Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2005, 02:33   #261
Hamer en Sikkel
Vreemdeling
 
Hamer en Sikkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 39
Standaard

Waarom is een goede antifascist als thePiano geband voor zijn terechte kritiek?

Lieden die de negationismewet ontkennen ontkennen ook de Holocaust en zijn dus strafbaar onder diezelfde wet!!
__________________
"Het witte ras is de kanker van de wereld. Het is dit ras en enkel dit ras dat het bestaan van het leven op aarde bedreigt." -- Susan Sontag
Hamer en Sikkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 07:58   #262
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Normaal ben ik tegen censuur. ...maak ik graag een uitzondering, al was het maar uit respect voor de miljoenen doden en (vooral) hun nabestaanden die , telkens als Verbeke met zo'n verwerpelijk schrijven tevoorschijn komt, de nachtmerrie opnieuw moeten beleven.
Emotioneel gezien treed ik dat standpunt bij.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 08:25   #263
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Emotioneel gezien treed ik dat standpunt bij.
In die materie is het zo goed als onmogelijk je emoties opzij te leggen. Ik ben dus aangenaam verrast door je statement.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 16:48   #264
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
In die materie is het zo goed als onmogelijk je emoties opzij te leggen. Ik ben dus aangenaam verrast door je statement.
sorry, maar in alle bescheidenheid kunnen Superstaaf en ik onze emoties heirbij wel uitschakelen en puur rationeel nadenken (zoals het zou moeten): meermaal heb ik bv. immers al gesteld dat ik de ideeën van Verbeke onjuist en verwerpelijk vindt. Dat impliceert echter niet dat ik daarom, in tegenstelling tot jou, als een bezetene ga staan roepen dat ze hem dan maar in de doos moeten draaien omdat zijn ideeën me nu toevallig niet zinnen.
Het feit dat jij hier gewoon alle aangedragen argumenten straal negeert zeg trouwens genoeg over jouw "neutraliteit"
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 16:52   #265
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Waarom is een goede antifascist als thePiano geband voor zijn terechte kritiek?
zijn kritiek zou terecht zijn mochten ik en SUperstaaf ons in "het bruine hoekje" bevinden, en negationisten/revisionisten zijn. We zijn evenwel het ene noch het andere, en thePiano weet dat goed genoeg maar bleef desondanks toch lasterlijke leugens verkondigen wegens zijn notoire argumentiële schaarste. Als het van mij afhing werd hij neit geband, maar klaarblijkelijk hadden de moderators wel even genoeg van zijn gescheld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Lieden die de negationismewet ontkennen ontkennen ook de Holocaust en zijn dus strafbaar onder diezelfde wet!!


wij "ontkennen" de negationismewet niet: een blik in het Strafwetboek toont mij meteen dat die wet wel degelijk bestaat.

PS: blijkbaar is er per ongeluk een een racistische uitspraak in uw handtekening terechtgekomen. Ik dacht dat ik u daar best op de hoogte van bracht aangezien een goede anti-fascist daar fel tegen is naar wat ik heb horen zeggen...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Seba on 26-05-2005 at 17:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Waarom is een goede antifascist als thePiano geband voor zijn terechte kritiek?
zijn kritiek zou terecht zijn mochten ik en SUperstaaf ons in "het bruine hoekje" bevinden, en negationisten/revisionisten zijn. We zijn evenwel het ene noch het andere, en thePiano weet dat goed genoeg maar bleef desondanks toch lasterlijke leugens verkondigen wegens zijn notoire argumentiële schaarste. Als het van mij afhing werd hij neit geband, maar klaarblijkelijk hadden de moderators wel even genoeg van zijn gescheld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Lieden die de negationismewet ontkennen ontkennen ook de Holocaust en zijn dus strafbaar onder diezelfde wet!!


wij "ontkennen" de negationismewet niet: een blik in het Strafwetboek toont mij meteen dat die wet wel degelijk bestaat.

PS: blijkbaar is er per ongeluk een een racistische uitspraak in uw handtekening terechtgekomen. Ik dacht dat ik u daar best op de hoogte van bracht aangezien een goede anti-fascist daar fel tegen is naar wat ik heb horen zeggen...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Waarom is een goede antifascist als thePiano geband voor zijn terechte kritiek?
zijn kritiek zou terecht zijn mochten ik en SUperstaaf ons in "het bruine hoekje" bevinden, en negationisten/revisionisten zijn. We zijn evenwel het ene noch het andere, en thePiano weet dat goed genoeg maar bleef desondanks toch lasterlijke leugens verkondigen wegens zijn notoire argumentiële schaarste. Als het van mij afhing werd hij neit geband, maar klaarblijkelijk hadden de moderators wel even genoeg van zijn gescheld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Lieden die de negationismewet ontkennen ontkennen ook de Holocaust en zijn dus strafbaar onder diezelfde wet!!


wij "ontkennen" de negationismewet niet: een blik in het Strafwetboek toont mij meteen dat die wet wel degelijk bestaat.[/size]
[/edit]
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 26 mei 2005 om 16:54.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 17:10   #266
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
In die materie is het zo goed als onmogelijk je emoties opzij te leggen. Ik ben dus aangenaam verrast door je statement.
Zou het kunnen dat je bevooroordeeld was?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 17:50   #267
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Waarom is een goede antifascist als thePiano geband voor zijn terechte kritiek?

