S. ...
Hoe kunt U zo denken ???
Langs elk taalgrens is de regio tweetalig.
Franstaligen in Frankrijk zijn geen model van tweetaligheid maar langs de grens met Italie spreken ze meestal Italiaans met hun klanten (en Italiaans spreken Frans), langs de grens met Duitsland spreken ze meestal Duits met hun klanten (en Duitsers spreken Frans), langs de grens met Spanje spreken ze meestal Spaans met hun klanten (en Spaanjaarden spreken Frans), enz ...

Blijven zeggen dat franstaligen in Brussel/Rand/Waals-Brabant geen nederlands willen spreken is FOUT !

Nederlandstaligen kunnen meer en meer in Brussel en in Waals Brabant in hun eigen taal bediend worden ... door franstaligen (met een aantal franstaligen woonende in de Rand) ...
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 20:09   #256
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik lees toch echt in jouw bericht: 'Voor de liefhebber van Anschluss met Nederland.'
Anschluss is gewoon een term.

Aansluiting klinkt misschien beter in uw oren ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 20:11   #257
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dank u... het was alweer een tijd geleden dat ik nog eens goed gelachen heb :')

sorry hoor... ik wil u best wel geloven... maar u zegt dus dat uw 'perfecte tweetaligheid' zou kunnen bestaan? nl... dat als franstaligen naar Vlaanderen komen, zij dus Nederlands zullen spreken en niet 'eisen' dat zij constant op hun wenken bediend worden in het Frans? Indien u dit kunt beloven en uitvoeren, dan zweer ik het vlaams-nationalisme af ! Ik zal dan natuurlijk ook mooi Frans spreken in Wallonië zoals het een goede tweetalige uber-Belg betaamt

P.S. ...
Eindelijk een teken van goede wil.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 20:22   #258
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eindelijk een teken van goede wil.
ik moet er wel bijzeggen dat ik er totaal niet in geloof dat zoiets ooit tot stand kan komen in dit apeland
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 20:29   #259
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Hoe kunt U zo denken ???
Langs elk taalgrens is de regio tweetalig.
Franstaligen in Frankrijk zijn geen model van tweetaligheid maar langs de grens met Italie spreken ze meestal Italiaans met hun klanten (en Italiaans spreken Frans), langs de grens met Duitsland spreken ze meestal Duits met hun klanten (en Duitsers spreken Frans), langs de grens met Spanje spreken ze meestal Spaans met hun klanten (en Spaanjaarden spreken Frans), enz ...
O_O
als u over Frankrijk wil praten, mij best, maar daar had ik het niet over...
Citaat:
Blijven zeggen dat franstaligen in Brussel/Rand/Waals-Brabant geen nederlands willen spreken is FOUT ! Nederlandstaligen kunnen meer en meer in Brussel en in Waals Brabant in hun eigen taal bediend worden ... door franstaligen (met een aantal franstaligen woonende in de Rand) ...
kijk, ik heb ook nog in een winkel gewerkt... als er een buitenlander binnenkwam bediende ik die ook in het engels of frans zo goed ik kon... het is logisch dat een commercant (een frans woordje ze) de taal van de klant spreekt... als hij dit niet doet, dan weet hij zelf dat hij minder klanten kan ontvangen; hij heeft dus zelf de keuze.. De enige tweetaligheid waar u dus over spreekt in al uw voorbeelden is tweetaligheid bij commercanten! U spreekt niet over de rest van de franstaligen in Vlaanderen; diegenen die niet in de winkel staan en de klanten niet moeten bedienen in het Frans!

ik heb het echter over andere zaken... namelijk dat iemand die zich in Vlaanderen vestigt, aanvaardt dat ALLE communicatie met gemeentes, de overheid,... in het Nederlands gebeurt... maar dan ook alles, geen uitzonderingen! Wat u thuis in de woonkamer spreekt daar trek ik mij hoegenaamd niks van aan, of het nu Nederlands, Frans, Engels, Marrokaans,... maar in Vlaanderen heeft men het Nederlands als officiële taal!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 februari 2009 om 20:31.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 20:32   #260
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Franstalig België is geen zwakbegaafd kind dat minder scoort dan doorsnee, Franstalig België is een getalenteerde maar luie en verwende pestkop die alles voor zich opeist en zijn Vlaamse broertje zowel in binnen- als buitenland onveranderlijk als de egoïstische smeerlap afschildert omdat het Vlaamse broertje zich niet zonder pruttelen aan de grillen van Franstalig België onderwerpt.

Het Vlaamse broertje had de pestkop al veel eerder op z'n nummer moeten zetten, dan was het nu misschien mogelijk om als 'evenwaardige' partner mee aan het 'Belgische' huis te kunnen timmeren.
Sorry, maar kwestie "luie populatie, geldstromen", enz ...

Geldstromen gebeuren niet Noord>Zuid maar Brussel+Vl. en W. Brabant+Antwerpen> 7 andere provincies ...

Dus waarom niet een Hertogdom Brabant in plaats van een Vlaamse staat ? Ja, ik heb wel een detail vergeten ... wij zitten weer met een tweetalig regio ...

In 1106 verwierf de graaf van Leuven-Brussel de titel van hertog van Neder-Lotharingen en die van markgraaf van Antwerpen. Zo kon het Hertogdom Brabant ontstaan. In de daaropvolgende eeuwen kende het Hertogdom een gebiedsuitbreiding en werd het één van de welvarendste regio's van de wereld.
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be