Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 11:33   #241
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard de antiracistische mars is NIET racistisch

Ze is enkel A-politiek en wenst niet misbruikt te worden door griezels van het Vb, die denken dat ze weer eens het slachtoffer mogen zijn. Ditmaal is het slachtofferschap voor de overledenen, welke vanwege een racistische daad om het leven zijn gekomen. Niet voor het Vb, die er al zeker zolang ik hier in België woon (4 jaar), hun handelsmerk van wil maken.

De Zwarte Dame en Witte Meid als martelaars.
Madonna met Kind omver geschoten door een rechts-extremist.

Waardeloze daad. En daarom een Witte Mars.
Géén Politieke Stellingname, NIET VANDAAG.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 26 mei 2006 om 11:34.
Mephisto is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:34   #242
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar mensen toch, zien jullie nu zelf niet in hoe simplistisch jullie wereldbeeld is? Jullie denken de hele tijd dat alle niet VB-sympathisanten dezelfde mening hebben. Dat je als je kritiek hebt op het VB-programma, je dan alles wat niet VB is steunt. Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen. Maar dat willen jullie niet snappen, want dan kunnen jullie dat zielige slachtofferrolletje niet meer spelen en dat is eigenlijk het enige wat jullie kunnen. Voor de rest hoor ik jullie alleen VB-standpuntjes herhalen en herhalen. Zelf nadenken is er niet bij. Zielig hoor!
En vertel ons nu eens wat het VB met ontwikkelingssamenwerking en de uitbuiting van het zuiden te maken heeft. Is het niet eerder zielig om bij elke discussie het VB te betrekken?
Bobke is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:35   #243
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ook andere partijen hebben ertoe opgeroepen. Spirit bij voorbeeld.
OK, laat zien?
Zo ja; dan mag/moet ook Spirit worden teruggefloten. Los van het feit dat deze oproep door het Vlaams behang sowieso riekt naar diepe, huichelachtige hypocrisie van een partij die consequent weigert de handschoen op te pakken en altijd maar zeurt over "slachtoffer van de politiek".
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 26 mei 2006 om 11:37.
Mephisto is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:37   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen.
Nauwelijks, en in 2007 al helemaal niet meer.

Citaat:
ik denk hier o.a. aan Oxfam, die er via hun "fair trade" voor zorgt dat de lokale bevolking een eerlijke prijs krijgt voor de door hen geproduceerde goederen, zodat zij daar ook werkelijk van kan leven
Oxfam krijgt van mij geen cent meer sinds de tsunamiramp.

Citaat:
Er is inderdaad corruptie en een gebrek aan democatie, klootzakken heb je nu eenmaal overal spijtig genoeg.
Met als gevolg: armoede.
Je moet maar de taalgrens oversteken voor een prachtvoorbeeld.

Citaat:
Andere corrupte regimes worden gesteund omdat onze bedrijven daar op die manier ongestoord kunnen verder gaan met het plunderen van de natuurlijke rijkdommen (ik denk dan aan Congo), een democratisch regime zou daar wel eens paal en perk aan kunnen stellen niet waar.
Was (en is) het niet de taak van het Belgische prinsenvolk om bijv, (onbruikbare) ziekenhuisboxen en dergelijke van Belgische bedrijven kwijt te geraken in Congo, met als doel verder te kunnen gaan met het plunderen van de natuurlijke rijkdommen van dat land?

Misschien zijn Waalse wapens geschikter om er de prille 'democratie' te helpen van de grond komen zoals naar Nepal?

Citaat:
Jullie zagen de hele tijd over de corrupte en dicatatoriale regimes, maar verwachten wel dat de meerderheid van de bevolking die daar dus vaak niets te zeggen heeft zijn eigen problemen oplost!!!
In Wallonië stemt desondanks 40% op de PS. Zo onschuldig zijn ze daar dus niet aan het feit dat ze met een corrupt en dictatoriaal regime zitten opgescheept. Meer nog, zelfs Vlaanderen wordt ermee opgescheept al stemt er in Vlaanderen geen kat op die partij.

