Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 17:09   #261
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als de meerderheid van de Vlamingen ervoor kiest om dat gedrocht te verwijderen, dan is dat zo. En dan vind ik dat een goede zaak.
Dus u bent ook tegen de 'Nooit meer oorlog'-gedachte?
Ach ja, ik blijf het maar vergeten, uw partij wil het Vlaams-Nationalisme met geweld uitroeien.

Dit is ook een leuk voorbeeldje.
http://belgicist.web-log.nl/
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 17:26   #262
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant

grof sitetje
Oud 8 mei 2005, 17:27   #263
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
grof sitetje
Zacht uitgedrukt...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 17:34   #264
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Legaal terrorisme dan? Laten we dan meteen een stemming uitvoeren over het voortbestaan van belgië, het koningshuis, etc... Denkt u nu werkelijk dat u indruk maakt met zulke infantiele en stupide uitspraken? U toont er enkel het extremisme van uw nanopartijtje mee aan... Proficiat.
Legaal terrorisme bestaat niet. Of hoe de flaminganten zich in bochten werken om gelijk te halen.

Kijk, als de meerderheid beslist om dat, door flaminganten gerecupereerd, bouwwerk te slopen, dan is dat zo.
Oud 8 mei 2005, 17:36   #265
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Legaal terrorisme bestaat niet. Of hoe de flaminganten zich in bochten werken om gelijk te halen.

Kijk, als de meerderheid beslist om dat, door flaminganten gerecupereerd, bouwwerk te slopen, dan is dat zo.
Legaal terrorisme dus.

van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 17:38   #266
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u bent ook tegen de 'Nooit meer oorlog'-gedachte?
Ach ja, ik blijf het maar vergeten, uw partij wil het Vlaams-Nationalisme met geweld uitroeien.
Graag bewijsvoering.

Citaat:
Inderdaad een prachtige website.
Oud 8 mei 2005, 17:43   #267
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag bewijsvoering.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden geweest van u of een van uw confraters die graag alle flaminganten zouden deporteren of bijvoorbeeld de ijzertoren op te blazen.

Citaat:
Inderdaad een prachtige website.
Beseft u dat deze website een extremistische site is die het heeft over het binnenvallen van onze buurlanden om een Groot-België te vormen? Ik zou maar oppassen als ik u was om mijn sympathie voor dit soort mensen duidelijk te maken. U zou nog eens op een lijst van extremistische groeperingen van de staatsveiligheid kunnen belanden. Dit soort extremisme is strafbaar.
lomeanor is offline  
Oud 8 mei 2005, 17:51   #268
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden geweest van u of een van uw confraters die graag alle flaminganten zouden deporteren of bijvoorbeeld de ijzertoren op te blazen.
1. De flaminganten zullen uit eigen beweging wel verhuizen naar een stuk ongerepte bodem, waar ze naar hartelust "het Vlaming zijn" in de praktijk kunnen brengen. Qua locaties denk ik aan Siberië, Groenland, Madagascar...
2. De IJzertoren dient naar mijn mening afgebroken te worden. En tegenwoordig gebruikt men daar explosieven voor ja...

Maar ik heb nog steeds niet het bewijs gekregen dat ik, of iemand anders, het flamingantisme met geweld wil uitroeien.

Citaat:
Beseft u dat deze website een extremistische site is die het heeft over het binnenvallen van onze buurlanden om een Groot-België te vormen? Ik zou maar oppassen als ik u was om mijn sympathie voor dit soort mensen duidelijk te maken. U zou nog eens op een lijst van extremistische groeperingen van de staatsveiligheid kunnen belanden. Dit soort extremisme is strafbaar.
Er wordt nergens gesteld dat we die landen moeten binnenvallen, dat is wat u ervan maakt.
Oud 8 mei 2005, 17:58   #269
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nergens gezegd dat ze die landen zouden binnenvallen? Kijk dan maar nog eens goed...

Citaat:
Op naar een Groot-België

België heeft een aantal zaken recht te zetten. Dit kan grote gevolgen hebben voor ons Vaderland. België zou een nog machtigere staat worden in het hart van Europa.

Nederland
De vuile Hollanders die ons bezetten van 1815 tot het glorieuze jaar 1830 hebben ALTIJD al een stuk België afgepakt. Brabant, Vlaanderen en Limburg stonden aan de kant van Spanje en niet bij die vuile Oranjes. Toch bezetten de Hollanders sinds een half millenium een deel van deze staten.

Dat was te merken in 1830. Bekend was dat er in Limburg grote opstand was. Minder bekend was dat ook Noord-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen mee in opstand waren tegen die Hollanders die hen al eeuwen onderdrukten. Jammer voor de Noord-Brabanders en de Zeeuws-Vlamingen was er een te sterk Hollands garnizoen op hun grondgebied. Limburg kon wel in het Vrije België, maar werd gehalveerd toen Willem I de XXIV artikelen toch aanvaardde. Tegen hun wil natuurlijk: zij waren Belgen.

Onze eis: Noord-Brabant, Zeeuws-Vlaanderen, Bezet Limburg.

Duitsland
Ook Duitsland heeft een stuk Limburg ingepalmd, uit het hertogdom Limburg. Dat willen we terug. Bovendien lijkt het niet ongepast dat voor de wandaden van WOI en WOII er een degelijke compensatie komt, niet enkel die snippers van de Oostkantons.

