Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2003, 15:28   #21
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Je zit ons de hele tijd te verwijten dat we met een prutspartij zijn met zo weinig, welnu we hebben dan toch 10.000 stemmen gehaald. Dat telt. En wacht af tot 2004.
Een prutspartij dus. Ter vergelijking, de PCP is ook een spiksplinternieuwe partij, kwam enkel op in BHV, en haalde daar 8.000 stemmen, of 1.55%. Hun lijsttrekker - met lange baard en tulband - kreeg meer dan 5.000 voorkeurstemmen.

In 2004 halen die vast een zetel in het Brussels parlement: nu bereikten ze reeds 1.98% in de 19 Brusselse gemeenten. Dit alles ondanks een nadrukkelijke mediaboycot. (die kerels zijn openlijke Talibansupporters).

Dat is een goede score. De score van de BUB daarentegen is totaal irrelevant.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 15:35   #22
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

-heeft deze partij een website?
-hoelang bestaat deze partij al?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 15:39   #23
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Komaan Tacticus, er staat toch duidelijk een spiksplinternieuwe partij.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 15:40   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Komaan Tacticus, er staat toch duidelijk een spiksplinternieuwe partij. Dus ze komen waarschijnlijk voor de eerste keer op.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 15:44   #25
luke dierick
Burger
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Coolbawn,Cy Tipperary North,RoI
Berichten: 164
Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

[>
quote
Boodschap is dat het Belgisch Gevoel nog meer levend is dan jullie zouden willen.
En zelfs als we alleen mensen met een IQ van 20 zouden kunnen 'foppen' foppen we nog steeds 90 procent van de Vlaams Blokkers hier.[/quote]

Uw "fameus" Belgisch gevoel lijkt mij op zeer weinig gesteund. Is het gesteund op een zeer hedendaags (sedert 1830) gevoel van "belgische" heropstanding, dan moet U evenwel eens wat beter Uw geschiedenis leren over de vorige periodes.

Ik was zelf een "belgicist" gedurende mijn jeugd en nog daarna, maar ik kan U verklaren dat dit was op grond van de geschiedenislessen ons gegeven indertijd, dat " de oude belgen onze voorouders waren". Naarmate ik daarover meer te weten gekomen ben heb ik mijn "belgicistische" gevoelens opzij gezet.

De naam "Belgen" herinnert aan een keltisch volk dat uit het Oosten afgezakt is, een tijd"je" in deze streken gewoond heeft (zie De Bello Gallico van Caesar), verder uitgeweken is over het kanaal en nog verder naar Ierland (waar de naam van de "Fir Bolg" reeds voorkomt in "The Book of Conquests") De oorsprong van de naam, hun wederwaardigheden en hun opgang in de keltische volkeren is daar en in vele andere boeken uitgelegd. Wist U dat hier in Ierland en ook in Engeland "Bolger's,Buelger's,Bulger's" nog steeds voorkomen en in hun naam de de belgische herkomst meedragen?

Hier in onze streken zijn de "Belgen"( die maar een losse stamgroepering was van Nerviers, Menapiers enz..)reeds in de Romeinse tijd vervangen door de opdringende germanen, zelfs tot in "Gallie" wat men nu verkeerdelijk "Frank(en)rijk " noemt, ze zijn er wel baas geweest, maar zij maakten nooit de meerderheid van het volk uit.

Hoelang de Menapiers (als een van de belgische stammen) reeds in Ierland verblijven staat in het boek over "Carausius "(een Menapier die een van de Keizers werd van het West-Romeinse Rijk) geschreven door Norman Monoghan. Ter inlichting Monoghan is de keltische naam voor een Menapier, ook de county "Fermanagh" is ervan afgeleid, zoals zovele andere namen daar in Ierland, ze zijn er dan ook reeds 300 jaar voor JC. aangekomen.

Enfin , indien Uw "Belgisch" gevoel op historische gronden berust moet ik U danig teleurstellen. :-) Hoop dat ik de 20% behaal.