Ik heb jou echter nog nooit deze problemen in eigen land zelfs maar horen erkennen. Met het onwijze vingertje op te heffen tegen alle dommekloten die het niet met jou eens zijn heb je echter geen probleem.
Knuppel is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:37   #245
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
én PVDA, én AEL....


maar dat is iets anders, die mogen dat.
Inderdaad:

"Vrijdag 26 mei • Stop-Racisme-Mars in Antwerpen (23 mei 2006 08u53)
De PVDA roept op om deel te nemen aan de Mars ter herdenking van Mohamed Bouazza en de slachtoffers van de racistische aanslag en moorden van 11 mei: Luna Drowart, Oulematou Niangadou en Songül Koç. Vertrek om 14u op de Brouwersvliet (Waaslandtunnel).
Meer info op http://26mei.antwerpen.be"

En ook de Stalinisten van indymedia.be
PollyCorrect is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:39   #246
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er zijn ook organisaties die plaatselijke projecten steunen, met financiële input die ze echt wel nodig hebben. Met veel goede wil maar zonder middelen heeft een project geen kans op slagen.
Die medewerkers van die organisaties hebben ginder vooral een schoon leven. Heb die sujetten ginder met eigen ogen bezig gezien.
Het was trouwens enkele weken geleden nog heel efkens in het nieuws hoe medewerkers van hulporganisaties in ruil voor een malariapilleke sex afdwingen met die arme negerinnetjes.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:45   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
OK, laat zien?
Zo ja; dan mag/moet ook Spirit worden teruggefloten. Los van het feit dat deze oproep door het Vlaams behang sowieso riekt naar diepe, huichelachtige hypocrisie van een partij die consequent weigert de handschoen op te pakken en altijd maar zeurt over "slachtoffer van de politiek".
Citaat:
De begrafenis van Joe Van Holsbeeck vindt morgen in alle intimiteit plaats. Dat lieten de ouders van Joe en van zijn vriend weten. Daarnaast is er zondag om 15 uur een stille mars in Brussel gepland. Daartoe had het Brusselse parlementslid Fouad Ahidar (Spirit) vorige week opgeroepen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF19042006_037
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:47   #248
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
én PVDA, én AEL....


maar dat is iets anders, die mogen dat.
Het VB shockeert en moet racistisch zijn!
Het VB mag niet oproepen tegen racistisch geweld!

"Groen! stapt mee op met mensen zonder papieren in Gent

"Groen! stapt mee in de nationale betoging van de mensen zonder papieren op 20 mei 2006 in Gent. De manifestatie vertrekt aan het Zuid om 14 uur. Groen!-voorzitter Vera Dua roept alle groenen op voor deze uitermate belangrijke manifestatie. “Mensen zonder papieren zijn ook mensen,” stelt Vera Dua die minister Patrick Dewael (VLD) nogmaals oproept enige menselijkheid aan de dag te leggen bij de regularisaties van asielzoekers.
Groen! verzamelt voor de manifestatie vanaf 13.45 uur voor de hoofdingang van de bibliotheek op het Zuid te Gent."
PollyCorrect is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:48   #249
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

en:

"Stille mars op 26 mei in Antwerpen



Luna en Oulemata; doodgeschoten uit racistische motieven. Er is een ideologie die dit soort gruwel toestaat, stelde de oma van de kleine Luna op de begrafenis van het tweejarige kindje. Omdat democratie geen racisme verdraagt, stapt Groen! mee op in de Stille Mars op 26 mei 2006 in Antwerpen. De Stille Mars start op de Brouwersvliet, langs de kaaien tot aan het nieuw justietiepaleis. Brouwersvliet is vanuit het Centraal Station makkkelijk bereikbaar via openbaar vervoer. Er wordt opgeroepen om witte kledij of linten te dragen. Groen! verzamelt vanaf 13.45 uur op het Falconplein."
PollyCorrect is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:51   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
OK, laat zien?
Zo ja; dan mag/moet ook Spirit worden teruggefloten. Los van het feit dat deze oproep door het Vlaams behang sowieso riekt naar diepe, huichelachtige hypocrisie van een partij die consequent weigert de handschoen op te pakken en altijd maar zeurt over "slachtoffer van de politiek".
Zaterdag 15 april

Brussels parlementslid Fouad Ahidar (Spirit) roept de allochtone gemeenschap op om mee te helpen zoeken naar de daders van de roofmoord.
Ahidar wil ook een steunbetoging organiseren voor de familie en vraagt aan de allochtone gemeenschap om mee op te stappen.
De familie is wel bereid om een open en constructieve manifestatie te steunen, maar wil niet dat de politiek munt slaat uit haar verdriet.

http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...ie/index.shtml#
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:55   #251
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
en:

