Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2023, 08:03   #301
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Vervolg:

5 - Nu had ik bij Scientology al eens gelezen dat er vroeger in het heelal al ruimtevaartculturen geweest zouden zijn.
6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd.
7 - Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden en waren (bijna) alle problemen opgelost.
Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd(microwezens) en had een eeuwige evolutie en het leven van ons was voortgekomen uit een hoger leven in de microkosmos.
Tevens als een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen.
Gevonden in 1974...in de nacht van 10 op 11 juli.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 08:29   #302
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en loste zich pas later op als zelfbewustzijn van het oneindige, dat wil zeggen: het IK is geen punt, maar oneindig.
IK BEN GOD
Oftewel: het IK is eigenlijk GOD zelf.
Dat was in 1980/1981
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 11:17   #303
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.116
Standaard

ben je weer ontsnapt ??
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 11:26   #304
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het ben IK als de wedergeboren Christus.

Ik hang al reeds aan mijn kruis voor bijna 49 jaar.
Broeksriem kopen, of bretellen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 09:00   #305
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 09:01   #306
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
ben je weer ontsnapt ??
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 10:00   #307
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Zwarte gaten.

Die zwarte gaten zijn wel een apart probleem, want het zou kunnen dat die ruimteschepen daarin gekraakt worden tot een terugval in de nog kleinere mini-microkosmos.
Maar waarschijnlijk toch met het positieve doel de mini-microkosmos ook verder te ontwikkelen*.

*De oplossing in deze is dat de zwarte gaten de uiteindelijke macro-atomen zullen worden, gelet op het feit dat de elementaire deeltjes van de microkosmos van een veel hoger soortelijk gewicht zijn, waar de zwarte gaten aan voldoen.
Dat wij eerst de planeten en sterren tot ruimteschepen zullen bouwen is dus slechts voorlopig.
Daarna komen de zwarte gaten aan de beurt en zullen wij ook zelf veel kleiner en veel compacter moeten worden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2023, 13:37   #308
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Nimand durft mij te geloven:

Verkondig het Heilige Woord:

Atomen bestaan uit ruimteschepen.
Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
En de hemel is daar ook.
En in de verre toekomst gaan wij ook zelf een ruimtevaartcultuur bouwen in de macrokosmos tot macro-atomen tot macro-zonnen en macro-planeten en macro-leven tot de macro-reuzen.
En de microkosmos bestaat uit een oneindige reeks culturen.
Ik ben Harriechristus, de wedergeboren Jezus.
De enige die de wereld nog kan redden.
Ik woon in Amsterdam, de nieuwe heilige stad.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2023, 10:08   #309
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Mijn atoomtheorie als idee.

Mijn atoomtheorie is geen fantasie en de bewijsvoering berust op filosofische logica.
Ik geef toe dat die niet zo gemakkelijk is te begrijpen.
Maar je zou kunnen beginnen je open te stellen voor een nieuw idee.
Zoals er wel meer ideeën in de wereld zijn, zonder daarvan het bewijs te kennen of zelfs zo dat er geen bewijs voor is.
Er is heel veel in het leven dat we gewoon accepteren.
Voor vele mensen is het leven gewoon een wonder.
En dat is ook heel mooi om het zo te zien.
We behoeven en kunnen niet alles begrijpen.
Bekijk ook mijn atoomtheorie eens zo. Het is een idee. Verdiep je er gewoon in, zonder meteen alles bewezen te willen zien. Want dat laatste is het aller moeilijkste.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 08:50   #310
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Over onze eigen wil.

