Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2006, 13:03   #21
sony
Burger
 
sony's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2006
Berichten: 140
Standaard

Belachelijke discussie.......
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:16   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'Hebben wij niet, en hebben wij ook niet nodig'.

'Wij zijn wij alwetend geboren, wij'.

'Wij zijn wij van het superieure blanke ras, namelijk.'
amai, djimi, aan wat heb jij gezeten?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:13   #23
sony
Burger
 
sony's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2006
Berichten: 140
Standaard

Zigeunerbloed???????
Dit gaat boven mijn petje,..
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 21:25   #24
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Oorspronkelijk bericht door marjan
ROMA ...De meeste Roma-zigeuners zijn ook moslim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...Bronnen??
Is het daarom dat ze in massa naar de Saintes Marie de la Mer trekken in Maria-aanbidding? Toch wel vreemd...
Vreemd ook dat marjan niet antwoordt
We zullen nog wat geduld moeten hebben

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2006 om 21:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2006, 11:26   #25
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Je legt de pijnpunten goed bloot. Ook bij moslimjongeren stelt zich dat probleem. Er is nergens zoveel analfabetisme als in Arabische landen en deze kinderen moeten naar het schijnt in land van herkomst zelf ook geen uitmuntende studenten zijn. Naar het schijnt stelt het onderwijs in Arabische landen weinig voor. Het is meer bezigheidstherapie om kinderen van straat te halen. Een goed voorbeeld is Pakistan. President Moussharraf wou de madrassas of islamscholen in zijn land hervormen tot kwalititief goede onderwijsinrichtingen, waar naast islam ook nog andere vakken, zoals Engels, informatica, aardrijkskunde, wiskunde en ga zo verder gegeven zouden worden. Hij wou ook de erbarmelijke gebouwen waarin kinderen les kregen, slopen en nieuwe gebouwen met de nodige infrastructuur, zoals electriciteit en sanitair, dat meestal ontbrak, voorzien. Wel, hij stuitte op een boel protest bij de geestelijke autoriteiten van zijn land.
Mij zegt dat genoeg. Saoudie Arabië kuist zijn schoolboeken, op vraag van de internationale gemeenschap, omdat die alleen maar vol haatpraat tegenover het Westen stonden.
Dan schrikt men er van dat men een oliedomme, opgehitste bevolking krijgt.

Van zigeuners denk ik ook het mijne. Ik heb eens een documentaire gezien over hun kinderhuwelijken en het zou me inderdaad niet verbazen, moesten ze zich inderdaad ook laten inspireren door de islam. Vele gebruiken stemmen overeen.
Kinderhuwelijken zijn bij moslims ook niet ongebruikelijk. De grootmoeder van een Marokkaanse ex schoolgenote van me, werd ook uitgehuwelijkt toen ze elf was en had een eerste kind op haar twaafde.
Als we ons verder inlaten met dat soort praktijken, kunnen we binnenkort alle pedofielen ook loslaten.
ik heb een tijd in de buurt van Modena gewoond, in Italië, in een redelijk afgezonderde ex-boerderij.De omtrek is daar eerder industriël geworden: veel mosaîk-fabrieken. Langs de nabijgeleden rivier kampeerden bijna altijd Zigeuners van Joegoslavische nationaliteit.De groepen volgden mekaar op, als de ene groep opdoekte , duurde het geen 3 dagen of een andere 20 a 30 ouwe karavans stonden daar.Ik had goede relaties met hun, in tegenstelling tot de andere buurtbewoners lieten we hen zich bevoorraden in drinkwater aan onze waterput.Meestal waren het minderjarigen die voor het waterkorvee tot bij ons reden.Gastjes van 10, 12 jaar ze bonden houten blokjes op de pedalen van de auto's, om te kunnen rijden.Géén enkele ging naar school, en ik kan garanderen dat het allemaal dieven waren.Ze schepten er over op, en een snotaap van ongeveer 12 jaar toonde mij eens zijn buit van de dag: een pak italiaanse lire's en een handsvol juwelen.Enkel de minderjarigen braken in , de volwassenen zochten enkel de huizen uit, en zetten de kinderen af in de gebuurte, rond 7 uur s'morgens. Dezen wachtten dan tot de bewoners naar hun werk gingen, verschaften zich ingang, en kwamen op eigen houtje terug naar het kamp.Gewoonlijk pikten ze een mobylet daarvoor, of een fiets."Als ik groot ben, moet ik niet meer "werken" " legde de broekvent mij toen uit "dan gaan mijn kinderen doen, zoals ik nu.Ons mogen ze niet in de gevangenis stoppen." De volwassen mannen sjoemelden gewoonlijk met auto's, de jonge meisjes gingen zakkenrollen op de markt, en/of bedelen...Met ons waren die mensen aangenaam in omgang, zij zagen geen kwaad in hun manier van leven ook niet...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 14 mei 2006 om 11:35.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2006, 11:31   #26
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...Bronnen??
Is het daarom dat ze in massa naar de Saintes Marie de la Mer trekken in Maria-aanbidding? Toch wel vreemd...
moslim-zigeuners zijn er mischien wel, maar ik heb er nooit tegengekomen.Meesten zijn héél katoliek, of orthodox, of evangelist. Christenen , in elk geval...tatouages van jezus -op-kruis, en andere religieus geïnspireerde, zijn veel voorkomend bij hen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be