Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2015, 14:19   #21
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Jan, je bent aan het muggenziften' de kwestie die ik aankaartte was, dat de fietsende reporter de ene overtreding na de andere maakt om zijn groot gelijk tebewijzen.

Er zijn veilige alternatieven die hij niet gebruikt en daardoor brengt hij ook andere weggebruikers in gevaar.
Bovendien rijdt hij roekeloos , en dat is geen excuus om eender wat te bewijzen.

In ieder geval zou zo iets aanleiding moeten geven tot boetes en zeker niet als voorbeeld op TV mogen getoond worden.
Bovendien was de reporter overtuigd van zijn groot gelijk, slalomde tussen alle verkeer door, stak fietsend de zebrapaden over , reed bijna de busverlaters omver en had dan nog het lef om de anderen toe tebrullen.
Allesbehalve een heer in het verkeer dus.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:23   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat er op sommige plaatsen problemen zijn met fietspaden, maar daar gaat deze draad niet over.

Het gaat hier over het gedrag van deze fietser.
Onduidelijk en onvoldragen fietsinfrastructuur zal er juist voor zorgen dat een al kwetsbare fietser als een scholier nog vlugger in de problemen komt. En daar gaat het uiteindelijk over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:24   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Jan, je bent aan het muggenziften' de kwestie die ik aankaartte was, dat de fietsende reporter de ene overtreding na de andere maakt om zijn groot gelijk tebewijzen.

Er zijn veilige alternatieven die hij niet gebruikt en daardoor brengt hij ook andere weggebruikers in gevaar.
Bovendien rijdt hij roekeloos , en dat is geen excuus om eender wat te bewijzen.

In ieder geval zou zo iets aanleiding moeten geven tot boetes en zeker niet als voorbeeld op TV mogen getoond worden.
Bovendien was de reporter overtuigd van zijn groot gelijk, slalomde tussen alle verkeer door, stak fietsend de zebrapaden over , reed bijna de busverlaters omver en had dan nog het lef om de anderen toe tebrullen.
Allesbehalve een heer in het verkeer dus.
Brullen? Ik hoor verontschuldigingen wanneer hij op het tramperron rijdt, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:24   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onduidelijk en onvoldragen fietsinfrastructuur zal er juist voor zorgen dat een al kwetsbare fietser als een scholier nog vlugger in de problemen komt. En daar gaat het uiteindelijk over.
Ja dat is juist en dat heb ik ook al gezegd. Tevreden?

En nu naar het onderwerp van deze draad: wat vind je van het gedrag van die fietser?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:30   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja dat is juist en dat heb ik ook al gezegd. Tevreden?

En nu naar het onderwerp van deze draad: wat vind je van het gedrag van die fietser?
Wel, dat vind ik juist niet het onderwerp, om een eenvoudige reden dat je soms een beetje overdrijft om iets in de verf te zetten en onder de aandacht te brengen van de slapende politici. Denken we maar aan dat Amerikaans filmpje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:33   #26
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Dus , als leerkracht, vind jij dat een goed voorbeeld???
Als ouder van een leerling zou ik dat zeker geen goed voorbeeld vinden. Ik weet uit ervaring dat in Waregem veel leerlingen naar school fietsen, dus laat hen maar hetzelfde doen???

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 september 2015 om 14:35.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:39   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dus , als leerkracht, vind jij dat een goed voorbeeld???
Als ouder van een leerling zou ik dat zeker geen goed voorbeeld vinden. Ik weet uit ervaring dat in Waregem veel leerlingen naar school fietsen, dus laat hen maar hetzelfde doen???
Voorbeeld? Bij mijn weten gaat die reportage niet over "dit is nu het voorbeeld". Wel, "zo is het met onze fietsinfrastructuur gesteld". Hebt u trouwens ooit dat Amerikaans filmpje gezien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:42   #28
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Dus bij jou zijn alle middelen goed, als ze maar bewijzen wat jij wil bewijzen!!!
om te bewijzen dat jij een goede leerkracht bent , mag ik als voorbeeld geven je je voeten veegt aan de schoolregels , maar je geeft wel goed les?
Trouwens op jouw reacties ga ik niet meer in, want je loopt in een grote kring rond de kern van de zaak.
Dag Jan.

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 september 2015 om 14:45.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:55   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dus bij jou zijn alle middelen goed, als ze maar bewijzen wat jij wil bewijzen!!!
om te bewijzen dat jij een goede leerkracht bent , mag ik als voorbeeld geven je je voeten veegt aan de schoolregels , maar je geeft wel goed les?
Trouwens op jouw reacties ga ik niet meer in, want je loopt in een grote kring rond de kern van de zaak.
Dag Jan.
U blijft zich vergissen: zoals de presentator aangaf, gaat het om gebrekkige infrastructuur. Dat is de kern waarrond de reportage is geweven. Ongetwijfeld werd er wel eens overdreven, maar als je alles braafjes brengt en niets in de verf zet, maak je ook niemand wakker. Soms moet er nu eenmaal een schepje bovenop doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 14:57   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus u zou het geen probleem vinden dat een automobilist alle verkeersregels aan zijn laars lapt als hij een reportage maakt over de staat van het wegdek?
niet alleen de staat, of even aanvullen:

"... en aan de vermoedelijk nog > 60 % onwettige verkeersplateau´s en drempels die nog overal in Vlaanderen verspreid liggen? "

(en waar de wegbeheerder al sinds 2002 -na herhaalde verwittigingen#- de wetten van 9 oktober 1998* flagrant negeert onder het mom geldgebrek ?)