De slak.
Als goed voorbeeld wil ik hier noemen dat een slak oversteekt over een verkeersweg.
De microwezens weten dan natuurlijk wel dat het zeer gevaarlijk is en dat die slak doodgereden kan worden.
Toch kunnen ze die slak ( waar ze zelf in zitten ) niet stoppen omdat die slak ook een eigen wil heeft en deze wordt dus doodgereden.
Nu hebben ze natuurlijk wel die eigen wil van de slak gecreëerd door middel van de hersenen van de slak, die primitiever zijn dan die van de microgoden zelf.
Maar eenmaal gecreëerd hebben die hersenen toch hun eigen functioneren op basis van het bewustzijn van de slak zelf.
Het is niet zo dat alleen de hersenen het bewustzijn bepalen, maar het is ook omgekeerd.
En dat geldt ook voor de mensen: wij zijn niet alleen maar een product van onze hersenen, maar onze hersenen reageren ook op ons bewustzijn, met als hoogste het denken.
En wat wij denken kan weer afhangen van onze uiterlijke omstandigheden als eerste, dus bijvoorbeeld in het drukke verkeer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 08:51   #311
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.116
Standaard

dus christus heeft een computer )))
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 08:54   #312
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
dus christus heeft een computer )))
Ja,ja, zeker.

Wist je dat nog niet?

En ook geen ezeltje meer, maar een fiets...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 09:47   #313
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Over onze eigen wil.

De slak.
Als goed voorbeeld wil ik hier noemen dat een slak oversteekt over een verkeersweg.
De microwezens weten dan natuurlijk wel dat het zeer gevaarlijk is en dat die slak doodgereden kan worden.
Toch kunnen ze die slak ( waar ze zelf in zitten ) niet stoppen omdat die slak ook een eigen wil heeft en deze wordt dus doodgereden.
Nu hebben ze natuurlijk wel die eigen wil van de slak gecreëerd door middel van de hersenen van de slak, die primitiever zijn dan die van de microgoden zelf.
Maar eenmaal gecreëerd hebben die hersenen toch hun eigen functioneren op basis van het bewustzijn van de slak zelf.
Het is niet zo dat alleen de hersenen het bewustzijn bepalen, maar het is ook omgekeerd.
En dat geldt ook voor de mensen: wij zijn niet alleen maar een product van onze hersenen, maar onze hersenen reageren ook op ons bewustzijn, met als hoogste het denken.
En wat wij denken kan weer afhangen van onze uiterlijke omstandigheden als eerste, dus bijvoorbeeld in het drukke verkeer.
Vervolg:

De vrijheid is die van het totale systeem.

Ware dat niet zo dat wij niet vrij zouden zijn vanwege de microgoden, dan zouden de microgoden ook niet vrij zijn vanwege de mini-microgoden en die evenmin vanwege de super-mini-goden, enz. en zou de vrijheid dus verdwijnen in de inwendige oneindigheid van de microkosmos.
Maar de waarheid en daarmee ook de vrijheid is die van het totale systeem en niet alleen die van de allerhoogste (oneindig hoog dus), en daarvan maken wij deel uit, zodat de vrijheid ook in ons bestaat als deel van het oneindige systeem.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 10:32   #314
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

De kunstmatige intelligentie.

Er is een groot verschil tussen het bewustzijn van de microgoden en wij en nog meer bij de slak.
Dat levert dan een grote spanning op.
Terwijl wij en de slak toch door hen zijn geschapen.
Ik wil dat vergelijken met de moderne kunstmatige intelligentie, als door ons geschapen, maar toch in staat is een eigen leven te leiden, zodat wij niet weten hoe het zich zal gedragen, wat de uitkomst zal zijn.
Dat is dan griezelig straks overgeleverd te zijn aan iets dat wij niet meer in onze macht zullen hebben.
Zo is het ook tussen de individuele mensen en het wereld collectief, dat zo zijn eigen wetmatigheid heeft.
Hoe de maatschappij en de wereld zich zullen ontwikkelen dat weten wij veelal niet.
Meestal komt er iets anders uit dan wij dachten.
Het leeft zijn eigen leven.
En zo is het ook tussen de microwezentjes en wij.
Door de microwezentjes geschapen hebben wij toch ons eigen bewustzijn en onze eigen wil.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 13:05   #315
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.593
Standaard Christus

Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 08:20   #316
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.593
Standaard Denkfouten redeneerfouten ofwel nonsens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De kunstmatige intelligentie.
Er is een groot verschil tussen het bewustzijn van de microgoden en wij en nog meer bij de slak.
Harrie, je redeneert slordig en maakt denkfouten. Het komt door onzorgvuldig taalgebruik. In de bovenstaande zin kan je "De" schrappen en de tegenstelling die je noteert is onzuiver. Want in plaats van "Wij" moet staan "het menselijk bewustzijn" en dan "het beswustzijn van de slak". Je kent toch wel het verschil tussen een zuivere en een onzuivere tegenstelling? Met onzuivere tegenstellingen kan je niet redeneren.