"Stille mars op 26 mei in Antwerpen



Luna en Oulemata; doodgeschoten uit racistische motieven. Er is een ideologie die dit soort gruwel toestaat, stelde de oma van de kleine Luna op de begrafenis van het tweejarige kindje. Omdat democratie geen racisme verdraagt, stapt Groen! mee op in de Stille Mars op 26 mei 2006 in Antwerpen. De Stille Mars start op de Brouwersvliet, langs de kaaien tot aan het nieuw justietiepaleis. Brouwersvliet is vanuit het Centraal Station makkkelijk bereikbaar via openbaar vervoer. Er wordt opgeroepen om witte kledij of linten te dragen. Groen! verzamelt vanaf 13.45 uur op het Falconplein."
Toch nog even de o zo gewraakte oproep van het VB hier nogmaals plaatsen, want blijkbaar hebben noch de kranten (VB MOBILISEERT ZIJN LEDEN ) noch een aantal posters hier deze schandalige racistische oproep ooit gezien.

Van de site van FDW: http://www.filipdewinter.be/

Citaat:
22/05/06 Antwerpen

Vlaams Belang roept alle Antwerpenaren op om deel te nemen aan de Witte mars.

Witte mars in Antwerpen is mars van het volk, niet van de partijpolitiek !

Het Vlaams Belang roept alle Antwerpenaren op om deel te nemen aan de witte mars tegen zinloos geweld die plaatsvindt op vrijdag 26 mei om 14 uur te Antwerpen. Deze mars moet éénieder in staat stellen om de gruwelijke moordaanslagen die onlangs in Antwerpen plaatsvonden te verwerken en tevens te protesteren tegen iedere vorm van zinloos geweld.
Net zoals dit het geval was n.a.v. de witte mars voor Joe Van Holsbeeck zullen de kopstukken van het Vlaams Belang niet deelnemen aan deze mars teneinde iedere vorm van politieke recuperatie te vermijden. De Antwerpse witte mars moet net zoals de Brusselse witte mars een mars van het volk worden en niet van de partijpolitiek.
Wat een politieke recuperatie van het VB zeg! Gelukkig dat de Groene kopstukken onder hun banier ervoor zullen zorgen dat het vooral niét politiek wordt gerecupereerd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2006 om 11:57.
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:13   #252
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Dat is weer veel & verwerpelijk politiek gewauwel van al die partijen.
Maakt ze nog niet zo verderfelijk als het Vb, dat zeker niet.

Maakt echter wel dat ze deze betoging ook gebruiken om partijpolitiek te spelen. En in wezen vind ik dat een héle slechte zaak. Dit gaat over mensen, over emoties en over hoe ze worden gemanipuleerd tot daden die niet goed te praten zijn. Dan vind ik het zéér onwenselijk daar allerlei manipulatoers op te zien springen, zoals het Vb, en blijkbaar ook Groen!, Spirit en PvdA.

Pas wanneer Vb verantwoordelijkheid erkent voor het zaaien van haat (gerechtelijke uitspraak 2004), zal de stigmatisering verminderen. Tot die tijd mag ze enkel nog haat oogsten. Dát is een vrij logisch gevolg van de huidige politieke hetze tègen het Vb.
Mephisto is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:23   #253
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Met jullie bedoelde ik degene die hier hadden gereageerd op mijn post ivm ontwikkelingssamenwerking, dus meer specifiek: Stefanie, Bobke, Napoleondegrote en Circe. Maar ik had dat inderdaad moeten verduidelijken door hun citaten erbij te zetten. (Wat niet wegneemt dat die jullie even goed van toepassing is op iedereen die het simplistische VB-programma mbt ontwikkelingssamenswerking deelt)

Nu graag een inhoudelijke reactie van u?
Is dat dan ook van toepassing op die Afrikaanse ontwikkelingshelpers die beweerden dat de meeste Westerse hulp contraproduktief is? Zijn dat dan ook 'simplistische' figuren? Of noem jij iedereen die andere standpunten heeft 'simplistisch'? Ben jij dan zo briljant en diepzinnig?
napoleondegrote is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:28   #254
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Is dat dan ook van toepassing op die Afrikaanse ontwikkelingshelpers die beweerden dat de meeste Westerse hulp contraproduktief is? Zijn dat dan ook 'simplistische' figuren? Of noem jij iedereen die andere standpunten heeft 'simplistisch'? Ben jij dan zo briljant en diepzinnig?
Je bedoelt die paar ontwikkelingshelpers die dat beweren die jullie in jullie egoïsme maar al te graag aangrijpen als argument?