Lieden die de negationismewet ontkennen ontkennen ook de Holocaust en zijn dus strafbaar onder diezelfde wet!!


Antifa?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 09:24   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
sorry, maar in alle bescheidenheid kunnen Superstaaf en ik onze emoties heirbij wel uitschakelen en puur rationeel nadenken (zoals het zou moeten): meermaal heb ik bv. immers al gesteld dat ik de ideeën van Verbeke onjuist en verwerpelijk vindt. Dat impliceert echter niet dat ik daarom, in tegenstelling tot jou, als een bezetene ga staan roepen dat ze hem dan maar in de doos moeten draaien omdat zijn ideeën me nu toevallig niet zinnen.
Het feit dat jij hier gewoon alle aangedragen argumenten straal negeert zeg trouwens genoeg over jouw "neutraliteit"
Ik zou niet durven zeggen dat ik zuiver rationeel de kwestie van de vrije meningsuiting beleef.
Vrije meningsuiting bestaat of bestaat niet. Tot daar de rationele kant van de zaak. Het bestaan ervan wensen, kan je niet rationeel verantwoorden. Het is een wens die misschien voortkomt uit een een vorm van geloof (per definitie onbewijsbaar) in het oordeelsvermogen van de mens. Of uit een geloof dat de waarheid op termijn steeds zal bovendrijven, ongeacht de verdraaïngen, halve en hele leugens die haar constant belagen.
Uit dat 'geloof' vloeit ontegensprekelijk voort dat die waarheid ook bestand behoort te zijn tegen haar aanvallers. Meer zelfs, dat ze uit de strijd ermee, duidelijker, glanzender boven komt. En nog meer: dat ze slechts kan bovendrijven door die strijd. De bittere smaak van sommige medicamenten of een onaangename bijwerking moet je er vaak bijnemen om tot geneing te komen. Evenals de pijn in een genezingsproces, is geestelijke pijn inherent aan debat, waarin de waarheid bevochten-verdedigd wordt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 12:42   #269
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het bestaan ervan wensen, kan je niet rationeel verantwoorden.
Dat is waar, maar ik vind het principe op zich (niet het wensen) wel strikt neutraal en rationeel, en daar draait het eigenlijk toch om. Daarom ook dat er nog altijd geen enkel zinnig rationeel en/of neutraal argument is gegeven tegen vrije meningsuiting: steeds reageert men vanuit de onderbuik (cf. Piano, Pietje,...)
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 13:43   #270
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

*KNIP*

Het ontkennen of minimaliseren van de holocaust is bij wet verboden.

Misschien bedoelde u het ironisch, maar dat is nooit met zekerheid op te maken uit een posting. We wensen in verband met de negationisme en revisionismewet geen enkel risico te nemen.


Gelieve dus niet langer twijfelachtige postings daaromtrent te plaatsen.
Bij herhaling wordt u geband.


Peter Johan.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Peter Johan on 30-05-2005 at 13:10
Reason:
--------------------------------

*KNIP*

Het ontkennen of minimaliseren van de holocaust is bij wet verboden.

Misschien bedoelde u het ironisch, maar dat is nooit met zekerheid op te maken uit een posting. We wensen in verband met de negationisme en revisionismewet geen enkel risico te nemen.


Gelieve dus niet langer twijfelachtige postings daaromtrent te plaatsen.
Bij herhaling wordt u geband.


Peter Johan.
[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Peter Johan on 29-05-2005 at 22:37
Reason:
--------------------------------

*KNIP*

Het ontkennen of minimaliseren en dus ook ridiculiseren van de holocaust is bij wet verboden.
Misschien bedoelde u het ironisch, maar dat is nooit met zekerheid op te maken uit een posting.


Gelieve dus niet langer twijfelachtige postings daaromtrent te plaatsen.
Bij herhaling wordt u geband.


Peter Johan.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 29-05-2005 at 14:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Bedoel je dat de schuld van de nazi's niet echt is?
En wat heeft deze man met "bepaalde kringen in Tel Aviv, New York en Washington" te maken?
Maar man,
Wéét je dat nu nog altijd niet? de kampen waren gewoon sociale vacantieverblijven voor Joden, om hen veilig te stellen voor de vlaamse VolksWoede! D�*t weet het kleinste kind in Oosteuopa, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Vlaanderen...
Die zionistische volksvreemde s..... hebben gewoon Spielberg (een Jood!!) ingehuurd om wat beeldmateriaal te vervalsen
Hitler hield van Joden!!
PS Als je dit niet gelooft, vind ik wel wat anders[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Bedoel je dat de schuld van de nazi's niet echt is?
En wat heeft deze man met "bepaalde kringen in Tel Aviv, New York en Washington" te maken?
Maar man,
Wéét je dat nu nog altijd niet? de kampen waren gewoon sociale vacantieverblijven voor Joden, om hen veilig te stellen voor de vlaamse VolksWoede! D�*t weet het kleinste kind in Oosteuopa, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Vlaanderen...
Die zionistische volksvreemde s..... hebben gewoon Spielberg (een Jood!!) ingehuurd om wat beeldmateriaal te vervalsen
PS Als je dit niet gelooft, vind ik wel wat anders[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 30 mei 2005 om 12:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be