Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2011, 16:25   #21
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
je zegt net dat we die groep niet aantrekken? wat is het nu?
Wil je nu die mensen in een kamp laten "logeren" met het affiche "arbeit macht tot" ? Mogen die (werkende) mensen geen kinderen/ouders hebben? Waarom denk je dat hun kinderen/ouders (van de werkende mensen) op je kosten hier verblijven? Waarom moeten kinderen of ouders van een werkende Belg niet kunnen Belgische nationaliteit bekomen? Stop de onzin!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 16:30.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:38   #22
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Wil je nu die mensen in een kamp laten "logeren" met het affiche "arbeit macht tot" ? Mogen die (werkende) mensen geen kinderen/ouders hebben? Waarom denk je dat hun kinderen/ouders (van de werkende mensen) op je kosten hier verblijven? Waarom moeten kinderen of ouders van een werkende Belg niet kunnen Belgische nationaliteit bekomen? Stop de onzin!
och? en waarom de tantes en de nonkels ook niet? en waarom geven we die allemaal geen extralegaal extra pensioen en waarom krijgen die geen extra kamers apart in de klinieken en waarom moeten die in de wachtrij staan bij een sociale woning, geef die mensen toch voorrang. En waarom krijgen die geen gratis poetshulp? en waarom moeten die zelf naar de winkel? en waarom krijgen die geen ... weetikveel?

waarom hé?

als ge voor uw oude ouders wil zorgen: ga het dan GINDS doen. Maar niet op mijn kosten aub. Ik meende dat zowel zijzelf als ik al had bijgedragen om voor MIJN ouders te zorgen, maar dat schijnt door de verrijkende migranten te zijn opgesoupeerd dus mag ik het nu NOG eens betalen.

Ik ga eens op kosten van de marokkanen ginder in marokko een gepensioneerden ressort oprichten, helemaal inclusief met klinieken en alle nodige verzorgingstoestanden, mèt extra plaats voor de kinderen en kleinkinderen. En de Marokkanen gaan dat allemaal betalen, en dan gaan WIJ ginder naartoe. Helemaal gratis ende voorniks.
Goed hé?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 31 januari 2011 om 16:46.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:44   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik wil niks aantonen. Ik wil rond dit thema discuteren.
Wat bedoel je met "immigranten buiten houden"; immigratie verminderen of immigranten buiten zetten?
Autochtonen werken wel. Werkloosheid is overal beetje omhoog gegaan door de "crisis".
Kunt ge echt niet lezen ?
Het staat er toch duidelijk dacht ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:46   #24
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
och? en waarom de tantes en de nonkels ook niet? en waarom geven we die allemaal geen extralegaal extra pensioen en waarom krijgen die geen extra kamers apart in de klinieken en waarom moeten die in de wachtrij staan bij een sociale woning, geef die mensen toch voorrang. En waarom krijgen die geen gratis poetshulp? en waarom moeten die zelf naar de winkel? en waarom krijgen die geen ... weetikveel?

waarom hé?

als ge voor uw oude ouders wil zorgen: ga het dan GINDS doen. Maar niet op mijn kosten aub. Ik meende dat ik al had bijgedragen om voor MIJN ouders te zorgen, maar dat schijnt door de verrijkende migranten te zijn opgesoupeerd dus mag ik het nu NOG eens betalen.

Ik ga eens op kosten van de marokkanen ginder in marokko een gepensioneerden ressort oprichten, helemaal inclusief met klinieken en alle nodige verzorgingstoestanden, mèt extra plaats voor de kinderen en kleinkinderen. En de Marokkanen gaan dat allemaal betalen, en dan gaan WIJ ginder naartoe. Helemaal gratis ende voorniks.
Goed hé?
Nonsense.
Het thema niet veranderen!
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:47   #25
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Nonsense.
Het thema niet veranderen!
gij zijt begonnen met zwansen hé.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:47   #26
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kunt ge echt niet lezen ?
Het staat er toch duidelijk dacht ik.
Bobke, rustig.
Tsjhhhhh!