Mvg.
Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 19:23   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke dierick
[>
quote
Boodschap is dat het Belgisch Gevoel nog meer levend is dan jullie zouden willen.
En zelfs als we alleen mensen met een IQ van 20 zouden kunnen 'foppen' foppen we nog steeds 90 procent van de Vlaams Blokkers hier.
Uw "fameus" Belgisch gevoel lijkt mij op zeer weinig gesteund. Is het gesteund op een zeer hedendaags (sedert 1830) gevoel van "belgische" heropstanding, dan moet U evenwel eens wat beter Uw geschiedenis leren over de vorige periodes.

Ik was zelf een "belgicist" gedurende mijn jeugd en nog daarna, maar ik kan U verklaren dat dit was op grond van de geschiedenislessen ons gegeven indertijd, dat " de oude belgen onze voorouders waren". Naarmate ik daarover meer te weten gekomen ben heb ik mijn "belgicistische" gevoelens opzij gezet.

De naam "Belgen" herinnert aan een keltisch volk dat uit het Oosten afgezakt is, een tijd"je" in deze streken gewoond heeft (zie De Bello Gallico van Caesar), verder uitgeweken is over het kanaal en nog verder naar Ierland (waar de naam van de "Fir Bolg" reeds voorkomt in "The Book of Conquests") De oorsprong van de naam, hun wederwaardigheden en hun opgang in de keltische volkeren is daar en in vele andere boeken uitgelegd. Wist U dat hier in Ierland en ook in Engeland "Bolger's,Buelger's,Bulger's" nog steeds voorkomen en in hun naam de de belgische herkomst meedragen?

Hier in onze streken zijn de "Belgen"( die maar een losse stamgroepering was van Nerviers, Menapiers enz..)reeds in de Romeinse tijd vervangen door de opdringende germanen, zelfs tot in "Gallie" wat men nu verkeerdelijk "Frank(en)rijk " noemt, ze zijn er wel baas geweest, maar zij maakten nooit de meerderheid van het volk uit.

Hoelang de Menapiers (als een van de belgische stammen) reeds in Ierland verblijven staat in het boek over "Carausius "(een Menapier die een van de Keizers werd van het West-Romeinse Rijk) geschreven door Norman Monoghan. Ter inlichting Monoghan is de keltische naam voor een Menapier, ook de county "Fermanagh" is ervan afgeleid, zoals zovele andere namen daar in Ierland, ze zijn er dan ook reeds 300 jaar voor JC. aangekomen.

Enfin , indien Uw "Belgisch" gevoel op historische gronden berust moet ik U danig teleurstellen. Hoop dat ik de 20% behaal.

Mvg.
Luke[/quote]

Waarmee U duidelijk aantoont dat er geen volkeren kunnen bestaan.
Geen enkel 'volk' is nog 'raszuiver', om het met in Vlaams-Blok-Taal te zeggen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 20:25   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Geen enkel 'volk' is nog 'raszuiver', om het met in Vlaams-Blok-Taal te zeggen.
Klopt, en het 'Belgische' nog het minst van al. Waar zou dat 'belgisch gevoel' dan wel moeten vandaan komen dat jullie je inbeelden? D�*�*r ging het hier toch over of niet?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 20:27   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Waar het van komt? Op 'ras', 'volk' en 'raszuiverheid' baseren WIJ ons al zeker niet, onze tegenstrevers daarentegen
Ik kan alleen maar vaststellen dat de meerderheid van de bevolking zich Belg voelt.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 20:30   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Waar het van komt? Op 'ras', 'volk' en 'raszuiverheid' baseren WIJ ons al zeker niet, onze tegenstrevers daarentegen
Ik kan alleen maar vaststellen dat de meerderheid van de bevolking zich Belg voelt.
En d�*t heeft de verkiezingsuitslag van de BUB natuurlijk bewezen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 20:34   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Waar het van komt? Op 'ras', 'volk' en 'raszuiverheid' baseren WIJ ons al zeker niet, onze tegenstrevers daarentegen
Ik kan alleen maar vaststellen dat de meerderheid van de bevolking zich Belg voelt.
En d�*t heeft de verkiezingsuitslag van de BUB natuurlijk bewezen...
BUB is niet de enige partij die België als Natie wil laten voortbestaan.
Wel de enige partij die van België weer een Unitaire Staat wil maken.
En wees gerust, vóór de verkiezingen van 2004 kent iedereen ons, en dan zullen we een nog betere uitslag kennen dan de 10.035 overtuigde Belgen die nu reeds voor onze partij stemden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 21:25   #31
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Hoeveel mensen denkt u te kunnen overtuigen om voor u te stemmen. Unitarisme zal toch niet meer terugkomen, omdat we al zo ver gevorderd zijn in de federalisering dat Vlaanderen op een dag onafhankelijk zal zijn.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 08:35   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen denkt u te kunnen overtuigen om voor u te stemmen
Van 10.000 naar 9 miljoen natuurlijk.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 14:55   #33
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
-heeft deze partij een website?
-hoelang bestaat deze partij al?
Ik weet niet of de PCP een website heeft. De partij werd een half jaar geleden opgericht.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 16:49   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Waarmee U duidelijk aantoont dat er geen volkeren kunnen bestaan.
Geen enkel 'volk' is nog 'raszuiver', om het met in Vlaams-Blok-Taal te zeggen.
Waren er dan ooit raszuivere volkeren?

