Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2007, 08:43   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Moet dat nou echt zo doorgaan, met die stomme vervuilende steenkoolcentrales?

Dan nog liever atoomcentrales, tot we over voldoende propere energie beschikken...


De Duitse groep E.ON wil een mega-kolencentrale bouwen in de Antwerpse haven. Het zou om een nieuwe, minder vervuilende kolencentrale gaan.(25% lagere CO2 uitstoot).

De zeven oude kolencentrales van Electrabel zijn verantwoordelijk voor één tiende van de totale CO2-uitstoot in ons land. Door deze oude centrales te sluiten zouden we in één klap Kyoto kunnen halen. Maar de vorige federale regering had niet de moed om tegen Electrabel in te gaan en ook de oranjeblauwe ploeg maakt wat dat betreft weinig aanstalten.
Ja jong, je kan niet EN tegen kernenergie zijn, EN tegen steenkool. In een tijd waar aardolie (en het onlogisch genoeg aangekoppelde aardgas) zo duur zijn, resten er weinig alternatieven.

In het rapport van duurzame energieontwikkeling van 2007 heeft men alvast "brandhout" gemaakt van windenergie in Belgie. Enkel de biomassa verbrandingsovens deden het goed.

Maar geen nood, ik kan u alvast vertellen dat Suez van plan is een derde kerncentrale te bouwen in onze streken. Niet alleen drukt dat de energieprijs naar beneden, tevens zorgt het voor massa's werk.

Niet voor de belgen natuurlijk . Belgie ging uit kernenergie stappen, remember? De nederlanders echter verwelkomen Suez met open armen. De nieuwe kerncentrale komt allicht in Zeeuws Vlaanderen (net zoals de nieuwe arbeidsplaatsen en de goedkopere energieprijzen...)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 08:46   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Laat ze dan maar Doel uitbreiden met twee nieuwe reactors ofzo zeg ik.
Not gonna happen.

Zowat alle investeringen, ooit bedoelt voor Belgie, zijn gedelegeerd naar Polen of Nederland. En dan heb ik het niet alleen over de reactoren, maar ook over de hi-tech kernenergie-onderzoek uit de kempen.

Doel is men trouwens aan het afbouwen, met onder andere de sluiting van de oudere enkele maanden terug.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 30 november 2007 om 08:47.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 08:54   #23
ZERO
Gouverneur
 
ZERO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 1.114
Standaard

Steenkool:Neen
KernCentrale:JA!
__________________
De Witte Pion
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 09:26   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Steenkool kunnen we zelf opgraven.
In zoverre de mijnen hier nog niet ingestort zijn. Maar zelfs dan, moeten wij de steenkool 1000m onder de grond opgraven, terwijl hij in sommige buitenlanden gewoon met een traktor van de grond wordt geschept.
Er is in elk geval geen mens die er aan denkt, om de steenkoolmijnen hier, terug te openen, wegens veel te duur.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 09:27   #25
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Not gonna happen.

Zowat alle investeringen, ooit bedoelt voor Belgie, zijn gedelegeerd naar Polen of Nederland. En dan heb ik het niet alleen over de reactoren, maar ook over de hi-tech kernenergie-onderzoek uit de kempen.

Doel is men trouwens aan het afbouwen, met onder andere de sluiting van de oudere enkele maanden terug.
Ik weet het Raven, ik ben er onlangs nog geweest en ik heb met de 'Verantwoordelijke onderhoud' Doel 3 en 4 gesproken, de oudste twee reactors worden als eerste stil gelegd.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk, dit zijn hoogwaardige jobs, mensen werken daar graag en verdienen een mooie boterham. Er zijn daar nog nooit noemenswaardige problemen geweest, de installaties zijn goed onderhouden en veilig.

Het is onbegrijpelijk dat men deze technologie wil opgeven. Wat ik wel begrijp is dat men om bovenvernoemde redenen staat te springen om in Polen of Holland wel zo'n centrales te kunnen bouwen.

Wedden dat de Nederlanders de centrale weer vlak tegen de grens zouden bouwen?

Laatst gewijzigd door Ovidius : 30 november 2007 om 09:29.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 10:19   #26
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik weet het Raven, ik ben er onlangs nog geweest en ik heb met de 'Verantwoordelijke onderhoud' Doel 3 en 4 gesproken, de oudste twee reactors worden als eerste stil gelegd.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk, dit zijn hoogwaardige jobs, mensen werken daar graag en verdienen een mooie boterham. Er zijn daar nog nooit noemenswaardige problemen geweest, de installaties zijn goed onderhouden en veilig.