Moest het duidelijk zijn, zou ik het niet vragen. Bovendien, heb ik het niet aan jou gevraagd.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:48   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het krantenartikel gaat niet over import, wel over integratie van de bestaande in België wonende vreemdelingen.
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
Maar werk is er of is er niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:48   #28
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
gij zijt begonnen met zwansen hé.
Tsjhhhhh. Relax, Cochinillo.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:50   #29
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar werk is er of is er niet.
"To be or not to be", Bobke. Thema gaat over integratie van de vreemdelingen en over het bekomen van een nationaliteit.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:52   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Moest ons land niet in de eerste plaats een diensteneconomie zijn, dan was deze uitspraak misschien nog enigszins plausibel.
Daarnaast hebt u waarschijnlijk een sterk verouderd beeld van arbeiders. Ik zeg niet dat je tegenwoordig al een halve ingenieur moet zijn om aan de lopende band te staan maar toch, van arbeiders wordt tegenwoordig ook veel meer verwacht dan pakweg 20 jaar geleden zodat mensen zonder enige opleiding in de toekomst het steeds moeilijker gaan hebben om werk te vinden.
Toch zijn er bij de knelpuntberoepen nog wel een paar te vinden.
Er rijk van worden zal iets moeilijker zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:53   #31
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom zouden we ongezonde 65 PLUSSERS zonder werkvergunning moeten aantrekken?
Awel, omdat die dan al zeker 't werk van de mensen hier niet gaan afpakken ...

De vraag is natuurlijk, hebben we in dit land nog wel plaats voor werklustige nieuwkomers??? We hebben hier al werklozen "en masse" en zoals de economie aan't draaien is gaan er nog wel bijkomen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 17:04   #32
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Heel dit artikel is natuurlijk weer vragen naar de bekende weg en daar het meest politieke correcte antwoord op geven;

Je zou bijna denken dat Jan Hertoghen erachter zit: mensen die belg zijn geworden hebben "meer kans op werk" kan je tussen de lijnen lezen. Dat is natuurlijk bullshit.

Immigranten die naar hier komen om een nieuw succesvol leven op te bouwen, zullen er alles aan doen om A) werk te vinden (of zelf te creëren) en B) indien nodig zelf belg te worden.

Mensen die naar hier komen omdat ze van hun nichten, neven, en de rest van het dorp gehoord hebben dat je hier in de hangmat kan gaan liggen, zullen A) geen moeite doen om werk te vinden, B) geen moeite doen om belg te worden, die mensen zullen dan weer wel C) hun oude ouders naar hier halen om van het OCMW te kunnen leven (zie het probleem in Antwerpen een aantal jaar geleden), en D) een overbelasting veroorzaken op het gezondheidssysteem want alle zieke familieleden zullen ineens wel "pa" en "ma" heten. Vervolgens gaan ze E) een nieuwe analfabeet vanachter de geiten halen in hun heimweedorp en F) hier aan de slag om de productie van Marokkaantjes zo hoog mogelijk te maken. Vicieuze cirkel.


En dan krijg je van die hele slimme studentjes die een studie gaan maken: jajaj als ze "belg" mogen worden, dan werken ze wèl! Net alsof hier nog één kwiebus rondloopt die geen belg kan worden.

En dan vind hummekes dat ik aan het zwansen ben als ik in het mooie Marokko, met het mooi weer, leuke gepensionneerdenresorts wil bouwen op kosten van de Marokkaanse Staat, alwaar MIJN ouders mogen gaan wonen om kosten van diezelfde Marokkaanse staat? Wie is er begonnen? En ik doe dan nog de moeite om ZELF gepensioneerdenresort te gaan bouwen, de hier wonende marokkanen nemen gewoon de bestaande plaatsen in.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 31 januari 2011 om 17:07.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 17:11   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
"To be or not to be", Bobke. Thema gaat over integratie van de vreemdelingen en over het bekomen van een nationaliteit.
Dan kunt ge u beter aan het thema houden, het antwoord sloeg op een post van u.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 17:19   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Heel dit artikel is natuurlijk weer vragen naar de bekende weg en daar het meest politieke correcte antwoord op geven;

Je zou bijna denken dat Jan Hertoghen erachter zit: mensen die belg zijn geworden hebben "meer kans op werk" kan je tussen de lijnen lezen. Dat is natuurlijk bullshit.

Immigranten die naar hier komen om een nieuw succesvol leven op te bouwen, zullen er alles aan doen om A) werk te vinden (of zelf te creëren) en B) indien nodig zelf belg te worden.

