Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 27 februari 2011, 11:00   #361
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En daar komt de totalitair riekende aap uit de mouw... Ik noteer dat een bepaald forumlid in het bericht hier recht boven het mijne tussen de regels door pleit voor méér gedachtenpolitie, en aldus meer dan gaarne de subjectiviteit van dit forum wenst te verhogen.
Ik noteer dat ge in hetzelfde bedje ziek zijt, meer nog, ge wenst deel uit te maken van de gedachtenpolitie.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:04   #362
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, Sus, je begrijpt me verkeerd.
Je hebt toch geen persoonlijke opmerkingen/aanvallen en collectieve beledigingen nodig om je gedacht weer te geven.
Sommigen wel, artisjok.
Er zijn een aantal mensen (geweest) die niet volwassen kunnen discussieren.
Mensen zoals Grimbergen vroeger en zijn dubbelnick nu nog steeds vinden het leuk om te trollen.

Ik geef toe, dat is ook leuk, maar het is inderdaad niet bevorderlijk voor de sfeer en het zorgt ervoor dat anderen er in gaan trappen en strafpunten oplopen.
Een veel gebruikte techniek hier.

Ik ben het met u eens dat hiertegen meer zou mogen opgetreden worden, maar de interpretatie daarvan is zo verschrikkelijk subjectief dat er inderdaad een aantal mods zullen moeten bijkomen.

En neutrale mods zie ik hier in dit forum niet zo direct voor het rapen (daar reken ik mezelf ook bij).
Sommigen denken neutraal te kunnen zijn, maar dat is niet zo.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:05   #363
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Kan je deze stelling bewijzen? Soepgroenten is een scheldwoord. Het andere niet. Zal menig forummer de wenkbrauwen doen fronsen. Op een politiek forum een neutrale moderatie krijgen is onmogelijk. Toch lijkt het mij niet sereen om extreem links en extreem rechts een plaats in het moderatie team te geven.
akkoord.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:08   #364
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het probleem is; w�*t is 'n persoonlijke belediging/aanval, of 'n collectieve belediging?
Wat voor de een 'n belediging is, is voor 'n ander gewoon iets lachwekkend, het is subjectief en daar kan uren- zoniet dagenlang over gepalaverd
Exact.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
worden, hetgeen U voorstelt is bovendien 'n aanval, op 't vrije woord, zoals Sus al zei, 'n beknotting van VvM.
Dat niet echt.
Het recht op beledigingen staat niet in de grondwet, maar ik geef toe het is een grijze zone waar enkel rechtbanken kunnen in oordelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Is het woord 'ieslaam' 'n collectieve belediging?
Nee, dat is kinderachtig getrol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Streng optreden, niemand pleit voor minder streng, maar wel voor meer objectiviteit en onpartijdigheid, iets wat hier dus niet altijd aan de orde is!
Voor zover ik kan zien is die objectiviteit en onpartijdigheid er wel degelijk, en dat wordt ook zo door de moderatie bevestigd.
Misschien eerder eens in eigen boezem kijken.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:10   #365
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tijd dat de verziekers van dit forum eens een deftige hobby zoeken.
2
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:12   #366
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread....59#post5292459
Waarbij alice zich ook nog uitspreekt over mijn verstandelijk vermogen doordat ze reageert op deze post; (die er ook nog altijd onaangeroerd staat)
Klopt, dat is een mooi voorbeeld hoe mensen de sfeer op dit forum blijven verzieken.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:17   #367
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde
 
(petitio principii)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte Firestone,

W�*s het maar zo ........r het blijft inderdaad een probleem.



Met vriendelijke groet,
Arbiter
[/b]
Beste,

Onder welke (dubbel)nick neemt u deel aan de discussies. En hoe zit dat met de andere moderatoren ?
(petitio principii) is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:29   #368
Arbiter
Global Moderator
 
 
Arbiter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 1.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Beste,

Onder welke (dubbel)nick neemt u deel aan de discussies. En hoe zit dat met de andere moderatoren ?
Geachte,

Moderatoren worden gerecruteerd uit het geheel van reguliere forumgebruikers. Wij hebben de lopende afspraak - en onze redenen - de identiteit van moderators niet bekend te maken. Daar houd ik mij dus aan.