Het is onbegrijpelijk dat men deze technologie wil opgeven. Wat ik wel begrijp is dat men om bovenvernoemde redenen staat te springen om in Polen of Holland wel zo'n centrales te kunnen bouwen.

Wedden dat de Nederlanders de centrale weer vlak tegen de grens zouden bouwen?
klopt, ook de Fransen hebben wat centrales vlak tegen onze grenzen staan. Verschil is wel dat wij dubbel en dik zullen mogen betalen voor de energie uit het buitenland! Bedankt paars-groen!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 12:11   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nieuwe kerncentrales moeten kunnen, onder voorwaarden. Bv: dat er evenveel geïnvesteerd wordt in nieuwe duurzame energieproductie en in onderzoek daarnaar als in nieuwe atoomcentrales...

James Lovelock heeft me op dat pad gebracht.

De Groenen moeten hun standpunt eens goed reconsidereren ivm met de immensiteit van de CO2-uitstoot.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 13:27   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nieuwe kerncentrales moeten kunnen, onder voorwaarden. Bv: dat er evenveel geïnvesteerd wordt in nieuwe duurzame energieproductie en in onderzoek daarnaar als in nieuwe atoomcentrales...
Als men eens zou afstappen van dooie mus technologieen zoals windmolens, en dat bijdragen naar het onderzoek voor kernfusie. Hoeveel windmolens moet men hebben staan die niet productief zijn, alvorens men inziet dat windmolens in het binnenland van Belgie niet werkt....

Gelukkig dat er een storm van het weekend komt ... Begin deze week was er te weinig wind en werd er niets geproduceerd.... dit weekend gaat het te hard waaien en wordt er niets geproduceerd... maar in de 5 minuten tussenin, nu dus, kunnen ze toch eens draaien ... Tijd voor de filmshoots dus, want wie weet voor wanneer de volgende hurricane is
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 16:37   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Men zal hier mogelijk wel een paar nieuwe electriciteitscentrales moeten bouwen,al is het maar om oudere units te vervangen,maar vergete niet,door de opsplitsing van het electriciteitsgebeuren is dat geen economische noodzaak meer!!!

Een ernstiger probleem is dat het belgische electriciteitsnet,omdat Belgie nu eenmaal ligt waar het ligt,als doorvoer dient voor Nederland,Frankrijk en Duitsland...en dus "op zijn tenen" loopt qua capaciteit...

We weten allemaal dat het bijbouwen van extra hoogspanningsleidingen in ons drukbevolkte landje "not done" is ...

Het is dus VOLSTREKT NUTTELOOS om hier meer te doen dan vervangcapaciteit te bouwen ,nieuwe GROTE centrales moeten ofwel gebouwd worden waar er afnemers zijn(de havenzone), ofwel meer in het Oosten van Europa,waar de netten geheel hernieuwd kunnen worden,weg uit het "spinnenweb, en er bovendien GROEI zit in de economieen....


on topic:
Steenkool EN kernenergie,de enige twee beschikbare technologien voor massale stroomleveringen

Laatst gewijzigd door kelt : 30 november 2007 om 16:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 17:26   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als men eens zou afstappen van dooie mus technologieen zoals windmolens, en dat bijdragen naar het onderzoek voor kernfusie. Hoeveel windmolens moet men hebben staan die niet productief zijn, alvorens men inziet dat windmolens in het binnenland van Belgie niet werkt....

Gelukkig dat er een storm van het weekend komt ... Begin deze week was er te weinig wind en werd er niets geproduceerd.... dit weekend gaat het te hard waaien en wordt er niets geproduceerd... maar in de 5 minuten tussenin, nu dus, kunnen ze toch eens draaien ... Tijd voor de filmshoots dus, want wie weet voor wanneer de volgende hurricane is
1 Ik weet zeer goed hoeveel en hoe hard het waait, want ik bike elke dag over het strand. Hard, véél en zéér hard...Vroeger ook, toen ik nog windsurfte...Dus waarom niet in de toekomst? Het gaat steeds harder waaien, trouwens.
2 Toetterniettoe waar de die miljarden naartoe gaan, specifiek, voor onderzoek en duurzame energie-productie, als ze er maar komen én gebruikt worden. Het zal vanzelf wel een mix worden van alles en nog wat ( waar we nu nog niet kunnen van dromen).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 17:28   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
kelt;3111366
on topic:
Steenkool EN kernenergie,de enige twee beschikbare technologien voor massale stroomleveringen
Steenkool is NOT DONE.
Dit is schreeuwen voor het opzetten van leuke betoginkjes en tentenkampjes. Permanente...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2007 om 17:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 18:09   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Steenkool is NOT DONE.
Dit is schreeuwen voor het opzetten van leuke betoginkjes en tentenkampjes. Permanente...
ff de samenvatting (Luminus) van mijn electriciteitsverbruik nagezien(krijg je jaarlijks,het is zeeer interessant om die samenvattingen van de laatste 5 jaar eens na elkaar te leggen)