Mensen die naar hier komen omdat ze van hun nichten, neven, en de rest van het dorp gehoord hebben dat je hier in de hangmat kan gaan liggen, zullen A) geen moeite doen om werk te vinden, B) geen moeite doen om belg te worden, die mensen zullen dan weer wel C) hun oude ouders naar hier halen om van het OCMW te kunnen leven (zie het probleem in Antwerpen een aantal jaar geleden), en D) een overbelasting veroorzaken op het gezondheidssysteem want alle zieke familieleden zullen ineens wel "pa" en "ma" heten. Vervolgens gaan ze E) een nieuwe analfabeet vanachter de geiten halen in hun heimweedorp en F) hier aan de slag om de productie van Marokkaantjes zo hoog mogelijk te maken. Vicieuze cirkel.


En dan krijg je van die hele slimme studentjes die een studie gaan maken: jajaj als ze "belg" mogen worden, dan werken ze wèl! Net alsof hier nog één kwiebus rondloopt die geen belg kan worden.

En dan vind hummekes dat ik aan het zwansen ben als ik in het mooie Marokko, met het mooi weer, leuke gepensionneerdenresorts wil bouwen op kosten van de Marokkaanse Staat, alwaar MIJN ouders mogen gaan wonen om kosten van diezelfde Marokkaanse staat? Wie is er begonnen? En ik doe dan nog de moeite om ZELF gepensioneerdenresort te gaan bouwen, de hier wonende marokkanen nemen gewoon de bestaande plaatsen in.
Ge kunt er wel wat richtingen mee uit.
Blijkbaar is een foute naam of racisme dan toch niet de voornaamste oorzaak van discriminatie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 17:33   #35
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het krantenartikel gaat niet over import, wel over integratie van de bestaande in België wonende vreemdelingen.
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
Bestaan dus wel, niet iedereen kan lezen en schrijven van de nieuwkomers.Zo kun je aan de slag via dienstencheques maar daarmee leer je nog niet lezen of schrijven.
Bovendien worden er nu weer wel voorwaarden gesteld aan naturalisatie dacht ik;stond daar niet iets over in de krant vorige maand?
In ieder geval werd vandaag gepubliceerd dat van de nieuwkomers via gezinhereniging de helft niet werkt na een jaar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 17:51   #36
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Bovendien worden er nu weer wel voorwaarden gesteld aan naturalisatie dacht ik;stond daar niet iets over in de krant vorige maand?
dit was een lapsus. Er verandert niks aan de eisen om snelle belg te worden. Er zou eventueel iets veranderen aan de manier waarop de naturalisatie door het parlement wordt goedgekeurd, maar de franstaligen hebben al gezegd dat ze niet meespelen.
Was dus mensen zand in de ogen strooien. Werd heel duidelijk uitgelegd (EN TOEGEGEVEN) op de 7de Dag van vorige week.
Beetje beschamend voor NVA.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 23:25   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Niet alle immigranten zijn gezonde mannen/vrouwen (1) tussen de 18 en 60-65 jaar (2) en die arbeidsvergunning hebben (3).
Punt 1 en 2 geldt ook voor autochtonen.

En wat punt drie betreft, al wie hier legaal in het land verblijft kan toch aan een arbeidsvergunning geraken dacht ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 07:33   #38
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Punt 1 en 2 geldt ook voor autochtonen.

En wat punt drie betreft, al wie hier legaal in het land verblijft kan toch aan een arbeidsvergunning geraken dacht ik.
Dus;
Arbeidsvergunning hebben 43% - (niet gezonde mannen/vrouwen + tussen 18 en 60-65 jaar + nieuwkomers op het ogenblijk [momentopname; verblijf < 6 maanden]) = werkzoekenden.
-
(43% - profiteurs/criminelen) - (43% - werkzoekenden) = echte werkzoekenden, waarvan profiteurs/criminelen dienen teruggesteurd te worden.

-

Echte werkzoekenden = potentiële werkkracht *

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
* Maar werk is er of is er niet.
Ja en neen|momenteel neen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 februari 2011 om 08:01.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 08:08   #39
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
gij zijt begonnen met zwansen hé.
Niet echt, gij hebt de twijfelachtige eer.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 09:27   #40
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Correctie berekening werkzoekenden;

Arbeidsvergunning hebben 43% - (niet gezonde mannen/vrouwen + iedereen die < 18 en > 60-65 jaar + nieuwkomers op het ogenblijk [momentopname; verblijf < 6 maanden]) = werkzoekenden.

-

Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 februari 2011 om 09:31.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be