Als u zich zorgen maakt kan ik u wel verzekeren dat áls een moderator actief is in een bepaalde draad, deze niet door hem- of haarzelf wordt gemodereerd.

Vriendelijke groet,
Arbiter
Arbiter is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:46   #369
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde
 
(petitio principii)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 0
Standaard

Jullie doen dus aan mekaar wel eens een "vriendendienstje". Of een "knipje voor de vrienden".

U geeft namelijk toe dat u de "discussienicks" van al de andere moderatoren kent.

Dat zet natuurlijk uw uitval t.o.v. Dubbelnicks in een oogopenend licht.
(petitio principii) is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:56   #370
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Het recht op beledigingen staat niet in de grondwet, maar ik geef toe het is een grijze zone waar enkel rechtbanken kunnen in oordelen.
Het recht om niet beledigd te worden staat ook niet in de grondwet;
Wat wèl in de grondwet staat (tot nader order) is het recht op vrije meningsuiting.
COCHINILLO is offline  
Oud 27 februari 2011, 11:59   #371
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kritiek heeft het niet nodig om te schelden :
"ingepakte geit" , "hoer" , "vanachter de geit"
Kritiek heeft het niet nodig om woorden te vervormen tot
ieslaam, allahtonen,

Zo'n termen kom ik wel veelvuldig tegen in die draden die ik benoem met "enkel om haat te spuien".[/indent]http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1333
Ik noemde ""ingepakte geit" , "hoer" , "vanachter de geit"" schelden; "ieslaam, allahtonen," noemde ik vervormen van woorden. Duidelijk?
Het is niet nodig om woorden neer te schrijven zoals ze uitgesproken worden. Op een forum gebruiken we schrijftaal, en iedereen weet wel hoe de neergeschreven woorden uitgesproken worden.
Gaat U binnenkort ook strafpuntjes geven voor taalfouten? Geeft U les? in welk studiejaarke?


Citaat:
Zolang ik niet weet waarom mijn schrijfsel een persoonlijke aanval was kan ik hier spijtig genoeg niet op antwoorden.

2X schreef ik die opmerking neer, omdat alice onverdroten doorging met het vragen naar cijfers. Nochtans had ik meermaals de link van de site gegeven; waar het mogelijk is alle cijfers voor alle deelgroepen aan te maken.
U gebruikte iemands persoonlijke naam (vind je dat leuk?) en bovendien gaf je een zeer zware sneer naar iemands privé beroepsleven.
maar dat blijkt geen persoonlijke belediging te zijn!?
COCHINILLO is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:01   #372
Arbiter
Global Moderator
 
 
Arbiter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 1.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Jullie doen dus aan mekaar wel eens een "vriendendienstje". Of een "knipje voor de vrienden".

U geeft namelijk toe dat u de "discussienicks" van al de andere moderatoren kent.

Dat zet natuurlijk uw uitval t.o.v. Dubbelnicks in een oogopenend licht.
Geachte,

Het gaat hier om dubbelnicks van verbannen forummers. Die forummers zijn verbannen met een reden.

Als u denkt dat moderatoren het zich kunnen veroorloven deel uit te maken van een 'kamp' of 'vriendendienstjes' te verrichten heeft u een verwrongen beeld van de realiteit.

Vriendelijke groet,
Arbiter
Arbiter is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:24   #373
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde
 
(petitio principii)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte,

Het gaat hier om dubbelnicks van verbannen forummers. Die forummers zijn verbannen met een reden.

Als u denkt dat moderatoren het zich kunnen veroorloven deel uit te maken van een 'kamp' of 'vriendendienstjes' te verrichten heeft u een verwrongen beeld van de realiteit.

