Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2013, 14:57   #21
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard Juwelier ovrvallen in Antwerpen

Niks speciaals zou je denken ...tot je zijn commentaar op de afhandeling na een eerdere diefstal leest.


Citaat:
De juwelier werd vijftien jaar geleden ook al eens het slachtoffer van een overval. Toen verkocht hij aan juweliers, en werd zijn wagen met daarin een collectie juwelen gestolen. De daders werden opgepakt, maar sindsdien is Poussenier zijn vertrouwen in justitie kwijt. ‘Ik werd pas slachtoffer toen ze de daders voor de rechtbank brachten. Ik wacht nog steeds op een som van 150.000 euro, die ze me weigeren toe te kennen. De gerechtelijke experten, bedrijfsrevisoren en advocaten hebben me kaalgeplukt. Eigenlijk moet je meer schrik hebben van hen, dan van het crapuul dat op klaarlichte dag juweliers overvalt.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31211_00883382
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 15:06   #22
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vind het effenaf triest dat onze maatschappij zo geëvolueerd is dat er voor een kerststal gewapend glas moet geplaatst worden.
2
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 17:41   #23
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geduld, Circe, de kerststal waar je zo op gebrand lijkt te zijn, komt er nog aan. Zondag kan je ze gaan bewonderen op de Handschoenenmarkt.

Jij bent toch echt wel een krak in het fantaseren van verhaaltjes hoor. Vandalisme in kerststallen is nu niet bepaald nieuw en gebeurt zowat overal (probeer google eens). Dat dit door allochtonen zou gebeuren en dan nog wel omdat ze zich storen aan het kerstfeest, zijn dan ook niets meer dan je gewoonlijk ongefundeerde insinuaties. En dat er daarom geen kerststal meer zou geplaatst worden, blijkt dus zelfs pertinent onwaar.

Grappig wel dat een zelfverklaard rabiate atheïste plots zo'n belang hecht aan een kerststal.
Of het bij Circe ook zo is weet ik niet maar mij kan die kerststal op zich me ook niet veel schelen! Wat me wel kan schelen is dat bepaalde lieden denken zich te kunnen permitteren van die te beschadigen omdat het hen niet aanstaat vanwege "hun geloof" of gewoon omdat ze krapuul zijn, met of zonder godsdienst!
Onlangs vertelde me iemand dat er ook in Oostende op de "kerstmarkt" ineens niet veel meer te zien is dat met kerst te maken heeft!
Hoe en waarom zou dat toch komen?

Laatst gewijzigd door andev : 12 december 2013 om 17:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 21:10   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of het bij Circe ook zo is weet ik niet maar mij kan die kerststal op zich me ook niet veel schelen! Wat me wel kan schelen is dat bepaalde lieden denken zich te kunnen permitteren van die te beschadigen omdat het hen niet aanstaat vanwege "hun geloof" of gewoon omdat ze krapuul zijn, met of zonder godsdienst!
Onlangs vertelde me iemand dat er ook in Oostende op de "kerstmarkt" ineens niet veel meer te zien is dat met kerst te maken heeft!
Hoe en waarom zou dat toch komen?
Vraag is of een heidense Joelmarkt zou mogen van de nieuwe multiculturele verrijkertjes. Of zou die heidense bedoening in feite erger zijn dan kerst?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 02:50   #25
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn mening is dat de gemeentebesturen geen kerststallen moeten plaatsen, maar ik leg me neer bij een eventuele democratische meerderheid.
Elk geloofsgeloof ivm uiterlijkheden over dezelfde streep trekken !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 13:02   #26
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Interessante bedenkingen:

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/kerstballen-weg

Wie precies zegt eigenlijk dat kerststallen en - versiering 'provocerend' is?

Ik heb alleszins zelf eigenlijk nog nooit moslims horen klagen over kerstversiering. Gisterenavond hoorde ik op de Meir nog een groep moslimas spreken over hoe mooi de versiering daar dit jaar wel gedaan is.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 13:33   #27
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Interessante bedenkingen:

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/kerstballen-weg

Wie precies zegt eigenlijk dat kerststallen en - versiering 'provocerend' is?

Ik heb alleszins zelf eigenlijk nog nooit moslims horen klagen over kerstversiering. Gisterenavond hoorde ik op de Meir nog een groep moslimas spreken over hoe mooi de versiering daar dit jaar wel gedaan is.
Die van het justitiepaleis zien spoken. Moet je eens letten hoeveel moslima's met hun kinderen naar sinterklaas trekken. En waarom zouden ze iets tegen een kerststal hebben. Jezus is voor hen ook een profeet. Ze kunnen enkel iets hebben tegen beelden, maar dat hebbenn protestanten ook.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 13:42   #28
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Die van het justitiepaleis zien spoken. Moet je eens letten hoeveel moslima's met hun kinderen naar sinterklaas trekken. En waarom zouden ze iets tegen een kerststal hebben. Jezus is voor hen ook een profeet. Ze kunnen enkel iets hebben tegen beelden, maar dat hebbenn protestanten ook.
je geeft hen nogal wat krediet...
denk dat je de 'kennis ' va de gemiddelde moslimmer lichtjes overschat
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 14:13   #29
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Interessante bedenkingen:

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/kerstballen-weg

Wie precies zegt eigenlijk dat kerststallen en - versiering 'provocerend' is?

