Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2008, 12:10   #21
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
persoonlijk ben ik ook tegen sexisme maar wie heeft sexisme bepaald?
als een vrouw het normaal vind zich te onderwerpen aan hun man, spreken we dan van sexisme?
volgens onze samenleving wel maar er zijn heel wat samenlevingen die daar een andere mening over hebben.
net als het omgekeerde ook waar is, er zijn streken waar de man zich onderwerpt aan de vrouw, ook dat is in onze samenleving sexisme maar zolang die mannen daar vrede mee nemen kunnen wij daar niet over oordelen.
elk leeft zoals hij is opgegroeid en wil leven. in onze samenleving zijn zaken niet gewend of toegelaten, zoals sexisme bv, terwijl in ander contrijen dit de normaalste zaak van de wereld is, daar ziet men het zelfs niet als sexisme.

wat ik dus wou zeggen, persoonlijk ben ik ook tegen sexisme maar ik vind niet dat wij het recht hebben om over andere culturen en godsdiensten te oordelen of zelfs veroordelen omdat zij andere overtuigingen of gewoontes hebben dan wij. enkel hier bij ons verwacht ik dat wie hier komt wonen zich dan ook aanpast aan onze gewoonten
Als een crimineel het normaal vind om mensen neer te schieten, is hij dan een jager in plaats van een moordenaar? Het feit dat ze het normaal vind of niet verandert er niets aan, het feit dat ze het normaal zou vinden zou trouwens de schuld van haar familie en omgeving zijn.

Wij hebben zeker het recht om over andere Godsdiensten te oordelen, ze komen tenslotte naar ons land en dan moeten ze onze waarden en normen, onze morele waardes aanvaarden, niet omgekeerd. Je zegt het zelf dat ze zich moeten aanpassen aan onze gewoontes.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:03   #22
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Het is op zich een goede stap van Frankrijk, maar ze zijn hier toch echt wel iets te laat mee gekomen. Het koloniale verleden van Frankrijk zorgt in het heden natuurlijk veel problemen die ze natuurlijk deels aan zich zelf te danken hebben. Helaas zijn de nazis van de 21e eeuw nu zo welkom in Frankrijk dat zij in open daglicht met stalen buizen schaamteloos een Joodse jongen in coma slaan (vorige maand gebeurd). Er bestaat een directe noodzaak onder Fransen, ongeacht religie, omzichzelf georganiseerd te verdedigen tegen dit 21 eeuwse nazisme. Helaas zul je dat niet snel voor elkaar krijgen in het bureaucratische Frankrijk.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 13 juli 2008 om 13:04.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:52   #23
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als een crimineel het normaal vind om mensen neer te schieten, is hij dan een jager in plaats van een moordenaar? Het feit dat ze het normaal vind of niet verandert er niets aan, het feit dat ze het normaal zou vinden zou trouwens de schuld van haar familie en omgeving zijn.

Wij hebben zeker het recht om over andere Godsdiensten te oordelen, ze komen tenslotte naar ons land en dan moeten ze onze waarden en normen, onze morele waardes aanvaarden, niet omgekeerd. Je zegt het zelf dat ze zich moeten aanpassen aan onze gewoontes.
Iemand die zijn godsdienst meebrengt, is ook geïntegreerd. Of ga je hen ook verplichten om varkens te eten ofzo ?
Naar mijn weten bestaat er nog altijd iets als 'vrijheid van godsdienst', nog een grondwettelijk recht btw.

Citaat:
zelfmoordaanslagen enz. worden nooit godsdienstig gegrond maar worden godsdienstig aangewend door vrije interpretatie van de godsdienstige teksten om op die manier volgelingen te misleiden en te drillen om hen te doen geloven dat het zulke zaken zijn die hun God van hen verwacht.
dit kan geen reden zijn deze godsdiensten te verbieden maar wel om de personen die deze godsdiensten om die redenen misbruiken zwaar te straffen, en voor mijn part zwaarder dan in sommige landen is toegestaan.
Haha, good luck om een psycho te straffen. Symptoonbestrijding gaat niks helpen. Oorzaak is religie.