Vriendelijke groet,
Arbiter
Staat het ter discussie dat ik de enige ben met een 'verwrongen beeld van de realiteit' ?

Citaat:
Eén ervan is een automatische detector, een andere: tekstanalyse.
Denk u dat het moeilijk is om via 'tekstanalyse' de dubbelnicks van de moderatie er uit te pikken ?
(petitio principii) is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:27   #374
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Spijtig dat de jacht op dubbelnicks (van permanent verbannen forumleden) selectief is.
Zeikstraal kan hier alweer probleemloos posten, terwijl anderen (terecht) vrij vlug worden verbannen.

Zolang de moderatie niet consistent wordt zal het gemekker over partijdigheid aanhouden, vrees ik.
En het forum steeds minder een plek zijn waar serene en ernstige politieke discussies gevoerd worden. Wel een forum voor debiele clanoorlogen.

Spijtig.
Als dat nog niet het geval is, mag Firestone gerust het moderatorteam vervoegen wat mij betreft.

EDIT: een der laatste overgebleven stemmen van de rede (en daar reken ik mezelf niet toe, voor alle duidelijkheid).

Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 februari 2011 om 12:31.
Steve_M is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:30   #375
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Gaat U binnenkort ook strafpuntjes geven voor taalfouten?
Neen.
Met wat voor een idee jij nu afkomt!
artisjok is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:32   #376
Arbiter
Global Moderator
 
 
Arbiter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 1.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Staat het ter discussie dat ik de enige ben met een 'verwrongen beeld van de realiteit' ?
Heeft u dat dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Denk u dat het moeilijk is om via 'tekstanalyse' de dubbelnicks van de moderatie er uit te pikken ?
Het is moeilijker dan u denkt maar moet ik dit als dreigement beschouwen?
Arbiter is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:44   #377
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Het recht om niet beledigd te worden staat ook niet in de grondwet;
Citaat:
Laster, eerroof, beledigingen ...


De Belgische Strafwet omschrijft in de artikelen 443 en volgende een reeks misdrijven die een inbreuk vormen op het privé-leven, de reputatie of de eer van een persoon. Het gaat om de misdrijven laster, eerroof, belediging, lasterlijke aangifte, kwaadwillige ruchtbaarmaking.

* Laster: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder dat men erin slaagt het wettelijke bewijs ervan te leveren, terwijl de wet het leveren van het bewijs veronderstelt. Bijvoorbeeld: men verwijt iemand dat hij fiscale fraude heeft gepleegd, zonder hiervoor het bewijs te leveren.
* Eerroof: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder het te kunnen bewijzen. Bijvoorbeeld: men verwijt iemand een misdrijf te hebben gepleegd, maar het wettelijke bewijs daarvan is niet meer te leveren omdat de zaak verjaard is.
* Belediging: verspreiden van informatie over een onduidelijk feit, dat de eer van een andere persoon aantast.
* Lasterlijke aangifte: laster in de vorm van een aangifte aan de overheid.
* Kwaadwillige ruchtbaarmaking: een waar feit aan een ruim publiek ter kennis brengen, louter en alleen om een ander te schaden.
http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=139
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:46   #378
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Gaat U binnenkort ook strafpuntjes geven voor taalfouten? Geeft U les? in welk studiejaarke?
Dat zijn geen taalfouten.
Zoals ik al eerder gezegd heb is dat kinderachtig getrol waarmee de persoon in kwestie zich bij de meer ervaren forummers eigenlijk redelijk belachelijk maakt.

Het komt daarnaast heel erg on-intelligent over.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:48   #379
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
ha! goed zo! dan leg ik telkens klacht neer als zo'n allahtoontje me nog eens "hoer" naroept. Dat gaat spetters geven sé. toch?
COCHINILLO is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:50   #380
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ha! goed zo! dan leg ik telkens klacht neer als zo'n allahtoontje me nog eens "hoer" naroept.
Dat zou ik zeker niet nalaten, want dat kan echt niet.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be