Maar om op basis van dat gegeven vervolgens te stellen dat er geen volkeren bestaan getuigt niet alleen van een gebrek aan realiteitszin maar tevens ook van een ernstig aangetast redeneringsvermogen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 17:37   #35
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Er zijn geen volkeren (buiten uw linguistische constructie waarmee je ook kan beweren dat 2+2=5)
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 17:50   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Er zijn geen volkeren (buiten uw linguistische constructie waarmee je ook kan beweren dat 2+2=5)
Het is ook zo moeilijk om drie verschillende taalgroepen als één eendrachtig en identiek Belgisch volk te benoemen.
Zo moeilijk zelfs dat de belgicisten nog liever tot géén volk behoren dan toe te geven dat er wel degelijk verschillende volkeren bestaan. :o
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 18:04   #37
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Patriot en Tacitus, het lijkt me erg interessant als jullie eens met elkaar discussiëren over volkeren en rassen.
Tacitus beweert dat er geen rassen én geen volkeren zijn, Patriot beweert dat er geen volkeren zijn omdat ze niet raszuiver zijn. Huh, maar er bestonden toch helemaal geen rassen?

Ik vraag me nog wel af waarom België bestaat als er geen volkeren bestaan, als iedereen als individu moet worden benaderd? Dan zijn er toch helemaal geen landen nodig? Dan zou je toch moeten pleiten voor (om te beginnen) een Europese eenheid i.p.v. een Belgische eenheid. En in die Europese eenheid is voor België geen plaats meer natuurlijk, want er is geen onderscheid tussen mensen in de wereld, dus zijn aparte landen overbodig.

Hm, misschien toch niet zo consequente visie...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 18:11   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

België is wél nodig, Dimitri. Het behoort immers de rasloze, volksloze belgicisten toe.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 18:21   #39
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
België is wél nodig, Dimitri. Het behoort immers de rasloze, volksloze belgicisten toe.
Hm, misschien kunnen we een speciaal gebied aanwijzen, groot genoeg voor die groep, waar we met een ras- en volkenloos België kunnen expirimenteren?
Ik dacht zelf aan Voeren...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 18:26   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Er zijn geen volkeren (buiten uw linguistische constructie waarmee je ook kan beweren dat 2+2=5)
Neen?

Wie dat beweert kan evengoed stellen dat het daglicht niet van de zon komt.

Ga maar eens naar Zuid-Afrika en leg de zwarten maar eens uit dat er onder hen geen volkeren bestaan. Dat er geen Xhosa's, geen Pedi, geen Venda, geen Zoeloe, geen Tsonga bestaan. Wedden dat ze u uitlachen nog voor uw eerste zin ten einde is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be