Citaat:
Dat levert dan een grote spanning op.
Oh ja? Wat voor spanning is dat? Spierspanning, een potentiaalverschil op het ellectriciteitsnet? Hoe is dat vastgesteld en gemeten? Is het een spanning bij mensen of bij de microwezentjes of in het hoofd van Harrie? En zo kan ik wel doorgaan. Je post is pure nonsens.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 08:28   #317
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Harrie, je redeneert slordig en maakt denkfouten. Het komt door onzorgvuldig taalgebruik. In de bovenstaande zin kan je "De" schrappen en de tegenstelling die je noteert is onzuiver. Want in plaats van "Wij" moet staan "het menselijk bewustzijn" en dan "het beswustzijn van de slak". Je kent toch wel het verschil tussen een zuivere en een onzuivere tegenstelling? Met onzuivere tegenstellingen kan je niet redeneren.
Ik hoop dat je het spreekwoord kent: "Spijkers op laag water zoeken!"
Het is weer allemaal onzin wat je zegt.
Citaat:

Oh ja? Wat voor spanning is dat? Spierspanning, een potentiaalverschil op het ellectriciteitsnet? Hoe is dat vastgesteld en gemeten? Is het een spanning bij mensen of bij de microwezentjes of in het hoofd van Harrie? En zo kan ik wel doorgaan. Je post is pure nonsens.
Blijkbaar heb je weer niet goed gelezen, het is de geestelijke spanning tussen het hogere bewustzijn van de microgoden en ons lagere bewustzijn, dat wij mensen allerlei dingen doen die de microgoden veel beter zouden weten, met als voorbeeld een slak die de weg over steekt en dan dood wordt gereden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 08:57   #318
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.593
Standaard Geklets in de ruimte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik hoop dat je het spreekwoord kent: "Spijkers op laag water zoeken!"
Doet mij denken aan je optreden bij Jack Spijkerman.

Ik zie dat je het verschil niet weet tussen een spreekwoord en een gezegde of zegswijze.

Ik hoop dat je de zegswijze "geklets in de ruimte" kent. Je bent daar erg goed in.

Citaat:
Het is weer allemaal onzin wat je zegt.
Blijkbaar heb je weer niet goed gelezen, het is de geestelijke spanning tussen het hogere bewustzijn van de microgoden en ons lagere bewustzijn, dat wij mensen allerlei dingen doen die de microgoden veel beter zouden weten, met als voorbeeld een slak die de weg over steekt en dan dood wordt gereden.
Ik hoop dat je de zegswijze "Er is geen touw aan vast te knopen" kent.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 09:23   #319
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Doet mij denken aan je optreden bij Jack Spijkerman.
Ook Spijkerman begreep er niks van.
Citaat:
Ik zie dat je het verschil niet weet tussen een spreekwoord en een gezegde of zegswijze.
Opnieuw spijkers op laag water.
Citaat:

Ik hoop dat je de zegswijze "geklets in de ruimte" kent. Je bent daar erg goed in.
Dat laat ik aan jou over.
Citaat:


Ik hoop dat je de zegswijze "Er is geen touw aan vast te knopen" kent.
Touwen knopen doen de zeelui.
Mijn atoomtheorie vraagt verstand.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 09:40   #320
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Touwen knopen doen de zeelui.
Mijn atoomtheorie vraagt verstand.
Ik hoop dat je deze zegswijze kent:

Met het verstand op nul en de blik op oneindig ...
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be