Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2013, 11:39   #21
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Negeren mag nooit.

2: Dat klopt, maar hoe zie jij het dan graag?

Als mensen die motivatie hebben dan hebben ze die motivatie toch gewoon? Wat doe je eraan?
Ze hebben inderdaad die motivatie. Kan deels ook door de opvoeding komen en de maatschappelijke perceptie. Een ander systeem zorgt voor een andere kijk op de zaken.

maar indien rechten niet zo aantrekkelijk zo zijn wegens het enkel van buiten studeren van wettekstjes, dan zouden er veel minder leeghoofden in die richting zitten.

Wanneer we dan nog eens de voorwaarden om aan politiek te kunnen doen wat bijschaven, dan zou het wel eens uit kunnen zijn met de pret voor de fils �* papa's en neoliberaal geindoctrineerden.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 11:44   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Ze hebben inderdaad die motivatie. Kan deels ook door de opvoeding komen en de maatschappelijke perceptie. Een ander systeem zorgt voor een andere kijk op de zaken.

maar indien rechten niet zo aantrekkelijk zo zijn wegens het enkel van buiten studeren van wettekstjes, dan zouden er veel minder leeghoofden in die richting zitten.

Wanneer we dan nog eens de voorwaarden om aan politiek te kunnen doen wat bijschaven, dan zou het wel eens uit kunnen zijn met de pret voor de fils �* papa's en neoliberaal geindoctrineerden.
"een ander systeem"

Breid eens uit?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 11:55   #23
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"een ander systeem"

Breid eens uit?
Waarbij de kijk op zaken niet gebaseerd is op geld verdienen gekoppeld aan status enz...

Maar waarbij men studies aangaat omwille van het onderwerp. Wanneer zoiets van thuis uit wordt meegegeven is dat al een pluspunt.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 12:05   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Waarbij de kijk op zaken niet gebaseerd is op geld verdienen gekoppeld aan status enz...

Maar waarbij men studies aangaat omwille van het onderwerp. Wanneer zoiets van thuis uit wordt meegegeven is dat al een pluspunt.
Ik denk dat je het veel geld verdienen teveel wilt koppelen aan het huidige systeem. Veel geld hebben is ook gewoon lekker, in welk systeem dan ook.

Ik ben het er wel mee eens dat mensen geen studie moeten gaan doen omdat ze er later veel geld mee kunnen verdienen. Maar je moet niet vergeten dat mensen die rechten gaan studeren vaak ook gewoon niet goed zijn in beta vakken.

En andersom is dat vaak ook. Ik ken veel beta studenten die geen romans kunnen lezen, omdat dat te abstract zou zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 12:55   #25
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

[quote=Nietzsche;6771061
En andersom is dat vaak ook. Ik ken veel beta studenten die geen romans kunnen lezen, omdat dat te abstract zou zijn.[/QUOTE]


Ik zou het toch niet veralgemenen en stellen dat bèta studenten en wetenschappers geen romans kunnen lezen en schrijven.


Heb jet het specifiek over romans of literatuur in de bredere zin?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 14:13   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Alle uitleg over reactivering e.d.m. klinkt goed in theorie en past volledig in het werkgeversstramien om zieken en invaliden zoveel mogelijk als profiteurs voor te stellen. N-VA en haar VOKAlisten stappen hier lustig in mee. En het publiek slikt dit lustig, wat typisch is voor de hoe langer hoe onverdraagzamer maatschappij waar er vb. zelfs al kinderloze hotels zijn voor zuurpruimen die geen kinderen rond zich kunnen verdragen.
Toch een paar bedenkingen vanuit mijn eigen ervaringen.
1)Ik ben begin veertig maar toch al te duur voor de privé (ik dacht nochtans dat het de 50+ waren die te duur waren). Hoe kan ik mij dan herinschakelen?
2)Hoeraberichten in Trends over herscholing gingen over bandwerkers die zich op een paar maanden omschoolden naar professionele schoonmaker... Wat met de hoger opgeleiden? Ikzelf vb. ben universitair: als ik mij wil herscholen ben ik weer vertrokken voor minstens vijf jaar (als ik voltijds onderwijs volg wat onmogelijk is als je werkt en een gezin hebt), dus volledig onrealistisch. Over de kostprijs zwijg ik dan nog.
Ik kan maar één ding besluiten: al die blabla is vooral goed om blind snoeien in de sociale zekerheid goed te praten en niet om een efficiëntere SZ in de stijgers te zetten.