Laatst gewijzigd door Cyanide : 13 juli 2008 om 13:55.
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:54   #24
Weerbarstig!
Burger
 
Weerbarstig!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Iemand die zijn godsdienst meebrengt, is ook geïntegreerd.
Kan ook geïntegreerd zijn...maar in dit geval had de dame in kwestie haar godsdienst niet volledig meegebracht. In haar thuisland droeg ze de boerka niet, maar dan in Frankrijk wel.
__________________
"Als je een Vlaming voor zijn kont schopt prijst hij de kwaliteit van je schoenen en apprecieert hij dat je beenreflex soepel is gebleven."
ronduit.sleezer.be
Weerbarstig! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:54   #25
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Iemand die zijn godsdienst meebrengt, is ook geïntegreerd. Of ga je hen ook verplichten om varkens te eten ofzo ?
Naar mijn weten bestaat er nog altijd iets als 'vrijheid van godsdienst', nog een grondwettelijk recht btw.
Iemand die zijn godsdienst meebrengt, is niet noodzakelijkwijs geïntegreerd.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:55   #26
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Iemand die zijn godsdienst meebrengt, is ook geïntegreerd. Of ga je hen ook verplichten om varkens te eten ofzo ?
Naar mijn weten bestaat er nog altijd iets als 'vrijheid van godsdienst', nog een grondwettelijk recht btw.
Toch mijn post even opnieuw lezen, ik heb geen probleem met eenderd welk geloof zolang deze niet in strijd zijn met onze normen, waardes en wetten. Bij mijn weten is er geen enkele wet die zegt dat we varkens moeten eten en dat vegetarier zijn een strafbaar feit is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:56   #27
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerbarstig! Bekijk bericht
Kan ook geïntegreerd zijn...maar in dit geval had de dame in kwestie haar godsdienst niet volledig meegebracht. In haar thuisland droeg ze de boerka niet, maar dan in Frankrijk wel.
Ze is harder beginnen geloven toen ze al de onkuisheid in de franse samenleving zag
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:57   #28
Weerbarstig!
Burger
 
Weerbarstig!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Ze is harder beginnen geloven toen ze al de onkuisheid in de franse samenleving zag
Dat kan ik haar niet kwalijk nemen
__________________
"Als je een Vlaming voor zijn kont schopt prijst hij de kwaliteit van je schoenen en apprecieert hij dat je beenreflex soepel is gebleven."
ronduit.sleezer.be
Weerbarstig! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:00   #29
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Toch mijn post even opnieuw lezen, ik heb geen probleem met eenderd welk geloof zolang deze niet in strijd zijn met onze normen, waardes en wetten. Bij mijn weten is er geen enkele wet die zegt dat we varkens moeten eten en dat vegetarier zijn een strafbaar feit is.
Wat zijn de normen en waarden in frankrijk ?

Enerzijds is een 'vrijheid van godsdienst' anderzijds is er 'gelijkheid van man en vrouw'.

Nou, hoe beslis je zoiets ?
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:02   #30
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Wat zijn de normen en waarden in frankrijk ?

Enerzijds is een 'vrijheid van godsdienst' anderzijds is er 'gelijkheid van man en vrouw'.

Nou, hoe beslis je zoiets ?
Liberté, égalité, fraternité.
Het islamitisch sexisme gesymboliseerd door de burka staat haaks op deze drie waarden.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:04   #31
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Wat zijn de normen en waarden in frankrijk ?

Enerzijds is een 'vrijheid van godsdienst' anderzijds is er 'gelijkheid van man en vrouw'.

Nou, hoe beslis je zoiets ?
Vrij simpel, ze zijn vrij hun godsdienst te beleven zolang dat deze niet in strijd is met geleijkheid van man en vrouw, geloof mag nooit een reden zijn om een bepaald geslachta sl superieur/inferieur te bestempelen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:04   #32
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Liberté, égalité, fraternité.
Het islamitisch sexisme gesymboliseerd door de burka staat haaks op deze drie waarden.
Dat ook al.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:18   #33
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Liberté, égalité, fraternité.
Het islamitisch sexisme gesymboliseerd door de burka staat haaks op deze drie waarden.

Een burka staat niet symbool voor onderdrukking/inferioriteit.

Citaat:
Het is algemeen bekend dat de vrouwen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) hun gezichten bedekten op momenten waar niet-mahram mannen aanwezig waren.

De tafsier geleerden van de Qor-aan At-Tabarie en Al-Qoertoebie hebben de Jilbaab (een overjas) zoals beschouwd door de metgezellen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) als ook de omstandigheden betreffende de openbaring van Soerat Al-Ahzab vers 59 intensief uitgelegd . Zij verklaren dat toen de gelovige vrouwen 's nachts ('s avonds) naar buiten gingen (met gewone kleding) om hun behoefte te doen sommige huichelaars hen probeerden lastig te vallen, denkende dat de vrouwen slavinnen waren.