1) Fossiele brandstoffen : 42% (dat is steenkool en een beetje aardgas,voor zover ik weet wordt er geen zware fuel meer gebruikt)
2) Nucleaire energie : 50%
3) Kwalitatieve warmtekrachtcentrales : 5%
4) Oorsprong onbekend : 3%



Ik heb het aandeel nucleaire energie in mijn electriciteitslevering zien GROEIEN met meerder procenten de laatste 5 jaar.De enige spectaculaire verandering de laatste 5 jaar is punt 3,dat is een vernieuwende technologie die restenergie uit de industrie ed terugwint.
Die windmolekens,mest-centrales en weet ik nog wat allemaal zitten vermomd in die 3%,het is al jaaaaaren 3%
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 18:38   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ff de samenvatting (Luminus) van mijn electriciteitsverbruik nagezien(krijg je jaarlijks,het is zeeer interessant om die samenvattingen van de laatste 5 jaar eens na elkaar te leggen)

1) Fossiele brandstoffen : 42% (dat is steenkool en een beetje aardgas,voor zover ik weet wordt er geen zware fuel meer gebruikt)
2) Nucleaire energie : 50%
3) Kwalitatieve warmtekrachtcentrales : 5%
4) Oorsprong onbekend : 3%



Ik heb het aandeel nucleaire energie in mijn electriciteitslevering zien GROEIEN met meerder procenten de laatste 5 jaar.De enige spectaculaire verandering de laatste 5 jaar is punt 3,dat is een vernieuwende technologie die restenergie uit de industrie ed terugwint.
Die windmolekens,mest-centrales en weet ik nog wat allemaal zitten vermomd in die 3%,het is al jaaaaaren 3%
Moet je maar een groene-stroom-leverancier nemen...
Voor mij is het sinds meer dan een jaar toch allemaal niet meer van toepassing aangezien ik een forfait betaal aan de huisbaas en die betaalt de rekeningen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 19:03   #34
Jos_be
Burger
 
Geregistreerd: 21 mei 2006
Berichten: 121
Standaard

De mogelijke bouw van een nieuwe kolenkrachtcentrale toont maar eens te meer aan dat het ganse CO2 debat grove leugens zijn. Men gaat er aan voorbij dat waterdamp het grootste broeikasgas is en al goed ook. Zonder dit zou de gemiddelde temperatuur - 15 gaden en meer bedragen. Men gaat er ook aan voorbij dat de VN geen wetenschappelijke instelling is maar een praatbarak. In de beginjaren werd via onderhandelen vastgesteld hoeveel broeikasgassen bijdroegen aan de opwarming van de aarde. Eerst was dit vastgesteld op meer dan 6 graden. (Fahrenheit of Celsius daar hadden ze nog geen consensus over bereikt. Om er dan toch een wetenschappelijk sausje aan te geven heeft men dan er een wetenschappelijke argumentatie willen aan geven. Dit bleek heel slecht te lukken en al gauw werd een eerste consensus gevonden het moesten graden Fahrenheit worden, omdat 6 graden Celsius te hoog waren gegrepen. Dus beperkte men zich tot een 2 tal graden celsius (dat valt binnen de temperatuurschommelingen). Ja dan zat men nog met het bewijs van een eventuele opwarming dat ook niet goed zat. Wat de meeste mensen niet weten is dat we juist tussen een periode zitten van twee ijstijden. M.a.w. het kan terug snel kouder worden. Om toch niet om de twintig jaar zijn visie te moeten bijstellen werd de term klimaatswijziging gelanceerd. Hiermee heeft men steeds gelijk want het klimaat verandert steeds en het leuke ervan is het Westen is tot boosdoener ervan gebombardeerd. Er zijn genoeg goedbedoelende betweters hier te vinden die niet beter weten en deze CO2 onzin tot het nieuwe geloof proclameren.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 19:23   #35
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Moet dat nou echt zo doorgaan, met die stomme vervuilende steenkoolcentrales?
Dat zou je aan de Chinezen moeten zeggen, die bouwen elke week een nieuwe.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 01:49   #36
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

We moeten gewoon slim zijn en Nederland volgen.