Wat de beschuldigingen over orchestratie van de berichtgeving betreft: ik wil best geloven dat de N-VA zich stilaan begint te vergalopperen met zo'n fratsen. Hoogmoed komt voor de val.
Welke richting is uw universitair diploma?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 15:49   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Ik zou het toch niet veralgemenen en stellen dat bèta studenten en wetenschappers geen romans kunnen lezen en schrijven.


Heb jet het specifiek over romans of literatuur in de bredere zin?
Wel specifiek over romans of literatuur. En ik zeg nergens dat bèta studenten dat niet kunnen lezen. Ik zeg alleen dat er redelijk veel bèta studenten zijn die daar moeite mee hebben. Omdat het bijvoorbeeld te abstract is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:19   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daar is in principe toch niets mis mee?
Wat is er mis met een brede algemene kennis?

Citaat:
Als iemand rechten gaat studeren. Dan hoeft hij of zij toch niet natuurkunde, wiskunde en scheikunde op het zelfde niveau te krijgen als iemand die een bèta-studie gaat doen?
Ik ben jurist. Er wordt totaal géén wiskunde gegeven in de rechten, zelfs geen financiële wiskunde. Erg leuk als je als jonge advocaat je eerste schadeclaim moet indienen, of achterstallige onderhoudsgelden moet invorderen.
Juristen krijgen wel geschiedenis. Wat moet een jurist met dan wel met geschiedenis? Neem nu een Vlaams ambtenaar. Voor hem is het bij tijd en wijlen handig enig besef te hebben van de Belgische politieke geschiedenis en van de geschiedenis van de staatshervorming.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:21   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Welke richting is uw universitair diploma?
Ik ben licentiaat in de rechten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:31   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat is er mis met een brede algemene kennis?



Ik ben jurist. Er wordt totaal géén wiskunde gegeven in de rechten, zelfs geen financiële wiskunde. Erg leuk als je als jonge advocaat je eerste schadeclaim moet indienen, of achterstallige onderhoudsgelden moet invorderen.
Juristen krijgen wel geschiedenis. Wat moet een jurist met dan wel met geschiedenis? Neem nu een Vlaams ambtenaar. Voor hem is het bij tijd en wijlen handig enig besef te hebben van de Belgische politieke geschiedenis en van de geschiedenis van de staatshervorming.
1: Niets? Sterker nog, dat is noodzakelijk.

2: Dat is wel apart. Mijn neef studeert namelijk ook rechten en die krijgt wel degelijk wiskunde.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:43   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Dat is wel apart. Mijn neef studeert namelijk ook rechten en die krijgt wel degelijk wiskunde.
Ik ben halfweg jaren '90 afgestudeerd en toen stond wiskunde niet in het curriculum.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:44   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben halfweg jaren '90 afgestudeerd en toen stond wiskunde niet in het curriculum.
Naja, dan zal die wel iets studeren dat er op lijkt
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:47   #33
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Naja, dan zal die wel iets studeren dat er op lijkt
Het is mogelijk dat ze nu eindelijk ingezien hebben dat juristen minstens financiële wiskunde moeten kennen.

Edit: Ik heb eens naar de curricula van mijn alma mater, de VUB, gekeken en ik vind niet meteen wiskundige vakken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 24 augustus 2013 om 16:49.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 18:35   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben licentiaat in de rechten.
Normaal zou je aan een job moeten kunnen geraken. Natuurlijk, wat mee een rol kan spelen is het soort beroepservaring welke je tot op heden hebt opgedaan. Want ik heb destijds ettelijke juristen gekend die een job uitoefenden waarin ze geen jota van hun theoretische en praktische juridische kennis nog hoefden te gebruiken. En dan wordt je natuurlijk sneller kwetsbaar.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:21   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Normaal zou je aan een job moeten kunnen geraken. Natuurlijk, wat mee een rol kan spelen is het soort beroepservaring welke je tot op heden hebt opgedaan. Want ik heb destijds ettelijke juristen gekend die een job uitoefenden waarin ze geen jota van hun theoretische en praktische juridische kennis nog hoefden te gebruiken. En dan wordt je natuurlijk sneller kwetsbaar.
Ik ben al benaderd door privéfirma's maar als ze dan horen wat mijn huidige wedde is, besluiten ze plots dat iemand zonder ervaring die ze nog moeten opleiden hen goedkoper uitkomt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:53   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is mogelijk dat ze nu eindelijk ingezien hebben dat juristen minstens financiële wiskunde moeten kennen.

Edit: Ik heb eens naar de curricula van mijn alma mater, de VUB, gekeken en ik vind niet meteen wiskundige vakken.
Uhu, dan zal die wel wat anders doen inderdaad.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be