Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2013, 23:26   #3781
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Yep. En ik ga meer zeggen. Veruit iedereen. Niet in het minste jij.
Ik alvast niet. Al vele jaren maak ik mijn eigen klaslokaal schoon. Vegen, stof afdoen en dweilen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 23:29   #3782
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik alvast niet. Al vele jaren maak ik mijn eigen klaslokaal schoon. Vegen, stof afdoen en dweilen.
Stof afdoen in uw klaslokaal vergelijken met iemand die dag in dag uit gebouwen mag gaan dweilen.

Ik begin nu toch ook even te twijfelen aan de capaciteiten van het onderwijzend personeel...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 15:03   #3783
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is… niets hebben of alles kwijt zijn.

Commentaar: Op een bepaald moment in midlife was ik alles kwijt.
Mijn job, mijn verstand, mijn vrouw, mijn huis, mijn kinderen, mijn spaargeld, mijn dak boven mijn hoofd. Het enige wat ik uiteindelijk overhield was mijn dop. Reden te over voor de ideologische sociaal-terroristen van dit forum om mij als hangmatter te beschimpen. (En mij zelfs tegelijkertijd erdoor te draaien als pseudo-arme). Natuurlijk hebben die liever, dat je zelfmoord pleegt. Ik heb er goed aan gedaan dat alles te overleven en nog fantastische tijden mee te maken, zij het alleen, in plaats van zelfmoord te plegen (de neiging daartoe ontbrak echt niet). Helaas kostte en kost mijn overleven de staat, die mij jarenlang als wanhopige laagsteloonwerker naar de armoede belast heeft, een hoop centen. Wat jammer nou.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 16:07   #3784
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Stof afdoen in uw klaslokaal vergelijken met iemand die dag in dag uit gebouwen mag gaan dweilen.
Citaat:
Vegen, stof afdoenen dweilen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 september 2013 om 16:08.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 16:11   #3785
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Ja en dan? De vergelijking gaat nog steeds niet op.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 16:15   #3786
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Ja en dan? De vergelijking gaat nog steeds niet op.
Jawel, het gaat over de wil zo'n werk te doen. Ik heb er helemaal geen probleem mee een toilet schoon te maken wanneer een zieke leerling heeft moeten overgeven of te laat was en zijn gevoeg buiten de pot heeft gedaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 16:16   #3787
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Ja en dan? De vergelijking gaat nog steeds niet op.
dit is voor of na de eigenlijke dagtaak
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 16:27   #3788
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, het gaat over de wil zo'n werk te doen. Ik heb er helemaal geen probleem mee een toilet schoon te maken wanneer een zieke leerling heeft moeten overgeven of te laat was en zijn gevoeg buiten de pot heeft gedaan.
Eens zien of die wil er ook zou zijn om dat dag in dag uit te doen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:52   #3789
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mensen die in de schoonmaak werken, dat is een sector afzonderlijk natuurlijk. En toch zijn er tijden geweest dat dit nog een sector was waar redelijk wat te verdienen viel (zonder franjes welliswaar) en waar toch nog tal van mensen iets in konden opbouwen van enige carrières. Want laat ons wel wezen, schoonmaak is een big business.
Denk maar als je klanten zoals zaventem, bepaalde hotelketens, electrabel...en nog zovele anderen kunt maken ben je met een zeer groot bedrijf bezig. Dat het over schoonmaak gaat is een even groot detail als of het over worsten maken gaat of over toeleveringsbedrijf van een autofabriek of eender wat welke niet opvalt door hun kunde maar wel door hun omzet en personeelsbezetting.
Weinigen staan daar bij stil.
Alhoewel de laatste jaren het vooral een business van allochtonen en krapuul is geworden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:58   #3790
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen die in de schoonmaak werken, dat is een sector afzonderlijk natuurlijk. En toch zijn er tijden geweest dat dit nog een sector was waar redelijk wat te verdienen viel (zonder franjes welliswaar) en waar toch nog tal van mensen iets in konden opbouwen van enige carrières. Want laat ons wel wezen, schoonmaak is een big business.
Denk maar als je klanten zoals zaventem, bepaalde hotelketens, electrabel...en nog zovele anderen kunt maken ben je met een zeer groot bedrijf bezig. Dat het over schoonmaak gaat is een even groot detail als of het over worsten maken gaat of over toeleveringsbedrijf van een autofabriek of eender wat welke niet opvalt door hun kunde maar wel door hun omzet en personeelsbezetting.
Weinigen staan daar bij stil.
Alhoewel de laatste jaren het vooral een business van allochtonen en krapuul is geworden.
Het gaat over de inhoud van het werk. Het is gewoon niet interessant. Mentaal afstompend.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 23:03   #3791
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Het gaat over de inhoud van het werk. Het is gewoon niet interessant. Mentaal afstompend.
Dus?

Kijk van mij moeten mensen niet zulke werk doen. Maar als je perse dat werk niet wilt doen moet je ook niet huilie huilie gaan doen dat je in de uitkering, bijstand of whatever zit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 23:33   #3792
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Het gaat over de inhoud van het werk. Het is gewoon niet interessant. Mentaal afstompend.
Ja oké, maar behalve het kuisen zelf heb je natuurlijk ook de calculators die de prijzen moeten berekenen. De inspectie diensten om te kijken of er wel goed genoeg gekuist is. De aanwervingsdiensten om kuisers aan te werven, de aanbesteding dienst om de talrijke aanbestedingen op te volgen.
En zo verder...precies gelijk bij alle groten.
En er worden serieuze lonen betaald op bepaalde niveaus. 7000€ pm is geen uitzondering.
Dat kuisen dat is maar detail feitelijk.