Onze eis: het Rijnland, van Venlo tot de Franse grens

Luxemburg
Luxemburg kwam ook in opstand tegen de Hollanders, maar werd ook afgestaan voor de helft na de schandelijke XXIV artikelen. Wij willen het terug.

Onze eis: Luxemburg komt terug in het Belgische Rijk.

Frankrijk
Ook al is Frankrijk traditioneel een goede vriend van België, Frankrijk heeft ons grond ontstolen. Henegouwen was vroeger veel groter, ook Givet was Belgisch. Dan heeft u nog Frans-Vlaanderen en Artois. Deze gebieden moeten we terugkrijgen, kost wat kost.

Onze eis: België tot aan de Somme

België moet zich eindelijk gedragen als een sterke staat. Deze gebieden horen ons rechtmatig toe, maar we hebben te weinig op tafel geklopt toen ze ons ontstolen werden. België moet nu grijpen wat van haar is!
lomeanor is offline  
Oud 8 mei 2005, 17:59   #270
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat zeg je daarvan, kleine Yanneman
lomeanor is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:03   #271
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er wordt nergens gesteld dat we die landen moeten binnenvallen, dat is wat u ervan maakt.
Oud 8 mei 2005, 19:10   #272
van Maerlant

Standaard

Ja, en? Geen gevatte opmerkingen?

van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:24   #273
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pure kolder! Good stuff! Doorsturen naar Raf Coppens voor zijn eindejaarsconférence.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:25   #274
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Pure kolder! Good stuff! Doorsturen naar Raf Coppens voor zijn eindejaarsconférence.

Egidius
Sarcasme of niet, Egidius? Ik vond het redelijk grappig, om eerlijk te zijn.

van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:28   #275
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sarcasme of niet, Egidius? Ik vond het redelijk grappig, om eerlijk te zijn.
Leg het aan een psychiater voor, en die zal in paniek de mannen met de witte jassen bellen. Ik vind het doodjammer dat dat BUB-programma niet beter bekend is. Ze hebben potdorie gelijk dat die eisen op de VRT moeten komen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:33   #276
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Leg het aan een psychiater voor, en die zal in paniek de mannen met de witte jassen bellen. Ik vind het doodjammer dat dat BUB-programma niet beter bekend is. Ze hebben potdorie gelijk dat die eisen op de VRT moeten komen.

Egidius
Om iedereen eens aan het lachen te brengen en zo de door hen zo verheerlijkte verzuring te doorbreken?

van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:44   #277
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens gezegd dat ze die landen zouden binnenvallen? Kijk dan maar nog eens goed...
't Grappige is trouwens dat de tekst vol historische fouten staat. Zo zou Luxemburg tegen de "Hollanders" (sic) in opstand zijn gekomen. Nu was het zo dat Luxemburg in 1830 zo goed als rustig bleef. Enkele maanden voor september had koning Willem I trouwens nog door Luxemburg gereisd waar hij door de bevolking enthousiast werd begroet (hetzelfde gebeurde toen hij de Vlaamse steden aandeed rond diezelfde periode).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:46   #278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hopelijk neemt hij het ook op, anders gaan de bubbelsmurfen weer denken dat ook Coppens in het "groot VlaemSSch-nationaal complot" zit!
Oud 8 mei 2005, 19:46   #279
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
't Grappige is trouwens dat de tekst vol historische fouten staat. Zo zou Luxemburg tegen de "Hollanders" (sic) in opstand zijn gekomen. Nu was het zo dat Luxemburg in 1830 zo goed als rustig bleef. Enkele maanden voor september had koning Willem I trouwens nog door Luxemburg gereisd waar hij door de bevolking enthousiast werd begroet (hetzelfde gebeurde toen hij de Vlaamse steden aandeed rond diezelfde periode).
Verdorie, Jan, het schijnt dat ik eindelijk mijn meerdere heb gevonden op geschiedkundig vlak...

van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 20:05   #280
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdorie, Jan, het schijnt dat ik eindelijk mijn meerdere heb gevonden op geschiedkundig vlak...
Er zitten hier nog een paar geleerdere bollen op dit forum als het op geschiedkundige kennis aangaat (Ossaert bijvoorbeeld).

Nog zo'n giller van formaat in de tekst:

Citaat:
Brabant, Vlaanderen en Limburg stonden aan de kant van Spanje en niet bij die vuile Oranjes.
Blijkbaar weet de opsteller van de tekst helemaal niet dat dat Vlaanderen, Brabant-Limburg helemaal niet aan Spaanse kant stond, maar in 1579 dat Vlaanderen bijvoorbeeld deel uitmaakte van de Unie van Utrecht (in Brabant was de situatie wat verward). Tegen de Spaanse bezetter dus.

Het waren juist de Romaanse gebieden in de Nederlanden die partij hadden gekozen voor de Spaanse bezetter: Henegouwen, Artezië. En in het graafschap Vlaanderen was er die merkwaardige toestand: Dietstalig Vlaanderen koos voor de Unie van Utrecht, terwijl Romaanstalig Vlaanderen (het Rijselse) voor de Unie van Atrecht koos.

De tweeledigheid van de Nederlanden was hierdoor een feit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be