Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2022, 17:52   #21
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat gaat niet over de toeristische fietspaden.
Bomerstraat is geen toeriste route ...gewone zijstraat van of naar het centrum
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 11:58   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.290
Standaard

De files aan de tankstations stegen ook in Limburg, en met wat extra pech was de euro 95 zelfs op.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220225_96822182

Angst voor prijsstijging leidt tot hamstergedrag: sommige benzinestations staan droog

Maaseik - De stijgende olieprijzen leiden tot ongeziene files aan de benzinestations in de grensstreek. Ook de tankwagens stonden bij hun leveranciers in de rij. Op veel plaatsen was de benzine daardoor een tijdje op.

De maximumprijs voor een liter benzine bedroeg gisteren 1,79 euro/liter. Vandaag wordt dat 7 cent meer. Zo’n prijsstijging is traditioneel het sein voor tal van Belgen om nog snel de tank vol te gooien.

Maar ook de Nederlanders, die in eigen land met een adviesprijs van 2,20 euro voor een litertje naft moeten leven, zijn van de stijgende prijs in ons land op de hoogte. Ook zij staken vrijdag massaal de grens over. De files bij de benzinestations op de Belgische grens waren daardoor langer dan ooit. Veel langer.

Vrijdag wachtte aan de benzinestations in Maaseik een rij auto’s van enkele honderden meter. “Gisteren en vrijdagochtend was de benzine gewoon op”, vertelt Maaseikenaar Ralf Demandt (42). “We zijn tot in Dilsen moeten rijden, om een station te vinden waar nog wél benzine was.”

“Vele Nederlanders steken hun koffer vol met jerrycans. Best wel egoïstisch vind ik. Ik heb er eentje over aangesproken, maar die vond niet dat hij iets verkeerd deed.”

Hamsteren

Ook in het centrum van de provincie gingen authentieke Belgen aan het hamsteren, en kwam de bodem van het vat euro 95 in zicht. “Nooit gezien”, klinkt het bij de Hasseltse brandstoffenleverancier Bouts, waar je vrijdag nog 1,639 moest betalen. “Paniek door de oorlog zou ik het niet noemen, eerder paniek om de prijs. Doorgaans stijgt de prijs met 1, hooguit 2 eurocent. Maar nu wordt een volle tank 5 euro duurder. Daar zijn de mensen bijzonder gevoelig voor.”

Voor alle duidelijkheid: alleen de dure euro 95 is schaars. Voor euro 98 en diesel is er nergens een tekort.

Ook Bruno Service Station in Maasmechelen zat vrijdag even zonder benzine. “Vrijdag kwamen hier zo’n 800 tot 900 Nederlanders tanken. Het probleem is dat de tankwagens niet kunnen volgen met bijvullen”, zegt Noë Bruno. “Wanneer zij zichzelf willen voltanken, moeten ze zelf tot anderhalf uur aanschuiven. Dan krijg je dit. Als dan ook de media beginnen over de schaarste, dan duiken nog meer mensen hun auto in richting pompstation.”

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 12:30   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Bomerstraat is geen toeriste route ...gewone zijstraat van of naar het centrum
Ja, dat is net wat ik zeg / schrijf i.v.m. fietsparadijs Limburg.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 12:32   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De files aan de tankstations stegen ook in Limburg, en met wat extra pech was de euro 95 zelfs op.
In Bree was het ook vollen bak en lege tankstations.
Dats was leeg, toen werd er overgeschakeld naar de GB.
Gevaarlijke situaties omdat ze reeds aanschoven op de openbare weg.

Ik, heb de politie verwittigd, ik weet niet of ze er iets aan gedaan hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 17:48   #25
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Uit HBVL

Vooral voetgangers en fietsers kwamen om het leven in het Limburgse verkeer. Het aantal letselongevallen met voetgangers steeg met 12,2 procent. In 2020 stierven twee voetgangers in het verkeer, vorig jaar waren dat er twaalf.

Ook bij de fietsers waren er 8,2 procent meer letselongevallen. Het aantal dodelijke ongevallen met fietsers steeg van elf naar negentien. Dat zijn acht extra dode fietsers in één jaar tijd, wat net als bij de voetgangers de sterkste stijging is in heel Vlaanderen.

In tegenstelling tot Antwerpen waren er in Limburg geen dodelijke ongevallen met elektrische steps, maar het aantal letselongevallen steeg wel van zes naar 21.
Kan zijn. Limburg.
Hoe kleiner je het gebied maakt waarover je de cijfers bekijkt hoe sterker de verschillen kunnen zijn van jaar op jaar.
Over heel Vlaanderen bekeken waren er vorig jaar blijkbaar minder slachtoffers bij de fietsers en de motorrijders.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 18:05   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De Limburgers die ik persoonlijk ken zijn supervriendelijk .( op één uitzondering !)

Maar het verkeer is sneller ( meer laagvliegers ) dan in de meeste andere provincies....dat er meer ongevallen gebeuren is normaal .
In Genk rijden buitenproportioneel veel Fangio’s rond.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 18:06   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Bree was het ook vollen bak en lege tankstations.
Dats was leeg, toen werd er overgeschakeld naar de GB.
Gevaarlijke situaties omdat ze reeds aanschoven op de openbare weg.

Ik, heb de politie verwittigd, ik weet niet of ze er iets aan gedaan hebben.
Een omleiding geïnstalleerd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be