Ik heb alleszins zelf eigenlijk nog nooit moslims horen klagen over kerstversiering. Gisterenavond hoorde ik op de Meir nog een groep moslimas spreken over hoe mooi de versiering daar dit jaar wel gedaan is.
Ik zag laatst met de komst van sinterklaas heel wat moslimkindjes die dolblij waren met een zakje snoep dat ze gekregen hadden van sinterklaas (of zwarte piet).

De grootste haters van Europese tradities zitten dan ook niet bij de allochtonen maar bij de progressieve autochtonen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 14:36   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik zag laatst met de komst van sinterklaas heel wat moslimkindjes die dolblij waren met een zakje snoep dat ze gekregen hadden van sinterklaas (of zwarte piet).

De grootste haters van Europese tradities zitten dan ook niet bij de allochtonen maar bij de progressieve autochtonen.
INDERDAAD !
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 14:40   #31
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik zag laatst met de komst van sinterklaas heel wat moslimkindjes die dolblij waren met een zakje snoep dat ze gekregen hadden van sinterklaas (of zwarte piet).

De grootste haters van Europese tradities zitten dan ook niet bij de allochtonen maar bij de progressieve autochtonen.
De stelling uit Doorbrak zet menig fervent antiracist mooi als racist in zijn of haar hemdje.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 14:41   #32
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
je geeft hen nogal wat krediet...
denk dat je de 'kennis ' va de gemiddelde moslimmer lichtjes overschat
Moet maar eens aan de eerste de beste mos vragen wie Iesa is.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 12:24   #33
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Blijkbaar mogen we in Antwerpen dan toch nog gelukkig wezen: het volledige stadhuis is versierd met kleine lichtjes, van boven tot onder, gewoonweg schitterend!

Blijkbaar storen de antwerpse moslims zich daar nog niet niet aan. Anders is het gesteld in Brussel. Daar mocht het Justitiepaleis geen kerstversiering krijgen om de moslims niet voor de borst te slaan. Geen groene dennetakken noch lampjes noch bolletjes. Het zou me verbazen als ze in het Justitiepaleis een kerststalleke met kribbe hadden geplaatst.

Echter, waarschijnlijk gezien de grote bezoekersaantallen langs moslimkant moesten de takken, bollen en lichtjes terug verwijderd worden... Wat een verrijking is die islamcultuur toch (ik stop met het multicultuur te noemen, ook dat is een aanfluiting van ons gezond verstand).

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-moslims.dhtml

Citaat:
De kerstversiering van twee bureaus aan de ingang van het justitiepaleis in Brussel is even nadat ze werd opgehangen, verwijderd. "We hebben gevraagd om het weg te halen om niemand te choqueren. We moeten neutraal zijn voor de moslims", luidt het in La Dernière Heure. (belga/bf)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 12:39   #34
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Moet maar eens aan de eerste de beste mos vragen wie Iesa is.
Isa

http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_Islam
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 12:58   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

16. And mention in the Book (the Qur'an, O Muhammad , the story of) Maryam (Mary), when she withdrew in seclusion from her family to a place facing east.

17. She placed a screen (to screen herself) from them; then We sent to her Our Ruh [angel Jibrael (Gabriel)], and he appeared before her in the form of a man in all respects.

18. She said: "Verily! I seek refuge with the Most Beneficent (Allah) from you, if you do fear Allah."

19. (The angel) said: "I am only a Messenger from your Lord, (to announce) to you the gift of a righteous son."

20. She said: "How can I have a son, when no man has touched me, nor am I unchaste?"

21. He said: "So (it will be), your Lord said: 'That is easy for Me (Allah): And (We wish) to appoint him as a sign to mankind and a mercy from Us (Allah), and it is a matter (already) decreed, (by Allah).' "
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 13:00   #36
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Isa of Isa is gelijk. Wordt in het Arabisch weer anders geschreven.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 13:01   #37
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
16. And mention in the Book (the Qur'an, O Muhammad , the story of) Maryam (Mary), when she withdrew in seclusion from her family to a place facing east.

17. She placed a screen (to screen herself) from them; then We sent to her Our Ruh [angel Jibrael (Gabriel)], and he appeared before her in the form of a man in all respects.