Ik weet niet met hoeveel het grootste bedrijf werkt...18000 man of zo?

Geen kattenpis dus/ dat dweilen ze wel eens weg.
Sommige kuisbedrijven hebben ook bewakingsdiensten, leiden legers op in achterlijke landen en zo verder. Hebben renovatie diensten, container diensten, industriële schilderdiensten....enz
Valt allemaal onder "kuisen"; of het begint er mee?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 september 2013 om 23:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 01:04   #3793
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus?

Kijk van mij moeten mensen niet zulke werk doen. Maar als je perse dat werk niet wilt doen moet je ook niet huilie huilie gaan doen dat je in de uitkering, bijstand of whatever zit.
Da's ook waar. Maar als overheid mag er dan wel werk gemaakt worden van opleidingen en onderwijs. Nu vindt dat ook wel plaats, maar er zijn toch nog wat pijnpunten.

Als de overheid belastingen kan heffen mag er wel iets voor in ruil staan. Huisvesting zou niet aansprakelijk mogen zijn bij tegenslag of verminderd inkomen.

Rechts zal dit natuurlijk weer hemeltergend vinden en profitariaat in de hoogste graad. Maar dat komt gewoon doordat er enorm slecht omgegaan wordt met het belastinggeld. Er is quasi niks van visie. Zowel bij links als rechts. ( Vanaf nu spreek ik wat betreft België over rechts en minder rechts.)

Waardoor er dan weer meer belastingen worden gehoffen en meegedeeld wordt via het halfacht journaal dat er meer geld zal vloeien naar kansarmenbeleid, uitkeringen en sociale huisvesting.

De kleinburger verslikt zich in zijn steak au champignon ( wat hij net heeft klaargemaakt na het aanschouwen van Komen Vreten ) en krijst terwijl hij krampachtig met zijn Leeuwenvlag ostentatief iets wil duidelijk maken - aldoch blijft het bij betekenisloos gewapper: weeral mijn centen naar die hangmatters!!

Hier komt een neoliberaal aspectje piepen: de werkloze en diegene die iets anders wil maar niet echt weet hoe en op welke manier en daardoor in de problemen komt, heeft het vooral zelf gezocht. Die werkloze doet het opzettelijk om de kleinburger te pesten, te verarmen en omdat de moslims hem dat opgedragen hebben.

Ondertussen vergokt de financiele elite samen met hun politieke hoeren het zuurverdiende geld van de kleinburger en de aalmoes van de werkloze ( belasting dient een werkloze ook te betalen ) en heft rente omdat dit nou eenmaal lekker gemakkelijk poen scheppen is.

Terwijl de elite gaten slaat in de bankrekeningen, bedreigt die de overheid, die zelf medeverantwoordelijk is voor die financiële kraters, met:' Wij zijn too big to fail'.

Gevolg: de banken rijven een hoop poen binnen dat het niet meer mooi is.

De overheid presenteert een goednieuwsshow dat alles wel in orde zal komen op voorwaarde dat de broeksriem dient aangehaald te worden. Iedereen inleveren is de boodschap.

Rechts verheft zijn stem en verklaart: de werklozen dragen niks bij. Afschaffen die uitkeringen. Men probeert nog wat de belastingen omhoog te trekken maar wanneer het volk mort geeft men de schuld aan de linkse partijen. Of degene die moeten doorgaan voor links. Laten we stellen: de iets minder rechtse partijen.

Wanneer men tot een plafond is gekomen waarme niet meer boven kan qua belastingsgraad tovert men een pasklare oplossing uit de goochelaarshoed: privatiseringen.

Bedrijven gaan alles regelen voor de burger.

En op die manier holt de maatschappij zichzelf uit. Allemaal door het rentesysteem.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 10:48   #3794
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Mensen die de stront van een ander opkuisen verdienen respect.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:23   #3795
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Mensen die de stront van een ander opkuisen verdienen respect.
... en geld, en zijn niet arm.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:31   #3796
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
... en geld, en zijn niet arm.
Kunnen natuurlijk wel arm zijn.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 20:50   #3797
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Kunnen natuurlijk wel arm zijn.
Bullshit.
Hier is NIEMAND arm.
Iedereen die hier mag zijn, heeft eten, drinken, en een dak boven zijn hoofd.
Wie meer wil moet er maar voor werken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 21:07   #3798
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bullshit.
Hier is NIEMAND arm.
Iedereen die hier mag zijn, heeft eten, drinken, en een dak boven zijn hoofd.
Wie meer wil moet er maar voor werken.
Hoe moeten daklozen zich opwerken?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 23:20   #3799
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Hoe moeten daklozen zich opwerken?
Wie hier dakloos is, is hier eigenlijk illegaal.
Die moet zich niet opwerken, die moeten wij buitenwerken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 23:28   #3800
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wie hier dakloos is, is hier eigenlijk illegaal.
Die moet zich niet opwerken, die moeten wij buitenwerken.
Dus alle daklozen in Gent, Brussel en Antwerpen zijn allochtoon en illegaal? Ook de blanke gevallen die hier geboren zijn?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be