# http://docs.vlaamsparlement.be/websi...rg/258815.html
Commissie voor Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken en Vervoer Vergadering van 27/01/1999

Interpellatie van de heer Michel Doomst tot de heer Steve Stevaert, minister vice-president van de Vlaamse regering, Vlaams minister van Openbare Werken, Vervoer en Ruimtelijke Ordening, over het koninklijk besluit van 9 oktober 1998 betreffende de verkeersdrempels en -plateaus en de gevolgen hiervan voor Vlaanderen.

De voorzitter : De heer Doomst heeft het woord.

De heer Michel Doomst : Mijnheer de minister, ik wil duidelijkheid voor de gemeenten. Moeten de drempels die niet conform dit KB zijn, binnen de drie jaar verdwijnen?

Minister Steve Stevaert : Ze moeten aangepast zijn.

De heer Michel Doomst : En als ze niet zijn aangepast, moeten ze dan weg?

Minister Steve Stevaert : Ja, elke gemeente moet de regels toepassen.

* http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-091098
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2015 om 15:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 15:13   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dus bij jou zijn alle middelen goed, als ze maar bewijzen wat jij wil bewijzen!!!
om te bewijzen dat jij een goede leerkracht bent , mag ik als voorbeeld geven je je voeten veegt aan de schoolregels , maar je geeft wel goed les?
Trouwens op jouw reacties ga ik niet meer in, want je loopt in een grote kring rond de kern van de zaak.
Dag Jan.
Tja, dat is de Jan van den Eigenbelang als het over fiets en fietsinfra gaat, de kern van dit topic wordt dan genegeerd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 15:27   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja, dat is de Jan van den Eigenbelang als het over fiets en fietsinfra gaat, de kern van dit topic wordt dan genegeerd.
Dat lijkt op geen enkele manier de kern te zijn van de reportage. Ik gaf al aan waarom en waarbij een Amerikaans filmpje heel illustratief is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 15:28   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
# http://docs.vlaamsparlement.be/websi...rg/258815.html
Commissie voor Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken en Vervoer Vergadering van 27/01/1999
1999

Even kijken op de kalender in welk jaar we nu leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 20:16   #34
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dus bij jou zijn alle middelen goed, als ze maar bewijzen wat jij wil bewijzen!!!
om te bewijzen dat jij een goede leerkracht bent , mag ik als voorbeeld geven je je voeten veegt aan de schoolregels , maar je geeft wel goed les?
Trouwens op jouw reacties ga ik niet meer in, want je loopt in een grote kring rond de kern van de zaak.
Dag Jan.
Dat doet hij altijd en dat is dan ook het enige waarin hij wel consequent is.
Gewoon beleefd getrol. Naast de kwestie. Aileen zijn visie, voor iedereen, tegen wil en dank. Arme leerlingen die zo'n leerkracht hebben.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 20:21   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.383
Standaard

Citaat:
VRT toont hoe het NIET moet!
Hierover gaat het in deze topic. En dat klopt als een bus.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 07:44   #36
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft zich vergissen: zoals de presentator aangaf, gaat het om gebrekkige infrastructuur. Dat is de kern waarrond de reportage is geweven. Ongetwijfeld werd er wel eens overdreven, maar als je alles braafjes brengt en niets in de verf zet, maak je ook niemand wakker. Soms moet er nu eenmaal een schepje bovenop doen.



Incorrect. Problemen moeten waarheidsgetrouw worden weergegeven. Als men er al "een schepje bovenop moet doen" om ze onder de aandacht te brengen zijn het eigenlijk geen problemen.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 07:48   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft zich vergissen: zoals de presentator aangaf, gaat het om gebrekkige infrastructuur. Dat is de kern waarrond de reportage is geweven. Ongetwijfeld werd er wel eens overdreven, maar als je alles braafjes brengt en niets in de verf zet, maak je ook niemand wakker. Soms moet er nu eenmaal een schepje bovenop doen.
Ik denk dat het, voor zover dit al niet duidelijk was, met deze reportage alweer aangetoond is dat de VRT een gekleurde zender is die totaal niet objectief is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 08:15   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die kerel rijdt dan ook als wat ik noem een "zondagsrambo": ze hebben hun outfit aan, ze halen hun veel te dure fiets uit de garage en iedereen die hun pad kruist moet zich onmiddellijk uit de voeten maken zodat zij zonder stoppen kunnen doorfietsen.

Wat had men trouwens anders verwacht van zo'n linkiewinkie VRT journalist die ganser dagen de realiteit verdraait en oproept tot solidariteit en verdraagzaamheid? Zo'n types kunnen zelf niks verdragen en ze lappen de regels aan hun laars, dat komt in zo'n filmpje duidelijk naar voor.
Wielerterrorisme is het nieuwe machismo. Hier in het dorp wordt er als het markt is lustig over de markt gefietst, hoewel dit verboden is. Wordt daar iets aan gedaan? De vraag stellen is ze beantwoorden. Maar hola als een automobilist een kilometertje per uur te snel rijdt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 08:19   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft zich vergissen: zoals de presentator aangaf, gaat het om gebrekkige infrastructuur. Dat is de kern waarrond de reportage is geweven. Ongetwijfeld werd er wel eens overdreven, maar als je alles braafjes brengt en niets in de verf zet, maak je ook niemand wakker. Soms moet er nu eenmaal een schepje bovenop doen.
Zelfs al ligt er een vijfsterrenfietspad, dan nog fietsen ze ernaast, hoofdtelefoon op, met de GSM bezig etc.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 08:27   #40
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wielerterrorisme is het nieuwe machismo. Hier in het dorp wordt er als het markt is lustig over de markt gefietst, hoewel dit verboden is. Wordt daar iets aan gedaan? De vraag stellen is ze beantwoorden. Maar hola als een automobilist een kilometertje per uur te snel rijdt.
Wielrenners zijn de Johnny's van de endurance-sporters.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be