18. She said: "Verily! I seek refuge with the Most Beneficent (Allah) from you, if you do fear Allah."

19. (The angel) said: "I am only a Messenger from your Lord, (to announce) to you the gift of a righteous son."

20. She said: "How can I have a son, when no man has touched me, nor am I unchaste?"

21. He said: "So (it will be), your Lord said: 'That is easy for Me (Allah): And (We wish) to appoint him as a sign to mankind and a mercy from Us (Allah), and it is a matter (already) decreed, (by Allah).' "
Hebben ze daar auteursrechten op betaald ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 13:12   #38
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar mogen we in Antwerpen dan toch nog gelukkig wezen: het volledige stadhuis is versierd met kleine lichtjes, van boven tot onder, gewoonweg schitterend!

Blijkbaar storen de antwerpse moslims zich daar nog niet niet aan. Anders is het gesteld in Brussel. Daar mocht het Justitiepaleis geen kerstversiering krijgen om de moslims niet voor de borst te slaan. Geen groene dennetakken noch lampjes noch bolletjes. Het zou me verbazen als ze in het Justitiepaleis een kerststalleke met kribbe hadden geplaatst.

Echter, waarschijnlijk gezien de grote bezoekersaantallen langs moslimkant moesten de takken, bollen en lichtjes terug verwijderd worden... Wat een verrijking is die islamcultuur toch (ik stop met het multicultuur te noemen, ook dat is een aanfluiting van ons gezond verstand).

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-moslims.dhtml
Ik ga voor een stuk mee in de link die Bolleke wol heeft geplaatst, men schetst perfect het denkbeeld van menig elitair antiracist welk sinds de Mohammed cartoons een hoge vlucht heeft genomen.
Door in extreme mate rekening te houden met gevoeligheden van één bepaalde groep en deze uit te vergroten fungeert de elitaire antiracist als splijtzwam van de samenleving.

Citaat:
De kerstversiering van twee bureaus aan de ingang van het justitiepaleis in Brussel is even nadat ze werd opgehangen, verwijderd.

‘Maar wie heeft gevraagd om het weg te halen? Dat lees ik hier niet bij. Hebben Moslims dit zelf gevraagd?
Hebben bepaalde groepen die Moslims menen te moeten beschermen dit gevraagd, waarbij ze duidelijk van de veronderstelling uitgaan dat moslims onverdraagzaam en snel geprovoceerd zijn, wat eigenlijk een joekel van een racistisch/discriminatoir vooroordeel is lijkt me.
En dat is dus de grote paradox in onze samenleving of hoe groepen die minderheidsgroepen willen beschermen ervoor zorgen dat deze groepen gepercipieerd worden als groepen "met lange tenen" "die speciale maatregelen willen" en ook nog "beschermd worden door bepaalde groepen" en vooroordelen en zelfs racisme gekatalyseerd worden. Daar waar de Moslims zelfs daar eigenlijk helemaal geen aanleiding toe gaven. De racisme-paradox dus.’

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/kerstballen-weg
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 18:22   #39
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Elk geloofsgeloof ivm uiterlijkheden over dezelfde streep trekken !!
Neen, in onze regio zijn we kerstallen enz gewoon, moslims hebben zich daar niet mee te moeien! Wij hebben ons ook niet te moeien met hun strapatsen in hun islamlanden!
Islamlanden hoeven geen kerststalletjes te zetten, wij hoeven hun halalgezeik , schapen kelen enz ook niet over te nemen of zelfs maar toe te laten! Men heeft een heel grote stommiteit begaan met dat hier wel toe te laten, gewoon de doos van Pandora geopend want nu weten ze van geen ophouden meer!
"Godsdienstvrijheid"...kan het nog stommer! Volgens diezelfde "godsdienstvrijheid" moeten ze ons eigenlijk de keel oversnijden of tot slaven maken volgens hun boekje! Straks misschien?

Laatst gewijzigd door andev : 21 december 2013 om 18:24.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 19:25   #40
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik bezocht vanmiddag de Antwerpse Winterdinges.... of mag het toch nog Kerstmarkt heten?

Wat ik niet gevonden heb op mijn tocht van Groenplaats langs Handschoenmarkt tot op de kaaien, is..... een KERSTSTAL.
Ook niet aan de kathedraal.

Heb ik er naast gekeken? of moet ik mensen geloven die me vertelden dat de kerststal niet werd gezet om de - niet aanwezige - andersgelovigen niet voor de burka te stoten?
Hoewel ik graag een kerststal zie, is het Christelijke geloof geen middel om jouw haat voor moslims in te vullen. Want dat de Christelijke religie en beleving jou gestolen kan worden, heb je al duidelijk gemaakt.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be