Allez, voor ne keer dat ik Nederland bewonder, doen ze hier weer niet mee. Hoe is dat nu toch mogelijk!


http://www.innovatienetwerk.org/nl/c...3/Bioport.html

En dan hebben wij Antwerpen en doen wij der niks mee. Dom, dom, dom.

Ik vind het trouwens beschamend dat wij in vergelijking met onze Noorderburen geen enkele serieuze denktank hebben rond energie. In Nederland hebben ze er een dozijn, van wereldniveau.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 05:42   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
We moeten gewoon slim zijn en Nederland volgen.

Allez, voor ne keer dat ik Nederland bewonder, doen ze hier weer niet mee. Hoe is dat nu toch mogelijk!


http://www.innovatienetwerk.org/nl/c...3/Bioport.html

En dan hebben wij Antwerpen en doen wij der niks mee. Dom, dom, dom.

Ik vind het trouwens beschamend dat wij in vergelijking met onze Noorderburen geen enkele serieuze denktank hebben rond energie. In Nederland hebben ze er een dozijn, van wereldniveau.
Tja, de moment dat hier iemand denkt, krijg je een "NON!!!". Geen wonder. Maar de Rede zegt dat wij, Vlaanderen, intensief met Nederland zouden moeten samenwerken om een rationeel beleid te krijgen. Iedereen weet dat. Ge kunt dat pollen als ge wilt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 09:12   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
We moeten gewoon slim zijn en Nederland volgen.



Ik vind het trouwens beschamend dat wij in vergelijking met onze Noorderburen geen enkele serieuze denktank hebben rond energie. In Nederland hebben ze er een dozijn, van wereldniveau.
Electrabel doet hier al het denkwerk

Overigens,wat die "bioport" betreft,een haven die al een voorname overslag is voor granen zit logischerwijze en automatisch in de energie-business tegenwoordig....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 09:15   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Moet je maar een groene-stroom-leverancier nemen...
Voor mij is het sinds meer dan een jaar toch allemaal niet meer van toepassing aangezien ik een forfait betaal aan de huisbaas en die betaalt de rekeningen.
De enige "groene" energie die ik ken zijn juist die warmtekracht-koppelingen! Dat is recyclage van blijkbaar overbodige energie zoals het betaamt!
Terwijl er gekankerd wordt dat belgie nog steeds niet vol windmolens staat zijn de wkk's op onze industriezones al een heuse krachtbron geworden....en groeiend!

Wat die andere "alternatieve" energievormen betreft sluit ik me aan bij andere forumdeelnemers met mijn twijfel omtrent hun "groen" zijn!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 21:58   #40
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

[quote=eno2;3111502]1 Ik weet zeer goed hoeveel en hoe hard het waait, want ik bike elke dag over het strand. Hard, véél en zéér hard...Vroeger ook, toen ik nog windsurfte...Dus waarom niet in de toekomst? Het gaat steeds harder waaien, trouwens.[/quote

Ja, en de zee is hoeveel % van belgië denk je? En dan nog klagen ze dat windmolens het zicht zouden verstoren .

Citaat:
2 Toetterniettoe waar de die miljarden naartoe gaan, specifiek, voor onderzoek en duurzame energie-productie, als ze er maar komen én gebruikt worden. Het zal vanzelf wel een mix worden van alles en nog wat ( waar we nu nog niet kunnen van dromen).
Als er in iets geïnvesteerd wordt is het de bedoeling daar een return-on-investment op te krijgen. Voor niets schijnt zelfs de zon niet. Ook die heeft een enorme fusie-reactor om het draaiende te houden.

Met zonne-panelen hebben we zowat het rendement bereikt dat fysisch mogelijk is. Erg goed dus, ware het niet dat in kwantiteit dit bespottelijk weinig is. Verder dan een leuk hebbedingetje voor het zwembad van een of andere rijke stinkerd bij te verwarmen (fiscaal aftrekbaar uiteraard) zal het niet komen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be