Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2013, 10:34   #21
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
We hebben daar niks te zoeken, het was een Franse colonie, punt. En ik maar denken dat je als buurland niet verplicht bent om logistieke oorlogssteun te geven.
Frankrijk is meer dan zomaar een 'buurland' van belgique.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:45   #22
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Frankrijk is meer dan zomaar een 'buurland' van belgique.
Jaja, handel etc. Dan nog, het is een buurland.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:47   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.779
Standaard

Om extremistische rebellen, zeker godsdienst-extremistische rebellen, terug te dringen, lijkt me het niet juist om van "oorlog" te spreken, maar eer van een buitenlandse politie-operatie.

En volgens mij mag dat wel in naam van Vlaanderen.

Nu weet ik onvoldoende van die specifieke situatie daar, om voor mezelf te besluiten of het ok is.
Misschien zoek ik dat wel eens op.
En ik zal het alleszins niet blindelings aannemen van sommige, pardon, van geen enkele mede-forummer hier.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:49   #24
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Jaja, handel etc. Dan nog, het is een buurland.
Tja, ik weet dat het voor "de echte Vlaming" moelijk ligt maar we opereren anno 2013 nu eenmaal in Europese context en zijn het verplicht onze Europese kameraden bij te staan. Dat is de hele gedachte achter de EU. Dat heeft zijn voordelen, als Vlaanderen failliet gaat zal de EU ook tussenkomen.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:51   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om extremistische rebellen, zeker godsdienst-extremistische rebellen, terug te dringen, lijkt me het niet juist om van "oorlog" te spreken, maar eer van een buitenlandse politie-operatie.

En volgens mij mag dat wel in naam van Vlaanderen.

Nu weet ik onvoldoende van die specifieke situatie daar, om voor mezelf te besluiten of het ok is.
Misschien zoek ik dat wel eens op.
En ik zal het alleszins niet blindelings aannemen van sommige, pardon, van geen enkele mede-forummer hier.

.
Met welk recht?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:52   #26
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Is "nooit meer oorlog" daar geen pijler meer van?
a van de godsvrede zijn er verschillende interpretaties.

Tegenvraagje, zoals jij het graag interpreteert moet iemand die zegt liever geen geweld te gebruiken zich daar in alle vormen van onthouden, dus ook van wettige zelfverdediging.
De meeste mensen echter die zeggen dat ze tegen geweld zijn bedoelen daar mee dat ze dat als laatste redmiddel zien of het enkel in extreme omstandigheden zouden overwegen.

Ben jij werkelijk die eerste mening toegedaan of ben je hier maar een beetje aan het lullen?
Jij laat je liever zonder weerwerk in elkaar slaan en verkrachten dan jezelf te verdedigen of zou jij op iemand die jou met een dolk aanvalt schieten indien je in het bezit van een vuurwapen is?

Want indien je dit gegeven hier als een oorlog ziet is hij al lang bezig en zijn wij echt niet degenen die hem begonnen...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:55   #27
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tja, ik weet dat het voor "de echte Vlaming" moelijk ligt maar we opereren anno 2013 nu eenmaal in Europese context en zijn het verplicht onze Europese kameraden bij te staan. Dat is de hele gedachte achter de EU. Dat heeft zijn voordelen, als Vlaanderen failliet gaat zal de EU ook tussenkomen.
Dus alle 27 EU landen doen mee in Mali?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:55   #28
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Met welk recht?
Op verzoek van Mali.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:56   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
a van de godsvrede zijn er verschillende interpretaties.

Tegenvraagje, zoals jij het graag interpreteert moet iemand die zegt liever geen geweld te gebruiken zich daar in alle vormen van onthouden, dus ook van wettige zelfverdediging.
De meeste mensen echter die zeggen dat ze tegen geweld zijn bedoelen daar mee dat ze dat als laatste redmiddel zien of het enkel in extreme omstandigheden zouden overwegen.