En ja, het getuigt inderdaad van simplisme als jullie kritiek leveren op 'ontwikkelingshulp' zonder deftig te kunnen specifiëren over welke soort je het precies hebt.

Laatst gewijzigd door Casca : 26 mei 2006 om 12:32.
Casca is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:55   #255
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En vertel ons nu eens wat het VB met ontwikkelingssamenwerking en de uitbuiting van het zuiden te maken heeft. Is het niet eerder zielig om bij elke discussie het VB te betrekken?
Niet selectief lezen, Bobke, en geen zaken verdraaien hé! Het punt is dat zolang de Noord-Zuidproblematiek niet opgelost wordt, de migranten zullen blijven komen. Stefanie beschuldigde de andere partijen ervan dat zij de ontwikkelingsproblematiek willen oplossen door migranten naar hier te willen laten komen, wat natuurlijk een pertinente leugen is. Daarop stelde ik het partijprogrogramma van het VB mbt de ontwikkelingsbeleid aan de kaak om aan te tonen dat ze zo die problematiek zullen oplossen. Ik heb dus niet gezegd dat het VB verantwoordelijk is voor de uitbuiting van het zuiden zoals je sugereerde. Nee, het is weer niet gelukt om het VB in een slachtofferrol te duwen.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:56   #256
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Is dat dan ook van toepassing op die Afrikaanse ontwikkelingshelpers die beweerden dat de meeste Westerse hulp contraproduktief is? Zijn dat dan ook 'simplistische' figuren? Of noem jij iedereen die andere standpunten heeft 'simplistisch'? Ben jij dan zo briljant en diepzinnig?
Beter leren lezen, napoleondegrote. Ik heb zelf geschreven dat ons ontwikkelingsbeleid zwaar faalt. Ik zou graag een inhoudelijke reactie hebben op mijn post.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:59   #257
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Je bedoelt die paar ontwikkelingshelpers die dat beweren die jullie in jullie egoïsme maar al te graag aangrijpen als argument?

En ja, het getuigt inderdaad van simplisme als jullie kritiek leveren op 'ontwikkelingshulp' zonder deftig te kunnen specifiëren over welke soort je het precies hebt.
Dus het zijn maar 'een paar' ontwikkelingshelpers,die blijkbaar niet weten waar ze het over hebben volgens jou? Waar haal je dat? Ben jij beter op de hoogte van ontwikkelingshulp dan die ontwikkelingshelpers?

Wie is hier egoïstisch? Volgens jij dus iedereen die kritiek heeft op de Westerse ontwikkelingshulp? Ben jij dan zo'n vrijgevige doneur? Wie zegt er dat ik nooit geen geld heb gegeven aan ontwikkelingshulp? Misschien ben ik wel getrouwd met een vrouw uit de derde wereld en geef ik haar geregeld geld om haar familie 'ginderachter' te helpen.

Ik word ziek van al die hypocriete figuren die zichzelf zo intelligent en humaan vinden, maar in feite lege dozen zijn die maar wat raak lullen.
napoleondegrote is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:00   #258
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beter leren lezen, napoleondegrote. Ik heb zelf geschreven dat ons ontwikkelingsbeleid zwaar faalt. Ik zou graag een inhoudelijke reactie hebben op mijn post.
Nochtans bepaalde het VB nog nooit het beleid.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:01   #259
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beter leren lezen, napoleondegrote. Ik heb zelf geschreven dat ons ontwikkelingsbeleid zwaar faalt. Ik zou graag een inhoudelijke reactie hebben op mijn post.
Welke post?
napoleondegrote is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:04   #260
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Dus het zijn maar 'een paar' ontwikkelingshelpers,die blijkbaar niet weten waar ze het over hebben volgens jou? Waar haal je dat? Ben jij beter op de hoogte van ontwikkelingshulp dan die ontwikkelingshelpers?
Je bent te leeg om te specifiëren hoeveel ontwikkelingshelpers er kritiek hebben en waar het in hun ogen misgaat. Maw, je houdt het maar bij brede verdachtmakingen die moeilijk te weerleggen zijn.

Denk je nu écht dat zelfs de helpers die je hebt aangehaald het eens zouden zijn met de visie van VB'ers op ontwikkelingshulp?
Casca is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be