De vrouwen schreeuwden dan luid wat er voor zorgde dat deze huichelaars op de vlucht sloegen.

Daarop openbaarde Allah (Verheven en Geprezen is Hij) deze vers.
Al-Qoertoebie verklaart dat de Jilbaab een stuk stof is die het hele lichaam doet bedekken.

Ibn Abaas en Oebaidah As-Salmaanie hebben gezegd dat het volledig om het lichaam van de vrouw gewikkeld moet zijn zodat niets verschijnt of wordt getoond dan één oog waarmee ze kan zien.
Een man en vrouw is nog steeds gelijkwaardig in de Islam. Dan staat het niet integenspraak met de wetgeving. Wel in de normen en waarden, maar nogal wiedes dat een godsdienst andere normen en waarden op naleeft.
Maar grondwet > normen en waarden me dunkt.

Citaat:
Liberté, égalité, fraternité.
Snap btw egalite en fraternite niet.
maar op liberté: bedoel je daarmee het vrijheid om kledingen te dragen dat je wil

Laatst gewijzigd door Cyanide : 13 juli 2008 om 14:20.
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:21   #34
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Niet meer dan normaal denk ik. Ze mogen al blij zijn dat ze daar nog gewoon mogen wonen...
Dus omdat een aantal mensjes (mensen is een te groot woord) vinden dat jouw Afrikaanse vrouw hier niet past mag ze niet bij jou wonen? Gaat wel erg ver als inmenging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Is jezelf opblazen of met een vliegtuig in torens boren in de naam van Allah ook "vrijheid van godsdienst"?
Is er een aanwijzing dat die vrouw zoiets deed of plande?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juli 2008 om 14:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:22   #35
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Een burka staat niet symbool voor onderdrukking/inferioriteit.



Een man en vrouw is nog steeds gelijkwaardig in de Islam. Dan staat het niet integenspraak met de wetgeving. Wel in de normen en waarden, maar nogal wiedes dat een godsdienst andere normen en waarden op naleeft.
Maar grondwet > normen en waarden me dunkt.



Snap btw egalite en fraternite niet.
maar op liberté: bedoel je daarmee het vrijheid om kledingen te dragen dat je wil
Ja, ja, en de kabouterkes zijn nu mijn gras aan het afrijden want zo staat het in mijn sprookjesboek.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:25   #36
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juli 2008 om 14:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:28   #37
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
2x
Daar dromen burka-lovers en hun echtgenoten luidop van.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:35   #38
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Ja, ja, en de kabouterkes zijn nu mijn gras aan het afrijden want zo staat het in mijn sprookjesboek.

Laat me even duidelijk zijn en me te kennen geven: Religion is one big pile of bullcrap en zie niks liever dat het in zijn geheel afgeschaft wordt.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet eerlijk ga behandelen. Voor mijn part mag vrijheid van godsdienst afgeschaft worden en kunnen we makkelijk die achterlijke kledingdrachten verbieden. Nu vind ik het maar veel te ingewikkeld en hypocriet.
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 16:24   #39
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Wat zijn de normen en waarden in frankrijk ?

Enerzijds is een 'vrijheid van godsdienst' anderzijds is er 'gelijkheid van man en vrouw'.

Nou, hoe beslis je zoiets ?
Vandaar het absurde van de UVRM. Alle rechten worden op gelijke hoogte geplaatst en toegepast op elk menselijk wezen op aarde, ongeacht zijn of haar culturele achtergrond en visie op wereld, mens en maatschappij.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 16:24   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Laat me even duidelijk zijn en me te kennen geven: Religion is one big pile of bullcrap en zie niks liever dat het in zijn geheel afgeschaft wordt.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet eerlijk ga behandelen. Voor mijn part mag vrijheid van godsdienst afgeschaft worden en kunnen we makkelijk die achterlijke kledingdrachten verbieden. Nu vind ik het maar veel te ingewikkeld en hypocriet.
Wat zou je denken van vrijheid van religie maar met respect voor mensenrechten? In het katholicisme van 50 jaar terug vind ik daar weinig van terug maar dat is gelukkig al verleden tijd hier. Met de opkomende islam is het erger en dat wordt nog verdedigd door de overheden in Europa. Quoi?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be