Ben jij werkelijk die eerste mening toegedaan of ben je hier maar een beetje aan het lullen?
Jij laat je liever zonder weerwerk in elkaar slaan en verkrachten dan jezelf te verdedigen of zou jij op iemand die jou met een dolk aanvalt schieten indien je in het bezit van een vuurwapen is?

Want indien je dit gegeven hier als een oorlog ziet is hij al lang bezig en zijn wij echt niet degenen die hem begonnen...
Je maakt er een karikatuur van.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:57   #30
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Met welk recht?
Het algemeen erkend recht op zelfverdediging.
Het alternatief is namelijk wachten tot deze fundis heel Afrika en Azie veroveren, daarna Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland en dan te moeten inzien dat het te laat is om nog iets te kunnen doen...

Dat is niet mijn angst maar wel het uiteindelijke streven van die moslims...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:58   #31
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dus alle 27 EU landen doen mee in Mali?
Nee, dat hoeft ook niet.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:59   #32
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee, dat hoeft ook niet.
Dan moet ge niet zitten zeveren over verplichting.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:01   #33
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dan moet ge niet zitten zeveren over verplichting.
Je hebt ook geen 27 ambulances nodig om 1 zieke te transporteren. Zo duidelijker?
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:02   #34
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Je maakt er een karikatuur van.
Nee dat doen jullie. En het feit dat jullie die opzettelijke foute interpretatie van wat anderen denken blijven gebruiken maakt het niet minder karikaturaal.

Ik zou in jullie denktrant kunnen stellen dat, op een enkele uitzondering na, geen enkele gewone soldaat er happig op is om aan het front te zitten.
En dat dus eigenlijk het merendeel van de soldaten ontslagen zouden moeten worden.
Er zijn echter vele redenen om soldaat te worden en je eigen volk willen verdedigen met geweld, zelfs al ben je daar principieel tegen, is er ook één van...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 15 januari 2013 om 11:03.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:03   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het algemeen erkend recht op zelfverdediging.
Het alternatief is namelijk wachten tot deze fundis heel Afrika en Azie veroveren, daarna Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland en dan te moeten inzien dat het te laat is om nog iets te kunnen doen...

Dat is niet mijn angst maar wel het uiteindelijke streven van die moslims...
Recht op zelfverdediging in Afrika??
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:04   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nee dat doen jullie. En het feit dat jullie die opzettelijke foute interpretatie van wat anderen denken blijven gebruiken maakt het niet minder karikaturaal.

Ik zou in jullie denktrant kunnen stellen dat, op een enkele uitzondering na, geen enkele gewone soldaat er happig op is om aan het front te zitten.
En dat dus eigenlijk het merendeel van de soldaten ontslagen zouden moeten worden.
Er zijn echter vele redenen om soldaat te worden en je eigen volk willen verdedigen met geweld, zelfs al ben je daar principieel tegen, is er ook één van...
Ik zeg enkel: België gaat mee oorlog voeren. Niet in naam van het Vlaamse volk.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:04   #37
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Recht op zelfverdediging in Afrika??
Recht op zelfverdediging in Somalie?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:05   #38
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zeg enkel: België gaat mee oorlog voeren. Niet in naam van het Vlaamse volk.
En u spreekt in naam van dat Vlaamse volk?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:05   #39
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tja, ik weet dat het voor "de echte Vlaming" moelijk ligt maar we opereren anno 2013 nu eenmaal in Europese context en zijn het verplicht onze Europese kameraden bij te staan. Dat is de hele gedachte achter de EU. Dat heeft zijn voordelen, als Vlaanderen failliet gaat zal de EU ook tussenkomen.
Waarom moet België in Afrika gaan deelnemen aan een oorlog? Om de Franse belangen aldaar te verdedigen? Wat heeft België zelf daarbij te winnen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:09   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Recht op zelfverdediging in Somalie?
Evenmin, hoor.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be